יום השואה הבינ"ל - בסימן אנטישמיות

יום השואה הבינ"ל - בסימן אנטישמיות

מחר העולם יציין את יום השואה הבינ"ל, ואני יודעת שאישית - עבורי זה יהיה יום שמלא בפחד ופסימיות. 60 שנה לאחר מכן, והעולם לא למד כלום. שנאת חינם על בסיס דת וגזע היא עניין שבשגרה. אירופה, שמלאה ברוב מוסלמי אנטישמית באופן מובהק, ואליה מצטרפים גם חבריה האמריקאים, חברי הקלו קלוקס קלאן ושאר התנועות הלאומיות החשוכות שלה. את מדינות ערב כבר בכלל לא אזכיר. כבר הספקתי לקרוא באחד מאתרי החדשות שמאז מבצע עופרת יצוקה - מקרי האינטישמיות בעולם שולשו. לא הוכפלו, שולשו. אני תוהה אם שואה נוספת, או רדיפת עם בסדר גודל של שנות ה-30 ושואות עמים אחרות היא עניין כל כך מופרך. לא נוכל להסתך על ארה"ב לנצח. אחרי הכל, גם אז היהודים לא תיארו לעצמם שהם יירדפו באופן מוחלט ועיוור על ידי אומות שלמות. מעורר מחשבה.
 

נ א ל ה

New member
אכן מפחיד ומטריד

גם אני תמיד חוששת מהיום שבו תיפול ארה"ב, ואת מקומה תתפוס מעצמה אחרת, שפחות אוהדת את ישראל.
 

DZHIBERISH

New member
לאף אחד לא אכפת משום שואה

השואה היהודית היא עניין כזה גדול בעלום מכיוון שהנאצים היו האוייבים של המנצחים במלחמת העולם שלאחר מכן ניהיו המעצמות השליטות וגם בגלל שליהודים שלא כמו עמים אפריקאים שונים יש כוח,לפחות כלשהו וגם כסף...וכמובן ישראל... היו מספר שואות מאז שואת היהודים,אף אחד לא הזיז אצבע.תצפו לדברים דומים בעתיד. זה טיפשי לחשוב שאנחנו נמצאים כרגע באיזושהיא פניית דרך של האנושות שלאחריה אנחנו כולנו ניהיה הרבה יוצר מוסריים,מעורבים ואכפתיים. גם הישראלים והיהודים בעולם התעלמו ממה שקרה באפריקה. היינו ברבריים אכזריים ו אתומים וניהיה כאלו בעתיד.לעולם אכפת כאשר יש איזשהוא עניין בזה לבעלי הכוח.בשביל לעורר מודעות צריך כסף...בכלל כשמסתכלים על העולם כיום קשה שלא לחשוב על ג'ורג' אורוול.
 

eman70

New member
ואנחנו למדנו משהו?!

אנחנו לא מלאים בשנאת חינם על בסיס דת וגזע? בגלל זה אביגדור ליברמן ושאר השיבוטים הישראלים של היידר ושל לה פן עולים ופורחים אצלנו?
 

tedys strm

New member
ברור שלא למדנו

אם אביגדור ליברמן דומה אצלך להיידר וכו' אז אתה שטחי מדי. ככה לא תצליח ללמוד כלום. עליך להתעמק בהבדלים. העולם עדיין גדול ועויין את היהודים. האנטישמיות אולי שינתה מעט פניה אבל לא קטנה במאומה. ההבדל היחיד שיש כיום את המדינה היהודית. הערבים במדינה: רבים מהם מעוניינים בהמשך קיומה א ב ל תוך מתן אפשרות לשיבת הפליטים, הגירה ערבית גדולה אל תוכה (מה שבעצם משנה את אופי המדינה מקצה אל קצה ולכן לאמר שמעוניינים בהמשך קיומה זה מגוחך) אני עוד מחפש את הערבים הרוצים לחיות בתוכנו מבלי לאשר זכות השיבה וכו' אם יקום אחד כזה הוא יהיה בטל ב60 וגם יחוסל במהירות ע"י בני אחיו. יש גם יהודים שחושבים שבאמצעים לא דמוקרטים צריך לחזק את אלו שבעדנו. גם אלה לא למדו הרבה והם מזלזלים בעם הערבי, כאילו אנו נכתיב לו מי יהיו מנהיגיו. יש גם אחרים שרוצים לדבר עם הפתח ולהחרים את החמאס, למרות שהרוב המכריע של הערבים תומכים דווקא בחמאס. העולם מקצין והולך. השואה הבאה, אם תהיה, תהיה אכזרית יותר מזו שביצעו הנצים. האיומים הרבים עליה והשאלה הגדולה היא איך לשמור עליה. השאלה היא האם אנו למדנו מההיסטוריה. האם אנו מבינים שעלינו לדאוג לעצמנו ולהיות פחות רגישים לסבל האחר. ראינו שכשאנו היינו בפוקוס הסבל בעולם, היו מעטים שהושיעו אותנו. האם למדנו שעלינו לדאוג לעצמנו? או שאנחנו חותמים על הסכמים תוך שימוש בנייר רך, שאחרים יגנו עלינו ואחרים יישמרו על ציר פילדלפי למשל?
 

אורן444

New member
אני לא מבין איך מפלגה בישראל יכולה להגיד דבר

כזה? אתם פסיכים לגמרי מעבר לכך שאתם טועים טעות קשה ומעוותים את המציאות שהרי אביגדור ליברמן לא היה שר הביטחון במבצע עופרת יצוקה ולא הוא נתן את הטון, וליברמן אינו מטיף לשנאת הערבים, אתה מוזמן לקרוא מאמר שכתב אתמול או את המצע או מאמרים נוספים כי מבורות לא נגיע לשום מקום\ המציאות היא בעיני המתבונן והעיניים של מרצ פוזלות - רואות רק את עצמן
 

MysteriousGirl

New member
איך את מצפה

שהעולם יבין או יזדהה עם השואה שהייתה לכם לפני 60 שנה כשהם רואים מה אתם עושים לפלסטינים? באמת מעורר מחשבה לא?
 

TaL53

New member
וכמובן איך אפשר בלי זילות השואה

של השמאל הקיצוני.
 

קרנאור14

New member
הגמל לא רואה את הדבשת שלו...

רדיפת היהודים הפכה לענין שבשגרה, למשהו טריויאלי. המדינה שלנו מעדיפה להתעסק בדקדוקי עניות ולהתעלם מפרטים קטנים ואזוטרים כמו הדעה הרווחת שיש עלנו בקרב צבורים רבים בעולם שהיא בסופו של יום אחראית לתדמית הכ"כ בזויה שנוצרה לנו. ובנגוד לרובכם פה, אני חושב שהמדינה שלנו צריכה לדאוג לעניני הפנים שלה, לכלכל את עצמה בתבונה ולהתעלם ממה שקורה בשאר המקומות בעולם. שואת היהודים עברה מעל ראשי-ההמון תוך התעלמות גורפת גם כאשר הדבר פורסם בכלי התקשורת והמלחמה נגמרה הם נתקלו בגלוי-אנטישמיות לעתים תכופות ורב המדינות סרבו לתת להם להשתכן אצלן. אנשים חושבים שהגזען הוא מישהו רע שיושב רחוק - זה לא נכון. הגזען יושב בכל אחד ואחת מאתנו. הגזענות זורמת בעורקנו. היא בעכרנו. הרשות הפלסטינית מוציאה את דבתנו בעתונות ובמדיות וכל זה קורה ללא הזדעקות מנגנוני-הבקורת ואף גורם ממשלתי לא מוצא לנכון להפריך את עלילות הדם שהיא מפיצה עלנו. ובאשר לך גברת צעירה, היתי מציע לך לפתוח עתון באחד מסופי השבוע הקרובים. את עסוקה בגלוי אמפתיה לצער של עמך ובדקלום של סבלותיך עד שהדבר הזה ממסך את עיניך מלראות את הדברים בספקטום רחב. את לא באמת מצפה שיחיו כאן ערבים ויהודים כאחד שהרי מי יכול לערוב לנו שתשנו את דרככם ולא תחזרו לסורכם פתאום כך, כרעם ביום בהיר. רואים שאת בורה. אם את לא מסופקת מהמצב הנוכחי את יכולה להגר לאחת מ-20 המדינות שיש לך ברחבי-העולם.
 

דנדנשית

New member
כולכם חייבים להיכנסססססססססססס!!

כנסו ללינק ותראו וידאו מדהיייייייייים אני עם צמרומורת
 

דם דם

New member
צודקת, העולם לא למד כלום

במיוחד לא אנחנו "אור לגויים", אולי פעם היינו כאלה. נהוג לומר להסתכל על עצמנו לפני שאנחנו מדברים. לצערי החברה בעולם נהייתה קהה ובהמתית ובכללה גם ישראל. לאיש לא אכפת מעבר לאף שלו, כול אחד מתעסק בעינינו. אנטישמיות ורדיפה, זה מה שמפריע לנו?! ומה עם מה שמתרחש בישראל. אותה גזענות על עדות שונות וכלפי ערבים, אותה שנאה כלפי חרדים. אולי באמת צריך איזה מלחמה שלישית כדי שנחזור להיות אנושיים ואצילים. הרי ידוע שיהודים התנהגו באצילות נפש רגע לפני היחנקם בתאי הגזים. ולראיה אפשר לראות דודו של סבי שהצליח לדחוק מהרכבת מספר של ילדים כולל ביתו שלו רגע לפני שהרכבת עצרה בטרבליקה והרגה אותם.
 
למעלה