יחס כריכה - דפים בהדפסת חוברת

יחס כריכה - דפים בהדפסת חוברת

שלום! אני מדפיס חוברת בכריכת הידוק סיכות רכה. העיצוב שלה די פשוט ולכן אני עושה אותו בעצמי על אף שאין לי הבנה גדולה בגפיקה ודפוס. רק שאלה אחת - מה צריך להיות היחס בין רוחב הקובץ של הכריכה לרוחב העמודים הפנימיים? אסביר את השאלה: רוחב החוברת יהיה 7.4 ס"מ ויהיו בה 50 עמודי נייר רגיל (80 גרם) באיזה רוחב עליי לבנות את קובץ הכריכה? כפול 2 בדיוק? או שעליי להוסיף כמה מילימטרים לצורך הקיפול? הדפס שאני עובד איתו לא ידע לענות לי על זה (הוא הציע להפנות אותי למחלקת גרפיקה אבל זה בתשלום נוסף ואין לי צורך בגרפיקה). הוא אמר שראה פעם מדריך באינטרנט שעוסק בזה, מישהו מכיר?
 

Schnitzell

New member
הכריכה היא לא הבעיה.

חוברת כזאת אמורה להיחתך אחרי השידוך, כדי ליישר את צורת ה-V שהדפים יוצרים אחרי הקיפול שלהם. אם הגרפיקה בכריכה מגיעה עד קצה הדף, אתה בכל מקרה צריך להשאיר bleed של כמה מילימטרים כדי שלא תישאר נימה לבנה אחרי החיתוך - שאל את בית הדפוס מה גודל ה-bleed שהם צריכים.
&nbsp
הבעיה היא בתוך החוברת. התופעה שקורית בחוברת שידוך-אמצע עבה נקראת creep - התזוזה של הגרפיקה כלפי חוץ ככל שמתקרבים לאמצע החוברת. אם יש לך מיספור או אלמנטים גרפיים כלשהם שנמצאים ליד הצד החיצוני של כל דף, הם יתקרבו עוד ועוד לשוליים עד שאולי אפילו ייחתכו אחרי השלב שהזכרתי למעלה.
&nbsp
לא מובן לי משהו: כתבת שיהיו בחוברת 50 עמודים. התכוונת לדפים? כי 50 עמודים לא מתחלקים ב-4. חוברת שידוך אמצע צריכה להיות באורך 48 או 52 עמודים, שזה 12 או 13 דפים מקופלים.
&nbsp
בכל מקרה, כדי למדוד את מידת ה-creep בצורה הכי פשוטה, קח ניירות ריקים וצור חוברת מדומה, ומדוד את העובי של השידרה המקופלת. זה יגיד לך מה ה-creep המקסימלי באמצע החוברת.
&nbsp
 
למעלה