ימאהה בולדוג

  • פותח הנושא mf
  • פורסם בתאריך

mf

New member
ימאהה בולדוג

זה אולי יישמע בנאלי, אבל השאלה היא בשביל חבר (באמת!) הנ"ל רוכב על KLE כבר מספר שנים. רוצה להמשיך הלאה. לא מחפש משהו ספורטיבי, אבל מספיק חזק, כלומר הרבה מומנט. אני המלצתי על בנדיט 1200. הנ"ל הסכים איתי ויצאנו לחפש. במסגרת החיפושים, קפץ לו פתאום ימאהה בולדוג. נכון, אמנם רק 65 כוחות סוס, אבל ימבה מומנט. נח (אמנם סוג של נייקד), מגיע למהירויות פליליות שאין צורך להגיע אליהן וזו לא המטרה (אבל טוב לדעת שאפשר). נכון, אין הרבה כלים על הכביש, אבל למה לא בעצם? (לא קונה בשביל למכור) סה"כ כלים במצב סביר+ נמכרים במחיר לא גבוה במיוחד. אשמח לעצות, חוות דעת ממי שמכיר.
 
השאלה היא איזו חוות דעת אתה מחפש

אם לגבי התנהגותו של האופנוע, אתה יכול למצוא כאן: http://www.sbk.co.il/showitem.asp?c=2&i=34 אם לגבי אמינות, תנסה לברר בפורומים בחו"ל. אני לא חושב שיש מספיק מידע בארץ, אבל לא נראה לי שצריכה להיות בעיה. המנוע עצמו, מוכר גם מדגמים אחרים של ימאהה ואין אתו בעיות, והשאלה העיקרית היא אם גל ההינע של האופנוע אמין גם הוא - למרות שגם כאן הסבירות לתקלות כרוניות נמוכה. אבל שווה לברר. אחד האופנועים המהנים.
 

fazer_1000

New member
לא שאני מתענין באופנוע הנ"ל (למרות שאני כן

חושב שהוא בסה"כ יפה בדרכו) אבל אשמח אם תפרט קצת יותר על "אחד האופנועים המהנים". מדובר הרי באופנוע עם מנוע גדול אך חלש מאוד בכל קנה מידה ולא עושה רושם שמכלולים אחרים שלו משדרים איזה גליק גדול ברכיבה, אז מה בעצם עושה אותה מהנה? תמיד הנחתי שזה פשוט אופנוע מעוצב חביב, משהו לבית קפה וסיבובים בעיר, קצת בסגנון האפריליה 6.5 כזה, דרבי מולהאסן וכו'.
 
לא יודע לשים את האצבע

ישנם אופנועים שאתה נהנה לבחון אותם, גם אם הם לא מושלמים ו"לא משהו" על הנייר, ומאידך, ישנם אופנועים שעושים הכל מצוין, אבל אתה שמח לסיים איתם את שלב המבחן ולהחזיר את האופנוע. לגבי הבולדוג, אולי התצורה של המנוע בשילדה שאתה לא מצפה לה, אולי התנהגות הכביש הניחוחה באופן מפתיע, בכלל, כל האופנוע הזה היה הפתעה. אולי זו הסיבה. אבל זה לא משנה ממש למה: הוא היה כיפי לרכיבה. יש כאן גם עניין אינדבידואלי של הרוכב עצמו. אני זוכר למשל איך שכשיצא המולטיסטרדה של דוקאטי, אבי פרידמן (אם אני לא טועה) מפול גז בחן אותו והתמוגג ממנו, אני בכלל התענגתי עליו, ואילו טל"ש לא הבין על מה המהומה ודי קטל אותו. כך שיש גם את העניין הזה.
 
לא ימבה ולא נעליים

מומנט השיא שלו לא גבוה משל הבנדיט, למעשה קצת נמוך ממנו, כמו משל רוב אופנועי ה-1100. כבר כתבתי כאן בעבר שזו אשליה, איזושהי אינטרפרטציה לא נכונה לתחושות שלנו, או סתם אמונה תפלה שהשתרשה. מומנט השיא שלו מגיע בסל"ד נמוך יחסית, ועקום המומנט שלו די שטוח, זה אומר שיש לו כמעט את מלוא המומנט כבר מסל"ד סרק או מעט מעל לזה, וביחד עם מנוע בתצורת V, בעל שני צילינדרים בלבד, וקרוב לוודאי גם יחסי מסירה קצרים יותר החוויה הכללית היא שונה. אבל גם לבנדיט יש עקום מומנט די שטוח, וגם הוא מושך בלי בעיה כבר מאיזה 1500-2000 סל"ד, ומאידך, הוא מסוגל להגיע לסל"ד יותר גבוה משל מנוע הבולדוג.
 
הבנת, זה גם עניין של הרגשה

גם אם נתוני המנוע מראים נתוני קג"מ נמוכים מעט יותר, הרי שאם יש המון מומנט בסל"ד נמוך מאד (וכנראה שגם יחסי ההעברה קצרים יותר) וביחד עם ה"בומים" שמופעלים על המח מצמד בוכנות ענק, ההרגשה בפועל של הרוכב, היא של ים של מומנט - גם אם הנתונים הטכניים מראים שגם ל-BT וגם לבנדיט יש שיא מומנט במיקום סל"ד זהה (4,500 לשניהם). בכלל, למדתי עם השנים שתצורת ה-V2 מפעילה תחושה שונה של המון כח, גם אם בפועל מנועי 4 בשורה היו נותנים לו בראש.
 
נכון, לזה התכוונתי כשכתבתי

שהחוויה הכללית היא שונה. אפשר, אם רוצים, לקרוא לחוויה/הרגשה/תחושה הזו "ימבה מומנט", אבל זה לא באמת קשור למומנט עדיף של המנוע. ולכן גם כתבתי "אינטרפרטציה לא נכונה לתחושות שלנו".
 

mf

New member
זה כל הקטע. מומנט מתקבל בסל"ד נמוך

גם הבנדיט נחשב לאופנוע עם מומנט זמין כבר בסל"ד נמוך וזה קסמו. שלא תבין לא נכון, בנדיט יהיה לי בקרוב (כרגע מסתפק ב-VSTROM שלי). פשוט מסקרן הנושא הזה של הבולדוג.
 
זה לא זה.

לטעמי אחד האופנועים היפהפיים שיש אבל בזה נגמרים מעלותיו. (אם תתעקש אולי אפשר לומר גם שהוא אמין וזול לאחזקה. לא יודע) לא מומנט (בטח לא ימבה), לא בלמים לא בולמים ולא שילדה. פשוט פיספוס בעיני. לא שותף לתחושותיו של המשופם אבל כמו שהוא העיד, זה עניין סובייקטיבי.
 
כן. אז?

הם אכן חולקים מכלולים במערכת הבלימה. אז? למה זה הופך אותם לברי השוואה? משקל אחר, זוית מפסע אחרת, בולמים אחרים, צמיגים אחרים, ייעוד שונה.... אי אפשר להשוות מערכות בלימה, גם אם זהות, על אופנועים שונים. מעבר לכך - מה הבעיה במערכות של ה-R1 וה-TDM?
 
אני חושב שהוא התכוון להיפך. בציניות.

כי אתה כתבת על אותם בלמים, שהם מוצלחים ב-TDM וב-R1, שהם לא טובים בבולדוג.
 
הדיעה שלנו דווקא לא רחוקה. יש לי הרגשה שפשוט

דחקת את האופנוע מעט רחוק יותר (אולי כי יכולות הרכיבה שלך גבוהות משלי). גם במבחן שלי יש ביקורת על הבולמים - בעיקר הקדמי, בעיקר בבלימה. אולם למה שנועד האופנוע, שזה משהו כמו שיוט קליל במהירות לא גבוהה ולהחליק את פני הכביש, את זה הוא עושה היטב. יכולות ספורטיביות בוודאי שאין לו, אבל גם לא אמורות להיות. את השילדה אין ממש צורך לבחון באופנוע כזה. בכביש מפותל במהירות לא גבוהה במיוחד, היא עמדה יפה, וזה מספק. טיפה לחץ, הביא עיוות בחלקה האחורי התחתון, וזה מצוין במבחן. מה אם תיקח אותה קצת יותר רחוק? בוודאי שהיא תתעוות, אבל לא לשם כך נוצר הבולדוג, ולכן הוא לא נבחן באיזור הזה. מה שאנו כן חלוקים לגביו הם הבלמים. מוזר לי מה שאתה אומר, אולי היה משהו לא תקין באקזמפלר שרכבת עליו?! על המנוע אני לא אגיד הרבה כי אני לא זוכר, מלבד מה שכתוב במבחן שכתבתי. אבל גם שם כתוב ש"ההרגשה היא" של מנוע חזק יותר כנראה עקב פעימות הבוכנות הגדולות. אישית, אהבתי את האופנוע. מאד. אבל כאן זה באמת עניין סובייקטיבי.
 
אולי

אולי דחקתי בו מדי. לא ברור לי מהיכן קיבלת את ההרגשה הזו ולכן אין לי כלכך איך להגיב על זה.
לא יודע מה איתך. אופנוע כזה אצלי נועד להיות יותר מסתם יפה. והוא לא היה יותר מזה. לא מסכים איתך לגבי האמירה שלא צריכות להיות לו יכולות ספורטיביות. הוא לא אופנוע ספורט או אפילו ספורטיבי, אבל זה לא אומר שהוא לא יכול להציג יכולות סבירות פלוס בתחום הזה. אני גם לא מסכים, באופן כללי, עם האמירה "את השילדה אין ממש צורך לבחון באופנוע כזה" בכל אופנוע יש צורך "לבדוק" את השילדה ובאופנוע הזה היא איכזבה. אתה רוצה לומר שהיא איכזבה יחסית למה שציפיתי ושציפיתי יותר מדי? אולי, אבל זה כבר ויכוח אחר
האופנוע שרכבתי עליו היה אופנוע המבחן הרישמי דאז. אותו אחד שגם טלש בחן בדיוק. אגב, אני זוכר גם שהטלש התאכזב ממנו.
 
למעלה