יותר שכל ממזל. סיפור ולקח.

קרניצן

New member
יותר שכל ממזל. סיפור ולקח.

הסיפור בקצרה: הבוקר, ברכיבה על כביש, מהרכב אל תחילת הסינגל, נתקע לי באופניים רוכב אחר (שעל שמו הוצא חוזה חיסול). האופניים מיד "נשכבו" הצידה כשהכידון ממש נתלש מידי. הדבר הראשון שראיתי זה כביש מתקרב אלי במהירות ואז בום נוראי ... הפרצוף, היפיפה שלי, נחבט בחוזקה בכביש ונגרר מספר מטרים. אוי, הסריטות שניגרמו ... אוי, הכאב ...נורא ... ממש כואב לי ... לראות את מגן הסנטר של הקסדה היקרה לי כל כך ... כן, אני עם FF. תמיד עם FF, בכל רכיבה ללא חשיבות לרמת הקושי (כולל רכיבות בפארק הירקון). ועכשיו, איך אתאר את התענוג, את החיוך שדפקתי תוך כדי הנפילה מיד אחרי הבום ... תבינו, פעם אחת כזו שווה מיליוני רכיבות עם FF ללא נפילות. אז בבקשה, שימרו על עצמכם, אל תתקעו ברוכבים אחרים והכי חשוב, ריכבו ממוגנים!
 

andnem

New member
ואם לא היה לך על הראש FF

שמגביל את שדה הראיה, אולי לא היית מתנגש איתו בכלל?
 

andnem

New member
אני בטוח שאתה צוחק - אותי כן הצחקת!

אפשר לצחוק, כי סוף טוב - הכל טוב. אתה לא נפגעת, האופניים שלך בסדר. מקווה רק שהוצאת על ראשו של הרוכב השני חוזה זול, בלי עינוים. אגב, אני נאלצתי 5 פעמים לבדוק במילון, אם "רוכב" זה לא קרש, לא מסמר ולא חתיכת תייל. אבל לא. זה, ככל הנראה, בן אדם רכוב על אופניים לפחות, או על חמור, סוס, גמל,פיל, אופנוע(מחק את המיותר). ובכל זאת הוא נתקע לך באופניים(בכביש!) מבלי שראית, או הספקת למנוע התנגשות. אז איזה מזל......סליחה, שכל........יש לך שלא נתקע לך באופניים סמיטריילר. בקיצור, להשרדות בכביש צריך להסתכל ולראות מה קורה מסביב. מה שמפריע לך לראות - מסכן את חייך.
 

bigwave2000

New member
אתה אומר שפולפייס מפריעה לראייה?

אז תלוי איזה פולפייס, אני רוכב עם 661 full comp והזווית ראיה שלי ממש כמו של קסדת חצי, לעומת זאת לחבר שלי יש קסדה(רוכב אופנוע) וכששמתי אותה באמת מרגישים שהיא חוסמת את שדה הראיה.
 

andnem

New member
זה גם תלוי איפה אתה רוכב

בשטח אין צורך כל הזמן לסובב ראש ולשמור על קשר עין עם כל מה שנמצא בסביבה - גם מאחוריך. לכן אתה לא מרגיש שום אי נוחות. בכביש כל דבר שלוקח ממך מעלה אחת משדה הראיה או מסיח את דעתך, עלול להיות מסוכן.
 
תגיד, חבשת פעם קסדת FF של אופניים??

אני עם FF כל הזמן: בסינגלים, בירידות, בעליות. הקסדה שלי היא KORASSA של RUDY-PROJECT, ואפשר להגיד עליה כל מיני דברים, רק לא שהיא חוסמת את שדה הראיה. מהצדדים אני פשוט לא רואה את דפנותיה. בכלל. מגן הסנטר ברובו מוסתר על ידי האף שלי, והמצחיה מגבילה את הראיה כמו מצחיה של חצי-קסדה מקובלת, בהבדל אחד, שניתן להרים אותה בתנועת יד קלה, מה שאי-אפשר לעשות ברוב קסדות החצי שאני ראיתי.
 

andnem

New member
חבשתי ודווקא בכביש

קניתי קסדה במתנה לבן של חברים והמקום היחיד שהיה נוח לי לשים אותה היה הראש שלי. אחרי 10 ק"מ רכיבת כביש עם FF על הראש, לא הייתי רוצה לנסות את זה עוד פעם. מילת המפתח של כל הסיפור היא "כביש". עוד פעם : מדובר בכביש, לא בסינגלים, לא בירידות ולא בעליות, אלא בכביש. לא צריך לפרוץ דלת פתוחה ולהוכיח ש-FF נותנת יותר בטיחות וביטחון בשטח. אבל בכביש כללי המשחק שונים. בשטח אתה פחות או יותר בשליטה, אין הפתעות, אתה יכול להסתכל קדימה(לא זוכר כמה בדיוק מטרים) ולהתרכז במה שקורה לפניך. בכביש זה לא ככה. חובה לסובב ראש, להסתכל ב- 360 מעלות כל הזמן, אם אתה לא רוצה להתווסף לסטטיסטיקה. אין צורך לחפש רחוק: לפני כשעה כמעט נדרסתי כי הרשיתי לעצמי לא להסתכל אחורה במשך מספר שניות. חשבתי שהכביש היה ריק - למרות שאין כזה דבר, כביש ריק. היה לי הרבה יותר מזל משכל, המשאית פיספסה אותי בכמה ס"מ. טוב, לפי שאר התגובות בשירשור אני מבין שיש כאן דו-שיח של חרשים. אז - שהיה לך ערב טוב ובטיחותי.
 
רק על עצמי לספר ידעתי

הקסדה שלי ממש לא מגבילה כלום, ואתה יכול (סתם בשביל להבין על מה אני מדבר) ללכת למדוד אצל היבואן, או בהזדמנות, כשתהיה בגולן, לראות את זו שלי. עברתי כמה חודשי חיפושים עד שהחלטתי דוקא על זו, ושדה ראיה היה אחד השיקולים. האמת היא, שכשהגדרתי את דרישותי מהקסדה, היה לי קשה להאמין שאמצא משהו שיענה על כולן. זה לא שאתה טועה לחלוטין (והייתי נחרץ קצת, אין ספק). אני מכיר קסדות שמגבילות שדה ראיה, אבל מה שקומם אותי היתה נחרצותך שלך. אתה צודק ולא צודק, ואין אמת אחד ויחידה. כדאי בהחלט להמליץ למי שמחפש קסדה לבחון גם את שדה הראיה, אבל לפסול את כל הקסדות בגלל שאחת הגבילה אותך, זה כמו לפסול טיולי אופניים כי לא נהנית מטיול שיצאת אליו עם אופני מדבקה. יום טוב
 

יניב x

New member
אתה פשוט מדבר שטויות בקילו

הסיכוי ליפול מאופניים ברכיבת שטח הוא גדול הסיכוי ליפול מאופניים ברכיבת כביש הוא מזערי בשטח מחליקים (קרקע רכה, בוץ, דרדרת) בכביש כמעא ולא (אספלט זה דבק) בשטח יש מכשולים ואלמנטים קשים לרכיבה (אבנים, מורדות, מהמורות וכו') בכביש אין מכשולים (רק מהירות) ובשביל זה המציאו את ה FF !!! ובשביל זה קרניצן הדביק את הודעתו כדי להבהיר שקסדה מצילה במקרה של נפילה. נקודה. זה שזה קרה לו בכביש ובמקרה די הזוי ונדיר - מה זה משנה נפילה בשטח היא לא הזויה ולא נדירה קורה במשפחות הכי טובות ולרוכבים הכי טובים סתכל קצת היסטוריה פה בפורום
 

andnem

New member
אתה בטוח שאתה מגיב להודעה נכונה?

אני לא רוצה להתייחס ללשון של תגובתך, סך הכל,נימוס זה דבר אופציונלי.
 

natyh

New member
אם כל חטאת

על ראש הפושע בוער הכובע .....
אני לא מאמין שראיתי את המילה כביש .... ממש כביש זאת אומרת ההוא עם האספלט ... עכשיו לך ותגיד הגומל , בקש סליחה ומחילה ותודה לקדוש ברוך הוא שלא קרא את שמך יורם גלבוע .... לאן היית מגיע עכשיו בלי קסדה לאן ...?
 

alonaski

New member
סליחה. אבל פורום כבישונים זה פה ליד

!
מה אתה עושה על הכביש, יא חמר???!!! השתגעת???!!! ובכל אופן - מזל טוב!
הלכה הסוויצ'-בלייד??? כמה היתה שווה??? 600, 800 ש"ח??...
ועכשיו העם נקעה רגלו - דורש תמונה של הפרצוף היפה שלך לפני ואחרי!!!
אתה יודע מה... רק "אחרי" גם יספיק!
קדימה!!!
 

קרניצן

New member
איזה קשים אתם ... אני לא רוכב ...

רכיבות כביש בכלל, אף פעם, בשום מיקרה ... הבעיה היא שלפעמים האוטו חונה במין שטח כזה מוזר שניקרא "חניה" ומה לעשות השטח נמצא כ 200 מטר משם. ניסיתי לחסוך מכם את הפרטים "המעניינים" ולהשאיר אתכם עם הלקח של חשיבות ה FF. מי שרוצה יותר פרטים שיכנס
 

yaronp

New member
וואלה קראתי 5 פעמים

והמסקנה שלי מזה, היא שהסבירות שזה יקרה לי היא בערך שוות ערך ל: 1. חתול יפול לי על הראש מעזריאלי (העגול הוא בסבירות נמוכה יותר). 2. מטוס ינחת עלי בזמן שאני אחצה את הכביש במעבר חציה. 3. עמיר פרץ יהיה ראש ממשלה...
 

קרניצן

New member
טוב. התיאשתי. אילן/רונן בבקשה ...

תמחקו את ההודעה שלי ותחסכו ממני את התגובות הגאוניות של החברה כאן. ביי
 

yaronp

New member
בעניני חסכון

אם היית חוסך מאיתנו מראש את האיזוטריה הזאת היית חוסך את התגובות "הגאוניות".. המקרה שלך הוא לא מקרה מייצג לשום דבר. FF טוב גם אם האופניים נופלים לך על הראש מהמנשא. מי שגר בבית מזכוכית שלא יזרוק אבנים. אני מבין שבזכות התוכנה שפתחתם, אתה מחלק ציונים למגיבים. תנסה לעשות מבחן עצמי - תופתע מהתוצאה.
 
אני חושב שאתה "קצת" מגזים

תאונות ברכיבה קורות כל הזמן ובמקומות הכי פחות צפויים. היו פה כבר סיפורים על אנשים שנפלו במעבר חציה ושברו ידיים ועוד כהנה וכהנה סיפורים. המסקנה היא שרכיבה היא ספורט מסוכן שדורש זהירות וכן, גם מיגון. אני בטוח שגם אתה, רוכב עם קסדה על הראש, כל הזמן. בקרב אנשי ה-FF ישנם גם כאלה שנוהגים להוריד אותה מהראש לפרקים (מישורים, עליות וכו') ולפעמים רוכבים ללא קסדה כלל (יש גם כאלה שסוחבים שתי קסדות ומחליפים בינהן תוך כדי הרכיבה לפי הצורך). אני חושב שהדוגמא הזו מאד רלוונטית לגביהם. שלא לדבר על זה שתאונות (בין רוכבים) יכולות להתרחש בכל מקום (לא רק בכביש). אני דווקא חושב שהסיפור תורם ומועיל להעלאת המודעות לסכנות הרכיבה ובהחלט מהווה מקרה מייצג. גם אם אתה לא מסכים איתו, אפשר להגיד זאת בצורה קצת יותר עניינית שתתרום לכולם מה שלא תורם זה התגובה שלך וההשתלחות הלא פרופורציונאלית בבן אדם. אם יש לך בעיות איתו, תפתור אותן מולו (או אל תפתור, אני לא מתכוון להכנס לך/לכם לעניינים), אבל אל תוציא את זה פה מול כולם. זה ממש לא תורם - לפורום, לאווירה, ולאופן בו אתה נתפס כבן אדם (בעיני לפחות). * כמובן קח הכל בגדר המלצה. ** ולא, אין לי שום דבר אישי נגדך, אני אוהב לקרוא את מאמריך, תיאורי המסלול ובכלל סה"כ נהנה מתרומתך הכוללת לקהילת הרוכבים. בכלל אני חושב שזו הערה טובה ונכונה לכולם - קצת פחות אמוציות ויותר רלוונטיות. ההיסטוריה של הפורום מלאה בהשתלחויות של אנשים והתלקחויות ממש שטותיות. אם תצאו מתוך הנחה שכולנו באנו הנה לתרום, אולי תהיה אווירה קצת יותר נעימה. במצב היום - ממש מפחיד לכתוב כאן משהו, מחשש שיתקפו אותך, יעלבו, יעליבו וכו', חבל!
 

alonaski

New member
../images/Emo12.gif ../images/Emo6.gif "מפחיד לכתוב"??!!!

חחחחחחחחח...
מנסיון ומעקב שלי אחרי הפורום פה מאז היווסדו לפני איזה 5 וחצי שנים... אף אחד לא נפצע או מת מכתיבה כאן בפורום! מקרי הפציעה והמוות היו מגורמים חיצונים של העולם האמיתי! לא הוירטואלי!
מה כ"כ מפחיד אותך בלכתוב???!!! ואם "תוקפים" אותך... - קצת פרופורציות!!
זו לא תוקפנות שפוגעת בך פיזית ויוצרת חבלות! ואם אתה נפגע מזה נפשית... - אז גם - קח את זה בפרופורציות ותתחייס בהתאם!
אל תשכח שבאותה המדיה = החוקים שווים לכולם! אם תוקפים אותך - אתה תמיד יכול לתקוף חזרה!
ושוב - מנסיון שלי - רק החלשים נכנעים כאן ב"קרבות התכתבות"
תהיה אתה החזק! לפחות - בעיני עצמך!
אדם של שלום ושלווה אני מוצאת את עצמי כאן מדי פעם במרכזה של זירת קרבות תוקפנות כלפי!
זה נחמד מאוד ודי משעשע בעיני...
בעיקר מהסיבה שמאז גיל 20... אחרי סיום הצבא...אני חשוכת פרטנרים לקרבות-פיזיים! אין לי עם מי ללכת מכות במציאות!
ולנהל קרבות כמו שהייתי נוהגת, בעיקר עם מאמן ה"טאי-בוקס" שלי..
אז זו עצה שניה שלי - אם מישהו כאן נכנס איתך לקרבות או התנצחויות... = לפחות תהנה מזה!
ותנצל את זה!!!
 
אותי זה מפחיד

לא נפגעתי נפשית ובטח שלא פיזית. אני נהנה מאד מקרב איכותי, פיזי ואו מילולי - אם כי, בשביל קרב מילולי איכותי צריך שיהיה אוייב מתאים - לא תמצאי אותי משתעשע בחידודי מילים ירודים (ושוב, לא בגלל שיש לי משהו נגד זה, פשוט זה לא הסגנון האישי שלי) אני אגב לא חושב שכולם שווים, לא בעולם הווירטואלי ולא בזה האמיתי גם כאן וגם שם יש מיני תכונות ואמצעים המביאים לייתרון מעשי. גם אני אדם של שלום ושלווה - ולכן לא מחפש לריב, עם אף אחד! מצטער, אני לא נהנה מזה כמוך. ואני אומר שוב, לא נפגעתי ממך או מירון או לצורך עניין זה מאף אחד אחר, אבל המצב הנוכחי, מחייב לחשוב לפני שמפרסמים כאן הודעה, לא רק אם היא עניינית או מעניינת (לצערי אפילו את השיקול הזה לא כולם עושים). המצב הוביל ל"בריחת רוכבים" למקומות אחרים והמפסידים העיקריים מזה, הם חברי הפורום שכבר לא זוכים לשמוע שלל עצות, חוויות, סקירות מוצרים רלוונטיים ועוד. וזו הייתה כוונתי המקורית - שכנראה לא הובנה כראוי - אני לא חושש לנפשי, כבודי או גופי. אלא חושש (מפחד) מהאופן בו תתפס ההודעה. אם את רוצה - את יכולה לראות בזה יותר פחד פילוסופי כזה. ולא, אין לי בעיה עם דעות אחרות / שונות משלי / מנוגדות וכו' פשוט חושב שיש דרך תרבותית להגיד כל דבר ומה שנהוג בין חברים, לא תמיד נכון כלפי אדם זר וגם מה שנהוג בין חברים, לפעמים לא נכון להחצין מעל במה ציבורית כי מה בסה"כ כולנו רוצים בסופו של יום - לחזור הביתה עם חיוך על הפנים, לשתף אחרים בחוויותינו ולהשתתף וללמוד מחוויותיהם של אחרים. יותר לעומק, אפשר ללמוד קצת אל האופי השונה וההתנהגות השונה של האנשים השונים שמרכיבים את המצרף האנושי. דבר אחרון - מה לא לקחתי בפרופורציות ?! בסה"כ הבעתי את דעתי הכנה.. ועתה, לכל זמן.. עת לחשות ועת לדבר.. ואני הרי, לא מהדברנים.
 
למעלה