ילדים מיוחדים א'

ילדים מיוחדים א'
http://10tv.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1236111

בית הספר היחיד בעולם בו התלמידים לומדים יחד עם החיות

טליה פלד קינן

תלמידי בית הספר "בית אקשטיין", הפועל בתוך הספארי ברמת גן, הגיעו אליו אחרי שנכוו מבתי הספר הקודמים שלהם. במקום החדש, היחיד מסוגו בעולם, הם מרגישים שמצאו את מקומם – והשיפור בציונים בהתאם. "רק מי שפה באמת יכול להבין את ההרגשה", אמר אחד התלמידים

אין עוד כמוהו בעולם: בספארי ברמת גן קיים בית ספר יחיד במינו בו התלמידים לא רק לומדים - אלא גם עוזרים עם החיות שבגן החיות. והתוצאות? פשוט מדהימות.

עומר רפפורט, תלמיד כיתה ח', היה תלמיד שהביא הביתה ציונים נכשלים, במקרה הטוב ציונים שנעו סביב ה-40. "יש משפט שחרוט בי - 'אתה לא תלמיד ואתה בחיים לא תהיה תלמיד'. היה כבר שלב שלא האמנתי בעצמי אבל ההורים שלי כן האמינו בי", הוא מספר איך הרגיש בבית ספרו הקודם. ב"בית אקשטיין" הוא מקבל בדיוק את השקט שהוא צריך והוא אפילו הפך לתלמיד מצטיין: "לא יכולתי לבקש יותר מהספארי".

סיפורו של רפפורט הוא סיפורם של רבים מ-100 תלמידי בית הספר הניסיוני שמגיעים מ-20 ערים שונות ברחבי הארץ. המרחב הפתוח בספארי מאפשר להכיל הכל, ונדמה שלכל הפרעה של התלמידים יש חיה שמותאמת בדיוק לה. שלוש שנים לקח להרים את בית הספר, אבל המאמץ והעבודה הקשה שווה את המאמץ.

"יש לנו לקויות למידה ובכיתה רגילה עם 35 תלמידים המורה לא יכולה לעזור לנו", אומר מתן ישראל, תלמיד כיתה ח' בבית הספר. "פה זה בית ספר עם שתי מורות שעוזרות לנו הרבה יותר וככה אנחנו מתקדמים". גם תומר קרקעי, גם הוא תלמיד כיתה ח', מרגיש את השינוי. הוא לא הסתדר בבתי הספר הקודמים שלו, המערכת עצמה גם לא בדיוק הסתדרה איתו - ויתור הדדי. בספארי קרקעי מצא את עצמו: "רק מי שפה באמת יכול להבין את ההרגשה הזאת".

גם דגנית מלל שחר, מנהלת בית הספר, מסכימה עם התלמידים, שמגיעים בכל יום עם חיוך ללימודים. "הם מגיעים אלינו עם דימוי עצמי שנסדר, עם תחושה של חוסר מסוגלות והתפקיד שלנו זה להעצים אותם, להראות להם כמה הם מסוגלים ומדהימים ולהתפעל מהעשייה שלהם".

ההישגים המעולים של התלמידים גורמים להם לצאת מהמקום זקופים כמו ג'ירפות. ראשם המורם עוזר להם להשתלב בתיכונים השונים ולגשת לבגרויות. את חוקי הטבע הם כבר הבינו, והם לא ייתנו לאף אחד אחר להגיד להם שהם לא מסוגלים.
 
למעלה