ילדה עם צורך חברתי מפותח מאד..

גאליה

New member
ילדה עם צורך חברתי מפותח מאד..

שלום לכולם, בתי הבכורה בת כמעט 6 - בגן חובה, היא ילדה חברותית מאד שצמאה בלי סוף לחברים. היא בגן חובה, הולכת משם לצהרון עד השעה 17:00 - למרות שישנה אפשרות שסבא וסבתא יאספו אותה אחרי הגן - אבל היא לא רוצה בטענה שמשעמם לה שם... אני אוספת אותה בשעה 17:00 מהצהרון בנקיפות מצפון שהילדה כל כך הרבה שעות מחוץ לבית והיא - עוד לפני שאומרת "שלום אמא" מיד שואלת: אמא, אפשר ללכת לחבר/ה או להזמין אלי חבר/ה??... מבחינתה, אחה"צ בלי חברים - לא שווה... היא דווקא ילדה שיודעת להעסיק את עצמה יפה, היא כבר קוראת באופן כמעט שוטף, מחשב, משחקים וכו - אבל התחביב הכי גדול שלה זה חברים! כששוחחתי איתה על הנושא ועל החשיבות להיות גם סתם לבד בבית ושאנחנו רוצים גם לראות אותה ולהיות איתה, היא ענתה לי: אמא, אני מאד עסוקה ויש לי הרבה עניינים. בסופי שבוע אני לא הולכת לחברים ופנויה למשפחה.......... פעמיים בשבוע היא הולכת לחוג - שאחת הסיבות העיקריות מבחינתה - יש שם כמה חברות שלה.... רציתי לשמוע את דעתכם - האם לזרום איתה ולאפשר לה את כל הצורך החברתי הגדול שלה, או לנסות לנווט אותה לכיוונים אחרים? תודה.
 

tiger mom

New member
התשובה של הבת שלך תפסה לי את העין

אני לא באמת יודעת לעזור לך, כי הבת שלי עוד לא בגיל. אבל התשובה של הבת שלך: לגמרי משקפת לדעתי את איך שהיא רואה אתכם. אתם עובדים נורא קשה ומתפנים למשפחה בסופ"ש. ויכול להיות שגם כשאת איתה בבית את קצת עסוקה בדברים אחרים (כי כתבת שהיא יודעת להעסיק את עצמה). בסופו של דבר כתבת בעיקר שהיא יודעת להסיק את עצמה ולא מה את מציעה לה לעשות כשהיא בבית. היא כנראה לא מאד אוהבת להעביר את הזמן לבד, אז אולי תמצאו תחביב משותף? ככה תהייה לה החברה שלך ואת תרוויחי זמן איתה? את מציעה לה לוותר על החברה שהיא אוהבת בשביל להיות לבד עם עצמה? וגם, יכול להיות, שהיא מקבלת משהו מהחברים שהיא לא מקבלת בבית. אינטרקציה שונה ממה שיש לה בבית. אולי בבית לא מקשיבים לדעתה כי היא קטנה, אבל בין החברות היא הבולטת? אולי היא מקבלת שם בוג של תשומת לב שאין לה בבית? (הדברים שכתבתי למעלה על שעות עבודה רבות הן לא ביקורת. אני בדיוק באותו מצב)
 

אלדורית

New member
גם הבכורה שלי כזאת: פורחת בחברה

זה נראה לי עניין מולד, אופי קבוע, ולא משהו שניתן לשינוי. זה נהיה לי ברור יותר ככל שאחותה גדלה וראיתי את ההבדלים ביניהן. לגבי השאלה שלך. לא הייתי חוסמת אותה. היא רוצה להפגש עם חברות? אפשר מבחינה טכנית מעשית? יאללה, שתפגש. יכול להיות שזה גם עניין של "גלים" שיהיו לה תקופות יותר חברותיות ופחות, אבל כנראה, באופן כללי, היא כזאת וזה אחלה.
 

פלגיה

New member
אני חשובת שזה עניין אישי שלך

יש ילדים (וגם מבוגרים) שממש חייבים ילדים אחרים בסביבתם כל הזמן., וזה ממש לא עניין שלילי. הילדה נתנה לך תשובה יפה - יש זמן למשפחה והוא בסופי שבוע. את מבחינתך יכולה להגביל יותר, ולהרשות נגיד חברות רק שלוש פעמים בשבוע, או רק חברה אחת בכל פעם, או להסכים שסוף השבוע הוא משפחתי והחברות הם לכל יתר הזצן.
 
למעלה