יום חוויות מרגש שבקשת עזרה בסופו

יום חוויות מרגש שבקשת עזרה בסופו

החלקים הראשונים מתארים חוויות ילדותיות של רוכב חדש, ניתן לדלג לסוף. נקודות שניתן ללמוד מהן מסומנות ב- ** יום גדול עבר על כוחותינו בגזרה. בבוקר נסעתי לי עם פחנועי לאחת מחנויות מטרו לקחת את ה- ER-5 שהובטח לי לנסיעת מבחן. האמת שרציתי לרכב על KLE אך לצערי אין כרגע (וגם לא בעתיד הקרוב) אופנוע מבחן מסוג KLE. הרכיבה הייתה כיפית ברמה שלא תתואר. כבר שלושה שבועות שלא רכבתי (מאז הטסט) ודגדג לי באצבעות יד ימין (וגם שמאל). ** הקסדה החדשה שלי נבחנה ומעבר ליופייה היא הייתה נוחה וכמו כן… המשקף הכהה (יש לי משקף שקוף הניתן להחלפה) הוא פשוט רמה אחת מעל. משקפי השמש מגבילים את הראייה ולא ממש תורמים מבחינת נוחות והחלפת המשקף לכהה עושה פלאים בכל המובנים. אין לי עדיין מושג איך מתמודדים עם "אחסון" המשקף העודף אך נתמודד עם כך בעתיד. האופנוע ER-5 מצא חן בעיניי (כרוכב ירוק מאוד) אבל מטרת הנסיעה הייתה לברר לעצמי אם פני לדו"ג כביש או דו"ש. ובכן- פני לדו"ש והבחירה ב- KLE רק התחזקה בעקבות הנסיעה הזו. אם את מישהו מעניינים הפרטים, אשמח לפרט בהזדמנות אחרת. על ה- KLE ישבתי בחנות, בחנתי אותו לעומק, בדקתי את תנוחת הרכיבה וקיבלתי מידע אמין ומועיל (לדעתי) מהסוכן שמעון – בחור לעניין. ** אני ממליץ לכל מי שמתלבט לבקש נביעת מבחן (במידה וניתן) על ברירותיו, מעבר לכיף שרכיבה ניתן כך לעזור בגיבוש הדעה. כשלוש שעות הסתובבתי בין המתווכים השונים, חלקם עשו רושם טוב וחלקם שיקרו לי בפנים (אופנוע של אדם שפגשתי ברחוב לפני שבוע הוצג למכירה באחד המקומות והמתווך אמר לגבי האופנוע ולגבי הרוכב שקרים שחורים למדיי, הוא כמובן שלא תיאר לעצמו שיש לי את המידע האמיתי). כנראה שאין תחליף לבדיקה מקיפה לפני קנייה אך זוהי לא חדשה (ובטח שאינה מרעישה) ואמינותם של המתווכים…. ?. ** בדיקה חובה כמו שאמר לי שפס לקראת תום החלק האופנועי של היום ועכשיו לשאלה הקריטית- נתקלתי בבחור חביב שמוכר אופנוע המתאים לדרישות השנתון שלי אבל: 1. הצבע הוא לא מה שרציתי, אקבע אולי לבקרו בשנית על מנת להחליט אם זה נורא, נסבל, סביר, תקין, בסדר או אולי אפילו מוצא חן בעייני במבט שני ושלישי (הוא מיהר כך שלא הפנמתי זאת). בואו נאמר שעם זה אתמודד בעזרת ידידים אך אבקש את עזרתכם בזאת השאלה: 2. האופנוע שנת 97 ויש לו 12000 קילומטר על הספידומטר. הוא טוען שבשנים הראשונות רכבו עליו מעט ורק בשנה האחרונה הוא וחברו (יד לפניו) רכבו כ- 8000 ק"מ. אילו בדיקות צריך לבדוק (לפני שאני מוצא כסף על בדיקה מקיפה) לדעת אם נגרם נזק למנוע מעמידה ממושכת? האם צריך היה לטפל באופנוע למרות שלא נסע הרבה למשל כל 6 חודשים או פרק זמן אחר לשמור על מצבו? האם זה היה מפחיד אתכם? כקונה פוטנציאלי? לקנות אופנוע כזה? כמובן שבמצב כזה (קילומטראז נמוך) הדבר נחשב ליתרון – ומכאן ההשפעה על המחיר שהוא דורש! ואולי בכלל מדובר בחסרון! כך שאופנועים מאותו שנתון עם קצת יותר תוספות שוליות ניתן להשיג בכמה אלפים פחות. האופנוע נראה טוב מאוד דרך אגב וגם הבחור עשה עליי רושם טוב. תודה מקרב לב למי שהרהיב עוז וקרא ובמיוחד למי שיוכל לתת תמיכה (כלשהי)…
מיץ פטל
 

SENDA

New member
דבר ראשון

כל הסוחרים באמת רמאים. דבר שני אם רשום 12K ק"מ זה לא אומר שהנותון אכן נכון, אפשר להריץ קילומטרז אחורה. אני פעם חשבתי לקנות מאינדיקטור GPZ שהיו לו פחות מ 15K ק"מ ואחרי הבדיקה אמרו שהוא עבר בערך 40K, יחוץ מזה שהמון חלקים של האופנוע היו לא מקוריים. אם באמת האופנוע עמד הרבה צריך לבדוק שחלקי הגומי לא התיייבשו ושאין נזילות, סדקים בצמיגים, חלודה וכו´. שיהיה במזל טוב ניב
 

mad dog 3

New member
אני חושב שננעלת

סלח לי אח יקר אבל אני חושב שננעלת... מה מצאת ב kle ? אני כבר ארבע שנים על הכלי הזה ועדיין לא הצלחתי להבין את מהנדסי קאווסאקי. למה אתה צריך את האופנוע? לאיזה שימוש? אולי אני טועה.. בכל מקרה אם תקנה את האופנוע ללא בדיקה מקיפה...אתה מסתבך איתי!!! למוטוטסט בת"א יש הרבה נסיון עם הכלים האלו אם תרצה לשמוע תקלות שעברתי בארבע שנים...תן קריאה בהצלחה ומזל טוב בכל מקרה
 
אני חושב שאתה צודק - אני מרגיש

נעול עם קריפטוניט
... השימוש - בעיקר נסיעה בין עירונית יומית מאיזור השרון לתל אביב (30 דקות ברכב במהירות 90-100 ללא פקקים) יתרונות הכח הסביר - נאמר שאני מעוניין לשייט במכסימום 130, מיגון רוח סביר, תנוחת ישיבה שנוחה לי לדעתי. בשעות הערב וסופי שבוע נסיעות עירוניות בתל אביב (השתחלויות, טיפוס מדרכות, המנעוית ממהמורות ובורות כביש) יתרונות הדו"ש. סופי שבוע טיולי המועדון וביקורי חברים רחוקים ורחוקים יותר שעכשיו תהיה לי סיבה (טובה יותר) לבקרם (הכנתי רשימה). מראה- אני אוהב אותו (כן) במיוחד אם היה כחול... ספייק יוכל להעיד. אשמח לשמוע כל פרט אפילו אם הוא גורע לדעתך. אתה יכול לפרט כאן אבל בטח שאשמח גם לדבר, לאחרונה הצקתי למגוון אנשים בנושא זה... שלחתי לך מייל עם מס´ הטלפון שלי אבל לחילופין אתה יכול לשלוח לי את הפרטים ואתקשר. בתודה מראש,
מיץ פטל
 

nuzzz

New member
ברכות לרוכב ולאופנוע

מיץ חביב,תתחדש בכל אופן לא משנה באיזה
תבחר. לדעתי 12 אלף זה לא הגיוני בכלל כיוון שהאופנוע כבר בן 5. כלומר 2400 ק"מ בשנה(זה יוצא 6-7 תדלוקים) אחת לחודשיים תדלוק??? בכל אופן אם אתה רוצה לראות משהו נחמד,תבקש לראות את ה"חבר"-היד הקודמת ,אמורים להיות חברים ממש טובים.. בקיצור אל תאמין לאף אחד דרך שלך לברר אם אכן האופנוע כ"כ שמור,תציץ על הצמיגים-אמורים להיות מקוריים לחלוטין(עם יצור מ 96-97) לפחות הקדמי. לא לוותר על בדיקה!!! תנסה לדרוש(לא לבקש) מהמוכר ומחבר שלו כמה שיותר ניירות על עברו של האופנוע. מהנוז שקנה GPZ שהיה אמור להיות עם 19500 ק"מ,אבל אתה יכול להבין מה היה..
 

mad dog 3

New member
רק רגע...

ברגע שאלוןdrz ילמד אותי איך לשלוח מייל...אני אשלח לך תשובה
 
אל תאמין לאף אחד.. ../images/Emo8.gif

מניסיון, תשתדל לא להאמין לאף אחד, כלומר תמיד תהיה קצת חשדן, ואין שום סיבה שק"מ נמוך יעלה את המחיר..(בעיקר אם אתה לא בטוח לגבי בק"מ). תתחדש בכל מה שתבחר... ואל תינעל על האופנוע הראשון שאתה רואה....
 
../images/Emo51.gif לעונים ../images/Emo24.gif

אכן אנקוט בחשדנות כפי שכולכם המלצתם! במבט ראשון הגלגלים נראו לי חדשים למדיי (עם קוצי הגומי) אך לא בדקתי את תאריך היצור, האם לא הגיוני שלאחר כל כך הרבה שנים יחליפו צמיגים למרות הקילומטראז הנמוך לכאורה? חוץ מזה כל החלקים החיצוניים נראו לי מקוריים (במבט של לא מבין. אבקש להסתכל בספר הרכב (הוא אמר לי שדאג להחתים אותו על כל טיפול) ואחפש שם סימנים. האם בנוסף לטיפול אחת ל X קילומטר צריך לטפל אחת ל-Y חודשים (במידה ולא הגיעו לקילומטראז ראוי לטיפול)? מישהו יודע מה אומרות הוראות היצרן? אני זוכר את ההמלצה לא לקנות את האופנוע הראשון שראית ויכול לומר שראיתי כבר מספר לא מבוטל של אופנועים לפניו. הוא היפה (השמור) ביותר שראיתי עד כה, אך ראיתי בעיקר אופנועים חבוטים. נוז, איך עלית על זה שהאופנוע עשה הרבה יותר ממה שאומר המד? לא ניתן היה לראות את זה בבדיקה? תודה שוב אנשים טובים,
מיץ פטל
 

nuzzz

New member
פטל ידידי המיץ

נפתח במה שלומך?? מה שרציתי לומר זה שהקמ´ אכן לא נכון,מדוע.. צמיגים ל500 השונים כולל הכלה שלך מתכלים ודורשים החלפה סביב 15000 אחורי ופי 3 לערך לקדמי.כלומר לא הגיוני שיוחלפו צמיגים סתם ככה. אני לא אומר שתתרחק מהכלי,קרוב לוודאי שהוא אכן שמור וטוב,רק שהבעלים במטרה לתת "דחיפה" למכירה הקטין את הקילומטרז´ המצטבר שלו. דרך נוספת לבדוק זה עפ"י השרשרת לראות האם היא מקורית ואם כן לראות האם השחיקה שלה היא נורמלית.אמורה להיות באיזור שליש\חצי. אפילו אם הקטין מטרז´ אז לאחר הבדיקה תעשה לו טיפול למה שנדרש,תתחיל מדף חדש עם האופנוע ו..הרווחת צמיגים חדשים. לגבי האופנוע שלי..קניתי אותו יד 3 (GPZ500) מבחור שהחליק איתו ואמא שלו הייתה לחוצה שימכור אותו.הוא היה עם 19500 ק"מ בקנייה גם כן שנת 1997 ,רק שזה היה לפני 3 שנים.. אז הכלי בקנייה היה עם צמיג מצלר גמור אחורי כלומר הספיקו להחליף לו כבר צמיג מקורי ולגמור עוד צמיג בדרך..אופנועי 750 עושים פחות החלפות בקילומטרז´ שכזה
בהצלחה ותתחדש מהנוז
 
NUZZZ ידידי רב המרץ

שלומי טוב ומקוה שכך גם שלומך! הבנתי לגבי הצמיגים אך חשבתי שצמיגים מתבלים גם עם הזמן ולא רק עם השימוש. לגבי השרשרת - איך יודעים אם היא מקורית? ומה הכוונה "שחיקה נורמאלית באיזור שליש חצי" כלומר - איך רואים שחיקה? ולמה מתכוון האופנוען המיומן שאומר שליש חצי? תודה שוב,
מיץ פטל
 

nuzzz

New member
ידידי התוסס.. ../images/Emo72.gif

שוב מה שלומך?? לגבי הצמיגים,אף אחד לא מחליף סתם צמיגים.. לגבי שרשרת,צריך להכיר אותה כיוון שיש לה צורה משלה.אבל כדי לדעת שחיקה תופסים את השרשרת בחלק הצמוד לגלגל השיניים האחורי ומותחים.השרשרת אמורה לצאת החוצה,ללכת אחורה,להמתח כל ביטוי אשר תבחר משהו סביב חצי ס"מ-לא יותר.זהו אני עדיין מאמין שזהו כלי שמור אבל הבעלים ממש גולם שחשב שאנשים "יתלהבו " מהקילומטרז´. אם תרצה למכור אותו עוד שנה עם 14400 ק"מ (כמובן הכל עפ"י מחקרים וממוצעים שערכתי) אתה מוזמן.. בברכת שלום ידידי
 
שוב חן חן על תשובתך

היא הופנמה ואאעזר בה. בברכת כל המושיע נפש מפורום אופנועים כאילו... שא ברכה,
מיץ פטל
 

TShavit

New member
בענין נביעת המבחן...

אני אישית דווקא ממליץ על נביחת מבחן.
בכל מקרה - שיהיה בהצלחה, וזכרו: When In Doubt - Do The Right Thing טל
 
למעלה