יונקת יותר מידי?

יונקת יותר מידי?

טוב צרות של עשירים
.. בהתחלת ההנקה חשבתי שאולי היא לא מקבלת מספיק חלב אז דאגתי לתת לה לינוק 10 דקות מכל צד ומסתבר עכשיו שהיא אוכלת המוןןן וגם בטיפת חלב וגם 2 רופאים רמזו לי שזה טיפה מוגזם ולא בריא לה בכלל עליה כזו גבוהה ושהיא אוכלת יותר מידי עד שהיא מקיאה לפעמים (יצאה מהבית חולים 2700 ובגיל חודשיים קרוב ל 6 קילו) אני לא דוחפת אוכל כל פעם אבל היא כשהיא אוכלת היא אוכלת המון ואין לי מושג איך להגביל את הכמות (לא מפריע לי שהיא שמנמונת אבל אני לא רוצה לפטם אותה בצורה לא בריאה) הרופא אמר לי להניק רק מצד אחד בכל הנקה ומהצד השני רק בהנקה הבאה ומאז זה רק מחמיר וההנקה הפכה בלתי נסבלת כי יש לי גודש ויש לי הרגשה שזה מקטין לי קצת את כמויות החלב והיא בוכה ורוצה עוד ובסוף אני מוצאת את עצמי נותנת לה בקבוק להשלים כדי לדעת כמה עוד היא רוצה כי אין לי מושג אם היא אכלה פחות או יותר מדי והיא בוכה רב היום אני לא יודעת מה עדיף לגמול אותה כבר עכשיו כדי שאני ידע כמה לתת? או לתת לה כמה שהיא רוצה (כמו שזה הלך עד עכשיו) אני אשמח אם יש למישהי רעיון..מים היא ממש לא אוהבת
 
אוי, איזו תסבוכת...

אני בספק אם יש דבר כזה, יונק שאוכל יותר מדי. דפוס העלייה במשקל של יונקים הוא עלייה מאוד מהירה בשלושת החודשים הראשונים, והאטה משמעותית לאחר מכן. נראה לי שאי-שביעות הרצון של האחות מבוסס יותר על היכרות עם תינוקות לא יונקים, שאצלם עלייה כזו באמת יכולה להדאיג. מהעצה להאכיל רק מצד אחד הייתי מתעלמת - זו שיטה מצוינת להביא לירידה דרסטית בכמויות החלב (כמו שכבר הרגשת). ונשמע לי שאת בעצמך לא מאושרת מהמחשבה להפסיק להיניק רק כדי לדעת כמה היא אוכלת על הגרם. ממה שתיארת נשמע לי שהתחלתן את ההנקה ממש ברגל ימין והלך לכן נפלא - מה דעתך לחזור לדפוס ההנקה הראשון שלכן, הנקה על פי דרישה ולתת לה עוד חודש חודש וחצי? אם בגיל ארבעה חודשים לא תהיה האטה בקצב העלייה במשקל שלה, אולי הייתי שוקלת להתייעץ עם דר' ליבוביץ', שהיא רופאה ויועצת הנקה - אבל קודם הייתי נותנת לה עוד לפחות חודשיים על הנקה לפי דרישה, בלי הגבלות זמן וצד. מה דעתך?
 
מסכימה ומדגימה (עם דוגמן הבית)../images/Emo70.gif

הגומבוץ שלי נולד 3 ק"ג, בגיל חודשיים שקל יותר משישה ק"ג, ומאז הוסיף בהתמדה כל חודש קילו שלם, עש שבגיל חמישה חודשים שקל 9 ק"ג. ומאז מאוד התמתן, הגיע לגיל שנה כמעט במשקל נורמטיבי וכיום, בן "רבע לשש" ביקרנו השבוע בטיפת חלב לקראת כיתה א' ומבחינת משקל הוא באחוזון חמישים ובגובה טיפונת יותר (וחוץ מזה, בריא,מקסים וחכם ויפה ובעל חוש הומור, אבל זה מסיפור אחר
). מה שכן, חשוב לשים לב לא רק למשקל אלא גם לגובה. אצלינו, על אף משמניו הרבים, הוא תמיד היה מעט יותר גבוה משמן (כלומר, באופן פרופורציונלי הוא היה בסדר גמור, לכאורה "רזה"). כל עוד העליה "לרוחב" מתאימה, פלוס מינוס, לעליה "לגובה" לא הייתי דואגת כלל וכלל. פשוט, תחזרי להניק כרגיל.
 

אלמה1

New member
כמה תשובות

תינוקות יונקים יודעים בדיוק כמה הם צריכים. הנקה לפי זמנים בכל שד או משד אחד כל פעם עלולה להפחית את ייצור החלב (כמו שאת אומרת שהרגשת).ההמלצה היא להניק לפי דרישת התינוק, תחילה משד אחד עד שהוא עוזב, להעלות לגרפס ולהחליף חיתול ולהציע שד שני עד שעוזב. תינוקות יונקים לא עולים במשקל באופן לינארי. העלייה המשמעותית היא בהתחלה ואחר כך היא מתמתנת. אני מניקה אותה כמה שהיא רוצה ובגיל חודשיים היתה קפיצה ממש משמעותית במשקל (וגם במראה) וכבר בגיל שלושה חודשים התחילה התמתנות בעלייה. לדעתי, הרופאים שיעצו לך לא מבינים כל כך בהנקה והייתי ממליצה לך להתייעץ ביועצת הנקה מוסמכת. ועוד דבר, גם אם תתני בקבוק ותדעי בדיוק כמה היא אכלה עדיין לא תדעי אם היא רעבה או לא.
 
רק עוד משהו קטן

אני מכירה ילד אחד. מקסים ונהדר. בן 7 היום - שבגיל שנה נראה כמו בודהה הקטן בתמונות ההן - כולו קפלים קפלים - והיום הוא גבוה וחתיך ויפיפה. סתם כדי לתראי שיש שינויים בהמשך - והם לא בהכרח נשארים שמנמנים לתמיד.
 

ה ו ב י ט

New member
../images/Emo26.gifנצל"ש: רק מצד אחד?../images/Emo36.gif

חתולה - שיהיה בהצלחה
ורוצה לשאול גם: הקטנה בת 4.5 חודשים, יונקת מלא. תמיד היתה יונקת משני הצדדים בכל ארוחה. בימים האחרונים היא יונקת רק מצד אחד, וכשאני מציעה לה את הצד השני היא לא רוצה וגם מתעצבנת... אני מפחדת שזה יביא לירידה בכמויות החלב ולהסיום ההנקה. הדפוס הזה מוכר? עצות?
 

ה ו ב י ט

New member
וקצת פרטים:

נולדה 2.975 קילו. שוקלת היום 6.300 קילו. עולה כ-150 או 100 גרם בשבוע. מייצרת חיתולים לרוב...
 
כל עוד זה בא ממנה, אז זה בסדר גמור!

הבעיה מתחילה כאשר ההחלטה על לתת שד אחד בכל האכלה באה מההורה, לא מהילד. אם את מציעה והיא זו שמחליטה אם לקחת או לא - דייך
הכי חשוב זה לעקוב אחרי הילדה, אחרי הצרכים שלה והרצונות שלה, אחרי סימני הרעב והשובע שלה. אם היא רוצה רק אחד - כנראה שזה מספיק לה. פשוט תתחילי מהשד הזנוח בפעם הבאה.... כל עוד את מחליפה את הצד המתחיל, את תהיי בסדר. וקחי בחשבון שיכול מאוד להיות שזו תקופה, ושהקטנה שלך תשנה גם את הדפוס הזה עוד מעט... מעטים היונקים התקועים על דפוס אחד בלבד למשל כל תקופת ההנקה שלהם. רובם מחליפים וחוזרים ומשנים.... וזה נורמלי, כל עוד היא המחליטה, ותמיד את מאפשרת לה לקחת גם את השני אם במקרה היא פתאום תרצה
 

oreo

New member
לפי מה שאני יודעת

אין דבר כזה "לאכול יותר מדי" אצל יונקים. גם אם תגמלי אותה ותתני לה בקבוק זה לא יפתור את הבעיה לדעתי כי גם בבקבוק לדעתי ממשיכים להאכיל אם התינוק מראה סימני רעב ולא מאכילים רק לפי כמויות מדודות. אולי באמת שווה לך להתיעץ אפילו טלפונית עם ד"ר ליבוביץ' כדי להיות בטוחה. וכדי לעודד אותך קצת גם אצלנו בגיל חודשיים הוא שקל 6 קילו והוא ממשיך לשבור את העקומות למעלה נכון ללפני חודש
(למרות שהתחלנו ממשקל קצת יותר כבד מכם).
 

מאז

New member
הנסיון שלי

הפשוש יצא מבי"ח 4 ק"ג, אבל ל6 ק"ג הוא הגיע כבר בגיל חודש... ובגיל חודשיים הגיע ל8 ק"ג. כך שאת יכולה לנחש שגם אני שאלתי את השאלה הזו. למזלי בטיפת חלב שהייתי בה אמרו לי בפירוש - אין דבר כזה תינוק יונק שמן מדי! רק אם מוסיפים תל"מ יש עניין של "שומן". אז תהני מזה שיש לך הרבה חלב לתת לה, ושאת לא צריכה לדאוג שהיא לא עולה מספיק במשקל. אגב, עכשיו, גבגיל שנה ושלוש (גמול מזה חודש), הוא כבר נראה רגיל לגמרי (כלומר- מקסים לחלוטין, אני מדברת מבחינת המשקל...). העליה במשקל התמתנה אחרי גיל 5 חודשים (שאז היינו כבר 10 ק"ג...) ומאז הוא עולה ממש מעט.
 
הימור שלי

בעוד 3 חודשים אותה האחות תגיד לך שעכשיו היא לא עולה מספיק במשקל וצריך להוסיף לה בקבוק
. עזבי אותם. בפעם הבאה פשוט תגידי, שכנראה הילדה קמה לבד בלילה לחטט במקרר, אחרת אין לך הסבר, כי את משמ מגבילה אותה באוכל ולא נותנת לה אף סופגנייה בכל החג
 
גם אצלי זה ככה

הנסיכה שלי בת חודשיים נולדה 3.200 והשבוע בגיל חודשיים עלתה ל5.585.... אבל הרופאה אמרה לי בהתלהבות,שאם היא רק יונקת ,אז כל הכבוד!!! "כנראה שאת פרה טובה"..... אמרה להמשיך להניק לפי הדרישה שלה והדגישה שאם העליה היא רק מהנקה אז שאמשיך כך!!!
 

Arfilit

New member
ממליצה לך מאוד לשוחח עם דר ליבוביץ

ואני אסביר: ממה ששמעתי, יותר מפעם אחת, אין דבר כזה תינוק שיונק יותר מדי. כל עוד הם רק יונקים - הגוף שלהם יודע כמה הם צריכים ומתי. הבעיה - שכשרופא אומר לנו שמשהו לא בסדר, אנחנו נלחצים - ובצדק. הוא הרי מוסמך על בריאות הילדים שלנו - והבריאות היא הלא הדבר החשוב ביותר. והוא יודע יותר ומנוסה יותר - ובודאי שיכול לערער לנו את השקט (ובהרבה מקרים דרוש שיערער). לכן, בעיני דר' ליבוביץ' היא כתובת נהדרת. היא גם יועצת הנקה וגם רופאת משפחה המטפלת בילדים באופן יומיומי - וזה מעבר לזה שהיא אישה נהדרת ונחמדה מאוד מאוד.
 

Arfilit

New member
ברח לי -

בפעמים בהן אני הייתי לא בטוחה ולא רגועה עם המלצות רפואיות שקיבלתי - נעזרתי בה (וגם כשההיתי צריכה עזרה בהנקה שהיתה במצב נוראי בשבועות הראשונים אחרי ההנקה). יאמר לזכותו של רופא הילדים שלנו - שאני לא זוכרת מקרה שבו קיבלתי ממנו המלצה שונה משלה.
 

ליצה

New member
גם אנחנו היינו באותו הסיפור

נולד 3 קילו בגיל חודשיים 7 קילו והיום בן 7 חודשים 11.5 קילו. בריא ומאושר. תהני מהשומנים שלה, ואל תדאגי, העלייה מתמתנת בשלב מסוים. תמשיכי להניק בגאווה, אני אגב בתחלתי עם שני צדדים ובסביבות גיל חוחדשיים התחלתי לתת רק צד אחד כי הרגשתי שזה יותר נכון. אבל הוא יונק מתי שהוא רוצה וכמה שרוצה.
 
למעלה