יום הולדת שנה למטרונית בחיפה - אז מה יש לנו כאן?

מצב
הנושא נעול.
תמונות מבניית תחנת ''סמי עופר'' למטרונית

שאלה על המטרונית
קראתי היום במוסף ספורט של ישראל היום משהו די מוזר. שבעת משחקים של מכבי חיפה המטרונית תיכנס לרחבת סמי עופר. אה?מה פותחים קו חדש למטרונית שיפעל בשעות של המשחק? יוסיפו לקו 1 סיבוב באיצטדיון? איך זה בדיוק יעבוד
תמונות מבניית תחנת ''סמי עופר'' למטרונית





 
מה שהופך את זה למשחק מילים עבש

יש עוד ס' באמצע, איליה
מה שהופך את זה למשחק מילים עבש
מי שמכיר את ההלחמים ומשחקי המלים של הפרסום של עיריית חיפה לא יופתע (מי אמר צובחוץ?)
לעומת זאת, המידע שפורסם אודות התכנית התחבורתית עצמה (תח"צ, חניות, היסעים והסדרת תנועה) מעודד מאד
 
עבש וגם מבלבל. יש יותר מדי משחקים בשם אחד קצר.

מה שהופך את זה למשחק מילים עבש
מי שמכיר את ההלחמים ומשחקי המלים של הפרסום של עיריית חיפה לא יופתע (מי אמר צובחוץ?)
לעומת זאת, המידע שפורסם אודות התכנית התחבורתית עצמה (תח"צ, חניות, היסעים והסדרת תנועה) מעודד מאד
עבש וגם מבלבל. יש יותר מדי משחקים בשם אחד קצר.
גם צריך להבין שהעיגול הוא ס' (כשמשום מה דווקא את האות הזאת לא ניקדו), גם להבין את משחק הלשון, וגם להבין למה הם בכלל קראו לזה ככה. וכל זה תוך כדי נסיעה.
 
יש כוונה ל"הזיז" את מסלול המטרונית כך שיעבור בשכונה החדשה,

מעניין אם כשתסתיים בניית השכונה שם
אם המטרונית תכנס גם לשכונה
יש כוונה ל"הזיז" את מסלול המטרונית כך שיעבור בשכונה החדשה,
מקרית אליעזר, ע"י חציבת מנהרות...במקום בדרך ההגנה.
אך זו תוכנית...כמו להוסיף קו למטרונית עד קיבוץ יגור דרך נשר ממרכזית המפרץ.
&nbsp
 

Subi777

New member
למה צריך לחצוב מנהרה?

יש כוונה ל"הזיז" את מסלול המטרונית כך שיעבור בשכונה החדשה,
מקרית אליעזר, ע"י חציבת מנהרות...במקום בדרך ההגנה.
אך זו תוכנית...כמו להוסיף קו למטרונית עד קיבוץ יגור דרך נשר ממרכזית המפרץ.
&nbsp
למה צריך לחצוב מנהרה?
מאיפה הבאת את זה?
מה הבעיה פשוט להפריד את אחד הנתיבים בכביש הראשי כמו שעשו בלב המפרץ?
 
הכוונה היתה למסלול הצמוד להר

למה צריך לחצוב מנהרה?
מאיפה הבאת את זה?
מה הבעיה פשוט להפריד את אחד הנתיבים בכביש הראשי כמו שעשו בלב המפרץ?
הכוונה היתה למסלול הצמוד להר
שיתחיל מקרית אליעזר דרך בתי עלמין,
כתבה בכלבו של חיפה גליון מס' 2399 מיום 4/7/2014

http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2399/index.html
עמוד 16
 

alantan

New member
שמואל מתכוון לסיפא של הכתבה שבה כתוב על הסטת המטרונית לתוואי

פנטזיה
הוא מדבר על להעביר את הרכבת הכבדה מתחת להר..
&nbsp
שמואל מתכוון לסיפא של הכתבה שבה כתוב על הסטת המטרונית לתוואי
פנימי יותר.
 

amitk80

New member
מעניין

יום הולדת שנה למטרונית בחיפה - אז מה יש לנו כאן?
לרגל שנה למטרונית בחיפה, איפה אנחנו עומדים?
אז מבחינת היתרונות:
*המת"צ מהיר וחוסך פקקים בשעות העומס, בעיקר בין הקריות ללב המפרץ.
*העלייה והירידה מכל הדלתות וכן התשלום ברציפים חוסכים את זמני ההמתנה בתחנות עמוסות בשיעור ניכר מאוד!
*זמינות של 24/7 שכמוה לא נראתה בכל הארץ.
*צגים בתחנות אשר מראים מתי האוטובוס מגיע - דבר שחבל שאין אותו גם לאוטובוסים של אגד באזור.

ומבחינת החסרונות:
*מערכת כריזה ושילוט אלקטרוניים (בתוך ומחוץ למטרוניות) שרמתם על גבול הבדיחה.
*שום תזוזה בהעדפה של הרמזורים (עצירות של 3-4 דקות ברמזור אדום בלב המפרץ, צומת הצריף ועוד המון).
*עצירה מיותרת בכל תחנה גם כשאין עולים ויורדים, ואף אחד לא מבין למה. (ישבה מולי אתמול במטרונית ילדה קטנה, בגיל 3-4 בערך עם אבא שלה. כשהמטרונית עצרה בשנקר ופתחה את כל הדלתות שאלה הילדה את אביה בתמימות "אבא למה המטרונית עצרה? אף אחד לא עולה!", זה בסדר חמודה, גדולים וחכמים ממך גם לא מבינים עדיין...)
*תחנות שבורות ומנופצות לאורך כל המסלול שלא מתוקנות כבר מספר חודשים.
*הארכת זמן הנסיעה מהקריות למרכזית המפרץ בעשרות אחוזים לעומת המצב הקודם.

התוכנית יהיה בסדר בגלי צה"ל סיקרה זאת כאן: http://player.glz.co.il/Player.aspx...lipID=140813-13&Type=aod&Width=300&Height=200 (החל מהדקה ה19.)
ניתן לראות שמנהל ראשות התח"צ, על אף שטוען שגר בקריות ונוסע במטרונית, מציג נתונים מנותקים מהמציאות. בודאי שנוסעים הרבה במטרונית - אין ברירה אחרת, גאון!
מנגד, הבטיח שכבר בימים הקרובים יכנסו לפעולה עוד 10 מטרוניות שיקלו על העומס (הבלתי אפשרי בעליל) של שעות הבוקר, ושבתקופה הקרובה יתואמו הרמזורים.

אז מה אתם אומרים?
מסיבת יומולדת שנה למטרונית? או אולי אזכרה לרגל שנה של ביטול המצב הקודם? או משהו אחר?
מעניין
לא יכולת לסכם את זה יותר טוב ממני האמת בתור פעיל חיפאי בנושא תחבורה.
הסיבה לעצירה בכל תחנה היא בגלל חוזה בין דן בצפון למשרד התחבורה כדי לדמות פעילות רכבת.
שכחת גם להכניס את העצירה הרחוקה מהרציפים מה שמקשה מאד על בעלי מוגבליות ועיוורים.
 

Gn434

New member
כי שאר האוטובוסים עוצרים ממש ליד הרציף...

מעניין
לא יכולת לסכם את זה יותר טוב ממני האמת בתור פעיל חיפאי בנושא תחבורה.
הסיבה לעצירה בכל תחנה היא בגלל חוזה בין דן בצפון למשרד התחבורה כדי לדמות פעילות רכבת.
שכחת גם להכניס את העצירה הרחוקה מהרציפים מה שמקשה מאד על בעלי מוגבליות ועיוורים.
כי שאר האוטובוסים עוצרים ממש ליד הרציף...
המטרונית יותר טובה מבחינת הנגישות שלה מרוב התחבורה הציבורית בחיפה.
 

amitk80

New member
מה הקשר?

כי שאר האוטובוסים עוצרים ממש ליד הרציף...
המטרונית יותר טובה מבחינת הנגישות שלה מרוב התחבורה הציבורית בחיפה.
מה הקשר?
מה הקשר לשאר המפעילים ? גם המפעילים האחרים עוברים על חוקי הנגישות, אגב אגב בתחנות המשותפות עוצרים קרוב לרציף
 

Gn434

New member
אין קשר לשאר המפעילים

מה הקשר?
מה הקשר לשאר המפעילים ? גם המפעילים האחרים עוברים על חוקי הנגישות, אגב אגב בתחנות המשותפות עוצרים קרוב לרציף
אין קשר לשאר המפעילים
אבל ההצגה שרק המטרונית לא עוצרת קרוב לרציף היא שגויה מיסודה, ונראה כאילו רק "מחפשים" אותה.
בסופו של דבר, רוב המטרוניות שנסעתי בהן עצרו קרוב לרציף.
גם לנוסעים תרומה רבה לכך שחלקן לא עוצרות בצמוד לתחנה-המראה הימנית יכולה להוריד למישהו את הראש...
&nbsp
 
ניתן להחזיר את קו 100 שהיה ביום פתיחת מרכזית חוף הכרמל

אין קשר לשאר המפעילים
אבל ההצגה שרק המטרונית לא עוצרת קרוב לרציף היא שגויה מיסודה, ונראה כאילו רק "מחפשים" אותה.
בסופו של דבר, רוב המטרוניות שנסעתי בהן עצרו קרוב לרציף.
גם לנוסעים תרומה רבה לכך שחלקן לא עוצרות בצמוד לתחנה-המראה הימנית יכולה להוריד למישהו את הראש...
&nbsp
ניתן להחזיר את קו 100 שהיה ביום פתיחת מרכזית חוף הכרמל
שעבר במקום הזה.
 
התחנה בשד' ההגנה לקווים הבאים מדרום לפני צומת מת"ם

ניתן להחזיר את קו 100 שהיה ביום פתיחת מרכזית חוף הכרמל
שעבר במקום הזה.
התחנה בשד' ההגנה לקווים הבאים מדרום לפני צומת מת"ם
ניתן להעתיק התחנה לפני הצומת ובכך להקל על הנוסעים הבאים בקווים: 45,47,49,111
וכן קו הלילה מס' 205 מטירת הכרמל והקווים הנוסעים בכביש מס' 4 לחיפה כמו 921, 202, 220...

למניעת חציית הכביש.
ניתן להוסיף חלופות לקווים: 3 א' , 43 א', וכן קו למרכז חורב מס' 29 א', כל הקווים יעשו סבוב באופן שיעצרו
בצד ימין של רחוב רוטנברג על תחנת המטרונית.


 

Gn434

New member
לא הבנתי לאן אתה רוצה להעתיק את התחנה

התחנה בשד' ההגנה לקווים הבאים מדרום לפני צומת מת"ם
ניתן להעתיק התחנה לפני הצומת ובכך להקל על הנוסעים הבאים בקווים: 45,47,49,111
וכן קו הלילה מס' 205 מטירת הכרמל והקווים הנוסעים בכביש מס' 4 לחיפה כמו 921, 202, 220...

למניעת חציית הכביש.
ניתן להוסיף חלופות לקווים: 3 א' , 43 א', וכן קו למרכז חורב מס' 29 א', כל הקווים יעשו סבוב באופן שיעצרו
בצד ימין של רחוב רוטנברג על תחנת המטרונית.
לא הבנתי לאן אתה רוצה להעתיק את התחנה
דווקא המיקום שלה נוח יחסית (שכן היא מיועדת לשרת בראש ובראשונה את עובדי מת"מ והמרכז המסחרי שם).
אם אתה מתכוון לחסוך את החצייה של שדרות רוטנברג, אז לדעתי זה מיותר (סתם ייכער את חזית האיצטדיון).
&nbsp
 
לא יכער, כמו תחנת המטרונית בצד הנבנית...

לא הבנתי לאן אתה רוצה להעתיק את התחנה
דווקא המיקום שלה נוח יחסית (שכן היא מיועדת לשרת בראש ובראשונה את עובדי מת"מ והמרכז המסחרי שם).
אם אתה מתכוון לחסוך את החצייה של שדרות רוטנברג, אז לדעתי זה מיותר (סתם ייכער את חזית האיצטדיון).
&nbsp
לא יכער, כמו תחנת המטרונית בצד הנבנית...
הכל נעשה משום שלא רצו לבנות גשר להולכי רגל.
בנתניה לאצטדיון בימים אלו נוסף גשר לשכונת קרית השרון.
מדוע שלא יהיה כך בצומת זה? גם בצומת מת"מ יש גשר להולכי רגל, וגם מול קניון חיפה ומרכז הקונגרסים יש גשר,
וגם גשר ליד קניון הקסטרא.
 
מסכים לגבי הריחוק מהרציף, אם כי פה אין חוקיות מסויימת.

מעניין
לא יכולת לסכם את זה יותר טוב ממני האמת בתור פעיל חיפאי בנושא תחבורה.
הסיבה לעצירה בכל תחנה היא בגלל חוזה בין דן בצפון למשרד התחבורה כדי לדמות פעילות רכבת.
שכחת גם להכניס את העצירה הרחוקה מהרציפים מה שמקשה מאד על בעלי מוגבליות ועיוורים.
מסכים לגבי הריחוק מהרציף, אם כי פה אין חוקיות מסויימת.
כאחד שנוסע המון, אין חוקיות מסויימת. חלק מהמטרוניות עוצרות צמוד לרציף, חלק רחוק מהרציף.
כמובן שאני מסכים איתך לחלוטין שחייבת להיות אחידות בעניין, והיא חייב להיות קרוב מאוד לרציף.
בנוגע לחוזה שדורש עצירה בכל תחנה - יש לבטל אותו. הדבר הוא בגדר אבסורד בשעות הלילה, זמן הנסיעה התארך מהעיר לקריות ב5-10 דקות!
או, שיש לי רעיון נוסף שלא דורש ביטול התקנה - הרי בכל דלת יש כפתור פתיחה, כמו ברכבות. למה לא להפעיל את הכפתורים הללו? הדבר ימנע פתיחת הדלתות סתם, ויקצר משמעותית את משך העצירה בתחנות, בעיקר בשעות השפל והלילה!
כפעיל בתחום התחבורה באזור, אשמח אם תצליח לברר זאת!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה