ייעוץ לגבי רכישה והתקנה של אדניות גדולות

alarik99

New member
ייעוץ לגבי רכישה והתקנה של אדניות גדולות

ירוק בנושא גינון וגינה. אחרי שיפוץ חיצוני במסגרתו עשינו יציקת בטון מוטבע מסביב לבית. עכשיו צריך להוסיף אדניות גדולות יחסית. מחפש המלצה על אדניות מחומר עמיד שיחזיקו לי הרבה שנים בחוץ. מידות לדוגמא של אדניות יכולות להיות 1.5 מטר אורך, רוחב 30-40 ס"מ (?), גובה 60-80 ס"מ (?) . המטרה היא לשתול פרחים או צמחים שיתנו צבע . הכנה להשקיה יש לי. מאיזה חומר מומלץ לרכוש אדניות? אני מבין שעץ גם אם טופל היטב עדיין דורש תחזוקה שנתית ואני לא הטיפוס- רוצה משהו שלא אצטרך לתחזק. כמה כזה דבר יכול לעלות. הצורך שלי הוא במספר אדניות 3-5 . יכול להיות שבגלל עלויות נרכוש בשלבים....לגבי ניקוז - האם אדניות כאלה אפשר להשאיר לניקוז חופשי על הבטון או שיצטבר אבנית עם השנים וצריך לחבר לצינור ניקוז לאדמה? הרבה שאלות שמעידות על חוסר נסיון אבל צריך להתחיל ...אשמח לקבל המלצות גם על בעלי מקצוע מרוכשי עבר מרוצים. תודה רבה וחג שמח לכולם.
 

drorim69

Active member
צרף צילום של השטח המיועד לאדניות

אדנית בגדלים שתיארת זקוקה לצינור ביקורת רחב מעל הנקז שאפשר להכניס אליו יד ולבדוק דרכו שהניקוז לא סתום ולטפל בו במקרה הצורך.

מקובל לבצע השקיה וניקוז מסודרים: צינורית מים מביאה השקיה לאדניות וצינורית אחרת מאחור מסלקת את עודפי המים מהאדניות. לצורך זה יש להתקין מראש בכל האדניות אביזר לניקוז עודפי המים בתחתית האדנית מאחור או בצד, תלוי בסידור האדניות..

אדניות עץ גדולות זקוקות לשכבה פנימית מחומר אטום, מולחם לפי מידה עם אביזר הניקוז עבור כל אדנית. אם זה מתאים לעיצוב שלך אז זה נכון..

קיימים היום הרבה מאד חומרים טובים ועמידים בשוק המיכלים לשתילה, חלקם קלים וחלקם כבדים, חלקם במראה מודרני נקי, חלקם במראה אחר..
תסתובב במשתלות גדולות, תתרשם, תשאל על מה ימליצו לך עם אחריות לטווח ארוך וכמה האדניות עולות עם איטום ונקז [כי בסופו של דבר מומלץ להוסיף שכבת איטום על רוב סוגי המיכלים ולבצע מערכת השקיה מודרנית] ותגבש לך עמדה ותקציב..

מאיזה אזור בארץ אתה?
 

אורגניק

New member
אדניות עשויות פיברגלאס, חימר אפוקסי או מבטון

לאדניות עץ כדאי לבחור עץ מלא מסוג רך וגמיש כמו אורן או ארז שעדיפים מעץ צפוף וקשה יותר כמו בוק (אשוח), אגוז, אלון ומייפל (אדר) ולא כדאי לבחור בלוחות אורן שיש בו עיניים, הם אינם חלק מהעצה (ועשויים לנשור עם הזמן) אלא באורן פיני (אדום ולא לבן) שבו תכולת שרף גדולה יותר ובלוחות ללא הסיקוסים. אגב, פרסמו בנייצר שפתחו בארה"ב טכניקה לעיבוד עץ שהופכת אותו לחזק פי 10 יותר מפלדה, וטיטניום בדומה לסיבי פחמן (רק קל יותר) כך שעץ ממש לא אמור למנוע ממך את הבחירה המתאימה גם אם התחזוקה מועטת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ההצעות הראשונות טובות, אבל ניתן להשיג אדניות מוכנות מאיכות
גבוהה. המחירים יהיו כמובן בהתאם. אדנית מבטון ניתן לצקת אולי במקום, אבל כדאי שהדבר ייעשה בידי בעל מקצוע מנוסה. אפשר כמובן לצפות בגרנוליט מבחוץ ושוב, הדבר יהיה יפה אבל יקר.

ולגבי עבודה בעץ:
1. אם כבר אורן, אז עץ שעבר אימפרגנציה (ירוק). ולא, יירקב מהר.
2. ארז נחשב עץ טוב, אבל לא נראה לי שקל להשגה בארץ.
3. בוק הוא אשור ולא אשוח. לא ממש מתאים לרטיבות אלא אם עבר טיפול.
4. אלון כנ"ל.
5. אלון, מייפל ואגוז נחשבים עצים יקרים. אין טעם להשקיע.
ובקיצור, לא הייתי ממהר לבחור בעץ, אלא אם ייאטם כראוי ואז הסיפור לא יהיה זול בכלל.
6. יתכן שיש דרכי עיבוד מיוחדות לעץ. השאלה היא: א. האם המוצר זמין בארץ? ב. מה מחירו?
7. פעם מכרו בארץ מוצר שנקרא דיקט ימי. דיקט שהיה מצופה באפוקסי נוקשה. ככל שידוע לי, אין להשיג כיום את מוצר הזה.
 

אורגניק

New member
אורן מקומי מיערות קקל טוב לפחמים

גם נוצרים בו סדקים ואינו מומלץ גם אם זול עדיף פיני. לוחות ארז אפשר להשיג בעץ ועצה ובעוד מחסני עצים. אם משקיעים בריהוט גן למה לא להשקיע גם באדניות מעצים איכותיים שיחזיקו מעמד בחוץ ללא טיפול אימפרגנציה. השימוש בוואקום לחיטוי העץ תחת לחץ וגם אפשר להזמין גם לא רק חיטוי אלא גם טיפול נגד לחות במנסרות שמחזיקות ציוד מתאים. גם אם יכפיל את מחיר העץ הזול.
מכיר מנסרות שבהם השגתי גם לוחות זית. לעניין העלות והתחזוקה אפשר להשיג גם לוחות במבוק או עצים שמייצרים מהם דקים לריצוף חוץ או פרגולות.
בכל מקרה לא הצעתי לכותב לבנות לבד אלא להזמין מהיצרן או מה עדיף לרכוש מוכן. אפשר לרכוש סט אדניות בגדלים שונים שעלותם לא תעלה על 1500 שח לסט של 5 יחידות וגם לשלב צורות שונות גבוהים ונמוכים קטנים וגדולים עגולים ומרובעים וכד' הכל לפי הצורך והדרישה העיצובית. ועוד עצה טובה תהיה לבחון את התצורה של הבניה ואת האחריות - על העץ ועל המבנה - אולי כדאי לרכוש אדניות להרכבה עצמית.
 
למעלה