יוסוף אל קרדאווי ...גדול הפוסקים הסוניים

הסורים חיים טוב מאוד ויש להם איכות חיים

יש להם איכות חיים שלא ימצאו בערב הסעודית . תן להם לדלל את האוכלוסייה שלהם ממי שאינו נחוץ שם
 
עדיף לסמוך על קור השמש או על אור הלילה

מאשר על התפתחויות לטובה אצל האסלאם או הערבים. אסד הגדיש את הסאה אפילו עבורם, כנראה. ואיפה...אובאמה...הצליח...מה הצליח...כמה....איך.... ואיך מדינת ישראל תצא נשכרת ? ממה ? במצרים החליפו את הדיקטטור באסלאמים, כלומר שיפור לא סביר. בלוב ומה שרחוק יותר - כך או כך לא משפיע עלינו במידה רבה. בירדן - לא קרה כלום. אצל המחבלים - כנ"ל. בסוריה - בינתיים אסד מצמצם אותם ואפילו אם הוא יוחלף... טוב לא ייצא מזה, מכסימום יאמרו לנו 'הנה עכשיו כדאי לתת את הגולן !!!' ואולי חלקנו אפילו ייפלו לזה... מי נשאר ? עיראק לא מעניין, לבנון אין חדש תחת השמש, תימן לא מעניין, סעודיה פחות מעניין ולא קרה באמת כלום...
 

MARIA40

New member
עדיף לסמוך על כוחנו..

ועל עצמתו של צה"ל ,ועל הברית שלנו עם ארה"ב. הנושא היה האם ניתן לראות במהפך הקורה היום אצל השכנות שלנו משהו חיובי ,שישליך על מערכת היחסים איתנו ..?.
 
זה שהוא ישליך - בטוח...

אבל אם כמו במצרים גם האחרים יחליפו דיקטטורים מסוג א בדיקטטורים מהסוג האסלאמי, אז אין לצפות לשיפור. בסוף אסור להיתפס לאשליות כהרגלנו. יכול להיות (לא, אבל נניח לשם הדיון) שאומות ערב רוצות באמת דמוקרטיה מערבית וכו' וכו', אבל אין שום סיבה שזה ישנה את הבעיה שלהם איתנו... בכל מקרה בכל פעם שאיזו אומה ערבית זוכה להגשים את רצון העם פתאום המערב מגלה שרצון העם זה לא בדיוק כוס התה שלו, איכשהו.
 

MARIA40

New member
כלומר לפי דעתך המהפך שעובר על המדינות

הערביות ,יהיה לרעתנו ?.
 
על פי הנתונים עד כה

המגמה היא החלפה של דיקטטורים חילוניים פחות או יותר בדיקטטורים אסלאמיסטיים פחות או יותר. בטוניסיה ניצחו האסלאמים, במצרים הם לקחו בהליכה, בלוב זה קצת שונה כי זה יותר כנופיות אבל שם גם פחות משנה לנו. לא רואה את הפוטנציאל לשיפור עבורנו מהתהליך הזה. שיפור עם מדינות ערב יבוא...לא, תידרש פה מהפכה מחשבתית-תרבותית אצלם כזו שזה בגדר מדע בדיוני בלבד וגם אותו קשה לי לתאר מפאת מידת הפנטזיה שבדבר.
 

MARIA40

New member
למרות זאת מדינת ישראל מנהלת יחסים עם רוב

מדינות ערב גם עם מדינות כאלו הנישלטות על ידי איסלמיסטים קנאים.
 
אדם יכול לנהל יחסים גם עם אבן בחצר

זה לא מוסיף ולא גורע. הקשר שלנו עם פח הזבל האזורי בכל תבנית סבירה צריך להיות דרך חומת אדירים ממוקשת כדבעי והבנה תמידית שלהם שאין סיכוי לממש את החזון הרגיל לגבינו. יותר מזה אנחנו לא צריכים. אין להם מה לתרום לנו, כמו שאין להם מה לתרום לאנושות כלל, קל וחומר שלא דרושה איתם 'נורמליזציה' ולא בטיח. ואף היבט מהדברים הנ"ל לא סביר שישתנה רק בגלל שאופי הדיקטטורות שם עובר שינוי.
 

MARIA40

New member
תלוי איזה בן אדם...

ותלוי מה הוא מחפש במערכת היחסים שהוא מנהל עם אבן או עם המדינות איתם הוא מקיים מערכת יחסים..אבן למשל לא תוכל לתת לאדם את המידעים והעזרה הדרושים לו כדי ללחום בטרור שמתנהל נגדו... ובטח שאבן אינה יכולה להיות בת ברית, נגד גורם פונדמליסטי שזומם רעה נגד הבן אדם .הזלזול שלך במיליארד וחצי בני אדם אינו במקומו...ביחוד לא כאשר אנחנו מוקפים בחלק גדול מהם.יש מי שחושבים שעם לבדד ישכון זה פיתרון טוב שלנו כדי לשמר את הכיבוש... העולם לא יוכל להשלים עם הכיבוש הישראלי ,בדיוק כפי שהעולם הערבי לא יוכל לקבל את ישראל כמדינה שכנה .כל עוד לא נפתרה בעיית הסכסוך הישראלי פלשתינאי... מי שיש לו יומרות להפוך את המדינות הערביות ,למדינות אירופאיות...הוא כנראה לא יוכל לממש את החלום שלו בדור הזה.
 

marabo

Well-known member
לנהל יחסים כן, לתת אדמות לא.

עם כל היחסים האלה האם פעם קיבלנו מהם גרגר אדמה אחד?
 

MARIA40

New member
בסדר...גם אני הייתי תומך בסיסמה שלך

לוא הייתי רואה קצת יותר עזרה מהאלוהים שלך...
 
במסגרת הסכם שביתת הנשק בין ישראל לירדן

בשנת 1949 ירדן העבירה לישראל כפרים באזור המשלוש... מה שאפשר את הקמת כביש ואדי ערה.
 

x

New member
אסד אסד יה חביב אודרוב אודרוב


עיר הרפאים חומס: בירת המהפכה הפכה לגיהנוםhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4186215,00.html חסל את הטרוריסטים יה אסדדדדדדדד
 
למעלה