יום שישי בפתח אומנם הוא לא רגיל אבל בואו ספרו

יום שישי בפתח אומנם הוא לא רגיל אבל בואו ספרו

מה אתם מבשלים לארוחה מפסקת, איך שובים את הצום והכי הכי חשוב איך מסתדרים עם הילדים הקטנים שבכל זאת אוכלים.....
 
טוב אז מתחילה

את משמעת המים התחלתי מהיום.... סעודה מפסקת תפוחי אדמה בסיר חרס גבינות ביצים קשות וירקות חתוכים עוגת בננות + כוס תה שוברים את הצום עם כוס קפה + עוגה אחר כך נאכל מה שישאר ארוחה מפסקת אולי פשטדת זיתים וסלטים שילדים לא יאכלו וזהו למי יש כוח אחרי צום להכין משהו.... לילדים אני מכונה פשטדת זיתים של אירה (אי אפשר בלי מבחינת הילדים) סלט טחינה סלט עגבניות עם בצל יהיו מעדנים זמינים קורנפלקס עם חלב ואיך אני מתארגנת עם הילדים אני משאירה מיחם עם מים שיספיקו לכוסות תה שלהם בבוקר ותנור על חום שבת שאני יכוון עם שעון שבת וזהו .... צום מועיל לכולם
 

ady18

Well-known member
אצלי

פתיתים+עוף של אהרוני(תבשיל ביחד) מרק וסלט ירקות פשוט ללא תיבול מוגזם ושתיה חמה בעיקר תה ומתוקים עוגת דבש\סוטלאץ לבחירה מוצאי החג: מתוקים שוב אותו הדבר סוטלאץ\עוגת דבש ואחרי מרק +פיצה שאני מקפיאה מהיום ואחממם בתנור לקראת סוף הצום טיפה אחרי נראה וזהו...
 

יוכי68

New member
ככשמעתי ששבת נצום את צום יום הכיפורים חשתי

אכזבה שהרי מחכה להתענג בשבת בכיף ובהנאה ולא להתענות. בעלי וילדיי הזכירו לי את הצדדים החיוביים בעניין - "לא תצטרכי לעבוד קשה בבישולים
" גם הקנייה לא היתה גדולה מידי, אך יש את הארוחה המפסקת - לא מכינה משהו מסובך - צ'יק צ'ק - עוף בתנור בטטות ותפו"א ומרק אטריות. לחמים (כי אני לא יודעת לנוח) וסלטים טריים. אומרים שתמר בסיום הארוחה יעשה לנו טוב...מה יש להפסיד? לגבי הקטנים - כל הילדים שלי צמים אפילו הבן בן התשע ורק הקטנה בת ה3 נדאג לה למעדנים, שוקו שהיא אוהבת, קורנפלס, כריכים שונים, ביצה קשה שאכין מיום שישי, סלט וטונה, בקיצור משהו שלא מחייב חימום. תרמוס למים חמים רק עבורה. מדהימה הילדה הזו - באה מהגן ושאלה בדאגה: "אמא כולם צמים ואני לא ולא יהיה לכם כח ומי יטפל בי
?" הרגעתי אותה ואמרתי לה שכולנו נדאג לה והיא תשרוד
אז שיהיה לכולנו צום מועיל וגמר חתימה טובה.
 
למעלה