ילדים שלא אוכלים מספיק

פיונה ש

New member
ילדים שלא אוכלים מספיק

שלום רב, מה ניתן להוסיף לתפריט של ילדים שלא אוכלים מספיק, עקב טיפול תרופתי (ריטלין)?
 
ילדים שלא אוכלים מספיק

זו תשובה מאוד כללית לשאלה מאוד כללית. כדאי להתיעץ באופן אישי לגבי כל מקרה בנפרד עם דיאטנית ילדים. למצוא את הדברים שקל יותר לאכול בשעות שקל יותר לאכול, למשל כאשר פגה השפעת הריטליןואז לרכז את רב האוכל.
 

פיונה ש

New member
תודה על התשובה המהירה

אני באמת מנסה את הכיוון הזה, בינתיים בלי יעוץ מדיאטנית. גם בלי הריטלין הוא לא אכלן גדול. הילד בן 9.5, ורזה.
 

Infin1ty

New member
אם ריטאלין מפריע לתיאבון של הילד

שלך, אז אולי כדאי לעבור תרופה אחרת?
 

פיונה ש

New member
זו התרופה עם הכי פחות תופעות לוואי,

ואת בעיית התאבון אנחנו נפתור. (התאבון חוזר בזמן שהוא לא תחת השפעת הריטלין). חשוב לי שהוא לא יהיה מתוסכל ועם דימוי עצמי נמוך כתוצאה מכך.
 

mariusvi

New member
ובכל זאת...

אין ביטחון לגבי השפעות לתווך הארוך. כדאי לבדוק את תזונתו, מאחר ומרכיבים מסוימים בה עלולים להיות מקור בעיותיו. תזונה נכונה היא בעצם תרופה ללא תופעות לוואי בכלל. אז למה להסתכן ?
 

אלי ו.

New member
מריוס, האם תזונה נכונה תרפא ADHD?

התשובה לכך היא בפירוש לא! למה לתת עצות בנושאים שאין לך בהם הבנה? הריטאלין בשימוש כבר עשרות שנים, כל הורה חושב 10 פעמים לפני שהוא מקבל את עצת הנוירולוג/פסיכיאטר קליני שרושם ריטאלין. האם נדמה לך שאתה יודע משהו שהם לא יודעים? אם תבחר לענות, אנא גבה עצמך במחקרים רציניים.
 

Infin1ty

New member
לרוב אנשים שאין להם ADHD

לא יודעים בגרוש איך מרגישים אנשים שיש להם ADHD. אני גם לוקח ריטאלין ועד לפני שנתיים לא נגעתי בזה גם, אבל זה הגיע למצב שלא יכלתי להתרכז!, בשיעור כל הזמן התעסקתי בדברים אחרים, לא יכלתי ללמוד למבחנים בכלל.., ניסתי ללמוד וכל דבר קטן הפריע לי, אפילו ציוץ של ציפור הפריע לי להתרכז! הריטאלין העלה לי את הציונים מממוצע 70 לממוצע 85! ואפילו העלה לי במתמטיקה ל 100 היות ועכשיו אני מרוכז יותר בכיתה. והתזונה שלי היא מושלמת, זה לא הבעיה בתזונה, פשוט נולדים עם זה..
 

רון ו

New member
תרשה לי לפקפק

האבחון של ADHD הוא לא כימי כמו בדיקות דם לפי מיטב ידיעתי וגם התסמינים שלו הם לינאריים כלומר זה ענין של רמת הפרעה, ולא שרוב האנשים לא יודעים בגרוש. כל מי שמתקשה ללמוד חומר בע"פ אפשר לאבחנו כך, אך מצד שני זהו כישור שניתן לתיקון ע"י תרגול ואני גם כותב מנסיון בלבד. יש בהחלט השפעה תזונתית על כל מגוון ההתנהגות שלנו ובמיוחד בתחום של היפראקטיביות ביחס לסוכרים לדוגמא אכילת שוקולד http://www.adhdnews.com/adhd-diet.htm ורק להזכירך על תחרות הקרמבואים וסטייק 1.5 ק"ג שאכלת זו לא תופעה נורמלית אם תהיה אוביקטיבי וכנה עם עצמך... ובנימה אופטימית, כל חריגה או מגבלה התנהגותית (כל זמן שאינה פוגעת בסביבה) טומנת בחובה כשרון מצוין בתחומים בלתי צפויים לפעמים חוסר קשב או דיסלקציה יתבטאו ביצירתיות או כושר אלתור מצוין שאולי חבל לדכא ע"י תרופות.
 

mariusvi

New member
יש דברים שהרופאים לא יודעים

אלי, תקרא את המאמר הבא ואולי זה ישנה את דעתך על הרופאים, שבויי יצרני התרופות: http://www.bodyecologydiet.com/pages_new/autism.html
 

אלי ו.

New member
אז אתה מציע דיאטה

נטולת קזאין וגלוטן לילדי ADHD? ראשית מדובר בדיאטה מאוד קשה לילדים, כמעט בלתי אפשרית. ההמלצה לדיאטת CFGF היא בד"כ לאוטיסטים ולא לילדי ADHD, גם אצלם שום מחקר עם קבוצת בקורת לא הראה שיפור אמיתי ביחס לקבוצת הביקורת אם כי יש עדויות אנקדוטליות לשיפור. ב ADHD אין שום ראיות לדיאטה שעוזרת למצב. (אם כי יש מאכלים מסוימים שעלולים לגרום זמנית להיפראקטיביות, ראה הקישורים בדיון על צבעי מאכל) אם הנושא מענין אותך ברצינות, אני אמליץ על הספר המצויין (ומאוד שנוי במחלוקת) של ד"ר אמן, נוירולוג ילדים אמריקאי, "לרפא ADHD". הוא מתיחס לחלק התזונתי (עם טעויות רבות) אבל בודאי שלא כטיפול היחיד. ורון ו., הספר גם שנוי במחלוקת בין השאר מכיון שד"ר אמן טוען שהוא יכול לאבחן ADHD בעזרת בדיקות SPECT של המוח. (אם ראית תצלומים צבעוניים מרהיבים של המח, אלה תצלומי SPECT) וכשמספרים לי על מה שהמדע לא יודע, אני מתחיל להיות מודאג. אני אדם דתי ויש לי כבר אמונה, אני לא מחפש דת נוספת.
 

mariusvi

New member
בכל מקרה כדאי לנסות...

אם אתה אדם דתי, אתה בוודאי מודע שמה שאנשים אוכלים היום זה לא מה שבורא עולם התכוון. ככל שאנחנו נתרחק מהתזונה הטבעית המאוזנת שנועדה לבני האדם, ככה מספר המחלות ילך ויגדל. לכל אלה שרוצים לחזור לדיאטה המקורית הייתי ממליץ את הספר: The Maker's Diet by Jordan Rubin דרך אגב, אמונתי היא שרוב המחלות ניתנות לריפוי דרך שינוי תזונתי, אם באמת רוצים בזה וקיימות גם מחויבות לתווך ארוך וגם משמעת עצמית. אני יכול רק להציע לאנשים את הדרך הזאת, אבל לא יכול לחייב אותם ליישמה. הדרך היא קשה ולא מתאימה לכל אחד. אתה גם צריך לדעת שאין דבר שהוא בלתי אפשרי, כולל דיאטת CFGF, אם יש רצון כן לשפר את המצב ולא להנציח אותו. שבוע טוב.
 
למעלה