יכול להיות שילד בן 5 לא מפחד מכלום ??

sombol1

New member
יכול להיות שילד בן 5 לא מפחד מכלום ??

הילדים שלי בני 5 ו3 מקבלים כזה חופשיות ובטחון שאתמול הגדול אומר לי אבא יש לי 3 תכונות: אני לא פוחד מכלום אני יכול לראות בחושך וכלום לא כואב לי והוא באמת משחק אותה כזה סופר מאצ'ו שום דבר לא מזיז לו שום דבר לא עוצר אותו כשהוא רוצה משהו.... לפני כשבוע הם גם היו באיזשהו חוג עם ילדים נוספים בגילאי 4-6 כשהיה קטע חריג המדריך שואל את כל הילדים שיושבים במעגל את מי אתה אוהב ? כל ילד בתורו אומר את אבא/אמא/אחי/אחותי/סבא/סבתא..... מגיעים לילדים שלי הגדול אומר - את עצמי ! והקטן גם כנראה חזר אחרי מה שאח שלו אמר כי ראה שזה משעשע והמדריך צחק מזה..... מה דעתכם ? זה קיצוני מידי הסופר אגו הזה או שזה יתאזן לבד בסוף...?
 
חינוך

מחנכים אותנו כל הזמן לא להגיד את זה, אבל בתכלס כולנו אוהבים את עצמנו... ומחונכים בדיוק על זה " אני אוהב שוקלד ועוגות גבינה.... אבל הכי הכי הרבה אני אוהב אותי..." מוכר? זה בדיוק העניין, לא באמת נותנים לנו דוגמא אישית של אהבת האחר, כשזה ישתנה, הבן שלך נקווה שישאר עם הכנות הזאת אבל ירגיש משהן\ו אחר
 

limorsf

New member
שאלה נהדרת - את מי אתה הכי אוהב בעולם?

חשוב טוב לפני שאתה עונה. נשמע שהגדול ליצן לא קטן וחוש הומור מפותח כזה צריך לשמר, אך הוא מתגרה בסביבה בענין, ואפשר לאתגר אותו, בעקיפין לדעתי. להראות לו דוגמאות של מעגלים חשמליים, כיצד ניצוץ הופך לכוח שמפעיל מכונות בעולם... (יש כל מיני משחקים חשמליים, מבחינתנו אם נדגיש את החיבור בין כל החלקים שצריכים להיות במעגל חשמלי - הוא כבר יבין) גלגלי שיניים - הספר יכול להועיל, אם תתדינו עליו, כי המלל לא כך מכוון לילדים הוא ממש מזמין אותך להסביר לו - למה לא? למה לא כדאי לאהוב רק את עצמי? ממש על פני אגו כזה חזק, אפשר לבנות יכולת נהדרת להבין עד כמה אני צריך את כל החברים שלי, ספר הקוסם? מגלומניה היא תחושה טבעית בגילאים האלה, אבל המציאות בדרך כלל "מטפלת" בזה, וכגובה העליה גובה הירידה... לכן כדאי ללמד אותו איזון, לא מתוך שיפוט אלא מתוך הבנה שיש בו רצון חזק שכדאי ללמד אותו באיזה כיוון להשתמש בו, לכיוון עצמו בלבד, או לכיון חיבור אם אחרים - גם ספורט מאד מבהיר כמה נעים ביחד, ולאיזה השגים אפשר להגיע כשאנחנו קבוצה, לעומת יכולת היחיד... בהצלחה לימור סופר פטמן
 
למעלה