יונדאי טוסון 2015-2020 - יכולות שטח

superot

New member
שלום לכולם,
אני רוצה לקנות ג'יפון בעל יכולות שטח אמיתיות, כלומר לא אחד כזה שרק נראה כמו ג'יפון. חיפשתי במקומות רבים ביקורת על יכולות השטח של היונדאי טוסון מהדור השלישי, כלומר מהשנים 2015-2020, אך ללא הועיל.
אשמח אם מישהו מהגולשים יוכל להאיר את עיניי בנושא.

תודה!
 
נערך לאחרונה ב:
שלום לכולם,
אני רוצה לקנות ג'יפון בעל יכולות שטח אמיתיות, כלומר לא אחד כזה שרק נראה כמו ג'יפון. חיפשתי במקומות רבים ביקורת על יכולות השטח של היונדאי טוסון מהדור השלישי, כלומר מהשנים 2015-2020, אך ללא הועיל.
אשמח אם מישהו מהגולשים יוכל להאיר את עיניי בנושא.

תודה!
אין לו יכולת שטח אמיתית.
אין אף ג'יפון בשנים הללו עם יכולת שטח אמיתית. האחרונים היה הקיה ספורטז' של תחילת האלף והגרנד-ויטארה של עד 2014 (נדמה לי. אולי קצת לפני. מנוע 2.0 או 2.4 ל'). וגם הויטארה היא רק חצי יכולת שטח. קצת יותר קטן יש לך את הטריוס, שיש לו יכולת שטח מפתיעה.
משם והלאה יש רק רכבי פנאי עם יכולת שטח קצת יותר טובה או קצת פחות טובה (שזה כבר די ברמה של פרייבט). בשנים האלו, נסה למצוא פורסטר בגרסה המאובזרת יותר, שכוללת מצב נהיגה לשטח (לא זוכר את השם שהצמידו לזה - אבל משנה את בקרת המשיכה ועוד כמה דברים, ומשפר את יכולת השטח). לדגם הזה גם תמצא לא מעט ערכות הגבהה ומיגון, שזה חיוני למי שרוצה לעשות שטח.
יוצא מהכלל אחד - סוזוקי ג'ימני, שהוא רכב שטח טוב לכל דבר ועניין, רק קטן. אבל הוא צפוף מדי כרכב משפחתי, ולא נעים על הכביש (אם כי הדור החדש קצת יותר טוב בהיבט הזה).
 

superot

New member
אין לו יכולת שטח אמיתית.
אין אף ג'יפון בשנים הללו עם יכולת שטח אמיתית. האחרונים היה הקיה ספורטז' של תחילת האלף והגרנד-ויטארה של עד 2014 (נדמה לי. אולי קצת לפני. מנוע 2.0 או 2.4 ל'). וגם הויטארה היא רק חצי יכולת שטח. קצת יותר קטן יש לך את הטריוס, שיש לו יכולת שטח מפתיעה.
משם והלאה יש רק רכבי פנאי עם יכולת שטח קצת יותר טובה או קצת פחות טובה (שזה כבר די ברמה של פרייבט). בשנים האלו, נסה למצוא פורסטר בגרסה המאובזרת יותר, שכוללת מצב נהיגה לשטח (לא זוכר את השם שהצמידו לזה - אבל משנה את בקרת המשיכה ועוד כמה דברים, ומשפר את יכולת השטח). לדגם הזה גם תמצא לא מעט ערכות הגבהה ומיגון, שזה חיוני למי שרוצה לעשות שטח.
יוצא מהכלל אחד - סוזוקי ג'ימני, שהוא רכב שטח טוב לכל דבר ועניין, רק קטן. אבל הוא צפוף מדי כרכב משפחתי, ולא נעים על הכביש (אם כי הדור החדש קצת יותר טוב בהיבט הזה).
תודה רבה!
סליחה על הבורות, אבל מה זה ערכות הגבהה ומיגון? ואגב, אני בת. אבל נסלח לך. ;)
 
תודה רבה!
סליחה על הבורות, אבל מה זה ערכות הגבהה ומיגון? ואגב, אני בת. אבל נסלח לך. ;)
כל מה שכתבת היה נטול מין, כך שהייתי צריך להמר.
ערכת הגבהה - ערכה שמגביהה את הרכב. לפעמים זה רק דיסקיות שמכניסים לתוך המתלה וגורמות לו להיות במצב פתוח יותר, ולפעמים זה סט של קפיצים ובולמים (ובמקרים קיצוניים גם ציריות. אבל זה לא רלוונטי פה). הגבהת הרכב מאפשרת לו לעבור מעל מכשולים מבלי לחכך את הגחון ולתקל זויות חדות יותר מבלי לפגוע בפגוש.
מיגון - כשמו כן הוא, אלמנט שמגן על הרכב. ספציפית, בהקשר הזה - לוחות של חומר קשה (בדרך כלל אלומיניום) המותקנים בתחתית הרכב ומגינים על מכלולים רגישים כמו אגן השמן של המנוע, מיכל הדלק וכן הלאה.
 

superot

New member
כל מה שכתבת היה נטול מין, כך שהייתי צריך להמר.
ברור! הכל בסדר. :)
תודה רבה על ההסברים המפורטים! מה שכן, אתה חית שטח הרבה יותר רצינית ממני. לאחר מחשבה מעמיקה, הבנתי שמה שאני צריכה זה רכב שהוא מספיק טוב לנהיגת שבילים (מושג שהכרתי רק בימים האחרונים). ליתר דיוק: רכב משפחתי עם מקום לשני כסאות בטיחות מאחור, שמאפשר גם נהיגת שבילים.
 

em28

Active member
אין לו יכולת שטח אמיתית.
אין אף ג'יפון בשנים הללו עם יכולת שטח אמיתית. האחרונים היה הקיה ספורטז' של תחילת האלף והגרנד-ויטארה של עד 2014 (נדמה לי. אולי קצת לפני. מנוע 2.0 או 2.4 ל'). וגם הויטארה היא רק חצי יכולת שטח. קצת יותר קטן יש לך את הטריוס, שיש לו יכולת שטח מפתיעה.
משם והלאה יש רק רכבי פנאי עם יכולת שטח קצת יותר טובה או קצת פחות טובה (שזה כבר די ברמה של פרייבט). בשנים האלו, נסה למצוא פורסטר בגרסה המאובזרת יותר, שכוללת מצב נהיגה לשטח (לא זוכר את השם שהצמידו לזה - אבל משנה את בקרת המשיכה ועוד כמה דברים, ומשפר את יכולת השטח). לדגם הזה גם תמצא לא מעט ערכות הגבהה ומיגון, שזה חיוני למי שרוצה לעשות שטח.
יוצא מהכלל אחד - סוזוקי ג'ימני, שהוא רכב שטח טוב לכל דבר ועניין, רק קטן. אבל הוא צפוף מדי כרכב משפחתי, ולא נעים על הכביש (אם כי הדור החדש קצת יותר טוב בהיבט הזה).

מצטרף לגדולת החזה.
הג'יפון היחיד שנותן יכולת שטח אמיתית זה הפורסטר, גם לאחיו הקטן ה-XV יכולת מוגבלת (מוגבה קצת יותר מהשאר ועם 4X4).
שאר הג'יפונים יתנו בעיקר יכולת כביש של פרייבט ומרווח גחון שמאפשר טיפוס על......מדרכות.
כבעליו של אחיו של הטוסון (הספורטאז) משנים אלה מדובר בקורולה של ה-SUV, לא יותר.
 
מצטרף לגדולת החזה.
הג'יפון היחיד שנותן יכולת שטח אמיתית זה הפורסטר, גם לאחיו הקטן ה-XV יכולת מוגבלת (מוגבה קצת יותר מהשאר ועם 4X4).
שאר הג'יפונים יתנו בעיקר יכולת כביש של פרייבט ומרווח גחון שמאפשר טיפוס על......מדרכות.
כבעליו של אחיו של הטוסון (הספורטאז) משנים אלה מדובר בקורולה של ה-SUV, לא יותר.
רק לדייק - לפורסטר יכולת שטח טובה מהממוצע בתחום רכבי הפנאי, אבל זו עדיין לא יכולת שטח "אמיתית". בהשוואה לטרקאן/פאג'רו/לנד-קרוזר ושות' ההבדל משמעותי מאוד. איפה שהראשונים עוברים בלי להתאמץ, הפורסטר מניף גלגלים לאוויר והמערכות האלקטרוניות נאנקות להתגבר על מגבלות המכניקה. יש גם הבדל משמעותי בעמידות לזעזועי השטח, אבל זה לדעתי יהיה משמעותי רק למי שמטייל הרבה.
לגבי ה-XV, הפוטנציאל שם, אבל בגלל האף הארוך היכולת מוגבלת מאוד. יש כלים עדיפים לשטח מבין רכבי הפנאי. אגב, כלי עם יכולת מפתיעה לטובה הוא XC60 מהדור הקודם. בגלל ההבדלים בשמירת הערך בין וולוו לסובארו, יש סיכוי שאחד בן חמש-שש יעלה כמו פורסטר מקביל. אבל עלויות האחזקה עשויות להיות גבוהות יותר בגלל שזה מותג "יוקרה".
 
למעלה