ימי חופשה

elina26

New member
ימי חופשה

שלום רציתי לדעת מה אומר החוק אם אני צברתי מספר ימי חופשה שלא נוצלו וברצוני להתפטר? האם הימים האלה פשוט נמחקים או שאני אמורה לקבל עליהם שכר?
 

elina26

New member
הבעיה היא

שאני נחשבת לעובד שעתי, אני עובדת כפי שקובעת המנהלת, יכול להיות שבוע בו אעבוש רק 4 ימים אבל זה בהחלטת המנהלת... וזה אומר שיהיו לי ימים חופשיים . באיזה אופן אני אוכל לנצל את הימים?
 

elina26

New member
או קיי אבל

איך שהמעביד מבין את "פדיון" ימי החופשה זה אחרת. המעביד יכול לטעון שהוא נתן לי חופש על בסיס ימי החופשה בשל התפטרותי לא?
 

elina26

New member
מה שניסיתי לשאול

האם המנהל יכול להוריד לי את ימי החופשה עם ימים חופשיים שהוא ייתן לי. למשל רביעי ושני הוא לא ייתן לי משמרת ויוריד לי את היום הזה מימי החופש שמגיע לי?
 

Molly123

New member
בעקרון לא

ימי החופשה אינם נכללים בימי ההודעה המוקדמת, ומחושבים כתשלום נוסף המגיע לעובד (פדיון חופשה). למעסיק אסור להוציא את העובד לחופשה שנתית בתקופה של ההודעה המוקדמת.
 
Re:

שלום, ימי חופשה הם ימים בהם עובד אינו נמצא בעבודה אולם מקבל תשלום כילו הגיע ליום עבודה רגיל. במידה ואת עובדת משמרות אזי בימים שאת לא משובצת לעבודה את לא מקבלת תשלום ולכן המעביד לא יכול להתייחס אליהם כאל ימי חופשה כי הוא לא משלם לך בגין הימים האלה. אם המעביד רוצה הוא יכול (לצורך הדוגמא) להגיד לך שבשבוע מסוים את תעבדי 4 ימים (הינו 4 משמרות) וביום החמישי את לא עובדת אבל הוא ישלם עליו כיום חופשה (את לא תגיעי לעבודה אבל תקבלי תשלום) ואז ישלו גם זכות לנכות לך יום חופשה. ביום בו את מסיימת לעבוד את צריכה לחשב את כמות ימי החופשה שלא ניצלת ופשוט לבקש מהמעסיק שלך לפדות אותם בכסף. סופ"ש נעים!
 

הבולאי

New member
תלוי בוותק.וגם בימי העבודה בשבוע.שנה ראשונה

למי שעובד 5 ימים-10 ימי חופש בשנה ולמי שעובד 6 ימים בשבוע-12. בשנה השלישית עוד יום וכן הלאה עד 26 ימי חופש לותק של 20 שנה.
 

Molly123

New member
חישוב ימי חופשה שנתית לעובדים במשרה חלקית

1. כאשר מתקיימים יחסי עובד-מעביד במשך כל שנת העבודה: א. אם עבדת לפחות 200 ימים בשנת העבודה הכי שיש זכאות מלאה כמו למי שעובד משרה מלאה ב. אם עבדת פחות מ-200 ימים החישוב נעשה לפי הזכאות המלאה כפול ימי העבודה בפועל, ואת התוצאה מחלקים ב-200. 2. אם מתקיימים יחסי עובד-מעביד רק בחלק משנת העבודה (למשל מי שהועסק 3 פעמים בשבוע במשך 7 שנים וחמישה חודשים - כך יש לחשב את הזכאות שלו לימי חופשה עבור 5 החודשים האחרונים): א. למי שעבד לפחות 240 ימים מגיעה זכאות מלאה ב. למי שעבד פחות מ-240 ימים החישוב נעשה לפי זכאות מלאהXימי עבודה בפועל ואת התוצאה מחלקים ב-240. שים לב שמשמרות זה לא סוג שונה של עובד, והשאלה היא האם אתה עובד במשרה מלאה או חלקית (יכול אדם לעבוד במשמרות במשרה מלאה - פשוט כל יום הוא מתחיל את העבודה בשעה אחרת).
 

88nothing

Active member
אם עבדתי במקום חודש

יותר נכון 26 ימים במשמרות כל יום(הימים התפרסו על חודש ושבוע) ורשום לי בתלוש משכורת שיש לי ימי חופש. מגיע לי משהו במקרא שאני מתפטר?
 
למעלה