ילדתי

GayasMomy

New member
ילדתי

מי לא היתה חולמת על לידה של 25 דקות? כן...גם אני, רק חבל שזה היה בקיסרי. ב 15.8.2006 ילדתי את בתי השנייה בקיסרי. הרופאים לא הותירו בידיי ברירה אלא ללדת בקיסרי משום שהיה חשד לשילייה נעוצה(הייתי במעקב חודש ימים לפני הלידה והכל נראה תקין אבל עדיין לא רצו לקחת סיכון). התאשפזתי יום לפני הלידה באסף הרופא. בבדיקה בערב הניתוח הרופא שבדק אותי אמר לי שאני לא חייבת ללדת בקיסרי ואולי כדאי לדבר עם רופא בכיר ויעץ לי לרדת לחדר יולדות בשבע בבוקר. הייתי מאושרת. בכל זאת זיק של תקוה ללידה רגילה....כמובן שרוב הלילה לא ישנתי. חשבתי על הניתוח, על לידה רגילה ולא ידעתי ממה אני פוחדת יותר. בחמש בבוקר העירו אותי לחוקן מקלחת וללבוש את חלוק הניתוח. בשבע, הסתובבתי ליד דלפק הקבלה וקראו לי לרדת לחדר יולדת. אמאלה איזה פחד. הייתי לבד. בעלי ואמי עדיין לא הגיעו (שלחו את הגדולה לגן).בחדר יולדות המתנתי לרופא בכיר. נכנסתי אליו לבדיקה עם בעלי שהגיע בינתיים. הוא בדק את הבטן ידנית לבצע הערכת משקל ובדק שוב את התיק. בלי היסוס הוא פסק שנמשיך עם הקיסרי כפי שנקבע. חיכיתי לניתוח 5 שעות. הייתי מוזמנת להיות השנייה באותו יום אבל נכנס באמצע ניתוח חרום. ההמתנה פשוט הזו שגעה אותי. בשעה 12:00 סוף סוף באו לקחת אותי לחדר הניתוח. נותחתי על ידי צוות בכיר בלבד בגלל החשד לשילייה נעוצה. המרדים המליץ על הרדמה כללית כדי שיוכל לעזור במקרה שהניתוח חו"ח יסתבך. הוא הפחיד אותי משום שביקש להזמין עוד 2 מנות דם נוספות לאלו שהיו בחדר הניתוח. בחדר הניתוח עד ההרדמה אולי עברה דקה והיא נראתה כמו נצח. כל אחד יודע את תפקידו ומבצע אותו על הצד הטוב ביותר. לפני ההרדמה אמרו לי שאם יצטרכו לכרות את הרחם לא יעירו אותי, אבל אני כבר ידעתי שהכל יהיה בסדר. בחדר התאוששות רק דבר אחד עניין אותי והוא השעה. רציתי לוודא שלא "ישנתי" יותר מדי שעות ושהכל בסדר. כשאמרו לי שהשעה היא רבע לאחת ידעתי שעברתי את הניתוח בשלום. שרף לי איזור החתך בטירוף (ועדיין שורף) והייתי מטושטשת. ההחלמה מהניתוח אינה קלה, אך היתה קלה יותר מהניתוח הקודם. נשארתי שבוע בבית החולים בגלל שעלה לי החום וזה נתן לי הזדמנות מצוינת להנות מהקטנה בלי הגדולה, למרות שהתגעגעתי ודאגתי לה בטירוף. חזרנו הביתה ואין כמו בבית!!!!
המלצתי למי שצריכה קיסרי לבצע אותו בהרדמה מלאה ולא אפידורלית. ההחלמה יותר מהירה. אני מקשרת את ההחלמה המהירה לסוג ההרדמה ולדמיון המודרך שלי לאחר הניתוח. כל הזמן דמיינתי שאני כבר קמה והולכת לתינוקת שלי וזה עזר.
מי שיולדת בקיסרי באסף הרופא: מאחלת לכן את הצוות המעולה שהיה אתי בחדר דוקטור בצר ודוקטור טובבין וכמובן את האחות אורה סופרין. צוות מעולה שאלוהים ישמור עליה ועל ידיהם. ולכל מי שנשארת בפורום: המשך הריון קל ולידה קלה והכי חשוב לצאת בשלום מחדר לידה ותינוק בריא. שמחתי להיות בפורום. עזרתי ונעזרתי בו. לא מבטיחה שלא אציץ בו שוב (קצת מורעלת עליו כמו כולם) ואם יש שאלות אשמח להשיב למיטב הבנתי ונסיוני.
 

g a n i

New member
../images/Emo13.gif../images/Emo49.gifלידה היא לידה היא לידה../images/Emo20.gif

התאוששות מהירה והסתגלות קלה לגדולה
 

פטי בר

New member
מזל טוב ../images/Emo24.gif

מקווה שעבר חלק ללא הרבה כאבים המון המון מזל טוב ואושר ותהנו מכל רגע ורגע
 
מזל טוב../images/Emo65.gif../images/Emo20.gif../images/Emo39.gif../images/Emo141.gif

המון המון מזל טוב
שמחה שהכל עבר בשלום
אגב, את ממליצה על אסף הרופא גם למי שמתעדת בעזרת השם ללדת לידה רגילה ?
 

GayasMomy

New member
אני מאוד מרוצה מהם

הייתי במחלקת הריון בסיכון כי לא היה מקום ביולדות אחרי שילדתי. הצוות היה מקסים. אני חושבת שהם מקצועים ואנושיים. אבל כמובן שלכל אחת יש ניסיון שונה.
 

noaaaa

New member
שאלה מתוך בורות

הרדמה מלאה זה אומר שאת לא בהכרה או שפשוט כל הגוף רדום אבל את קצת ישנונית אבל בהכרה?
 

GayasMomy

New member
בהרדמה מלאה כל הגוף מורדם

את לא בהכרה בכלל ולא מרגישה מה קורה סביבך. מבחינתי זו חוויה מתקנת מהרדמה אפידורלית שלוקח לה זמן להשפיע וגם גורמת לכאבי גב אחר כך.
 

עדיעד

New member
מזל טוב ../images/Emo65.gif../images/Emo20.gif../images/Emo65.gif

שמחה מאוד שהכל נגמר בשלום עם אפרוחית מתוקה, בריאה ושלמה ! מאחלת למשפחה המתרחבת הרבה אושר !
 

LYL1

New member
מזל טוב ושאלה

מה זה שיליה נעוצה?? ואמרו לי שקיסרי בהרדמה מלאה זה רק במקרה חירום ולא בקיסרי מוזמן - איזה הרדמה היתה לך??
 

עופריקה

New member
לא מדוייק

כתבתי על זה פה פעם, ואין לי מושג איך מצליחים עם החיפוש.... במיוחד בלידה יעשו את המקסימום כדי להמנע מהרדמה מלאה. ניתוחי חרום עושים בהרדמה ספינאלית (דומה בהליך לאפידורל), וכך גם בניתוחים מוזמנים. יש (א)נשים שלא יכולות לעבור פרוצדורה של אפידורל - ולכן נותר רק להרדים בהרדמה מלאה. ישנן עוד סיבות, ומכיוון שאני לא רופאה, זה הרגע בו אני אסיים את ההסברים
 

GayasMomy

New member
שיליה נעוצה

זה מצב שבו השיליה כאילו נדבקת או משתרשת ברחם ואז במקרה של לידה היא לא מתנתקת ולא יוצאת מהרחם. נשים לאחר קיסרי הן בסיכון גבוהה (ויש לציין שזה מקרה די נדיר) משום שאז השיליה משתרשת באזור הצלקת ברחם. בקשר להרדמה מלאה, שמעתי שגם נשים בקיסרי אלקטיבי שביקשו קיבלו הרדמה מלאה. יש לי חברה שילדה את 3 ילדיה בקיסרי ו 2 מתוכם בהרדמה מלאה. לי היתה הרדמה מלאה בגלל החשש מהשיליה. המרדים הסביר לי שאם חו"ח הדברים יסתבכו יותר קל לנתח כשכל הגוף מאוד רפוי (זה מה שקורה בהרדמה מלאה לעומת אפידורלית) וגם הוא יוכל לעזור.
 

limorune

New member
המון המון מזל טוב!!

גם אני עוד לא יכולה לגמרי לעזוב אתהפורום..
 

GayasMomy

New member
כן, ולכם היו ערוכים בהתאם

השיליה הנעוצה התגלתה בסקירת מערכות מוקדמת. הייתי במעקב החל משבוע 32. במעקב התגלה שהשילייה אינה נעוצה אבל קרובה לאזור הצלקת ברחם. עדיין מאוד חששו מכך. הפחד שאם לא מגלים שילייה נעוצה בזנן הוא אבדן דם וכתוצאה מכך אפשר גם לאבד בן אדם בחדר לידה \ ניתוח. מתכוננים לזה עלי ידי לידה בניתוח קיסרי (כי אם השיליה באמת נעוצה אז צריך כריתת רחם) וגם מכינים מנות דם.
 

זואי11

New member
../images/Emo49.gif ../images/Emo65.gif העיקר ששבת הבייתה

בידיים מלאות ועם תינוקת בריאה
 
למעלה