יום כדור הארץ- 22 באפריל

יעלקר

Active member
מנהל
יום כדור הארץ- 22 באפריל

הגוגל דודל (Google Doodle) או שרבוט גוגל המופיע היום הוא על
יום כדור הארץ ומצוין בתאריך 22 באפריל בכל שנה ומטרתו העלאת המודעות להגנה על סביבת כדור הארץ, והיכולת של כל אדם להשפיע באמצעות התנהלות יום יומית המתחשבת בסביבה, על גורלנו ועל גורל הדורות הבאים; ולהראות כי צריכת משאבים יעילה משפיעה על כל המערכת האקולוגית ועל איכות הסביבה.
היום המיוחד הזה נקבע בעצומה של האו"ם בשנת 2009.

ספרים /שירים וסיפורים על נושא חשוב זה
 

יעלקר

Active member
מנהל
יום כדור הארץ שלי/ טוֹד פָּאר /כנרת

הספר "כדור הארץ שלי" מעביר את נושא המיחזור ואיכות הסביבה והשמירה על כדור הארץ שלנו בצורה מקסימה לילדי הגן – על ידי טקסטים פשוטים מחיי היומיום שלהם ואיורים צבעוניים ומרגשים במיוחד, ויש גם פוסטר מדליק לתלייה. מומלץ בחום!
&nbsp
הספר הריבועי שמתוכו משקיף כדור הארץ העגול ולב אדום בתוכו ומשני הצדדים אוחזים בו ילד וילדה - שבה את לב כל המשפחה שלנו. צבעים שמחים מאוד של צהוב, אדום, כחול, ורוד פוקסייה וסגול על רקע ירוק הוסיפו לחגיגת העיניים, משפטים פשוטים שכולנו מוכרים בליווי איורים שממחישים את הנושא החשוב של שמירה על כדור הארץ פשוט חיממו את ליבנו.
&nbsp
"אני משתמש בשני צידי הדף", "אני סוגר את הברז כדי כשאני מצחצח שיניים", "אני אוהב את העצים" – קבוצת הילדים בני ה-3 התלהבו מהנושא, משום שהסיטואציות מוכרות להם מחיי היומיום. בחלק מהמשפטים משאירים את הסיבה להשלמה על ידי הילדים (או ההורים המקריאים...): "אני מביא סלים מהבית כדאי הולך לקניות, כי...". ההסבר הארוך שכדאי להשתמש בשקיות/תיקים רב פעמיים ולא בשקיות ניילון שאינו מתכלה נשאר להורים. בקריאה שנייה זו הזדמנות לשאול את הילדים מהי הסיבה.
&nbsp
השורה התחתונה – אני שומר על כדור הארץ, כי אני יודע שאפשר לעשות בכל יום דברים קטנים שיחוללו שינוי גדול
&nbsp
http://www.etze.co.il/?p=3767

 

יעלקר

Active member
מנהל
ההר הירוק/מיריק שניר/יסוד צומת ספרים

הסיפור של הסיפור "ההר הירוק" "ההר הירוק" הוא סיפור על אירוע אמיתי שהתרחש במדינה רחוקה ושמה הונדורס. ספור עם תקווה. מיריק שניר שהתה בהונדורס תקופה ארוכה עם בעלה ובנה המגדלים דגים באגמיה ולמדה להכיר ולאהוב את הארץ המיוחדת הזו ואת ילדיה להם היא מקדישה ספר זה. מאייר הסיפור, ראול מנדוסה נולד וחי בהונדורס ומיטיב לראות ולהראות את יופייה וכאביה. איוריו ממחישים לקוראים את צבעיה, ריחותיה וקולותיה של הונדורס בנאמנות ובחיוניות רבה. "ההר הירוק" נכתב על מנת לעודד ילדים והורים להגן על הטבע ולהבין שאם ישמרו על העצים וההרים, העצים וההרים ישמרו עליהם. המסר הזה חיוני לא רק בהונדורס הרחוקה, גם פה בישראל ובכל מקום על פני כדור הארץ. בעבור כל ספק שייקנה, יישתל עץ בהונדורס.
&nbsp
http://www.booknet.co.il/prodtxt.asp?id=49736#.Wtv4py6ACpo

 

יעלקר

Active member
מנהל
הלורקס/דוקטור סוס/כתר

"קצה העיר. שם כבים עשבים עצובים,
הרוחות לא נושבים, הריחות לא טובים,
ציפורים לא שרות שם, חוץ מעורבים-
יש רחוב שהיה בו הלורקס."
&nbsp
כך מתחיל הספר הנפלא הזה. מסופר בו על ילד המגיע בעקבות חרושת שמועות לבית מוזר בו מתגורר אדון זקן בשם "אז". הוא משלם לאדון את התשלום עבור הסוד (שלוש מטבעות, מסמר וקונכיה עתיקה שתמצא בחצר), ובתמורה אז הזקן משלשל למטה לחישפון ומספר את הסיפור אודות הלורקס.
אז הגיע לאזור "בימים שהעשב היה עוד ירוק,
האגם עוד עמוק,
האויר עוד מתוק,
ושיר ברבורשיר עוד צלצל באויר..." ושם הוא גילה עצי צופולה רבים. הוא החליט להשתכן במקום, מקום בו
"בצל העצים שיחקו בלברות.
עלצו וקפצו בלברות בהירות,
שיחקו במסירות ואכלו את הפירות." כמו גם דגי זמזומים באגם.
אז בונה מפעל סריכים, כאשר כחומרי גלם משמשים לו עצי הצופולה היפים. כאשר הוא כורת את העץ הראשון, מגיח מתוך הגזע לורקס. יצור קצת מוזר "די קצר, ודי מבוגר,
קצת חום, אזובי שכזה, מפוזר,
הוא דיבר בקול מצוה,
חד וקר."
הלורקס מביע תרעומת על כריתת העצים, ומדבר בקולם, כיוון שלעצים עצמם אין קול.
אז מרגיע את הלורקס באומרו שכרת רק עץ אחד. אולם הסריכים הופכים במהרה למוצר מבוקש, ואז מזמן את בני משפחתו על מנת לעזור לו לייצר אותם. העצים נכרתים בזה אחר זה, והלורקס מופיע בכל פעם ומודיע כי החיות החלו לעזוב את האזור בגלל ששטח המחיה שלהם מושמד.
לבסוף, כאשר העץ האחרון נכרת, יער עצי הצופולה הופך לשממה ריקנית, והלורקס עוזב גם הוא. נשאר רק אז לבדו, במקום קודר וחסר חיים.
&nbsp
הציורים המקסימים המלווים את ספריו של ד"ר סוס, החרוזים והמסר החשוב הופכים את הספר לספר שחובה לקרוא בגיל צעיר. הוא מזהיר מפני הסכנה שבפגיעה בטבע, בצורה יוצאת מן הכלל.
ספר נהדר עם מסר חשוב מאין כמוהו.
&nbsp
https://simania.co.il/showReview.php?reviewId=96323

 

יעלקר

Active member
מנהל
חייט מעיל וסיפור/שלמה אבס/עגור

&nbsp
"חַיַּט, מְעִיל וְסִפּוּר" הוּא סִפּוּר הַמְּבֻסָּס עַל מַעֲשִׂיַּת יְלָדִים יִידִית יְשָׁנָה נוֹשָׁנָה. וְהִנֵּה, לֹא רַק שֶׁלֹּא נָס לֵחָהּ שֶׁל הַמַּעֲשִׂיָּה, אֶלָּא שֶׁהִיא מַתְאִימָה בְּאֹפֶן מְיֻחָד לְיָמֵינוּ אֵלֶּה, בָּהֶם נוֹשֵׂא הַמִּחְזוּר וּשְׁמִירַת אֵיכוּת הַסְּבִיבָה כֹּה מֶרְכָּזִי וְחָשׁוּב.
בָּעוֹלָם שֶׁבּוֹ מַרְבִּים לְהַשְׁלִיךְ וְלֹא לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בְּמָה שֶׁהִתְיַשֵּׁן וְהִתְבַּלָּה, מְלַמֶּדֶת הַמַּעֲשִׂיָּה בְּאֹפֶן חָבִיב וּמְשַׁעֲשֵׁעַ אֶת חֲשִׁיבוּת הַמִּחְזוּר.
וּלְבַסּוֹף, וְלֹא פָּחוֹת חָשׁוּב מִכָּל אֵלֶּה, מְלַמֶּדֶת הַמַּעֲשִׂיָּה עַד כַּמָּה סִפּוּר טוֹב אַף פַּעַם אֵינוֹ מִתְיַשֵּׁן וְלֹא נָס לֵחוֹ.
http://www.booknet.co.il/prodtxt.asp?id=82377#.Wtwa6i6ACpo
&nbsp

 

יעלקר

Active member
מנהל
גדליהו והמיסטוק /דוקטור סוס/כתר

&nbsp
גדליהו והמיסטוק Bartholomeo and The Obleck
זהו סיפור משעשע על המלך קרלו המפונק, מלך ארץ בוץ, שהתרגז על השמים, ועל המשרת גדליהו שהציל את הממלכה מאסון המיסטוק. (דומה למסטיק רק ירוק.) שירד מהשמים.
אחרי שיצא הספר לאור, פנה אלי המוסיקאי גרי אקשטיין בהצעה לעבד את הספר למחזמר, ואמנם עשינו זאת בכוחות משותפים. אני עיבדתי את הסיפור גרי אקשטיין הוסיף שירים, והמחזמר הוקלט ושודר במלואו בתכנית "החתול שמיל" בביצוע גרי אקשטיין, נתן דטנר, יגאל בשן, רותי הולצמן, לאה לופטין ואחרים. בתכנית מושקעת במיוחד.
חברת הד ארצי הוציאה לאור תקליט ויניל שמאוחר יותר הועבר לתקליטור.
קטע מהספר:
עוד מדברים על זה בארץ בוץ. קוראים לזה השנה-שהמלך-התרגז-על-השמים. וגם מזכירים את הנער המשרת, גדליהו קובי, שרק בגללו המלך ההוא והשמים ההם לא הרסו את הארץ הקטנה ההיא.
גדליהו כבר הספיק לראות את המלך מתרגז הרבה-הרבה פעמים. אבל בשנה ההיא, כשהמלך התחיל להתרגז על השמים, גדליהו פשוט לא ידע מה לחשוב. המלך הזקן התרגז כל השנה ההיא. כל השנה הוא הסתכל למעלה, אל האויר שמעל לארץ בוץ, רוגז וממלמל אל תוך שפמו המלכותי: אוף! הדברים האלה שיורדים מהשמים שלי!
באביב, כשירד הגשם הוא התרגז בגלל זה. כל הקיץ כשהשמש זרחה הוא התרגז בגלל זה. בסתיו כשהיה ערפל, הוא התרגז בגלל זה, ובחורף, כשירד שלג, הוא התחיל לצעוק: השלג הזה! הערפל הזה! השמש הזאת! הגשם הזה! נמאסו לי ארבעת הדברים האלה שיורדים מהשמים שלי!
ועוד קטע מהספר:
המלך אמר: אני רוצה שאתם תורידו לי מהשמים שלי, משהו שעוד לא ירד אף פעם באף ממלכה אחרת, מה אתם יכולים לעשות? מה תעשו?
רגע אחד עמדו המכשפים וחשבו, ממצמצים בעיניהם הבורקות, ואז הם אמרו מלה אחת: מיסטוק.
מיסטוק? מה זה? שאל המלך.
זה לא כמו גשם או ברד
זה לא כמו כלום אשר ירד,
לא יודעים גם את הטעם
לא מיסטקנו עוד אף פעם.
הם השתחוו ופנו לכיוון הדלת
אנו הולכים מפה עכשיו
אל הר הקסם מִיכָּתַב
נקסום קסמים עד בוקר אור
יהיה פה מיסטוק כשנגמור.
הם יעשו משהו מטורף! לחש גדליהו. קרא להם שיחזרו! הוד מלכותך, עצור את המכשפים!
לעצור אותם? לא! אפילו לא בשביל טון יהלומים, צהל המלך, אני אהיה המלך האדיר בכל הזמנים, תאר לך! מחר יהיה לי מ י ס ט ו ק!
&nbsp
http://www.naorlea.co.il/translation.asp?id=15
&nbsp
&nbsp
שיר פתיחה- גדליהו והמיסטוק מחזמר לילדים
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=mErhXnhSB-8
&nbsp

 

יעלקר

Active member
מנהל
אין חיה כזאת!/עמי גדליה/כרטא

&nbsp
יוני מקבל מתנה מדוד שחזר ממזרח-אפריקה - ביצה ענקית. מן הביצה בוקע אפרוח מוזר, ויוני וחבריו מחליטים לגדל אותו בסתר. לאט לאט מגלים הילדים את סודו של האפרוח המסתורי.
&nbsp
הספר עוסק בנושא שמדובר בו רבות - סכנת ההכחדה הנשקפת לחיות הבר ותפקידו של האדם בהקשר זה. הנושא מטופל בעקיפין דרך סיפור ההרפתקאות של הילדים.
&nbsp
http://knafaim.cet.ac.il/pages/PrintItem.asp?ID=29

 

יעלקר

Active member
מנהל
אקו ולוגי/תמר אדר/אגם

&nbsp
מסופר על אקו, הגרינגורו הירוק - גמדון חביב שמאוד אוהב את הגן היפה שלו, אוהב לטייל בין הצמחים, להתבונן בחיות ובחרקים, להקשיב לשירת הציפורים ובקיצור, ליהנות מהטבע ומהסביבה הירוקה והבריאה. אבל, יום אחד, אקו מגיע אל הגן ומוצא אותו הרוס ומלוכלך והוא מחליט שההרס נעשה בוודאי על ידי "לוגי" המפלץ הרע. אקו יוצא בעקבות לוגי ובדרך הוא פוגש את חבריו שמגלים התעניינות במצב ובחיפושו של אקו אחר "לוגי" שהרס את הגן. במהלך השיחה בין אקו לחברים, שמצטרפים כל אחד בתורו לחיפוש, מתברר לקורא כי מי שהרס את הגן הם בעצם המשתמשים בו ולא לוגי המפלץ.
&nbsp
אי-שם בבית קטן ליד גן חי לו אקו.
בכל בוקר יוצא אקו לטיול בגן.
אקו אוהב לטייל בין העצים,
לנוח על הספסל,
להריח את הפרחים,
להתבונן בנמלים,
להביט בדגים,
להקשיב לציפורים,
ולנשום את האוויר הבריא והצח.
&nbsp
אקו אוהב מאוד את הגן היפה,
ומתפלל ומקווה,
שישאר תמיד כך.
&nbsp
http://lib.haifa.ac.il/extprojects/libdiscom/index.php/10-books/21-2013-08-04-12-46-25

 

יעלקר

Active member
מנהל
להציל את הכדור העגול/אבישג אמיר/צמרת

&nbsp
בדרך כלל נהוג להמחיז סיפור ולהפכו להצגה אולם הסיפור שלפנינו התחיל דווקא כמערכה אחת בהצגה בתיאטרון הבובות של אבישג, שרצה ברחבי הארץ כבר למעלה מ 4 שנים, ומשם התגלגל והפך לספר ילדים.
&nbsp
אבישג אמיר היא מפעילתו של תיאטרון הבובות המצליח "תיאטרון הבובות של אבישג", שאיתו היא מגיעה לגנים, מתנ"סים, ימי הולדת וחגיגות משפחתיות שונות. בתיאטרון מבחר של יותר מ-15 הצגות תיאטרון בובות המתאימות לילדים בגילאי 3-9. אחד הנושאים אליהם מתחברת הסופרת באופן אישי הוא נושא המיחזור. עבורה ועבור בני ביתה, לדוגמא, הפרדת הפסולת הינה דרך חיים והיא מאמינה שדרך חינוך הילדים יפנימו גם המבוגרים שבינינו את הנושא וחשיבותו.
&nbsp
וכך, הדאגה למצבו העגום של כדור הארץ והרצון להעניק לילדים כלים מעשיים כדי לפעול בנדון הביאו אותה להוציא לאור את ספרה הראשון: "להציל את הכדור הגדול".
&nbsp
הספר עוסק בנושא הפרדת פסולת ומיחזור ועושה את זה בקלילות ובהומור, בשפה קלה וציורית ועם איורים מקסימים שממחישים היטב את המסופר.
&nbsp
מתאים לילדים מגיל 4 עד 9.
&nbsp
בסיפור אנו מתוודעים למשפחת דביבונים הגרה בחורשה מוקפת בהררי אשפה. במקום לשחק בחפצים מהטבע, הם משחקים בזבל בהנאה מרובה. אבל מפגש של בונו הדביבון עם קונצי הקיפוד החולה ב'זבלת', פוקח את עיניו לסכנות ומבהיר לו את חשיבות הפרדת הפסולת והמיחזור. בעקבות מפגש זה מחליטים שניהם להתחיל למיין פסולת ולשמור על סביבה נקייה.
&nbsp
בהמשך לאורח החיים והאידיאולוגיה של המחברת הספר אף הודפס על נייר ממוחזר.
&nbsp
בנוסף, על כריכת הספר מודפס ברקוד שעל ידי סריקתו במכשיר הסלולארי ניתן לשמוע את הסיפור בקולה של המחברת, דבר שמוסיף מאד לחוויה של הילדים שיכולים לדפדף בספר תוך האזנה לסיפור.
&nbsp
&nbsp
לסיכום, מדובר בספר נפלא למי שאיכות הסביבה ועתיד ילדינו חשוב לו ומעוניין להעביר את המסר גם לדור הצעיר.
&nbsp
&nbsp
ניתן להשיג ברשתות הספרים או ישירות דרך היוצרת באתר או בפניה ישירה (דרך האתר) ואז מקבלים אותו עם הקדשה אישית למי שרוצים...
&nbsp
נמצא גם בגרסה אלקטרונית באתר "מנדלי מוכר ספרים ברשת" ובאנגלית באמאזון.
&nbsp
לאתר הספר: http://www.avishagtbubot.co.il/
&nbsp
http://www.imaba.co.il/article.php?pid=2989

 
תמר אדר /אקו ולוגי

סיפור אקולגי לילדים .
ציורים טניה רויטמן .
בהוצאת אגם

"אי שם בבית קטן לי גן חי לו אקו.
בכול בוקר יוצא אקו לטייל בגן ."

 
קנוט

"סיפור על דוב קוטב קטן"
"שהפך בן לילה לסמל בינלאומי של אחריות סביבתית" .

של יוליאנה ,איזבלה וקריג האטקוף
וד"ר ג'ראלד ר' אוליך .

 
למה כדאי לנו לכבות את האור

בסדרה צעד אחד קטן .
העוסקת בנושאים חשובים בכול הקשור לסביבה . צעד קטן המביא לשינוי גדול .
בהוצאת מודן מ"ג' נייט .

"עיזרו לכולם לזכור לנתק או לכבות" את כול מכשירי החשמל זו כמות גדולה של אנרגיה מבוזבזת . .....

 
את הספר אקו ולוקי

יעל ראיתי באיחור שכבר העלית .
לא נורא!
ספר מצוין לילדים.
 

יעלקר

Active member
מנהל
"שותפים אמיתיים של אלוהים" / אמיר בר יוחאי/ספרי ניב

&nbsp
&nbsp
&nbsp
ספר חדש:
&nbsp
"שותפים אמיתיים של אלוהים" מאת אמיר בר יוחאי בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר שכתוב בצורה קלילה וברורה ומעביר מסר של שמירה על כדור הארץ והסביבה כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן. המחבר מציע דרך מעשית לכולנו לחיות ולפעול יחד כדי לשמר את הפלנטה שאנחנו חולקים.
&nbsp
איש אחד, שכבר מת היה שותף של אלוהים. לא שותף אמיתי, סתם שותף, כמו כולנו – יכול להשמיד כל חי אשר על פני האדמה או בשפתו של אלוהים: "ויאמר ה' אמחה את האדם אשר בראתי מעל פני האדמה מאדם ועד בהמה עד רמש ועד עוף השמים כי נחמתי כי עשיתם" (בראשית, ו', ז'). את זה גם אנחנו יכולים, לכן אנחנו שותפים, אבל שותפים רגילים. לא בחרנו בזה, אלא נולדנו בתקופה שבה יש לאדם האמצעים לכך. שותפים שבוחרים בחיים, לא רק של עצמם, אלא של כולם ולא רק עכשיו, אלא לתמיד הם שותפים אמיתיים. האיש שכבר מת לא היה שותף אמיתי, אבל היה מוכשר מאוד: קצין צנחנים מצטיין, סטודנט מבריק, איש עסקים מצליח, נשוי באושר. כל אלה לא עזרו לו כאשר ראה את העוול שההצלחה שלו גרמה לילד קטן בקצה השני של העולם. מצפונו לא אפשר לו להמשיך להיות סתם שותף והוא הפך לשותף אמיתי. המחיר ששילם היה גבוה: עסקיו קרסו, נישואיו התמוטטו וחייו הסתיימו. לפני שמת הספיק לגבש דרך שאינה כרוכה באובדן ומאפשרת למי שחפץ בכך להפוך מסתם שותף של אלוהים לשותף אמיתי. גיבורי הספר לומדים את הדרך ומנסים להיות שותפים אמיתיים.
&nbsp
&nbsp
אמיר בר יוחאי (66), נשוי, אב ל-2 וסב לארבע נכדות, תושב נתניה, משמש כפסיכולוג שמתמחה בסיוע לקבוצות ולארגונים לחיות ולפעול יחד כדי לשמר את המסגרת אותה הם חולקים. הספר "שותפים אמיתיים של אלוהים" הוא ספרו הראשון.
&nbsp
&nbsp
אמיר בר יוחאי מספר על עבודתו: "כל ארגון מסמן לעצמו מטרות עסקיות או חברתיות ומגייס אנשים למימושן. האנשים בארגון מקיימים קשרי עבודה בינם לבינם ובינם לבין אנשים מחוץ לארגון. תפקידי כפסיכולוג בארגון הוא להקל על האנשים בארגון לממש את היכולות האישיות שלהם ואת היכולות המשותפות בשיתוף פעולה נינוח ככל הניתן עם כמה שפחות חיכוך ומתח. הצלחה במשימה זאת מובילה לכך שכל הפרטים בארגון מממשים את היכולות האישיות שלהם באופן מיטבי והארגון בכללותו פועל ביעילות להשגת מטרותיו".
&nbsp
&nbsp
אמיר בר יוחאי מספר כי בין המסרים שהוא רוצה להעביר באמצעות הקריאה: "בשעה שהאופן בו אנו מתנהלים בעולם משפיע על האפשרות או אי האפשרות של החיים לשרוד יש דרך נכונה לניהול חיינו ודרך שאינה נכונה. הדרך הנכונה היא הדרך שמגדילה את הסיכוי להמשך החיים. דרך זאת ניתנת לניסוח ולמימוש בחיי היום יום כשהאחריות ללכת בה היא אישית וניתנת לבחירה של כל איש ואישה".
&nbsp
&nbsp
על משמעות שם הספר מספר אמיר בר יוחאי: "נתחיל במה שאין בו: אין לו משמעות דתית, לפחות לא במובן המקובל. השימוש במילה אלוהים מייצג את אותו כוח מניע של הטבע שיצר את החיים ונתן להם את האפשרות להמשיך ולהתקיים. אנחנו מתוקף הצלחתנו והכוחות העומדים לרשותנו מאפשרים את השמדת החיים כולם. אנו הפכנו לשותפים של אותו כוח טבע, שותפים "סתם" אם לא נקפיד שלא להשתמש בכוחות העומדים לרשותנו להשמדת החיים או שותפים אמיתיים אם נחליט לעשות את הנדרש כדי להימנע מהשמדה".
&nbsp
אמיר בר יוחאי מקיים סדנאות שקשורות למסרים המועברים בספר. "הסדנה נמשכת יום שלם בהנחיית שני מנחים על פי המודל שפיתחו אשתו של האיש המת והיועץ (פרקים ה עד ח בספר). הסדנה נפתחת במילים אלה :"החל מאמצע המאה ה 18 בני האדם מסכנים את הקיום של עצמם ושל שאר היצורים החיים בשלושה אופנים: פגיעה ישירה בסביבה בזיהום ובניצול יתר של משאבי כדור הארץ, פגיעה פוטנציאלית בשל שנאה אנושית שאוחזת בידה כלי נשק להשמדה המונית ופגיעה בגיוון שבטבע ובתרבות. משימת הקבוצה היא לחקור את שלושת הסכנות האלה ולגבש דרכי התמודדות שאינן תלויות בהנהגה קיימת. במהלך הסדנה יחוו המשתתפים את הקושי שבהתמודדות אישית מול מציאות כאוטית ללא תמיכה של מקור סמכות. יבחנו את עמדתם ביחס לשלושת הסכנות: הפגיעה בסביבה, השנאה והפגיעה בגיוון ויגבשו לעצמם דרכים מעשיות להתמודדות יום יומית עם סכנות אלה".
http://cafe.themarker.com/review/3425119/
&nbsp

 
למעלה