ילדה ישנה בחדר של הבן שלי

lady120

New member
ילדה ישנה בחדר של הבן שלי

הבן שלי עוד מעט בן 15, תלמיד כיתה ט'. יש לו יחידת דיור בגג כשהכניסה ליחידה היא מתוך הבית. הוא ישן ביחידה הזו כחודש לערך. לפני כשעה לערך הוא מתקשר אלי ואומר שהלילה תישן איתו ילדה. ילדה בת גילו. שלום ולהתראות וניתק. הוא גם הספיק להגיד לי שלא אדאג כי הם לא עושים כלום. על זה אני סומכת עליו שהם יעשו - כלום. מה עושים? איך מקבלים את זה? מה אומרים? זה חדש לי אנא תנו עצה, דעה... תודה.
 

mykal

New member
שלום לך,

לא נראה לי שכרגע יש לך הרבה מה לעשות. אם היא כבר שם, את לא תזרקי אותה הביתה--נכון? שבי עם עצמך ותחליטי מה מתר ומה אסור מבחינתך, שיעשה ביחידה הנפרדת, ואולי, בכלל לבטל את הרעיון--שהוא בפלנטה משלו, ועושה מה שהוא רוצה. ואחרי שהחלטת--את יושבת עם הבן ואומרת לו--לא מקובל עלי, שאתה מודיע לי על עובדות. אם באים אליך אני צריכה לדעת. על כל דבר עליך לבקש רשות. הוא עוד צעיר מכדי להיות בעל בית עצמאי בבית שלך.
 

ButtercupA

New member
שלום לך ובקר טוב../images/Emo140.gif

עכשיו כבר בקר. רציתי לשאול לגבי מה שהיה נהוג אצלכם. האם הוא עדכן אותך מראש אם היה מגיע חבר לישון אליו? או שזה לא היה סיפור מבחינתך? בכל מקרה, את יכולה לדבר איתו בהזדמנות שגם אם את סומכת עליו, בכל זאת בת זה לא כמו בן, ואם זו בת שהוא מחבב זה יכול לגלוש גם אם הוא לא חושב "לעשות כלום". לדבר גם על הציפיות שלו מהיחידה הנפרדת והפרטית, לעומת הציפיות שלכם ולתאם ציפיות. שיהיה סופ"ש נעים.
 

ButtercupA

New member
למה בעצם?

זה הבית שלך והכללים שלך- אם מתאים לך- יופי, אם לא אז לא. הייתי מרגישה מוזר אם היו מתקשרים לשאול אותי.
 

RiddlerWoman

New member
מצד שני לא תמיד שאומרים שלא עושים כלום

באמת לא עושים כלום ( אם אני זוכרת עוד טוב
) בי זה קצת מעלה חיוך מה לעשות , כל עוד אין פה ניצול ואין סיכון והם בני אותו גיל (פחות או יותר) ויש בניהם יחסי חברות , אני לא מוצאת בזה רע, כמובן שאם זה יתחיל להיות רכבת של נערות בבית זה כבר עובר את גבול הטעם הטוב.
 

adif11

New member
כי אני חושבת שארוע מסוג כזה עלול לקבל

פרשנויות שונות ומשונות מצד הורי הילדה , ואני ממש לא אאשים אותם אם זה יקרה ולא היתי רוצה לראות את בני מסתבך. חושבת שהייתי מנצלת את ההזדמנות גם לתת לילד שיעור בחיים ומסבירה לו שארוע מסוג כזה עלול להכעיס את הורי הילדה ולגרום להם לחשוב שהוא מנצל אותה ,אולי היא בכלל אמרה שהיא הולכת לחברה ואם יסתבר שישנה אצלו תקום מהומה שהוא ימצא את עצנו בעל כורחו במרכזה כאשם העיקרי. שמה הטוב של הילדה עלול להפגע ברמה החברתית (פרחה , "נותנת" וכו) שזו גם בעיה בפני עצמה ללא קשר להורי הילדה. בעיני כל פעולה שאינה נחשבת לטבעית ויומיומית ומקובלת חברתית , כדאי , אם אפשר , להסביר לילדים את ההשלכות האפשריות כי אולי הם פשוט לא חושבים על זה. בעיני ,ילדה בת 15 שנשארת לישון לילה ביחידות בחדרו של בן 15 , גם אם אכן מתכוונים לישון כל הלילה שנת ישרים , זו לא דרך הטבע ולא התנהגות יומיומית מקובלת. לפחות לא בחוג החברתי שלנו ואני לא דתיה. אם הייתי האמא של הילדה הייתי אסירת תודה אם הייתי מקבלת טלפון התראה מהורי הילד בענין
 

ButtercupA

New member
הבת שלי ישנה אצל חברים בנים

רק כי לא היה לה איך לחזור בלילה מבילוי (בעיר הקרובה). היא אמרה לי מראש, ולא היתה לי בעיה ולא קרה כלום. אבל אם האמא של הבן היתה מתקשרת אלי זה לא היה גורם לי לאושר מיוחד, אלא אולי להפך (אולי סוג של ביקורת סמויה על ההחלטה שלי).
 

adif11

New member
אם הדבר נעשה בהסכמתך ובתאום מראש איתך

כבר חלק גדול מהבעיה נפתר. את כהורה נותנת את האישור למה שמקובל עלייך. בענין הביקורת הסמויה מהאמא של הילד אם היא היתה מתקשרת , ברור לי למה את מתכוונת ואת כמובן צודקת. ברור שיש פה ביקורת מרומזת אם האמא ההיא היתה חושבת שהכל כל כך טבעי ונורמאלי היא לא היתה מתקשרת לקבל אישור מיוחד לענין. נכון ? עכשיו תחשבי שבמקרה שבוע לפני הארוע הבת שלך סיפרה לך כבדרך אגב על בת מהשכבה שבסוף מסיבה לא היה לה איך לחזור הביתה ונשארה לישון אצל הילד שערך את המסיבה בהסכמת הוריה ועכשיו כל בית ספר לועג לה וקורא לה זנזונת . היית מאשרת לבת שלך להשאר ?
 

ButtercupA

New member
זה נשמע לי סיפור שמתאים לדור של אמא שלי...../images/Emo13.gif

או לחברה עם בעיות. עוד אני בעצמי אמרתי לאמא שלי שדאגה בגלל "השם שלי", שמי שזה מה שמטריד אותו, שלא יהיה חבר שלי. סמכתי על עצמי אז ועל הבת שלי כשזה היה רלוונטי, שהיא לא תסתובב עם (ובטח לא תלך לישון אצל) ילדים שזו עשויה להיות התגובה שלהם.
 

adif11

New member
גם אני חשבתי שזה שייך לדור של הסבתות

עד ששמעתי חברה מכיתה ח' בבית ספר של הילדים שלי מדברים על אחת הבנות בשכבה שלהם
 

ButtercupA

New member
השאלה מה הרקע של הסיפור

ומי האנשים המעורבים. אם יש קן צרעות, עדיף לא להכנס לתוכו בכל מקרה. אבל אם מדובר על ילדים שאפשר לסמוך עליהם, זה סיפור אחר.
 

Bubbullina

New member
קודם כל תהיי גאה שהוא ספר לך. ועוד לפני

לגבי הילדה? קשה. אינטואיטיבית דעתי כדעתך. מצד שני שיחה מאחורי גבו - זה יכול לעצבן את הבן שלך מאוד. לקלקל לו את הקשר איתך ועם הילדה.
 

lady120

New member
ילדה ישנה בחדר של הבן שלי - תגובה לתגובות

ראשית, תודה רבה על התגובות. הוא מאוד גלוי איתי והלוואי וכך זה יימשך. הוא מתקשר ומודיע לי אם מישהו אמור לבוא לישון אצלנו ולא מביא כך על דעת עצמו. הוא התקשר והודיע לי שתבוא לישון איתו ידידה רק לישון ואני סומכת עליו שזה 'רק לישון'. בינתיים - הסתכלתי בבוקר מהקומה למטה (מהסלון) למעלה ליחידה וראיתי שהדלת פתוחה אז הבנתי שהיא לא ישנה. יופי. באשר לשאול את ההורים שלה אם הם מרשים - לדעתי אין לי פה שום תפקיד. הילדה יכולה להגיד שהלכה לישון אצל חברה ואם ההורים לא בודקים את זה זו בעיה שלהם. אני הייתי בודקת אם אכן היא ישנה אצל החברה. ואם לא - אז זה כבר סיפור אחר, וזו גם הבעיה שלהם. הם ילדים גדולים כמעט בני 15 ואני לא חושבת שאני צריכה לשאול זאת ולגרום לערעור קשריי עם הבן שלי . כל אחד צריך לדאוג לילדיו אני דואגת לבן שלי בזה שאני שואלת אותו ותודה לאל בינתיים הוא גלוי איתי וגם אמר לי במפורש שהוא יגיד לי ולא כמו חברים שלו שמסתירים מהוריהם, כי הוא יודע שאין לו מה לפחד ממני ועדיף לו להיות גלוי איתי, כך חינכתי אותו מילדות. עדיפה האמת על השקר כי אם אני מגלה את השקר אז באמת............חבל. זהו בינתיים. גיל ההתבגרות מסתבר שמשתנה מילד לילד וצריך כנראה להתרגל אליהם יותר ממה שהם צריכים להתרגל אלינו.... תודה שוב על התגובות ושבת שלום!
 

ButtercupA

New member
בסך הכל זה נשמע שיש לכם קשר טוב ופתוח

בעיני זה הדבר הכי טוב כדי לעבור את גיל ההתבגרות כמו שצריך.
 
למעלה