יוליה ואני חושבים לעבור לארץ לתקופה

junir

New member
יוליה ואני חושבים לעבור לארץ לתקופה

מכיוון שאנחנו נשואים והכל ומכיוון שאני די חלש בבירוקרטיה הישראלית (הגרמנית, הטרינידד וטובגואית ואיזה לא) מה המעמד של יוליה בארץ? כמה זמן ייקח לסדר אישור עבודה? האם זה חייב להיעשות רק מהארץ? לאן צריך לרוץ, אילו מסמכים צריך? כמה עולה היום סלט חלומי בארומה? מאילו זכויות היא נהנית? מה עוד שכחתי לשאול? תודה, חברים
 

jonbaum

New member
רק מלראות את זה כואב לי הראש....

אנחנו נשארים בחו'ל.
 

DocMartin

New member
סליחה, שכהתי:

שיהיה בהצלחה, ואנחנו כאן!
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ראשית כל ../images/Emo24.gif בפרטים הטכניים אני לא ממש בקיאה, אבל אולי שווה לברר זכויות של תושב חוזר, ואולי יש עדיין יתרון גם בפניה לסוכנות היהודית, שווה בירור.
 

רותמי3

New member
שלומית אולי את יודעת?

אם אני עוזבת להודו אני עדיין צריכה לשלם ביטוח לאומי? אני לא יודעת אם אני מתכוונת לעבור תמידית קודם כל לבדוק על לימודים לראות אם מתאימים לי החיים שם והכל ולגבי ביטוח כמו הראל אני צריכה לעשות או שהוא יכול לבקש אצלו ביטוח בשבילי?
 

אלוניס

New member
לגבי ביטוח לאומי - מומלץ!

אני ממליצה מאוד להשאיר איזה שהוא סכום בחשבון העובר ושב שלך ולארגן הוראת קבע לביטוח לאומי. הם לוקחים ממי שלא נמצא בארץ 137 ש"ח. לכי לסניף ובקשי טופס. אפשר למסור אותו חזרה גם בלי תור. שם את מפרטת מה הסיבה ומצרפת להם בעת המסירה חזרה את הטופס שנתנו לך מוחתם על ידי סניף הבנק שלך. זה יחסוך לך המון המון צרות. כי כל עוד את תושבת ישראל את חייבת לשלם ביטוח לאומי! אם אין לך חשבון בנק או שאין אליו בכלל הכנסות נסי לסדר שההורים יעשו אליו הוראת קבע או תבדקי אם אפשר שהוראת הקבע תהיה ישירות מהחשבון שלהם. לא להזניח! אחרת יהיו לך קנסות ובלגנים עד עיקול החשבון במקרים קיצוניים שכבר שמעתי עליהם. ביטוח בריאות לחו"ל מציעות כל קופות החולים. בררי פרטים. הביטוח הכי מקיף והכי יקר לתושבי חו"ל הוא דיווידשילד - 145 דולר לחודש וזה יותר מדי לפי דעתי. תעשי ביטוח חו"ל ראשוני ואז תבררי אופציות בהודו. כל עוד את משלמת ביטוח לאומי הם משלמים עבורך גם על קופת חולים. שיהיה בהצלחה.
 
חובה לשלם בטוח לאומי

כל עוד מרכז חייך הוא בישראל - ולא מדובר על אהבתך...- תכנסי לאתר של בטל"א ושם יש הסבר הסכום הוא אכן 137 ש"ח ואפשר לקבל גם פנקס תשלומים אחת לשלושה חודשים (לא חייב הוראת קבע אם כי זה נח יותר) ואז פשוט לדאוג שמשהו ישלם לך כאן את הבטל"א. בטוח לאומי כולל כמובן ביטוח בריאות וכן ביטוחים שונים (נכות שלא עלינו ,זקנה בבוא הזמן וכו') אם מרכז חייך יהיה בחו"ל (והכוונה היא לא רק ללמודים) הכוונה עבודה וכו' ואין אמנה עם אותה מדינה , את צריכה להודיע לבטל"א שאת גרה בחו"ל , ולסגור את התיק במחלקת גביה -עצמאים על מנת שלא יצבור חובות,קנסות וריבית. אם יש אמנה אם אותה מדינה ואת עובדת בה , עלייך לשלוח אשורי שכר לבטל"א ואז הסכום יהיה קטן בהרבה (רק ביטוח בריאות). אני ממליצה לך להכנס לאתר של בטוח לאומי ולבדוק בדיוק מה החוקים.
 

zipotsa

New member
בט"ל

אם יש אתר שהוא לא ידידותי זה האתר שלהם. אני מנסה לחשוב מה יהיה לגבי, בעוד שנה וחצי אהיה זכאית לקצבת זקנה ואנחנו מתכננים לנסוע לאוסטרליה בערך ב-2010 (מדינה ללא אמנה עם ישראל) למשך 3 שנים. האם אהיה זכאית למשהו מהם? אחרי שכל חיי שילמתי? ומה יקרה כשאחזור אחרי 3 שנים? אם יש לך תשובות אשמח לשמוע. חג שמח!
 

וונגית

New member
שכחת לשאול אם יש אצלינו מקום ../images/Emo6.gif

האמת שנראה לי ששאלת הכל ואין לי שום תשובה חוץ מהסלט בארומה וגם היא לא מדויקת... בערך 30 ש"ח...
 

duncken

New member
האם הודעת בשגרירות שאתה נשוי?

אם לא תתקשר אליהם ותשאל מה אתה צריך לעשות. היתרון בעשיה זו הוא שכשתגיעו לארץ כבר תהיו רשומים במשרד הפנים כנשואים. עפ"י מה שאמרו לי זה יקל את התהליך הכללי. בכול אופן הנה מה שהשגרירות דורשת פה: - תמצית רישום מהרשות המקומית על המצב האישי. - תרגום מוסמך של תעודת הנישואין לאנגלית + אפוסטיל - הורדה ומילוי מהאינטרנט (אתר השגרירות) של טופס הודעת נישואין. כל הדברים ניתנים לסידור תוך שבוע. שאל את השגרירות איפה אפשר לסדר אפוסטיל באזור שלך. כל העניין לא יעלה לך הרבה.
 

duncken

New member
אהה, ועוד משהו על אפוסטיל

תמיד חשבתי כשדיברו כאן על החותמת הזו שזו מעין חותמת ווקס אדומה גדולה או לפחות כוכב זהב נוצץ גדול על הדף הראשון המחבר את כל המסמכים יחד או משהו כזה. האכזבה לא יכלה להיות גדולה יותר. דף לבן מסכן עם כמה פרטים יבשים שהמזכירה אצל הנוטר הציבורי כתבה עליו עם מכונת כתיבה חשמלית. חותמת + מדבקה לחיבור לשאר המסמכים ו וואללה.. האפוסטיל קיים. לקח לה 2 וחצי דקות לסדר את זה ואותי עשה עני יותר ב 150 קרונות (16 יורו בקרוב).
 

DocMartin

New member
מה קורה?

26 שעות, זה זמן מחצית החיים של הכדורים החדשים שלי. שמת פה שאלה מפתיע ומרתקת, ועחשיו מה? אתה בהלם? קיבלתה רגליים קרות? יוליה כבר לא רוצה? תגיד משהו...
 

junir

New member
מתחילים בסידורים

הרבה בירוקרטיה, אבל זה יזוז יש בעיה אחת קטנה.
מעבר לזה, צריך לברר מתי אפשר להתחיל את הלמודים שלי. נצטרך לגור אצל ההורים שלי לתקופה, אבל אמא שלי והחתולים לא מתים זה על זה. מישהו מעוניין לאמץ שני חתולים לתקופה של כשנה שנתיים?
והכי חשוב לא לשכוח לארוז אספירין בכמויות שעלולות לעכב אותי במכס
 

DocMartin

New member
אספירין זה בדיחה,

אתם צריכים משהו כמו פרוזק, וזה לפחות לשלושה חודשים הראשונים. לימודים יכולת להתחיל בעוד שבעיים, עם היית מתערגן קצת קודם. אבל בסדר, אנחנו פה, מתי שתבואו.
 
למעלה