ים אל ים...

drorpic

New member
ים אל ים...

אני יודע שדובר על הנושא הזה רבות כאן, אני חייל ברגילה ובשבוע הבא אני מתכנן ללכת מנהריה (אכזיב) לכינרת דרך: נחל כזיב - הר מירון - ברכות שכוי ונחל עמוד. רציתי לדעת אם מסוכן לישון בדרך בשטח, איפה ניתן לישון, למלא מים ולקנות קצת אוכל ואם לא ניתן אז איזה אוכל אתם ממליצים לקחת עלי.... תודה רבה...
 

shlulit59

New member
אוכל

אם אתה מתכוון לקחת עליך גזיה, תמיד טוב לקחת חבילת ספגטי- משקל אפסי וארוחת ערב טעימה. קח איתך גם משהו לתיבול. אם לקחים קצת קמח אפשר להכין פיתות בלי סאג', אבל אני לא מומחית בבישולי שדה אז בוא נחכה לבעלי הידע
 

סאקרה

New member
../images/Emo21.gif../images/Emo71.gif../images/Emo21.gif מסעדה בתרמיל

אני מעתיקה חלק מתשובה שנתתי בעבר הכי חשוב-תמורה קלורית גבוהה ביחס למשקל. לכן,צריך לקחת מוצרים יבשים . דייסת שיבולת שועל על בסיס אבקת חלב מועשרת באגוזים,צימוקים ומעט קינמון מומתקת בסוכרזית (שוב,משקל נמוך),יכולה להזין מטפס הרים שעות רבות. דייסה על בסיס סולת תגוון. כל הקיטניות דורשות בישול ממושך ולכן לא מתאימות. גם אורז-במידה ואינו חלוט (=אורז פלא) גוזל אנרגית בישול. שיטת השלבים: מכינים מרק עגבניות בכמות כפולה. יוצקים לספלים ובמרק שנותר מבשלים פסטה. אפשר לקחת שקית עם פרמזן מגורד. קל ונותן תחושת פינוק. רשימת קניות: שיבולת שועל דקה. סולת פירות יבשים סוכרזית אבקת חלב אבקות מרק ירקות מיובשים פסטה דקה (עדיפות לאיטריות) אורז פלא תבלינים:קינמון,מלח,פלפל,פרמזן,שום. למי שאינו צמחוני- נקניקי קבנוס יבשים,טונה משומרת וסרדינים. פיתות ,לחם וגם מוצרי חלב אפשר לקנות בדרך. כדאי לקנות לפני חניית הלילה,ולהשתמש בערב ולארוחת הבוקר.
 
עוד כמה הצעות:

חלבה, חומוס- ניתן להתפיח אותו בזמן ההליכה ולבשל על המדורה בערב, אותו כנ"ל קטניות מיובשות אחרות. בפעם האחרונה שיצאתי לטיול שטח בכלל פינקתי את עצמי- קניתי פטריות שיטקה מיובשות ודגים מיובשים בחנות של פועלים זרים תאילנדים בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. מעולים לשדרוג אורז.
 
שתי הערות לעצמי...

1) את הפטריות והדגים יש להשרות במים לפני הבישול. 2) למי שלא שומר כשרות ולא נרתע מאוכל חריף- באותן חנויות של תאילנדים יש גם מרק להכנה מהירה, נמכר בשקיות 8 שקיות בעשרה שקלים. מוסיפים מים רותחים ומחכים 3 דקות. בתאילנדית זה נקרא "מאמי".
 

סאקרה

New member
פיתה בלי סאג'=ליבה

אחד המעדנים הבדואים. מבעירים מדורה ומחכים לגחלים ורמץ. בינתיים-לשים בצק מקמח,מים ומלח. אם יש גם יוגורט אפשר להוסיף. (הבדואים מרככים "גבינת אבן" ומי השריה נבלעים בבצק) יוצרים פיתה עבה (!) לפחות 3 ס"מ. יוצרים גומה בגחלים ושמים בתוכה את הבצק. מכסים בגחלים וברמץ. אחרי 7 דקות בערך,חושפים את הליבה (LIBE) שנראית שחורה לגמרי מוציאים מהגחלים ומערים היטב. גחלים עקשניות פולים בעזרת מזלג זהו. הפיתה פריכה ושחומה מבחוץ,רכה וריחנית מבפנים ואם יש שמן זית וזעתר- רק לטבול ולחשוב מחשבות חיוביות...
 
כרגיל אני מציע שדרוג...

להכין את הבצק כשעתיים לפני שמגיעים למחנה ולהוסיף לו שמרים. אפשר גם יותר זמן, עם מעט שמרים. לשמור מעט בצק בצד לפני האפיה- הוא ישמש להתפחת הבצק של מחר. כדאי גם להוסיף סוכר. כמויות- אל תשאלו אותי. אני עושה הכל לפי ההרגשה.
 
ויש גם לחמניה אינדיאנית.

כורכים את הבצק סביב מקל ישר ומחממים מעל האש, לא בתוך הלהבה. צריך לפתח מיומנות. השמוצניקים המהדרים במצוות הג'יוף מקפידים להדליק את המדורה עם גללי פרות, לתוספת ארומה.
 

תותח9

New member
הליבה טעימה רק בסיני

מסיבות לא ממש ברורות... אולי האוירה, אולי העובדה שהליבה מכילה 20% סלעי גרניט שחוק
 
נדון בעבר בפורום

בקצרה: נקודות מורשות ללינה בחורבת חממה (מול בית ספר שדה הר מירון), חניון הפיתול מתחת למושב מירון, ובתיאום אפשר גם ליד משטרת הר מסרבים (בכניסה מכביש מירון לכיוון נחל עמוד) - הקטע הזה של נחל עמוד עילי הוא בתשלום. בשמורת נחל כזיב אין חניון לילה, אני מניח שאפשר לישון ליד גשר אלקוש (30 ק"מ הליכה מאכזיב) - מחוץ לשמורה. ניתן למלא מי שתייה בחורבת חממה (יש ברזייה), ובכל יישוב בסביבה. אוכל - ביישובי הסביבה. לקטע האחרון מנחל עמוד לכינרת חשוב לקחת הרבה מים (רוב הקטע הזה אחרי בריכות שכווי, יבש וחשוף לשמש).
 

lordgino

New member
קצת לפני גשר אלקוש

ניתן לישון ב"מכתש צוריאל" שנמצא ממש מתחת לצוריאל. יש שם משטח בטון נוח לאוהל וגם פח אשפה. אין שם מים! ליד גשר אלקוש יש מגרש כדורגל ובו מים ושרותים. לשים לב שבמפות לא מסומן שביל מהתחנה של מקורות ועד לגשר אלקוש, אבל יש דרכי עפר ברורות ואי אפשר להתברבר שם.
 

משה ברם

New member
בישול בשטח

אין בעייה לישון בשטח. קח אלתוש!! 1/3 כוס אורז + 2/3 כוס מים + קוביה של קנור, מייצר מנה חמה אידיאלית עדיף על ספגטי שם אתה זורק חלק מהמים.
 
מדגיש: מחוץ לשמורה

עמית הוא היחיד שהתייחס לעניין, והיו גם תשובות אחרות שהסתפקו ב"כל מקום". חשוב להדגיש כי אסור ללון בשמורות טבע ובגנים לאומיים. אמנם בצפון זה לא בעייתי כמו בדרום, ובכלזאת, חשוב לשים על כך את הדגש. הכל למען השמורה, האוכלוסייה הקבועה שבה ו-500 השקלים האהובים שנחים כרגע לבטח בארנקך. אני, אישית, ממליץ לשקול גם את האופציה של לינה בתוך תחומי ישוב (רצוי מושב או קיבוץ ולא עיר). מספק תחושה של ביטחון, אם כי יש מטיילים שרואים בכך בחירה "לא טיולית". אוכל: מצטרף להמלצות הקודמות (סאקרה, איפה היית עם היעילות הזו לפני ש"י?).
אני לא רואה כל פסול באורז ובקטניות (דווקא מאורז ומפתיתים, למשל, אפשר להוציא יותר אנרגיה מאשר מפסטה). הגיוון בתחום הפחמימות הוא תנאי הכרחי, אבל בטיול כשלך, שצפוי לארוך ימים ספורים, יתכן שלא יהיה בכך צורך מהותי.
קופסאות שימורים: חסוך את זה מעצמך, חבל על הגב. ובכל זאת, לא לשכוח להביא פותחן (מותר לך להצטייד באיזה שעועית לבנה או אפונת-גינה-וגזר בצרכנייה ולבשל אותם יחד עם האורז).
תבלינים: בנוסף לפלפל, המלח והסוכר (סוכרזית? לא רואה הבדל משמעותי) הפופולריים, לא לשכוח בצל, וכל חומרי טעם וריח אחרים שקולעים לטעמך. פירות וירקות טריים: לקנות ולאכול מיד, לא לסחוב איתך. אלא אם התרמיל שלך ממש קל, ואז אין שום בעיה.
שמן לטיגון, בישול ותיבול סלט - חשוב מאוד, לאנשים יש נטייה לשכוח.
פק"ל תה-קפה: מוזר שאיש לא ציין את זה עד עכשיו, אבל חלק אינטגרלי מהחוויה בטיול, כולל כוס/ות; כפית; סוכר; תיונים; קפה; נענע/מרווה/לימונית/לואיזה/אחר; אין צורך בפינג'אן - יש סיר.
אם אתה מתמצא, אפשר גם לאסוף בשטח עשבי תיבול, כמו גם זעתר (אזוב), גרגיר נחלים וכיו"ב.
מים: הרבה. חם
. לקחת בחשבון בישולים. לא לשכוח לחזור לכאן אחרי הטיול ולספר איך היה! תהנה! והכי חשוב: בטיחות...
 

liorfeldman

New member
נקודות הלינה שלנו

את הלילה שלפני הטיול העברנו על חוף הים באכזיב. לילה ראשון במצפה המונפור (עולים ויורדים לנחל כזיב), לילה שני במגרש הכדורגל של חורפיש. לילה שלישי בחניון בר יוחאי, לילה אחרון על הכנרת בחוף חוקוק (חינם!). בכולם מים זורמים. בנוגע למזון, כמו שנאמר מעלי, מקסימום קלוריות, מינימום נפח. בלי קופסת שימורים אחת. קבנוס, חלבה,לחם, שוקולד, מנות חמות (בשקיות לבישול), אורז והרבה תבלינים. בהצלחה, ליאור.
 
מקומות לינה...

אגם מונפורט - יש מים, יש דשא ויש שירותים. מכתש צוריאל - אין מים היום. מגרש כדורגל חורפיש - יש מים. בכניסה לבית ספר שדה מירון - יש מים יש שומר ויש שירותים בפנים...
 
למעלה