יו"ר נתיבי איילון מציעה לעזוב את הרכב הפרטי, אין התייחסות לשבת

Ccyclist

Well-known member

אין לי +ynet אז אני יכול להתרשם מהכותרת והפיסקה הראשונה בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שבכירי תיכנון קוראים לציבור לזנוח את הרכב הפרטי, אבל אי אפשר להביא תיכנון המבוסס על מדינות עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע וליישם אותה במדינה שאין בה את השירות הבסיסי הזה.

לקרוא לציבור "לעזוב את הרכב הפרטי" מבלי להסדיר תחבורה ציבורית סדירה בשבת בכל רחבי הארץ זו צביעות ממעלה ראשונה, פנטזיה תיכנונית מנותקת מהמציאות.

חבל שמומחים מסוגה לא מפנים את הביקורת שלהם למעלה, להסביר לרשויות ולממשלה שללא תחבורה ציבורית סדירה בשבת וחג אי אפשר לבוא לציבור בדרישה לוותר על ניידות בימים החופשיים שלו.
 

DAVIDADATO

Well-known member
לקרוא לציבור "לעזוב את הרכב הפרטי" מבלי להסדיר תחבורה ציבורית סדירה בשבת בכל רחבי הארץ זו צביעות ממעלה ראשונה, פנטזיה תיכנונית מנותקת מהמציאות.
צריך לשאול אותה "פעם היית בתוך אוטובוס?" מי שאומר דבר כזה לעזוב את הרכב הפרטי זה בגלל שהיא תיסע לעבודה שלה ללא פקקים, מה שצריך פשוט זה ייעול התחבורה הציבורית+ ביטול הסטטוס קוו על התחבורה הציבורית ואישורה לנסוע בשבת (שהחרדים יפגינו זה לא יעזור)
 

Ccyclist

Well-known member
צריך לשאול אותה "פעם היית בתוך אוטובוס?" מי שאומר דבר כזה לעזוב את הרכב הפרטי זה בגלל שהיא תיסע לעבודה שלה ללא פקקים, מה שצריך פשוט זה ייעול התחבורה הציבורית+ ביטול הסטטוס קוו על התחבורה הציבורית ואישורה לנסוע בשבת (שהחרדים יפגינו זה לא יעזור)

התחבורה הציבורית בישראל היתה אמצעי ההתניידות העצמאית העיקרי שלי במדינה במשך 34 שנה (1985-2019). קצת מוגזם לטעון שאי אפשר להתקיים בארץ במצב צבירה תח"צי בימים שהיא פועלת.

הבעיה היא שהמערכת שמביאה את הנוסע לרוב יעדיו ביום חו"ל מושבתת בשישי ושבת לא בגלל שאין מי שירצו לנסוע בה אלא בגלל מי שלא רוצים שהיא תיסע או תסיע אחרים.

אני מסכים שזה נשמע כאילו היא רוצה ש"אחרים" יישמו את עצתה במקום להוביל באמצעות דוגמה אישית.
 

Harrington

Well-known member
מנהל

יו"ר נתיבי איילון מציעה לעזוב את הרכב הפרטי, אין התייחסות לשבת.​

אין בהכרח קשר מחייב בין הדברים. השאיפה של חלקים באוכלוסיה לקיום תחבורה ציבורית בשבת לגיטימית כמובן, אבל זה לא אומר שבכל התייחסות לנושא תח"צ ו/או נסיון לדרבן את הציבור להעדיפה על-פני רכבים פרטיים, חייבת להתייחסות לעניין הזה. לטוב ולמוטב, אין כרגע תח"צ נחרבת בשבת בישראל ובכל זאת אדם ובוודאי בעל תפקיד יכול להחזיק בדעה שרצוי למעט בנסיעה ברכב פרטי ולעבור ככל שניתן לתחבורה ציבורית. עמדה כזאת לא נופלת במאומה בלגיטימיות שלה מהעמדה לפיה חייבת להיות תח"צ בשבת כדי לקרוא לזה בכלל תח"צ.
 

Ccyclist

Well-known member
אין בהכרח קשר מחייב בין הדברים. השאיפה של חלקים באוכלוסיה לקיום תחבורה ציבורית בשבת לגיטימית כמובן, אבל זה לא אומר שבכל התייחסות לנושא תח"צ ו/או נסיון לדרבן את הציבור להעדיפה על-פני רכבים פרטיים, חייבת להתייחסות לעניין הזה. לטוב ולמוטב, אין כרגע תח"צ נחרבת בשבת בישראל ובכל זאת אדם ובוודאי בעל תפקיד יכול להחזיק בדעה שרצוי למעט בנסיעה ברכב פרטי ולעבור ככל שניתן לתחבורה ציבורית. עמדה כזאת לא נופלת במאומה בלגיטימיות שלה מהעמדה לפיה חייבת להיות תח"צ בשבת כדי לקרוא לזה בכלל תח"צ.

במעט שאינו בתשלום היא לא מתייחסת לסיבה שאחוז ניכר מהציבור מחזיק ברכב פרטי.

אישית בחופשת הפסח הייתי בארץ ל 20 יום ש 7 מהם היו במעמד שישי ושבת. שכרתי רכב הן בגלל המרחקים שהתכוונתי לטייל והן בגלל היעדר התח"צ ב 35% מזמן הביקור (אפילו יותר מכך משום שנחתתי אחרי חצות). הרכב עלה לי ₪250 כל יום אז כמובן שהשתמשתי בו כל יום ויום כדי שלא אבזבז סכומים כאלו על רכב שיושב בחנייה. זו החשיבה הבסיסית של מי שכבר קנה רכב לליל שישי ויום שבת וכתוצאה ישירה משתמש בו גם בימי השבוע כי חבל לא לממש את ההשקעה.

אני חי במציאות שבה אפשר להשתמש בתח"צ 7 ימים בשבוע וההשלכות הן שניתן לדחות את גיל הרישיון ואת הרכב הראשון. את שלי הצלחתי לדחות עד גיל 35 בגלל שהיתה לי תחבורה ציבורית שענתה על צרכיי 7 ימים בשבוע כולל הצורך בנסיעות בינעירוניות לקרובים שגרו מרחק דומה למרחק שבין תל אביב לבאר שבע. אחרי שעברתי מלונדון הקישור הרכבתי היה פעם בשעה והסתיים בשעת ערב מוקדמת אז למדתי לנהוג.

הגברת מנתיבי איילון רוצה שתתנהגו כמו שהתנהגתי עד גיל 35 כשהיתה לי תח"צ שענתה על כל צרכיי. הבעיה היא שהיא מבקשת זאת במציאות שבה אין מענה כזה בשבת וחג.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
במעט שאינו בתשלום היא לא מתייחסת לסיבה שאחוז ניכר מהציבור מחזיק ברכב פרטי.

אישית בחופשת הפסח הייתי בארץ ל 20 יום ש 7 מהם היו במעמד שישי ושבת. שכרתי רכב הן בגלל המרחקים שהתכוונתי לטייל והן בגלל היעדר התח"צ ב 35% מזמן הביקור (אפילו יותר מכך משום שנחתתי אחרי חצות). הרכב עלה לי ₪250 כל יום אז כמובן שהשתמשתי בו כל יום ויום כדי שלא אבזבז סכומים כאלו על רכב שיושב בחנייה. זו החשיבה הבסיסית של מי שכבר קנה רכב לליל שישי ויום שבת וכתוצאה ישירה משתמש בו גם בימי השבוע כי חבל לא לממש את ההשקעה.

אני חי במציאות שבה אפשר להשתמש בתח"צ 7 ימים בשבוע וההשלכות הן שניתן לדחות את גיל הרישיון ואת הרכב הראשון. את שלי הצלחתי לדחות עד גיל 35 בגלל שהיתה לי תחבורה ציבורית שענתה על צרכיי 7 ימים בשבוע כולל הצורך בנסיעות בינעירוניות לקרובים שגרו מרחק דומה למרחק שבין תל אביב לבאר שבע. אחרי שעברתי מלונדון הקישור הרכבתי היה פעם בשעה והסתיים בשעת ערב מוקדמת אז למדתי לנהוג.

הגברת מנתיבי איילון רוצה שתתנהגו כמו שהתנהגתי עד גיל 35 כשהיתה לי תח"צ שענתה על כל צרכיי. הבעיה היא שהיא מבקשת זאת במציאות שבה אין מענה כזה בשבת וחג.
דברים מרתקים, אבל אין להם כל קשר לדברי עליהם התיימרת להגיב. אתה בעד תח"צ בשבת על אף שאינך מתגורר כאן. שוין. זכותך, אם כי לטעמי האישי דעתו של מי שלא מתגורר כאן כלל אינה רלוונטית (זה לא אישי כלפיך, זאת דעתי באופן גורף) ובוודאי שלא בעלת משקל דומה לדעתם של אלו המתגוררים כאן. אבל גם אם היית גר כאן ותומך בתח"צ בשבת, זה לא משנה כהוא זה את זכותו של בעל תפקיד, כל בעל תפקיד, להחזיק בדעה שנכון לדרבן אנשים לעבור לתח"צ גם בלי להתייחס לאותה סוגיה שחוקה שיש מי שלא יכול לראות פוסט בלעדיה.
 

Ccyclist

Well-known member
דברים מרתקים, אבל אין להם כל קשר לדברי עליהם התיימרת להגיב. אתה בעד תח"צ בשבת על אף שאינך מתגורר כאן. שוין. זכותך, אם כי לטעמי האישי דעתו של מי שלא מתגורר כאן כלל אינה רלוונטית (זה לא אישי כלפיך, זאת דעתי באופן גורף) ובוודאי שלא בעלת משקל דומה לדעתם של אלו המתגוררים כאן. אבל גם אם היית גר כאן ותומך בתח"צ בשבת, זה לא משנה כהוא זה את זכותו של בעל תפקיד, כל בעל תפקיד, להחזיק בדעה שנכון לדרבן אנשים לעבור לתח"צ גם בלי להתייחס לאותה סוגיה שחוקה שיש מי שלא יכול לראות פוסט בלעדיה.

אין שום דבר שחוק בסיבה שמונעת מחילונים להסתמך על התח"צ ב 100%.

אם המתכננים רוצים תיכנון מוטה תח"צ וויתור על הרכב הפרטי כמו בדוגמאות שהם לומדים מהם במדינות עם תח"צ 7 ימים בשבוע אז הם חייבים לקדם תח"צ 7 ימים.

העובדה שבחרתי לנהוג הפעם תרמה למספר פקקים שישבתי בהם בארץ על כבישים 4 ו 6. אני בהחלט רלבנטי לבעיית הפקקים בארץ, בייחוד בחגים. מדינת ישראל צריכה לשאוף להיות כמו שורת מדינות שאף פעם לא נהגתי בהן - איטליה, שוויץ, פורטוגל, בלגיה, הולנד, גרמניה ומלטה. בכולן התנייעתי בתח"צ בלבד כולל בימים שבת וראשון.
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
אין שום דבר שחוק בסיבה שמונעת מחילונים להסתמך על התח"צ ב 100%.
כשלעצמו אני מסכים איתך בעניין. לא תשמע ממני שום טענה על העלאת הטענה. כן תשמע ממני טענה על קישור הטענה לכל דבר ועניין, רלוונטי יותר או פחות.

כאמור, היה וחשקה נפשו של בעל תפקיד כזה או אחר להביע דעה בעניין כזה או אחר, הוא רשאי לעשות זאת גם בלי להוסיף 'אה והנה דעתי ב8,000 הסוגיות הנטענות באופן כללי בישראל'. פשוט להחריד הקטע הזה. שאר דבריך עם כל הכבוד, אינם רלוונטיים לדברי כהוא זה ואין בהם אלא חזרה על אותה מנטרה ואותו מניפסט שאתה מבקש לקדם.
 
אין בהכרח קשר מחייב בין הדברים. השאיפה של חלקים באוכלוסיה לקיום תחבורה ציבורית בשבת לגיטימית כמובן, אבל זה לא אומר שבכל התייחסות לנושא תח"צ ו/או נסיון לדרבן את הציבור להעדיפה על-פני רכבים פרטיים, חייבת להתייחסות לעניין הזה. לטוב ולמוטב, אין כרגע תח"צ נחרבת בשבת בישראל ובכל זאת אדם ובוודאי בעל תפקיד יכול להחזיק בדעה שרצוי למעט בנסיעה ברכב פרטי ולעבור ככל שניתן לתחבורה ציבורית. עמדה כזאת לא נופלת במאומה בלגיטימיות שלה מהעמדה לפיה חייבת להיות תח"צ בשבת כדי לקרוא לזה בכלל תח"צ.
מנהל בכיר במשרד השיכון יכול לאמר שהוא מדרבן את הציבור הישראלי לעבור להתגורר בלב רמאללה וכך תרד הצפיפות בערים.
מבחינת רובנו, יאמר אותו מנהל בכיר מה שיאמר, אין לכך היתכנות. אלא אם המדינה תפעל להפוך את רמאללה למקום פחות עוין.
דוגמה להמחשה, לדעתי כמובן המדינה ל א לא ולא צריכה להיכנס לרמאללה.
 

Ccyclist

Well-known member
מנהל בכיר במשרד השיכון יכול לאמר שהוא מדרבן את הציבור הישראלי לעבור להתגורר בלב רמאללה וכך תרד הצפיפות בערים.
מבחינת רובנו, יאמר אותו מנהל בכיר מה שיאמר, אין לכך היתכנות. אלא אם המדינה תפעל להפוך את רמאללה למקום פחות עוין.
דוגמה להמחשה, לדעתי כמובן המדינה ל א לא ולא צריכה להיכנס לרמאללה.

בזמן מחאת 2011 היו בכירים בממשלה שדיברו כך על לוד. אמנם לוד אינה לא רמאללה אבל היא עיר מעורבת עם בעיות ורגישויות משלה כלפי הבאים מבחוץ שהתפרצו לכדי מהומות בשנה שעברה. אותם הבכירים טענו בפני המוחים שלוד "15 דקות ברכבת מתל אביב" - דבר שהיא איננה בשישי ושבת, כשאותם מוחים "ממוקמים" במחאת 2011 היו מצפים לבלות במרכז תל אביב.

אמנם לא המלצה רשמית לגור ברמאללה אבל בהחלט המלצה בכיוון המנותקת מהמציאות הקשה.
 

מיקלוש77

Well-known member

אין לי +ynet אז אני יכול להתרשם מהכותרת והפיסקה הראשונה בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שבכירי תיכנון קוראים לציבור לזנוח את הרכב הפרטי, אבל אי אפשר להביא תיכנון המבוסס על מדינות עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע וליישם אותה במדינה שאין בה את השירות הבסיסי הזה.

לקרוא לציבור "לעזוב את הרכב הפרטי" מבלי להסדיר תחבורה ציבורית סדירה בשבת בכל רחבי הארץ זו צביעות ממעלה ראשונה, פנטזיה תיכנונית מנותקת מהמציאות.

חבל שמומחים מסוגה לא מפנים את הביקורת שלהם למעלה, להסביר לרשויות ולממשלה שללא תחבורה ציבורית סדירה בשבת וחג אי אפשר לבוא לציבור בדרישה לוותר על ניידות בימים החופשיים שלו.
אני שמח שיש כרגע נשים בתפקידי מפתח שקשורים לתח"צ כמו שרת התחבורה ומנכ"לית משרדה וכמו יו"ר נתיבי איילון. הסיבה היא שהן יכולות להבין טוב יותר את הצורך של אלו שמשתמשות בתחבורה ציבורית המהוות מעל 50% מהמשתמשים (בעיקר באוטובוסים, מעל חצי מהמשתמשים הן נשים). למשל, האפשרות לניידות טובה יותר פותחת יותר הזדמנויות תעסוקה ומשפרת את הביטחון הכלכלי של נשים בעיקר במגזרים מוחלשים. עוד דוגמא, האפשרות לחזור מבילוי בצורה בטוחה בשעה מאוחרת מבלי להיות תלוי במוניות.

אני עדיין מצפה שכל מי שנושא/ת בתפקיד מפתח בתחום התחבורה ישתמש באופן קבוע בתחבורה ציבורית כדי להכיר את הבעיות מהשטח ולדעת לתקצב את מה שצריך ולתת פתרונות טובים יותר.

כאחד שיש לו רכב פרטי אבל מוגדר משתמש כבד בתח"צ (אני נוסע לכל מקום שאפשר בתח"צ, כולל בסופ"ש), אני מבין שרק מי שמתנסה בזה, יכול באמת להבין את מה שכואב ואת איפה שצריך לשנות.
 

אין לי +ynet אז אני יכול להתרשם מהכותרת והפיסקה הראשונה בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שבכירי תיכנון קוראים לציבור לזנוח את הרכב הפרטי, אבל אי אפשר להביא תיכנון המבוסס על מדינות עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע וליישם אותה במדינה שאין בה את השירות הבסיסי הזה.

לקרוא לציבור "לעזוב את הרכב הפרטי" מבלי להסדיר תחבורה ציבורית סדירה בשבת בכל רחבי הארץ זו צביעות ממעלה ראשונה, פנטזיה תיכנונית מנותקת מהמציאות.

חבל שמומחים מסוגה לא מפנים את הביקורת שלהם למעלה, להסביר לרשויות ולממשלה שללא תחבורה ציבורית סדירה בשבת וחג אי אפשר לבוא לציבור בדרישה לוותר על ניידות בימים החופשיים שלו.
מדוע אישה שנוהגת ברכב פרטי כל הזמן מעל 20 שנה תבין יותר טוב את הצורך של נערות וקשישות בתח"ץ מאשר גבר באותו הגיל שנוסע קבוע באוטובוסים?
 

Ccyclist

Well-known member
מדוע אישה שנוהגת ברכב פרטי כל הזמן מעל 20 שנה תבין יותר טוב את הצורך של נערות וקשישות בתח"ץ מאשר גבר באותו הגיל שנוסע קבוע באוטובוסים?

זה מזכיר לי את הסיפור של קוני האק ו'צארלי ברוקר. זוג בריטי תקשורתי די מוכר, היא היתה מגישת ילדים ב BBC והוא התקדם מתוכניות תיעודיות שם ל "מראה שחורה" שבהפקתו בנטפליקס.

הוא מאד מפורסם בכך שאין לו רישיון. בעבר הוא אפילו עשה סדרה תיעודית על מקומות על רשת הכבישים שאינם חלק מעולמם של מי שאינם נוהגים.

היא הוציאה רישיון ברגע שיכלה ולא מוכנה לחזור לתחבורה הציבורית הלונדונית.

לפי מאמר שכתבה הסיבות שלה הן ענייני ביטחון אישי וניסיון עבר של הטרדות מיניות. נשים רואות את העולם קצת אחרת ומאמצות התגוננויות במצבים שגברים לא היו מעלים בדעתם שיש איזו סכנה.

מהבחינה הזו גבר שנוסע בתח"צ לא רואה את אותו המצב שאישה רואה שם.

אישה שנוסעת ברכב 20 שנה לא תבין מה זה תח"צ אבל היא תבין ענייני ביטחון אישי.

 

raya

Well-known member

אין לי +ynet אז אני יכול להתרשם מהכותרת והפיסקה הראשונה בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שבכירי תיכנון קוראים לציבור לזנוח את הרכב הפרטי, אבל אי אפשר להביא תיכנון המבוסס על מדינות עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע וליישם אותה במדינה שאין בה את השירות הבסיסי הזה.

לקרוא לציבור "לעזוב את הרכב הפרטי" מבלי להסדיר תחבורה ציבורית סדירה בשבת בכל רחבי הארץ זו צביעות ממעלה ראשונה, פנטזיה תיכנונית מנותקת מהמציאות.

חבל שמומחים מסוגה לא מפנים את הביקורת שלהם למעלה, להסביר לרשויות ולממשלה שללא תחבורה ציבורית סדירה בשבת וחג אי אפשר לבוא לציבור בדרישה לוותר על ניידות בימים החופשיים שלו.
אני בהחלט בעד תחבורה ציבורית, נוסעת הרבה. בוודאי שהייתי שמחה לו היא היתה מופעלת בשבתות וחגים.
קרה לי בעבר שהייתי בירושלים בשבת או חג ורציתי לחזור לבאר שבע בשעה סבירה, זה היה בשעון קיץ.
מה שעשעיתי בלית ברירה - לקחתי מונית שירות לתל אביב (היה אז 35₪), ומתל אביב יכולתי לצאת לפני צאת השבת/חג לבאר שבע. אחרת הייתי נתקעת בירושלים עד צאת השבת/חג, ולא רוצה לדמיין איך היה נראה התור לעלות לאוטובוס הראשון.
הסיפור הזה עלה לי די הרבה ביחס לנסיעה ישירת (אזרח ותיק).
והיום - נסעתי ברכבת לתל אביב בבוקר- נסיעה שארכה 1.35 שעות. בחזרה - הנסיעה ארכה 1.50 שעות.
זה שירות סביר? אוטובוס עושה את הנסיעה בשעה ורבע-עשרים דקות.
רעיה
 

Ccyclist

Well-known member
אני בהחלט בעד תחבורה ציבורית, נוסעת הרבה. בוודאי שהייתי שמחה לו היא היתה מופעלת בשבתות וחגים.
קרה לי בעבר שהייתי בירושלים בשבת או חג ורציתי לחזור לבאר שבע בשעה סבירה, זה היה בשעון קיץ.
מה שעשעיתי בלית ברירה - לקחתי מונית שירות לתל אביב (היה אז 35₪), ומתל אביב יכולתי לצאת לפני צאת השבת/חג לבאר שבע. אחרת הייתי נתקעת בירושלים עד צאת השבת/חג, ולא רוצה לדמיין איך היה נראה התור לעלות לאוטובוס הראשון.
הסיפור הזה עלה לי די הרבה ביחס לנסיעה ישירת (אזרח ותיק).
והיום - נסעתי ברכבת לתל אביב בבוקר- נסיעה שארכה 1.35 שעות. בחזרה - הנסיעה ארכה 1.50 שעות.
זה שירות סביר? אוטובוס עושה את הנסיעה בשעה ורבע-עשרים דקות.
רעיה

היום היה איזה עניין עם שריפה בקו המערבי. יתכן שזה גרם לרכבות לחזור לבאר שבע תוך פגיעה בלו"ז של הקו הראשי. היה מבזק בטמקא.

לצערי עיכובי רכבות זה דבר שקורה מדי פעם, גם במערכות בחו"ל. לפי הלו"ז הרשמי הרכבות צריכות לקחת 1:12 ו 1:28 מבאר שבע מרכז לת"א השלום. אם הן אינן מסוגלות לעשות זאת במציאות באופן עקבי אז ישנה בעיה.

השמישות והסבירות של התח"צ בארץ היא כזו שבדרך כלל אפשר להגיע ממקום למקום תוך תיאום סביר או המתנה סבירה בימי חול. אמנם אין תשתית מסילתית עירונית שתאפשר לנוסע להתבסס בעיקר עליה, אבל האוטובוסים די סבירים בהשוואה למקומות אחרים וכך גם הרכבת עצמה, עד שמגיעים לבעיית המיקום השולי של תחנותיה.
 

אין לי +ynet אז אני יכול להתרשם מהכותרת והפיסקה הראשונה בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שבכירי תיכנון קוראים לציבור לזנוח את הרכב הפרטי, אבל אי אפשר להביא תיכנון המבוסס על מדינות עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע וליישם אותה במדינה שאין בה את השירות הבסיסי הזה.

לקרוא לציבור "לעזוב את הרכב הפרטי" מבלי להסדיר תחבורה ציבורית סדירה בשבת בכל רחבי הארץ זו צביעות ממעלה ראשונה, פנטזיה תיכנונית מנותקת מהמציאות.

חבל שמומחים מסוגה לא מפנים את הביקורת שלהם למעלה, להסביר לרשויות ולממשלה שללא תחבורה ציבורית סדירה בשבת וחג אי אפשר לבוא לציבור בדרישה לוותר על ניידות בימים החופשיים שלו.
אני רוצה להוסיף שהנסיעה באוטובוס, חוץ ממקרים יוצאי דופן, יש לה אופי של גז-ברקס-גז-ברקס.
הנסיעה לא נעימה, וקורים הרבה מדי מקרים של בלימת חירום כדי למנוע תאונה, כשבפועל שמירת מרחק ונסיעה יותר רגועה היתה מונעת את המקרים האלה.
לכן אני מעדיף שההגה והדוושות יהיו בידיים שלי, ואם תח"צ אז זה אצלי רכבת ומקסימום קו משלים קצר.
כמובן אני מחזיק רכבים, התח"צ בארץ רחוק מלתת מענה. נסיעות זה לא רק בית-עבודה. רוצים לקפוץ למסעדה בערב, לקולנוע, יו ניימ איט, אין שום תח"צ שנותן לזה מענה.
 

raya

Well-known member
אני רוצה להוסיף שהנסיעה באוטובוס, חוץ ממקרים יוצאי דופן, יש לה אופי של גז-ברקס-גז-ברקס.
הנסיעה לא נעימה, וקורים הרבה מדי מקרים של בלימת חירום כדי למנוע תאונה, כשבפועל שמירת מרחק ונסיעה יותר רגועה היתה מונעת את המקרים האלה.
לכן אני מעדיף שההגה והדוושות יהיו בידיים שלי, ואם תח"צ אז זה אצלי רכבת ומקסימום קו משלים קצר.
כמובן אני מחזיק רכבים, התח"צ בארץ רחוק מלתת מענה. נסיעות זה לא רק בית-עבודה. רוצים לקפוץ למסעדה בערב, לקולנוע, יו ניימ איט, אין שום תח"צ שנותן לזה מענה.
מנסיעות רבות בעבר, לתל אביב וגם לירושלים, אני לא מסכימה עם מה שכתבת. נסיעה בתוך העיר - בהחלט , ברקסים על ימין ועל שמאל.
כיום קו 380 למסוף ארלוזורוב מושבת בימי החול , אז כדי להגיע לשם אפשר רק ברכבת אם אין רצון לעבור מתחנת ההגנה או מרכזית חדשה לאיזור סבידור.
מאז הקורונה אני כמעט ולא נוסעת, ובינתיים גם לא באוטובוס אלא רק ברכבת. (פרט לירושלים בקו 470- היתה נסיעה מאוד נעימה , אוטובוסים חדשים).
 
רוצים לקפוץ למסעדה בערב, לקולנוע, יו ניימ איט, אין שום תח"צ שנותן לזה מענה.
הכי טוב זה לגור ליד מקומות הבילוי, ממש לא נכון שאין מענה, זה למי שגר במושב או עיר קטנה,
רבים ממקומות הבילוי כן מקושרים תחצית גם אם לא באופן מושלם.
 

Ccyclist

Well-known member
הכי טוב זה לגור ליד מקומות הבילוי, ממש לא נכון שאין מענה, זה למי שגר במושב או עיר קטנה,
רבים ממקומות הבילוי כן מקושרים תחצית גם אם לא באופן מושלם.

זה גורם לייקור השכירות במרכזי הערים ולכך ששכונות שבכל מקום אחר היו נחשבות לשולי המרכז להיות "מעבר להרי החושך". אם תשווה את תל אביב ללונדון אז בתל אביב כל מי שרוצה חיי בילויים שוקל לגור בין האיילון לירקון ולדרום. עבור חלקם בבלי והצפון הישן נחשב רחוק. בלונדון אותם הצעירים לא היו חולמים אפילו לחפש דירה במקבילה הגאוגרפית - הגדה הצפונית בתוך הקו המעגלי. בלונדון שכבת הגיל הזו גרה באזורים 2 ו 3 במקומות שמקבילים למעגל של רמת גן, רמת אביב, רמת השרון, כפר שלם, חולון ובת ים, ואפילו רשל"צ ופתח תקווה. מה שמאפשר את הפיזור הגאוגרפי היא רשת התח"צ - התחתית ביום, קווי הלילה וה 24/7 בלילה ובסופי השבוע - תחתית הלילה (רשת מצומצמת של קווים וענפים).

העובדה שהרשת פועלת בסוף השבוע תומכת לא רק בבילויים במרכז העיר אלא גם במרכזים משניים ובשווקי סוף השבוע של קמדן ושפארד'ס בוש - מוקדי תרבות פנאי באזור 2 שעיקר הפעילות בהם בסופי השבוע.

אני חייב לומר שבירושלים אני אשם בהעדפת המרכז. שכרתי דירה באזור רחוב הנסיכה מרי וכשאני שוהה בעיר אני נוטה לשהות במקומות במרכז העיר או על גבול מרכז העיר במלך דוד. לצערי זה אומר שבשישי שבת לא הכי נוח לי להגיע למוקדים משניים כמו מתחם התחנה, או לבקר אנשים בשכונות. כשגרתי בשכונות כמו הגבעה הצרפתית וניות הייתי הולך לעיר וממנה בערבי שישי ובקרי שבת - דבר שלא צריך להיות במדינה מפותחת.
 

ערןל1

Active member

אין לי +ynet אז אני יכול להתרשם מהכותרת והפיסקה הראשונה בלבד.

זו לא הפעם הראשונה שבכירי תיכנון קוראים לציבור לזנוח את הרכב הפרטי, אבל אי אפשר להביא תיכנון המבוסס על מדינות עם תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע וליישם אותה במדינה שאין בה את השירות הבסיסי הזה.

לקרוא לציבור "לעזוב את הרכב הפרטי" מבלי להסדיר תחבורה ציבורית סדירה בשבת בכל רחבי הארץ זו צביעות ממעלה ראשונה, פנטזיה תיכנונית מנותקת מהמציאות.

חבל שמומחים מסוגה לא מפנים את הביקורת שלהם למעלה, להסביר לרשויות ולממשלה שללא תחבורה ציבורית סדירה בשבת וחג אי אפשר לבוא לציבור בדרישה לוותר על ניידות בימים החופשיים שלו.
לאף אחד פה אין ynet פלוס?
 
למעלה