ייעוץ משכנתאות – האם כדאי ללכת ליועץ משכנתאות?

Creditm

New member
האם ללכת ליועץ משכנתאות זה באמת משתלם כמו שכולם אומרים? מי הוא בכלל יועץ משכנתאות? ומה הוא תפקידו של יועץ המשכנתאות?

תפקידו של ייעוץ המשכנתאות נעוץ ביתרונות רבים: לא מדובר רק בתכנון משכנתא, חיסכון לא קטן של זמן וכסף, אך היתרון המשמעותי ביועץ משכנתאות עולה על כולם: הליווי האישי שלו.

תפקיד יועץ המשכנתאות:

יועץ המשכנתאות מקצועי אמור להיות בעל ידע נרחב בעולם המשכנתאות. בעל ניסיון מוכח ומשמעותי בתחום המשכנתאות. הרי בסופו של יום אין אתם פונים ליועץ משכנתאות שיבנה לכם תמהיל משכנתאות פשוט, אתם פונים ליועץ משכנתאות שיעזור לכם בתכנון משכנתא משתלמת או מחזור משכנתא קיימת לאחת משתלמת יותר, שתתאים בצורה מדויקת יותר לאורך חייכם ולצרכים שלכם.

מה חשוב לדעת לפני לקיחת משכנתא?

משכנתא היא ההוצאה הגדולה ביותר של משפחות בישראל. לכן, לפני שלוקחים משכנתא יש מספר דברים שחשוב לוודא:

חישוב משכנתא: אחד מהיתרונות הבולטים בייעוץ משכנתא זה הניסיון והחישוב המדויק של יועץ המשכנתאות. יועץ משכנתאות יוכל להעיר את עיניכם בנושאים חשובים כגון: הון עצמי למשכנתא, חישוב משכנתא ואפילו לעזור לכם לקבל אישור עקרוני למשכנתא עוד בשלבים הראשונים של התהליך.

הון עצמי למשכנתא: כפי שציינו, יועץ משכנתאות מקצועי יוכל להגיד לכם בדיוק כמה הון עצמי אתם צריכים כדי לקבל משכנתא. ברוב המקרים, תצטרכו להיות בבעלות של לפחות 25% משווי הנכס הראשון אותו אתם רוצים לרכוש.

תמהיל משכנתא: בסופו של יום, הסיבה העיקרית ללכת ליועץ משכנתאות היא לבנות תמהיל משכנתא משתלם. תמהיל משכנתא יקבע בסופו של יום את תנאי המשכנתא אותם תקבלו.

האם כדאי ללכת ליועץ משכנתאות בנקאי או יועץ משכנתאות פרטי?

לא כל יועץ משכנתאות בא לעבוד עבורך. יועצי משכנתאות בנקאיים עובדים ומייצגים את הבנק בו הם עובדים ועל כן ברוב המקרים ישנה עדיפות גדולה ללכת ליועץ משכנתאות פרטי המייצג את עצמו ולא בעל אינטרס נסתר.

כמו כן חשוב לזכור כי לא בהכרח הבנק בו אתם נמצאים הוא הבנק או גוף המימון שייתן לכם את המשכנתא המשתלמת ביותר עבורכם. לעיתים קרובות בנקים אחרים יתנו לכם הצעת משכנתא משתלמת יותר שתוכל לחסוך לכם הרבה יותר זמן וכסף. על כן חשוב לוודא כי אתם לא מגבילים את עצמכם ומקבלים הצעה מיועץ משכנתאות בנקאי, שלא רק מייצג את אינטרס הבנק אלא גם מגביל אותכם בסך ההצעות אותם הוא יכול לתת.

מה נחשב תמהיל משכנתא משתלם?

לתמהיל המשכנתא שלכם משתנים רבים: משך הזמן עליו יתפרס תשלום המשכנתא, סכום ההלוואה אותו אתם רוצים לקבל, מסלולי המשכנתא אותם אתם משלבים ועוד.
תמהיל המשכנתאות משתנה גם בהתאם לריביות המשכנתא, על כל מומלץ כל שנה לבדוק אפשרות של מחזור משכנתא, שיעזור לכם לצמצם את עלויות המשכנתא הקיימת.

אך בסופו של יום חשוב לזכור שתמהיל משכנתא משתלם זה תמהיל שמתאים לחיים האישיים שלכם בצורה הטובה ביותר. כך שיהיה לכם נוח וקל לעמוד בתשלומי המשכנתא לטווח הארוך.



רוצים שנעזור לכם לקבל משכנתא משתלמת?
חייגו עכשיו: 8539*
וקבלו שיחת ייעוץ ראשונית בחינם!
 
למעלה