ילידות 88, תלמדו מטעויות! (חפירה)

sassy2

New member
ילידות 88, תלמדו מטעויות! (חפירה)

כדי לחסוך להרבה מכן עגמת נפש החלטתי לספר לכן על כל הטעויות שעשיתי בשנה האחרונה בנוגע למיונים ותפקידים בצבא. טוב. אתן ממש עכשיו מילאתן מנילות והתחלתן להתלהב ולהרגיש שהצבא מתקרב... נכנסו לכן כל מיני פנטזיות לראש על כל מיני תפקידים ואיך שאם לא תגיעו אליהן החיים שלכן יגמרו (לכל הפחות!). אני הייתי בדיוק ככה. הייתי הכי הכי מורעלת בעולם. כל מה שרציתי בחיים זה להיות מדריכת יח"ש וזה הדבר היחיד שהטריד אותי כל י"ב. אל תעשו את הטעות הזאת! אל תתקבעו על תפקיד ספציפי, לא משנה כמה מושלם הוא וכמה נראה לכן שרק אותו אתן רוצות לעשות בצבא. תתעניינו, תקראו, תחפשו עוד דברים דומים שמעניינים אותן ותתכוננו לעובדה שאתן עלולות להתאכזב. ההתקבעות על משהו ספציפית תגרום לכן לוותר על דברים אחרים ששנה אחריי זה יראו לכן כמו מתנה משמיים (איכס מה יש לי לחפש בתור משקית הוראה?!) (תתפלאי זה לא קרבי אבל אחד התפקידים המעניינים לבנות). אם עכשיו לא מעניין אתכן שום דבר חוץ מלהיות בבסיס סגור ולפי זה אתן מחפשות תפקיד, או שאווירה קרבית ונעליים של בנים זה מה שמניע אתכן, אתן מונעות על ידיי הדברים הלא נכונים! אל תשכחו להסתכל על מהות התפקיד עצמו ולא על ההילה ועל המגניבות. תחשבו קדימה ותפנימו- מה שאתן רוצות היום זה לא מה שתרצו בעוד שנה ויותר! אני יודעת שאתן אומרות עכשיו "שטויות, אין סיכוי שאני אשנה את דעתי" אבל תאמינו לי שזה יכול לקרות לכל אחת. אני לא מדברת על מישהי שרצתה לחימה ופתאום תרצה להיות פקידה. אני מדברת על מישהי שממש רצתה הדרכה ושטח ואווירה קרבית, ופתאום יהיה לה חבר שהיא לא תרצה להתרחק ממנו לשניה, ותפקיד הדרכה בחיל חינוך שיוצאים בו חמשושים יראה לה יותר טוב פתאום. או על מישהי שלא הייתה מוכנה לשרת בבסיס פתוח במרכז אז היא ויתרה על תפקיד מובחר במודיעין וסיימה בסוף בבסיס עם ערסים ליד אילת והייתה הורגת בשביל אנשים מעניינים ואיכותיים. אלו כל התפקידים שויתרתי עליהם כי הייתי עיוורת מרעל: תפקיד תרגום במודיעין תפקיד תומך לחימה בשלדג תפקיד מדהים ביחידה מובחרת שאיתרו אותי אליו בצורה פרטנית. מאבחנת פסיכוטכנית קרקל אני יודעת שחפרתי אבל היום אני מרגישה מטומטמת בגלל כל הפיספוסים האלו ואני מקווה שתלמדו מהטעויות שלי. אני עם כל הרעל הולכת היום לכל"צ וזה רק בגלל טעויות בשיקול הדעת שלי. אני יודעת שכשאתה מורעל אתה לא רואה בעיניים ויכול להיות שכל מה שכתבתי לא יזיז לכן. אני מקווה שאולי זה כן יעשה לכן משהו. שיהיה לכן בהצלחה ואני מקווה שכל הרצונות שלכן יתגשמו ושתתגיסו לאן שאתן חולמות!
 

MrJTsGirl

New member
../images/Emo45.gif כל הכבוד על הכתיבה

לקחתי לתשומת ליבי
 

KittieFuck

New member
אמנם עוד לא התגייסתי אבל...

כל מילה שאמרת היא נכונה.. כלכך הרבה חברים שלי עשו את הטעות הזאת ולכן תזכרו לשאוף זה טוב, להיות מקובע זה רע- בעיקר בצבא שהגיון זה לא בדיוק מה שמוביל אותו... אני מאחלת לכןבהצלחה בקבל התפקיד שאתן רוצות ומקווה שלא תצטערו על זה.. להנמיך ציפיות:) (כתוב בלשון נקבה אך מיועד לשני המינים וכו וכו)
 

yael n 17

New member
מילים כדורבנות!!

צודקת! לא לוותר על אף תפקיד - מעאפן ככל שישמע!! חברה שלי - מועמדת לתלפיות ולחמ"ן ולשחקים הלכה לכנס שלישות!! כן כן.. כנס שלישות!! [חלילה אני לא מזלזלת! רק מציינת חייל שאנשים תופסים ממנו חייל לא חשוב!] רק כדי לראות על מה הם מדברים! אז נכון.. היא "בזבזה" שעתיים מהחיים שלה בשביל להקשיב מה בדיוק התפקיד כולל. בנות בעיקר - וויתור אתן יכולות לחתום תמיד!! לא מצא חן בעיניכם תפקיד? לפחות אתם יודעים על מה ויתרתם! והכי חשוב! שלא תתחרטו על שום החלטה שלקחתם!! שיהיה לכולנו בהצלחה וגיוס קל :)
 

MyVelouria

New member
מחזקת את דברייך

אמנם אני לא מורעלת שרצתה קרבי, אבל גם אני וויתרתי על כמה תפקידים בתקווה לקבל את התפקיד האידיאלי, שאפילו לא ידעתי מה הוא. העצה הכי טובה שאפשר לתת למי שעכשיו בי"ב היא, תחשבו טוב-טוב איזה תנאים אתן רוצות ואיזה סוג של שירות אתן מחפשות. תנסו לדמיין את עצמכן בכל מיני מצבים ותחשבו איפה תשתלבו הכי טוב וממה תפיקו הכי הרבה. הטעות הכי גדולה שלי הייתה שלא דירגתי נכון את המנילה, סימנתי סתם דברים כי הם "נחשבים" אבל בתכלס הם לא דברים שמתאימים לי (דוג'-מש"קית ת"ש)... בסופו של דבר היה לי מזל כי אני מקבלת תפקיד שאני חושבת שיתאים לי (מקווה ככה בכל אופן) אבל צריך לזכור שלא לכולם יש את המזל ליפול טוב.ולכן חשוב שתשקיעו בלסמן את המנילה וגם במיונים שתקבלו - תשקיעו ואל תחפפו! בהצלחה לכולן, אני אחזור עוד שבוע-שבועיים לספר לכם אם היה לי מזל ונפלתי טוב...
 

jingle

New member
תודה על העיצה

הייתה לי התלבטות קשה אם לוותר על תפקיד מסויים ועכשיו אני אחשוב על ברצינות...
 

ofer16

New member
מחזק את דברייך

ומוסיף נקודה: הצבא יודע להרעיל אנשים. זה משהו במים, אני אומר לכם. קורה לא פעם, שמישהו מגיע למיונים לתפקיד שהוא לא רוצה, ויוצא משם מורעל על אותו תפקיד. תנסו, תלכו, תתמיינו. לפסול דברים מראש זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות. בהצלחה לכולם!
 

T00L

New member
../images/Emo45.gif מוכר כלכך.. עוד סיפור כואב

כשרק קיבלתי מנילה סימנתי את אשכול מבצעים ופיקוח מקום רא/שון כי זה חיל אוויר וזה מטוסים וזה מגניב וכן אני רוצה להיות פקמצית. אחרי שלא עברתי את המיונים אז התבאסתי רצח אבל אחרי כמה זמן בעצם הבנתי שאני בכלל לא רציתי לעשות את זה וזה סתם רעל שבא לא יודעת מאיפה וסתם ביזבזתי סבב מיונים. בסבב השני קיבלתי מיונים לחיל הים (מערכות התראה) שאלוהים יודע למה סימנתי את זה בכלל, ופשוט מרגע שלא עברתי מבצעים ופיקוח היה ברור לי שרציתי הדרכת יח"ש.. הבעיה היא שהדרכת יחש קיבלתי באוגוסט כשכבר לא היו מכסות אז הסיכוי להתקבל היה אפסי, וכם לא התקבלתי.. היו גן מיונים למאבחנת פסיכטוכנית ומודיעין ולא רציתי. ועד עכשיו אני הכי מתוסכלת שלא קיבלתי הדרכה. למרות שלפני שנה שמתי את זה מקום 3 במנילה ולא היה לי אכפת כלכך מזה. מה לא הייתי עושה עכשיו בשביל להיות מדריכה.... בקיצור. בהצלחה לכולן, ומקווה שלא תיתחרטו על הבחירות שלכן בהמשך.
 

sassy2

New member
אח, טלי.... אחותי לשביזות../images/Emo7.gif

אין חכם כבעל ניסיון.... את לא מרגישה קצת פחות צעירה בגלל השירשור הזה??? אני כן
 

Brat17

New member
חח אני רואה שלכולם יש את אותו סיפור

אה... ולכן, כבעלת ניסיוןם אולי תוכלי להמליץ לי אם ללכת למאבחנת פסיכו' אף על פי שאני מממממש רוצה מבצעים ופיקוח (פקמ"צית כאילו דה)??
 

NiTzzZi

New member
מאבחנת פסיכוטכנית

זה תפקיד ממש ממש מ-מ-ש מעניין. ובכלל הקורס הכי מעניין בעולם אבל, השירות בו זה בלשכות גיוס וזה יומיות וזה מתיש למוות. שמעתי שיש מאבחנות פסיכוטכניות בטייסת. זה נכון?@# חחח וגם קשה להתקבל. תלוי מתי המיונים גם. אני נגיד לא עברתי בכלל את השלב הראשון. השלב השני זאת ועדה. חברה שלי שהיא גאון והיא עכשיו עתודאית בפסיכולוגיה באוני' לא עברה את השלב השני. ורגע את מתלבטת בין מה לבחור ראשון? כי אם כן אף אחד לא מבטיח לך שגם אם תסמני את המבצעים ופיקוח בעדיפות ראשונה דווקא ישלחו לך אותם... אני רשמתי את כל המאבחנות בעדיפות שנייה ושלחו לי מיונים למאבחנת פסיכוטכנית ואח"כ למאבחנת מחקר. פשוט התעלמו מהעדיפות הראשונה שלי...
 

Brat17

New member
לא, כבר מילאתי מנילה וכבר שמתי את

מבצעים ופיקוח בעדיפות א' ואת מאבחנות בעדיפות ג' (ולא, לא כי חשבתי שזה נחמד ומקום 3 זה דווקא מקום די גבוה אלא פשוט כי זה היה הכי נורמלי מבין שר העדיפויות שכללו ברובן תפקידי חינוך). אבל נשמע שאת ממש מעריצה של התפקיד , אולי תספרי לי למה בדיוק כי פה ההתלבטות שלי , אם לחתום ויתור בסוף המיון הראשון או לא?
 

Brat17

New member
וגם:

מה היה לך בשלב הראשון, כאילו מה היה בזימון הראשון? יש מבחנים/ ראיון/ הרצאה? מה??
 

sassy2

New member
אני עשיתי מיונים למאבחנת

וחתמתי ויתור כי לא רציתי לשרת קרוב לבית. אפשר גם רחוק אבל הסיכוי קטן וזה מגורים בבית החייל (שזה ממממש לא כיף, לפי חברות). מה שכן- הקורס מאוד מעניין וממש איכותי....יש כמה שבועות בגדודים קרביים, סיורים בכלא צבאי ובכלא אזרחי וכל מיני. אחד הקורסים המעניינים.... אבל בעיני זה לא שווה את התפקיד. תעשי את השיקולים שלך איזה אופי שירות את מחפשת.... בהצלחה
 

Lady Whitehorse

New member
כמה שאת צודקת!../images/Emo24.gif

אני הייתי נעולה על להיות פקחית טיסה, מכתבים ללשכת גיוס וזה - אפילו היה לי במנילה אבל לא סימנתי את האשכול של מבצעים ופיקוח בגלל שלא רציתי שום תפקיד אחר מהאשכול הזה, ולא ידעתי שאין מצב לקבל מיונים למשהו שהיה לך במנילה ולא דירגת (בניתי על זה..). אבל בסוף הסתדר לי והמיונים לאשכול שדירגתי הרעילו אותי לכמה תפקידים שם ואני מועמדת לאחד מהם - יש גם בתפקיד הזה מטוסים:p. בכל מקרה, בהצלחה לכל האנשים שמתחילים עכשיו את הסבבי מיונים!
אל תבריזו ממיונים אלא אם כן הם גם נופלים על החתונה של אח שלכם ואתם גם ממש ממש בטוחים שאין מצב שאי פעם תרצו את התפקיד.
 

SuGaRBabe1

New member
גם אני מצטרפת ../images/Emo45.gif

אחת הטעויות הכי גדולות שלי הייתה שננעלתי על תחום ספציפי, אשכול מבצעים ופיקוח לצורך העניין.. וכשקיבלתי את המנילה כמובן שדירגתי אותו במקום הראשון, ואת שאר העדיפויות דירגתי לפי מה ש-"נחשב" ולא לפי מה שמתאים לי. ככה מצאתי את עצמי מדרגת מאבחנת פסיכוטכנית במקום השני למרות שאני ממש לא רואה את עצמי בתפקיד הזה, וככה גם קיבלתי מיונים לתפקיד הזה בסבב מיונים הראשון... כמובן שהזימון הזה גרר אחריו הרבה בלגאן והרבה צעקות והרבה "אבל למה לא שולחים לי מבצעים ופיקוח?! יש לי קב"א 54!!!", ובסוף שכנעו גם אותי ללכת למיונים, להקשיב מה יש להם להציע לי ורק אז להחליט אם לוותר... אז הלכתי, והקשבתי, והפלא ופלא - גם אותי הצליחו להרעיל! ואז הגיע השלב שממש רציתי להיות מאבחנת פסיכוטכנית... ועברתי את הראיון הראשון, והגעתי לראיון השני [והאחרון, בעצם], וכשחיכיתי לתשובות ממנו פתאום שיניתי את דעתי והחלטתי שאני לא רוצה להיות מאבחנת פסיכוטכנית! אכן, החלטית אני...
ובסוף לא התקבלתי לתפקיד ויצא מעולה, כי התפניתי להציק ללשכ"ג שאני רוצה מיונים למבצעים ופיקוח... אז שלחתי פקסים, והתקשרתי, והצקתי להם המון... עד שבסבב מיונים הבא פתאום הגיע זימון לתיבת הדואר שלי... וכמו שהתלהבתי שאני סופסוף הולכת להתמיין למבצעים ופיקוח, באותה מידה גם התאכזבתי כשראיתי שעל הזימון כתוב "מאבחנת מחקר"... כן, זימון שני לאשכול ניהול ואבחון כוח אדם, אשכול שאני בכלל לא רוצה, ודירגתי אותו במקום השני רק בגלל שהוא נורא נחשב... אז המשכתי להציק ללשכה שאני רוצה מבצעים ופיקוח, הם בתגובה אמרו לי שהמיונים למבצעים ופיקוח נגמרו (למרות שאני יודעת על כמה בנות שהתמיינו לזה באותו סבב, אבל נו), וככה נשארתי לי עם המאבחנת מחקר... הפעם ההתלבטות הייתה יותר קשה, כי זה היה סבב המיונים האחרון (יולי-אוגוסט), אז האופציות שלי היו להתמיין למאבחנת מחקר, נניח שלעבור את המיונים, ולהתגייס לתפקיד... או לא להתמיין בכלל, ולהסתכן בכלל צה"לי... אחרי מחשבות והתייעצויות רבות החלטתי לוותר על המיון וללכת על הסיכון של כל"צ. ובערך חודש אחרי שהשלמתי עם זה שגם אני הולכת להתגייס בכלל צה"לי, פתאום הגיע זימון מאיתור חמ"ן! שמחתי והתלהבתי והתמיינתי וגם עברתי את המיונים... ואז הם פתאום החליטו שהם לא רוצים אותי! הסיפור עם חמ"ן הרבה יותר ארוך אבל גם ככה כבר חפרתי ואין לי כוח לספר גם את זה... בסופו של דבר מה שקרה זה שדירגתי אשכול שאני בכלל לא רוצה, קיבלתי מיונים לתפקיד אחד מתוכו, לא עברתי, קיבלתי מיונים לעוד תפקיד, לא התייצבתי, בסבב חירום של אוקטובר קיבלתי מיון לתפקיד השלישי (כן כן, רכזת מתגייסים), שגם אליו לא הלכתי, וגם נפלתי מחמ"ן, ולאן אני מתגייסת נכון לעכשיו? וואללה, לא ידוע. כלל צה"לי כנראה. ואתם מדברים עם אותה אחת שלא היה אכפת לה לעשות 3 שנים של 11-3 בתור פקחית טיסה, או שדווקא הייתה שמחה להיות שבועיים בבסיס בלי לראות בית כי "צבא זה חוויה, ולא להיות שבועיים בבית יכול רק להפוך אותי לעצמאית יותר ופחות מפונקת... ובכלל, לחזור יומיות זה כמו ללכת למשרד, ולא מרגיש כמו צבא"... מסקנה? מוטיבציה זה אחלה, באמת, אבל תשתדלו להיות כמה שיותר מציאותיים, ואם לא התקבלת לתפקיד שרצית, או שלא נתנו לך אפילו הזדמנות להתמיין אליו [אאההמממ...] - לא נורא! אתם עוד תשנו את דעתכם כל כך הרבה פעמים...
 
למעלה