ייבוש אוויר בבלמים
ייבוש אוויר בבלמים
חלקכם אולי זוכרים שאביתר ואני דנו בסוגיה האיזוטרית-משהו של ייבוש האוויר במערכת הבילום עם אוויר דחוס של קרונות הקומותיים, למרות ששנינו לא בדיוק הבנו מה היא ומה תפקידה. אז בינתיים למדנו כמה דברים - קודם כל, המערכת לייבוש האוויר נמצאת בקטר ולא בקרונות, ותפקידה הוא לייבש את האוויר הדחוס (שהינו מלא לחות) על מנת למנוע נזקי חלודה וכיו"ב למערכת הבילום. (את זה אפשר לקרוא בקישור הזה, מתוך האתר המענייןRailway Technical Web Pages) לפיכך, העלינו את ההשערה (שהיא עדיין לא מבוססת, אבל בכל זאת נשמעת הגיונית) שלקטרים הישנים יש מייבשים שהם לא מספיק איכותיים, ואולי ברכבת או במפעל המייצר של קרונות הקומותיים חוששים שהאוויר הדחוס הלח מדי יגרום נזק מצטבר למערכות הבילום העדינות (?) של קרונות הקומותיים, ולכן מעדיפים להמנע מנזק תחזוקתי ולהמנע ככל האפשר משימוש בקטרים כאלו בהפעלת קרונות הקומותיים.
ייבוש אוויר בבלמים
חלקכם אולי זוכרים שאביתר ואני דנו בסוגיה האיזוטרית-משהו של ייבוש האוויר במערכת הבילום עם אוויר דחוס של קרונות הקומותיים, למרות ששנינו לא בדיוק הבנו מה היא ומה תפקידה. אז בינתיים למדנו כמה דברים - קודם כל, המערכת לייבוש האוויר נמצאת בקטר ולא בקרונות, ותפקידה הוא לייבש את האוויר הדחוס (שהינו מלא לחות) על מנת למנוע נזקי חלודה וכיו"ב למערכת הבילום. (את זה אפשר לקרוא בקישור הזה, מתוך האתר המענייןRailway Technical Web Pages) לפיכך, העלינו את ההשערה (שהיא עדיין לא מבוססת, אבל בכל זאת נשמעת הגיונית) שלקטרים הישנים יש מייבשים שהם לא מספיק איכותיים, ואולי ברכבת או במפעל המייצר של קרונות הקומותיים חוששים שהאוויר הדחוס הלח מדי יגרום נזק מצטבר למערכות הבילום העדינות (?) של קרונות הקומותיים, ולכן מעדיפים להמנע מנזק תחזוקתי ולהמנע ככל האפשר משימוש בקטרים כאלו בהפעלת קרונות הקומותיים.