יום העצמאות המציאות האמיתית

לייבל

New member
יום העצמאות המציאות האמיתית

כמובן שכואב לשמוע על שכול ועל אנשים טובים שמתו,אבל זה בלי שום קשר למדינת ישראל, החיילים שמשו הגנה למדינה, מתוך אמונה מסוימת, או מתוך דברים אחרים,ואינטרסים שונים,אף אחד לא התגייס לצבא בשביל למות. ובפרט המלחמה האחרונה בלבנון שהיו כשלים, והצבא לא תפקד. המערכת לקויה, ההנהגה חלולה, נהנתנית, חושבים שכאן זה אמריקה, מנסים להפוך אותנו למדינת אמריקה, ובעצם מחללים את ארצינו הקדושה מקדושתה, יש אנשים -ורובם, שלא מעניין אותם יום הזיכרון,(גם של השואה) וזה לא באשמתם, הם חיים את היום יום תחת עוני,סבל, מכאובים,והמדינה זנחה אותם. וההשלטון רודה בהם במיסים מגוונים,אנשים חיים בצורה עקומה ומעוות,ונשענים על כספם וזהבם, זה האלוקים שלהם.
 

לייבל

New member
המשך-ברגע שזה פוגע בחלש אין לו שום

ערך למדינה, אם לא מתחשבים בחלשים ובנכשלים, איזה הצדקה יש לזה? וכי ירצו שיעריכו את מי שפוגע בהם, בקיומם? 2.יש עוד דבר שחרה לי זה ההתעסקות אך ורק בשכול ובמוות, יש הורים שכולים שהולכים 3 פעמים בשבוע לבית קברות, וכול הזמן חושבים, אילו היה כך,וכך, זה התעסקות מוגזמת ואף חולנית, נכון שזה כואב, אני חושב שיש להם הנאה או הרגשה טובה מזה, אולי חסכון פערים שלא הספיקו לתת, או רגש לתת. זה מוגזם 3.המדינה והממסד משתמשים ביום הזיכרון כתעמולה וכהצדקה למעשיו, ולהמשך קיומו, ומעשי הממשלה, רעים ביותר,הם משוחדים, נהנתנים, שלטון שמתנהל בפרוטקציה,קשרים, וחנפנות, מציאות שמחלחלת בכול מוסדות הציבור,בבתי משפט ובכל המערכות. אם כן איזה רגישות תהיה לאדם הפשוט שדואג לפת לחמו,מה עוד שהאמת שגם למנהיגים אין אחריות,והערכה,הם מנסים לפטור את עצמם מאחריות ומנהיגות באימרות נבובות בבמות הזיכרון,ולהשליט בדיבורם ערפול וסימום על שדרות הציבור,הציבור לא טיפש ולכן הניכור תופס מקום רחב בציבור הישראלי, כי כל אשר שלל לו, גיבור נוצח יקרא. הממון והרכוש שולט בלב האנשים,אם כן כל אחד דואג לעצמו,אין פתרון רק עסק חכמת הקבלה של רבינו בעל הסולם,הפצתה, והנהגתה בכל הארץ.
 

dannylion

New member
מילים כדורבנות. אבל הסוף הרס הכל

מה הקשר בין חללי מערכות ישראל וההתעסקות המוגזמת בשכול לבין ה`פיתרון` - ללמוד קבלה עם פירוש הסולם?
 

לייבל

New member
אז ככה

כתבתי את זה בקומנה של לומדי כתבי בעל הסולם 1.בעל הסולם אמר לפני 60 שנה לערך בעליה לארץ ישראל ``שיבה חילונית כהיום לארץ הקודש אינה עושה שום רושם על הגוים,ויש לחוש שימכרו עצמאות ישראל בשביל צרכיהם!-ואין צריך לומר על מסירת ירושלים!!!. 2.אם היו מקבלים כל ישראל את הדת אזי יתכן לבנות בהמ``ק,ולהחזיר הפאר העתיק, אפילו על הגויים היה מטיל פחד. ולעניין הקשר בין לימוד הקבלה למציאות שלנו, עיין בתיקוני הזהר תיקון מג` שבחסרון לימוד פנימיות התורה,גורם הרס וחורבן ומלחמות בעולם,ורבינו ביאר כי לימוד הזוהר והקבלה מובילים את האדם לתקן את האגו ממקבל לעצמו לנותן לאחרים, בשביל שיעזור לשני לא ע``מ לקבל פרס,מה עוד שלימוד זה הוא בעצם תורה לשמה, כדי לעשות נחת רוח לה` -רק לה`.ולא ככלי לשרת בו את עצמי והנאתי כמצוי ברחובתינו,מה עוד(מובא בכתבי ר``ח ויטאל-מחלוקת ת``ק ורב יוסי כמה זמן צריך לכך והמסקנה לכל היותר 3 שנים,ועיין בהקדמת תלמוד עשר הספירות של רבינו בעל הסולם) שאם למד גמרא ורואה שעדיין לא שינה מאומה במידותיו-ועדיין הוא שרוי במידות רעות ותאוות צריך לשנות כוון ולהתעסק בפנימיות התורה.
 
זה מוזר...

ההוכחה לכך שצריך ללמוד קבלה - כי זה כתוב בקבלה... בכל מקרה, זו די היתממות להתעלם מכך שבהלכה דנו הרבה בשאלת לימוד קבלה, ורוב הפוסקים (ודאי נושאי הכלים של השו"ע) אומרים שלא ללמוד קבלה עד גיל מסוים או עד שמילאת כרסך בש"ס ופוסקים. בכל אופן, דבריך הינם רעיונות יפים (וורטים בלע"ז) המובאים בשם בעל הסולם ואחרים. לא לפי וורטים ייקבעו לי מה ללמוד. יש הלכה ויש את דעת הראשונים בעניין.
 

נהרה222

New member
זו דרכו של היצה``ר,

בתחבולות ובמרמה מונע מאיתנו את היסוד העיקרי הנותן לנו זכות קיום בא``י; לימוד תורה
 
געוואלד.

עוד מעט תגידי שכל דברי הראשונים על איך שצריך ללמוד תורה, הם רק תחבולותיו של היצר כדי לגרום לנו לא ללמוד כמו שהרב X אמר. זה לא הגיוני.
 

לייבל

New member
טעות בידך-או שהטעו אותך

1.הש``ע ונו``כ ובפרט הש``כ בהלכות ת``ת רמ``ח מדבר על קבלה מעשית,וודאי שזה אסור. מה עוד שהגר``א בספרו אבן שלמה פרק ח` כתב ``כל זמן שאינו מבין הסוד אפילו הפשט אינו מבורר בידו! ובספר משלי פסוקים-ה.יח--,ד-כב,--ז,יב- כתב שמי שלא למד חכמת נסתר אי אפשר שידע דין לאמיתו,ונידון בדינין קשין רח``ל .בימי הראשונים לא התגלה ספר הזוהר,כך שלא ראינו אינה ראיה, מה עוד שהר` פנחס אליהו מוילנא כותב על טענתך עד שימלא כריסו ומתפלא כי גדולי המקובלים נפטרו קודם גיל 40.והאריז``ל נפטר קודם גיל 40 ראה ספר הברית מאמר ב` שער שני המאורות,וזה לימוד תורה כנפסק בשולחן ערוך הרב הלכות תלמוד תורה סימן רמח` שגם לימוד קבלה זה לימוד תורה,מה עוד שזה מתקן לב האדם לה`.וגדולי הצדיקים עסקו בספרי הסולם למן רב אליהו לאפיאן שהיה עוסק בהם ועד גדולי המקובלים,ודבריך רדודים שיטחיים ולא נכונים,יש לך עוד המון ללמוד,וזה בעדינות אומר.
 
באמת?

1. השו"ע ונושאי כליו דיברו על קבלה מעשית? בוכחות בבקשה. מדבריהם לא משתמע דבר כזה. זה נשמע תירוץ. 2. את הטענה הידועה על כך שגדולי המקובלים נפטרו לפני גיל 40 אני מכיר, אבל שמת לב שאמרת את זה כתשובה לטענתי "עד שימלא כריסו"? עד שימלא כריסו יכול להיות בגיל 20 ויכול להיות בגיל 80. בכל מקרה, מדובר בפסיקות הלכה מפורשות. תתווכח איתן. 3. את דברי הגר"א במשלי, בהנחה שהוא התכוון למה שאתה מדבר עליו (הזוהר עם הסולם), מובן מאוד. מי שלא הגיע לדרגה כזו של הבנה לא באמת הבין. האם זה אומר שעכשיו ילד צריך ללכת ללמוד את זה? הרי הוא לא יבין מילה! 4. "גדולי הצדיקים עסקו בפירוש הסולם" - איזה יופי של טענה... מיהם גדולי הצדיקים? אני חושב שהרבנים שלי הם גדולי הצדיקים, טוב? אז לא נותרה ברירה אלא לפתור את הבעיה במשחק 'זוג או פרט' סוער... 5. בסיכומו של דבר, אתה מצטט את הטענות הידועות של כל לומדי הזוהר מאז ומעולם, למן 'גילויו' (כתיבתו, ליתר דיוק) ועד ימינו. ישנה מחלוקת ידועה ועצומה בשאלה האם בכלל ספר הזוהר הוא מקורי, או שהוא נכתב במאה ה-13 ע"י רמד"ל. ועצם העובדה שמתוך דיון קטנטן וחסר תוכן אתה כבר מחליט שיש לי עוד המון ללמוד, לא אומר שאתה צודק, ולא מעיד על חכמה יתירה.
 

לייבל

New member
מעיון הדברים

1. הש``כ היחיד בש``ע שמדבר על חכמת הקבלה-מה עוד שדיבר על סתרי תורה שזה מעשה מרכבה,ולא טעמי תורה,שהזוהר הקדוש מדבר,יש הבדל ברור ובולט.בדבר הטענה על מציאות ספר הזוהר הרי זה שטות,וכל החוקרים אין להם שום מקור מוסכם,מה עוד הם חולקים בעצמם,תורה זו נמסרה פה אל פה כמסירת תורה שבעל פה. מי שמפקפק בספר הזוהר הקדוש יש לבדוק אחר יחסו,אם הוא מזרע ישראל. וכמו שפסק החתם סופר בתשובתיו תשובה ט`. שו``ת ב``ח החדשות, פסק מי שאינו מאמין בספר הזוהר הקדוש כופר בעיקר.
 
למעלה