יכול להיות שאתם עבריינים ודינכם שנתיים מאסר

לאונידס

Active member
יכול להיות שאתם עבריינים ודינכם שנתיים מאסר

בפקודת הרישום נישואים וגירושין רשום בסעיף 7:

7. "כל שאינו דואג לרישום הנישואין או הגירושין שלו, או לרישום הנישואין או הגירושין שהוא סידר לאחר, דינו – מאסר שנתיים."
http://tinyurl.com/mbzdx4m

זאת אומרת שכל רושמי ומשתתפי בריתות זוגיות למיניהן וצורותיהן הם עבריינים פליליים שיכולים להשפט לשנתיים בבית כלא, זאת לא דעתי הפרטית אלא גם דעת כנסת ישראל:
"לשון הסעיף עמומה ונתונה לפרשנויות שונות ורחבות. לכאורה, הסעיף עלול לחול על כל זוג העורך טקס זוגיות פרטי בביתו ואינו "דואג לרישום הנישואין". עונש מאסר לבני זוג שבחרו לערוך טקס נישואין פרטי מהווה פגיעה בזכויות יסוד לחופש דת ולצנעת הפרט ועומד בסתירה לערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית."
http://tinyurl.com/m6vov8w

ככל שאני יודע גם הסתה לעבירה על החוק היא עבירה פלילית, זאת אומרת שלכאורה גם מי שמציע לאחרים לחיות כזוג ללא "רישום הנישואין" הוא עבריין בעצמו, משהו כמו רוב עם ישראל ורוב משתתפי הפורום.

אגב בעקבות הדיון הקודם שנערך כאן אם תביטו בלשון החוק כתוב במפורש שהרב הוא בסך הכל פקיד כמו כל פקיד אחר, החוק לא מתיחס לסמכותו הדתית.

יפה שהציעו הצעת חוק לתיקון הפגיעה החמורה הזו בחופש הפרט, אני לא יודע מה הסיכוי של הצעת חוק פרטית כשהממשלה לא תומכת בה (ההכוללת את ישראל ביתנו ויש עתיד) והמציעים הם ח"כ כמו תמר זנדברג, דב חנין ומרב מיכאלי, להבשיל לידי תיקון לחוק, התחושה שלי שלא גבוהים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש לרשום במשרד הפנים טקסי זוגיות פרטיים? מעולה!

כי עד עכשיו המדינה לא הסכימה לראות כ"נישואין" טקסי זוגיות פרטיים שנערכו בשטחה (שאינם כדת משה וישראל, ליהודים כמובן); אבל לפי הפרשנות שהבאת התברר שבלי ששמנו לב, הורחבה הגדרת ה"נישואין" במדינה לכל "בריתות זוגיות למיניהן וצורותיהן". הללויה! הבו לי בית כנסת ואלך לברך "הגומל".

&nbsp
נ.ב.
למרבה הצער, מובן שהסעיף הזה לא יכול לצאת נגד נישואין שהמדינה בלאו הכי לא מכירה בהם כנישואין ולא מאפשרת את רישומם; הוא בא לדפוק רק זוגות דתיים שמתחתנים מחוץ לזרועה הארוכה של הרבנות ואת הרבנים הסוררים שמסכימים לחתן אותם.
פרסיקו כתב על כך לא מעט בשעתו.
 

לאונידס

Active member
הפרשנות היא של הכנסת שכמובן נעזרת במשפטנים מהשורה הראשונה

כך שהמשמעות חורגת בהרבה מפרשנות פרטית שלי.
&nbsp
אולי צריך להגיש בג"ץ נגד המדינה שהיא לא אוכפת חוק שלה, בדיוק כמו שהגישו בג" נגד עיריית תל אביב על אי אכיפת חוק עזר עירוני.
המדינה תהיה באותו מצב, תצטרך להעמיד לדין פלילי מאות אלפי אם לא מיליוני אזרחים או שתאלץ לבטל או לשנות את החוק.
 
למעלה