רב-שיח אהבלי.
האל אימטריאלי לחלוטין ומצוי אך (בתבן אשר) בין אזני המאמין בקיומו.
איש לא ראהו ולא שמעו, אפילו לא משה.
נביאים ראוהו רק בחזיון ("מחזה נבואה", בלשונו של הרמב"ם), אולי בעקבות עישון משהו משובח.
קראו
משנה תורה, הלכות יסודי התורה פרק א' פסוקים ח'-י"ג...
הנה מבחר תרוצים ל"הסברת" הנהגתו:
א) כל דעביד רחמנא, לטב עביד (ברכות ס ב)
ב) נשתנו הטבעים
ג) עולם כמנהגו נוהג
ד) אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין עליו מלמעלה (חולין ז ב)
ה) מגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב (שבת לב א)
ו) נסתרו דרכי האל