ילד שמזלזל בהכנת שיעורי בית ובלימודים

ילד שמזלזל בהכנת שיעורי בית ובלימודים

בני עולה לכיתה ד'. עבר שלב א' אבל לא שלב ב' של מבחני איתור מחוננים. בציונים - תלמיד מצטיין, קיבל במבחנים סביב 90 - 95 (לא סביב 100).
כשהיה בכיתה ג' היה בד"כ מגיע הביתה ואומר שאין שיעורי בית. גם למבחנים לעתים קרובות לא טרח להתכונן. אני בחרתי לתת לו עצמאות עד שאראה שהציונים שלו דורשים התערבות שלי.
בתעודה קיבל כל הציונים מצוינים, אבל המורה כתבה שלעתים לא הכין שיעורי בית. המורה ספרה שהיה "מקריא" תשובות נכונות אבל מהראש ולשאלתה "איפה התשובה הכתובה" היה אומר שהוא לא מוצא את המחברת...
בנוסף, אני יודעת שהיה מכין שיעורי בית בזלזול כלומר תשובות שידע כתב ומה שלא ידע - ענה מהראש תשובה סתמית בלי להתאמץ, ועדיין נראה שב-80% שיעורי בית עשויים נכון, למרות שברור לי שאם היה מתאמץ הם היו עשויים נכון ב-95% - והוא מסכים איתי בשיחה כנה שניהלנו. הוא גם סיפר שלא היה מעתיק מהלוח את שיעורי בית כי באותו זמן היה כבר פותר אותם בחוברת, כדי לא לבזבז זמן...
מתלבטת האם השנה "לעקוב" אחריו בצורה מסודרת או להניח לו? בשיחה אתו הוא אומר שברגע שהחומר יהיה קשה הוא יתחיל להשקיע ובינתיים מבחינתו זה מיותר ומשעמם כי גם כך הוא מקבל ציונים מצוינים, וציונים סביב 95 - 90 ולא סביב 100 לא משפיעים על התעודה - בכל מקרה כתוב מצוין, והוא בכל מקרה יודע את החומר...
הוא קורא די הרבה ספרים ובכלל מתעניין בדברים "לרוחב" (בשעות שבהן אני מכריזה על הפסקת מסכים) וגם ביקש השנה שוב להשתתף בחוגי מצטיינים אחה"צ. מצד שני, הוא טוען שבד"כ החומר של בי"ס עבורו לא מעניין ולכן הוא לא רוצה להתעמק בפתרון שיעורי בית כמו שצריך.
אני לא בטוחה ששווה לגרום לו בכוח להקפיד על הכנת שיעורי בית ולהמאיס עליו בי"ס, שגם ככה הוא לא אוהב להיות בשיעורים אלא רק בהפסקות...
נא לא לקדם
 
עונה

מבחינתה - היא העבירה את האחריות אלי. בכל מיקרה - מבחינתה אין בעיה שדורשת טיפול היות שהילד בד"כ מכין שיעורי בית, וזה שהוא עונה נכון ל-80% - מבחינתה מספק. אני כאמא יודעת שהוא יכול יותר אם יתאמץ, אותה זה לא מעניין, מבחינתה מדובר בתלמיד מצטיין שלא דורש התערבות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אז אל תתערבי

אומרים שבי"ס מכין ללמידה נכונה, אבל זה שטויות, כי ככל שאת "עולה בדרגות", את מבינה שאיך שלמדת בעבר היה שגוי ובונה לעצמך דפוס למידה עכשווי בהתאם לדרישה.
 
למעלה