ככשמעתי ששבת נצום את צום יום הכיפורים חשתי
אכזבה שהרי מחכה להתענג בשבת בכיף ובהנאה ולא להתענות. בעלי וילדיי הזכירו לי את הצדדים החיוביים בעניין - "לא תצטרכי לעבוד קשה בבישולים
" גם הקנייה לא היתה גדולה מידי, אך יש את הארוחה המפסקת - לא מכינה משהו מסובך - צ'יק צ'ק - עוף בתנור בטטות ותפו"א ומרק אטריות. לחמים (כי אני לא יודעת לנוח) וסלטים טריים. אומרים שתמר בסיום הארוחה יעשה לנו טוב...מה יש להפסיד? לגבי הקטנים - כל הילדים שלי צמים אפילו הבן בן התשע ורק הקטנה בת ה3 נדאג לה למעדנים, שוקו שהיא אוהבת, קורנפלס, כריכים שונים, ביצה קשה שאכין מיום שישי, סלט וטונה, בקיצור משהו שלא מחייב חימום. תרמוס למים חמים רק עבורה. מדהימה הילדה הזו - באה מהגן ושאלה בדאגה: "אמא כולם צמים ואני לא ולא יהיה לכם כח ומי יטפל בי
?" הרגעתי אותה ואמרתי לה שכולנו נדאג לה והיא תשרוד
אז שיהיה לכולנו צום מועיל וגמר חתימה טובה.