יום המשפחה מול יום האם

יום המשפחה מול יום האם

בסוף השבוע האחרון קראתי (כמנהגי) את הטור של ליהיא לפיד. אני אוהבת איך שהיא כותבת, אבל הפעם המילים שלה דיברו אליי יותר מתמיד. היא ביקשה שיחזירו את יום האם, שאותו החליפו ביום המשפחה, ולא יכולתי שלא להנהן ולהסכים עם כל מילה. ליהיא לפיד על יום המשפחה מהיום שלקחו את יום האם והפכו אותו ליום המשפחה אני מתרעמת כל שנה מחדש. למה היה צריך לקחת את היום הזה? אי אפשר היה לבחור יום אחר/נוסף ולקרוא לו יום המשפחה? דווקא את היום הזה מכל הימים בשנה? מה דעתכם?
 

א י ו ש י

New member
לא בכל משפחה יש אם, אבל כל תא

שיש בו זוגיות+ילדים הוא משפחה ולכן כשהמשפחה היא כבר לא רק אבא, אמא, ילדים אלא יש גם משפחתות חד מיניות ועוד אני בהחלט סבורה שהפיכת היום הזה ליום משפחה הוא מעולה. אני רואה זאת בגנים, פעם לבקש תמונה משפחתית היה משהו פשוט. היום יש הורים גרושים, יש פרודים, יש חד מינים, יש עוד כל כך הרבה סוגים כמו שציינתי לעיל ובהחלט חשוב לקחת אותם בחשבון כי כל ילד כזה הוא ילד במשפחה!! אם כל אהבתי ליום האם בהיותי אמא השינויים שחלו עם השנים בתא המשפחתי צועקים לשינוי השם וטוב שכך
 
יש ספר מקסים, שאני לא זוכרת את שמו

שבו מסופר על כיתה שבכל שבוע ילד אחר מספר על המשפחה שלו, והילד המספר את הסיפור מקנא בכל הילדים האחרים, שהמשפחות שלהן "אחרות" בעוד שהמשפחה שלו "נורמלית ומשעממת". דווקא בעידן הפוליטיקלי קורקט, מותר היה להשאיר פינת אלוהים קטנה אחת לאמהות באשר הן. הרי כל ילד נולד לאמא, בין אם היא מגדלת אותו או לא, וגם במשפחות שבהן שני ההורים גברים, אפשר להתייחס לאמהות כמילה חלופית להורות.
 

אילנית03

New member
כמה שאני מסכימה איתך

לצערנו יש אמהות מכל הסוגים ולא כל אמא שיודלת את ילדה מגדלת אותו אבל וכאן האבל הגדול ליום האם תמיד היתה משמעות מיוחדת , סימן מיוחד, הערכה אילהית שלא קיימת בהגדרה של יום המשפחה ועם כל הרצון שלנו לשיוויון הזדמנויות המקום של יום האם צריך להישאר וכמו שקראתי פעם "אלוהים לא יכול להיות בכל מקום ולכן הוא המציא את אמא" שיהיה לכולם יום משפחה /האם שמח ומלא בחום ובאהבה
 

א י ו ש י

New member
אני בספק אם יש למשפחה חד מינית

במקרה זה 2 גברים בכלל מכיר את אמו יתכן שזה קיים, תלוי ב2 בני הזוג אישית מכירה 2 בני זוג שאימצו ילד והביאו אותו מברזיל (קרוב משפחה של אישי) איזה יום אם הם יחגגו? ושוב, אני מסכימה שאמא היא אמא ושיש לה מקום מיוחד ועדיין בגלל שלדעתי השינוי לא נבע רק מ"פוליטיקלי קורקט" גריידא עדיף שישאר כך
 

galizoe

New member
איושי, ומשפחה יחידנית היא לא משפחה?

למה דווקא "זוגיות+ילדים" ?? אני אם יחידנית. ללא שמץ זוגיות (נכון לעכשיו ולעתיד הקרוב). בתי ואני משפחה מלאה ושלמה!
 

א י ו ש י

New member
ברור! צודקת, סליחה שלא הזכרתי

פשוט רציתי להדגיש את המשפחות שאין "אם" בגלל יום האם ואמהות יחידניות יכולות לציין גם את יום האם וגם משפחה.
 

happy00

New member
הבעיה היא שעדיין לא בכל גן/בית ספר

הפנימו שלא כל המשפחות זה אבא אמא וילדים - אחים ואחיות. כך שזה לא פותר את נושא הרגישות לילדים שאין להם אמא. כי עדיין היום הזה הוא נושא רגיש אצל ילדים למשפחות "שונות". אגב, לגבי תמונה משפחתית לגן - אנחנו דווקא משפחה "רגילה" של אמא, אבא, בן ובת, וכמו לרבים אחרים, לא היתה לנו תמונה משפחתית בה כולנו מופיעים, אז גזרנו והדבקנו ויצרנו תמונה. (יותר פשוט מלמצוא רגע שכולנו לבושים יפה, למצוא מישהו שיצלם, ולרוץ לפתח). דבר נוסף, לא ברור לי מה המשמעות בכלל בציון יום המשפחה.
 

BlackMambaa

New member
אני לא צריכה יום בשנה כדי להרגיש

"אמא" ולא מרגישה שמגיע לי שום צל"ש על כך שילדתי. גידלתי. חינכתי. וכו'.. וגם המשפחה שלי, התא הקטן הזה שלנו לא צריך את היום בשנה הזה. מבחינתי כל החג הזה מיותר לחלוטין. (כשהייתי קטנה עוד בימים שחגגו יום האם, אמא שלי היתה בין הבודדות שביקשו במפורש בלי טררם בדיוק מהסיבות שציינתי, פשוט מיותר)
 
לי אין אבא...הוא נפטר כשהייתי בת 27

ולמרות שהייתי כבר "ילדה גדולה" עד היום הלב נחמץ לי כשאני שומעת אנשים מספרים על כל מיני דברים שהם עושים עם אבא שלהם...לבת שלי יש אבא אבל הוא לא בקשר איתה...המחשבה שיהיה יום האב ורוב הילדים יקנו או יכינו מתנות לאבא ורק היא תרגיש שונה מכאיבה לי מאוד...וכמו לירי ישנם ילדים שמסיבה כזאת או אחרת אין להם אמא...וגם הם ירגישו הכי לבד בעולם אם יהיה יום האם ורק להם אין אמא לחגוג לה...בעיני יום המשפחה הוא הפתרון האידיאלי לעניין הזה... אפילו אם זה ימנע מילד אחד בעולם להרגיש שונה ובודד אני מוכנה בשמחה לוותר על יום מיוחד שיחגוג את היותי אמא...בעיני החגיגה התחילה ונמשכת כל יום (למעט ברגעים מסוימים
)מהרגע שהפכתי לאמא
 

מרגוש

New member
אני בעד יום האם

נכון שיש הורים חד מינים גברים (מכירה אישית) אבל לרוב הילדים יש אמא. ושאלה נוספת שלא כול כך קשורה, איך היום כול אם גרושה נהפכת לחד הורית? הרבה פעמים האבא נמצא בתמונה והיא בכול זאת חד הורית? האם זה יותר מכובד מגרושה?
 

brum

New member
מסכימה עם ליהיא

מגיע לי יום האם !!! ונכון שיש משפחות שזה לא בדיוק מתאים להגדרה שלהם, אז מה ? במשפחה שלי, טפו טפו טפו, להבדיל אלף הבדלות אין חללי צה"ל, אז זה אומר שצריך לשנות את השם של יום הזיכרון לחללי צה"ל ?, האם זה פולטקלי קורקט עדיין לחגוג את ליל הסדר ? וסוכות ? ומה עם שמירת שבת ? אף אחד לא ביטל אותה בגלל שיש כאלה שלא שומרים ולא מעוניינים לשמור. יש ימים שלכמה אנשים עושים עצוב בלב ולכמה מאוד שמח ואי אפשר לרצות את כולם, אצלי יום המשפחה לעד ישאר יום האם.
 

כרמיון

New member
מבחינתי האישית, לא נלקח כלום

כשהייתי ילדה אני לא זוכרת שיום האם צוין בדרך כלשהי בקיבוץ שבו גדלתי. לא עשו כלום, לא ידעתי שיש בכלל דבר כזה "יום האם" עד שהייתי בתיכון, ואז זה כבר היה משהו שלא נעשה בבית הספר, והיה מאוחר וחסר טעם. מכיוון שבמשפחה שלי לא עשו מעולם משהו לציון יום האם, וגם במשפחות סביבנו לא עשו או שלא הזכירו את זה שעשו, לא התחלנו לעשות פתאום משהו. אז אני לא יודעת מה יותר טוב, יום האם או יום המשפחה, אבל בכל אופן בשבילי זה משהו שלא חסר, כי לא נלקח כלום (ממילא לא היה קיים).לכן קשה לי להתחבר להתרעמות על זה ש"לקחו" את היום הזה. והמחשבה שפעם בשנה היו מציינים איכשהו בהערצה את זה שאני אמא, לא קוסמת לי משום מה. ביום ההולדת שלי כולם מוזמנים לפרגן לי כאדם, ובכלל זה לפרגן לכישורי האמהות שלי
אבל כאמור, אולי זה בגלל שלא גדלתי על מורשת היום הזה. אם הייתי גדלה על זה שיום האם זה משהו מיוחד, אולי הייתי מרגישה גם אני את הצביטה בלב.
 

nilichi

New member
לי ולחמתי יש תאוריה

את יום האם חגגתי לחמתי ולאימי היקרה.... ועם בעלי והבנות חגגנו את יום המשפחה ביחד . לדור של ההורים מגיע שיהיה "יום האם" מפני שרוב העול של גידול הילדים אכן נפל על האמא (סליחה מראש ממי שלא כך היה אצלו) ובדור שלנו זה השתנה ויש חלוקה יותר צודקת בגידול הילדים ושימת דגש על שיוויון בין האמא לאבא.(שוב סליחה ממי שזה לא כך אצלו)ולכן לנו זה יום המשפחה. שני חגים ביום אחד!
 
למעלה