ילדתי בת ה-9 מסרבת לאכול בשר

a n n a w

New member
ילדתי בת ה-9 מסרבת לאכול בשר

לא רק נמנעת מלאכול אלא טוענת שנגעלת לראות אוכלים אחרים האוכלים בשר. מסיבות אידיאולוגיות. אני חוששת לבריאותה
 
ילדה צמחונית

ילדה שנמענעת מלאכול בשר נקראת ילדה צמחונית. נכון שככה זה נשמע הרבה פחות מפחיד? את רוב המרכיבים שאנחנו, בחברה המערבית, רגילים לקבל מבשר אפשר לקבל גם מירקות, ואם מרכיבים את התפריט נכון זה אפילו בריא יותר! . אנחנו אוכלים בשר בעיקר בתור חלבון. אבל יש חלבון גם בביצים ובגבינות. וגם בסויה, בקטניות (כמו שעועית או גרגרי חומוס). אצל ילדים חשוב במיוחד להקפיד על אספקה סדירה של חלבון. מה שאי אפשר להשיג בלי בשר הוא בעיקר ויטמין B12. אבל את זה אפשר לקבל מכמוסות. יש כמוסות של ויטמין B12 שניתן לקנות בסופרפארם או חנות טבע ומוצצים אותן מתחת ללשון. ילד יכול בהחלט להיות צמחוני וגם להיות בריא. כדאי להתייעץ עם תזונאית (דיאטנית) לגבי הרכבה של תפריט מתאים. למיד נוסף אנא פני לפורום תזונה ודיאטה של איכילוב.
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifאם לא תתנגדי לה...

ותנסי לעזור לה בדרך החדשה שהיא בחרה, תוכלי הרבה יותר לעזור לה לשמור על הבריאות
 

a n n a w

New member
|אני לא מתנגדת, אני מודאגת../images/Emo4.gif

עשינו בדיקות דם- נראה מה המצב עכשיו ואז נפנה ליעוץ של תזונאית.|דבורה
 

אלי ו.

New member
כן, גם חוסר בברזל יכול לגרום לזה

(מחסור בברזל הוא קלאסי בכלל ובמיוחד אצל צמחונים) חבל לנחש, עברו על בדיקות הדם.
 
נכון ונכון

אני מסכימה גם עם דנה וגם עם אלי. עברו על בדיקות הדם ואז גשו לדיאטנית. איו שום סיבה להיות מודאגת. אני במקומך הייתי גאה. אני מאוד מכבדת אנשים שהם צמחונים מסיבה אידיאולוגית. זה מראה על רגישות לסבל של הזולת ועל אחריות מוסרית. אם מתוך דאגה לבעלי החיים הבת שלך מוכנה לוותר על הנוחות שלה, לדעתי זה ראוי להערכה. לכי איתה.
 
חחחחחחחח

ממש עשית אותה מריה הקדושה. היא בה"כ נגעלת מזה משום שזה מה שעולה אצלה בתור ילדה. שמירה על אורח חיים צמחוני בריא היא מאוד יקרה,ובנוסף לא משנה כלום. את הפרה כבר שחטו,ובין כה וכה ייצרו אותן כמויות גם אם אותה ילדה לא תאכל. מה גם שאני במקומה הייתי דואג מאוד לשלומה של הילדה שמפתחת גישה מוסרנית כבר מגיל צעיר ועלולה לגדול להיות ילדה מאוד רגישה ומופנמת. גם תיקנים מסיגויהם השונים יכולים להחשב "זולת". למה את רוצחת אותם בדם קר מטעמי נוחות,ואז מעודדת רגשי גאווה בקרב אנשים שמעדיפים לא לפגוע בחיה שוות ערך בדיוק כמו התיקן?
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifהכנס לפורום צימחונות ...

וטיבעונות ותשאל כמה מהם הורגים ג'וקים, אני מעריכה שאפחד. בכל אופן השאלה לגבי האם צימחונות היא באמת ערך אידיאולוגי חשוב, מקומה לא כאן, כאן מדברים על ההשלכות הבריאותיות.
 

dannabanana

New member
../images/Emo108.gifשאלת?

אני צימחונית, ואני לא הורגת ג'וקים ומשתדלת לא לדרוך על נמלים. והרבה צימחו-טיבעונים שאני מכירה גם מקפידים על זה. אם אתה לא מכיר, אז אל תמציא.
 
"משתדלת" זה עדיין בגדר "משתדלת".

וזה רק מראה שזו דרכו של הטבע. במקום להתעסק בזוטות כמו לא לדרוך על נמלים,תתרמי לאנשים שצריכים את זה.
 

a n n a w

New member
אני באמת גאה ומעריכה

האמת גם מבינה לליבה, אבל זה מרגיש לי קצת קיצוני {ומסוכן} הכי מצחיק זה שגם אני לא אוכלת הרבה בשר, פשוט לא בא לי , כבד לי- בבדיקות שלי התגלה חוסר בויטמין בי12, הבדיקות שלה עוד לא הגיעו...אני מאוד רוצה להגיע למצב של תזונה בריאה, אבל מוצאת את זה קשה מבחינת עלות, והשקעה וזמינות.
 
מה עדיף?

רוב בני גילה של בתך ניזונים מהמבורגרים, צ'יפס, וקולה. ובין ה"ארוחות" האלו הם זוללים ממתקים וחטיפים. האם היית מעדיפה שבתך תחיה מתזונה כזאת? האם את יודעת שיש ילדים שאוכלים כך, ועם זה גופם נמצא במצב של תת תזונה?? אף אחד לא חושד שהם בתת תזונה כי הם אוכלים ומשמינים. אף אחד לא מטפל בהם, והנזקים מצטברים. הייתה מעדיפה שבתך, במקום לבחור בתזונה צמחונית, הייתה בוחרת בתזונה כזו?? לא ברור לי מה הבעיה בצמחונות מבחינת עלות, השקעה וזמינות. מבחינת עלות, ירקות ופירות עולים הרבה פחות מבשר! מבחינת זמינות, אין שום בעיה למצוא מקום שמגישים חומוס עם ביצה לארוחת צהריים, במקום המבורגר עם צ'יפס. סלטים יש כיום בכל מסעדה ובית קפה. וגם פשטידות. לא ברור לי למה את מתכוונת מבחינת השקעה. בכל מקרה, גם את השיקולים האלו תוכלו להעלות במהלך התאמת התפריט אצל הדיאטנית בקופת חולים. מתכונים תוכלולמצוא בספרי בישול צמחוניים וגם בפורום צמחונות כאן ב"תפוז". בקיצור: מה שחשוב כרגע הוא שתלכו את ובתך, עם תוצאות הבדיקות שלכן, לדיאטנית. את כל מה שהעלית כאן תוכלי להעלות גם אצלה. (את יכולה אפילו להדפיס את הדף הזה מהפורום). שיהיה לבריאות!
 
למעלה