ייעוץ מהיר לזוג צעיר

ZeImHaShpits

New member
ייעוץ מהיר לזוג צעיר../images/Emo8.gif

סתם יצא חרוז. אני וחברתי (עדיין לא נשואים), מסוגלים לרכז הון עצמי של כ-40% מנכס בשווי כ-1.2 מש"ח. כלומר נדרש מימון של 720K. ועכשיו ללבטים.... שנינו בקבע. היא משתכרת כ-4.5K נטו. אני כ-7K. ביחד כמו שאתם רואים - מעט. היא לאט לאט מתקדמת ואמורה לקבל בעוד כשנה תוספת משמעותית של כ-1.5K. אני אולי(!) משתחרר עוד מס' חודשים, וצפוי להתחיל ללמוד באוקטובר הקרוב. במקביל אעבוד במשרה חלקית איפושהו.... מתחיל לחפש מעכשיו. לא בררן, כנראה אמצא כמישהו שסיים תפקיד מ"פ. מאוד מאוד מאוד רוצים את הבית הספציפי הזה (פרויקט חדש במקום מושלם, בקרוב נדע אם יהיו עוד הנחות, אכלוס עוד כשנתיים). לא מעוניינים בשכירות (תחושה חזקה של "לזרוק כסף"....). רצון עז לצאת מבית ההורים. עם כל זאת, לא יודעים מה יהיה בעתיד הרחוק. אין איזו קרן נאמנות כמו שכולם מדברים עליה, ואם אראלה לא תתקשר מתישהו, כנראה שלא תהיה הכנסה המונית מפתיעה. עד לנישואים יש עוד קצת זמן. אנחנו קצת בורים בעניין, אז מנסים ללמוד כמה שניתן. עושים את התחקירים שלנו בתחום המשכנתאות, ומבינים שמדובר בצעד קשה, ושאנחנו הולכים להקריב בו רבות מאורח החיים שלנו. למרות הכל, דעתכם? כמה מסוכן?
 

ZeImHaShpits

New member
קבלו תיקון

יצאתי אהבל. ישתחררו קרנות נאמנות שלי ושל חברתי. שלי כ-100K בעוד 3 שנים. שלה כ-90K בעוד 4. חישוב כללי מאוד.
 
דעתי

1. המשכנתא מעט גדולה מדי לטעמי - זה לא שתפשטו רגל אבל בהחלט תצטרכו לחיות בצמצמום בשנים הקרובות ואני לא חושב שזה שווה את איכות החיים הזו. החזר מייצג של 720 א' ל-20 שנה כולל ביטוח יהיה כ-5000 ש"ח לחודש (אל תתבלבלו בטעות מההחזר ההתחלתי שלא כולל את ההצמדה למדד ואת עלייתה הצפויה של הפריים). 2. תחושת הלזרוק כסף על שכירות היא טעות פסיכולוגית. אתם תזרקו ממילא יותר כסף על משכנתא. אבל אני לא מנסה לשכנע אותכם לא לקנות דירה (כי יש סיבות לא כלכליות להעדיף אותה על שכירות) אלא פשוט אומר לכם או שתחכו שנתיים (זה מה שאני הייתי עושה) ותצברו בינתיים הון עצמי גבוה יותר, או שתקנו דירה בתקציב נמוך ב- 100-150 א' ש"ח.
 

ZeImHaShpits

New member
תודה רבה על ההתייחסות

1.2מש"ח זו השערה שלי של הממוצע והרמז הראשוני שקיבלתי. אנחנו נסע לשם במהלך השבוע ונדע מחיר מדויק, והוא יכול להיות יותר נמוך מזה אפילו ב100K. נושא קרנות ההשתלמות עתיד לעזור לנו. כמו כן בכל מקרה אנחנו ממש רוצים בית חדש מקבלן, ונמנע משכירות עד שהבית ייבנה. שוב תודה רבה אבנר. נדע יותר השבוע ונראה כמה נעמוד בזה. יש למישהו המלצות לתמהיל ודגשים בהתחשבות בנושא תחילת לימודים לתואר בעוד כחצי שנה (שזה אומר תשלום שכר אוניברסיטאי ועבודה במשרה חלקית), ושחרור קרנות השתלמות עוד 3-4 שנים?
 
המשך

במיוחד בהנתן מה שכתבת לגבי נושא השחרור שלך והלימודים והמשרה החלקית, הייתי מחכה עם הרכישה הזו ומקטין תקציב באופן שמשכנתא מקסימלית תהיה 500-550 א'. לגבי תמהיל: 40% פריים, 35% קבועה לא צמודה, 25% קבועה צמודה. אפשר להגדיל את הפריים מול כספי קרן ההשתלמות (לקחת פריים בולט) ועל יתרת המשכנתא לקחת את התמהיל שהמלצתי עליו.
 

ZeImHaShpits

New member
הבנתי.המון תודה. הייתי רוצה לשמוע דעות נוספות

אעשה חישובים נוספים בעניין בהמשך השבוע ואעדכן בנתונים הסופיים. שוב תודה רבה אבנר. אשמח לדעות נוספות מאחרים.
 

שמוצקין

New member
מה שלא יהיה ,אל תקחו שום חלק צמוד למדד

ורצוי גם לא לקחת צמוד לפריים. השנים הבאות תהיינה של אינפלאציה מוגברת לכן כדאי לכם שההחזר יהיה בסכום קבוע .
 

ZeImHaShpits

New member
נשמע קצת בעייתי בלי להצמיד אף חלק לפריים/למדד

1. אני רוצה להימנע מתשלום עמלת פרעון מוקדם גבוהה במיוחד (בכל זאת לא נראה לי שנשאר שם בכל 20 השנים שלהם נפרוס את המשכנתא) 2. עליית המדד בסוף היא התפתחות של כל המשק, ומתוך זה עליה גם בהכנסות שלנו. אז למה לי לפחד כל כך לקחת, ולו חלק קטן, צמוד למדד? מה אתה אומר על הצעתו של אבנר - 40% פריים, 35% קבועה לא צמודה, 25% קבועה צמודה?
 

ab1729

New member
אמממ

לדעתי העיסקה גדולה עליכם, עד כדי כך שייתכן ותיאלץ לוותר על הלימודים כדי לעמוד בתשלומים החודשיים. שלא לדבר שדירה של 1.2M שמוכנה בעוד שנתיים זה בכלל לא להיט, ומגלמת מחיר של 1.35M. כזוג, אתם קונים דירה שאינה פרופורציונלית לצרכים שלכם וזורקים הון תועפות על ריביות מיותרות. דירה סבירה של 3 חדרים תוכלו למצוא ב800K, מה שיגזורק משכנתא של כ400K פחות. ה400K הפרש הללו, יחסכו לכם כ1800 ש"ח בחודש תשלומי ריבית!!! לדעתי, האופציות הסבירות שלכם הן: 1. לקנות דירה במחיר נמוך יותר - הן בהיבט ההכנסה המוגבלת, והן לאור חוסר ההגיון לקנות נכס כל כך יקר. 2. להמתין, לצבור הון עצמי, ולאחר סיום הלימודים להתפנות לדאגות בנוגע לדיור.
 

ZeImHaShpits

New member
עדכון!! ../images/Emo124.gif

קודם כל תודה על כל הדעות והעצות. באמת נראה שהרכישה קצת גדולה עלינו, אבל למרות הכל, היום בדיוק חתמנו על זיכרון דברים. קודם כל, מחיר הדירה הוא 1,240K, יותר ממה שחשבתי, אבל עם זאת, מה שבכל זאת מאפשר לנו את רכישת הדירה, זו פריסת התשלומים: 20% עכשיו בעת בחתימה על החוזה. 80% בעת קבלת המפתח, עוד שנתיים וחצי! כך משכנתא אני לוקח רק עוד שנתיים וחצי, ועד אז יש לי זמן לצבור את ההון העצמי שלי ושל ארוסתי. בזמן הזה נגור אצל ההורים (לפחות בחלקו, ונראה איך נשרוד), וכך נאפשר לעצמינו באמת לצבור כסף. לנושא ההמשך שלי, זה עוד פתוח. נקווה לטוב. באמת תודה רבה לכולכם. נקווה שיהיה יותר טוב עוד שנתיים וחצי, ושהאנשים הטובים כאן, יהיו פה גם עד אז. נשתמע...
 
למעלה