יוחזר אינקה לפורום!!!!!

שששלום

New member
אגו ומורים

לא ניתן לקבל מצב בו אדם שלא הגיע לאמת, או לפחות עשה כברת דרך עם עצמו יכנה עצמו מורה. למורה אין סיבה לחשוף עצמו. זמנו יקר והוא עסוק בעשיה למען העולם. אם הוא בוחר לחשוף עצמו זה כדי לפקוח את עיני המתבונן. אך אם המתבונן אינו רוצה לראות המורה ימשיך הלאה. חובה לבטוח במורה. אולם חשוב יותר להיות בעלי יכולת לזהות את המורה. מ"ט מזכירה קצת את הסיפור "המלך עירום". ללא יכולת זיהוי יחודית מצידנו, מה יוכיח למורה שאנו ראויים להיות תלמידיו. המורה אינו זקוק לתלמידים. הוא רוצה תלמידים. תלמיד חייב מורה אם הוא רוצה או לא ומכאן ההבדל.
 

zoozoo7

New member
לא הבנתי

איך מ.ט. מזכירה את סיפור המלך הוא עירום? אתה מתכוון לסיפור של אנדרסן?(כדי שאני אבין נכון.)
 

zoozoo7

New member
יוחזר אינקה לפורום!!!!!

דרול,במידה וזה נכון שחסמת את אינקה ואתה לא נותן לו להתבטא אז חסימתו של אינקה מראה על חולשת החוסם וחוסר יכולתו להתמודד עם המציאות. דרול, מספיק. יש עוד אנשים שמעניין לקרוא אותם. אם אתה לא היחידי המעניין, זה עדיין לא מוריד מהעובדה שגם אותך לקרוא, לפעמים, זה מעניין. בסדר, אתה מלך הגיבעה ויש לך הכי גדול. קיבלת את זה בכתב.
 

שששלום

New member
../images/Emo52.gif טעות בניסוח

כוונתי שכל אנשי המדיטציה הנתפסים לסיסמאות, מקובעים לגבי תפיסתם, אינם מוכנים להקשיב ולבחון מי אומר דברי אמת ומי לא (ניתן לזהות) שרויים כמו כל אנשי העיר שהיו עם המלך במציאות אשלייתית כמו בת יענה. לא רואים לא קיים. אין רצון אמיתי לשנות דרכי התנהלות וראייה. אם נעשה שינויים נזיז עצמנו ונבחן הדברים ממקום אחר יש סיכוי שנגיע לדבר מה. הדבר מצריך פשוט עשייה כמו של הילד בסיפור ולא היתפסות לאמירות שנשמעות יפה ותו לא.
 

hary1

New member
מקובעים בתפיסתם?

מקריאה של מה שקורה כאן בפורום והדיונים על מ"ט נראה לי שמי שמקובע בתפיסה זה לא אנשי המ"ט אלא כל האחרים שמתעקשים בצורה ממש לא מובנת להוכיח שטכניקת המ"ט אינה טובה. נראה לי שזה פשוט מתוך פחד מכיוון שהם יודעים כמו שכולם יודעים שטכניקה שעובדת עבור מליוני אנשים וגם הינה היחידה שנבדקה רפואית ומדעית הינה טכניקה טובה. בכל מקרה, כל אחד זכותו לבחור את הטכניקה שהוא רוצה רק צריך לתת לו את כל הידע ולא להתפס לססמאות שזה טוב וזה לא טוב, פשוט להסביר את היתרונות של כל טכניקה ושכל אחד יבחר לעצמו.
 

zoozoo7

New member
איך ניתן

לזהות מי אומר דברי אמת ומי לא? ואל תתחיל עם "פשוט אפשר להרגיש" או "האמת מתנוססת מעל השקר" ושאר סיסמאות של אנשים שמאשימים אחרים בקבעון, אבל אין להם אפילו זוג תשיעיות בפוקר הרוחני שלהם, מדקלמים השכם והערב. ואם אין לך דרך לדעת מי אמת מאחוריו ומי לא, עדיף שתבחון מילים לפני שאתה יוצא בהאשמות.
 

zoozoo7

New member
ההודעה הקודמת יצאה קצת

אגרסיבית. אין לי כוונה להיות כזה. אני מתנצל. סף הרגישות שלי עלה בימים האחרונים למטיפים לאמת ולמתיימרים מכל סוג שהוא.
 

שששלום

New member
קודם שאלה/הבהרה

מ"ט קיצור למילה מדיטציה בכלל או שיש פרשנות נוספת שאיני ער לה? יש לי רושם שאנו מדברים על דברים שונים. ואכן סף הכעס עלה כאן במקום מפלס המים בכנרת. דרכים מוזרות יש בעולם. תשובתי מסובכת. מצד אחד זיהוי של אדם שהגיע לאמת זה באמת סוג של סיסמא. אין דרך מדידה במשקל או מטרים למדוד. מצד שני אדם השואף להתפתחות בחייו יכול לזהות את סוגי האמירות. לשמוע שוב ושוב את אותם סיסמאות לא מוכיח דבר. אבל לשמוע את המילים ולפתע הדברים מופנמים באחת אצל השומע, מתאימים למצבו הנתון ועוזרים לו להבין לא רציונלית כסיסמא כי אם במהות זו חוויה מסוג אחר לגמרי. חוויה זו יכולה לקרום עור וגידים במפגש עם אדם שגם אם לא כל האמת מוכרת לו הוא מבין את פשרה. הבעיה שיש אנשים שמנסים לגרום לאחרים לשחזר חוויה זו שהם חוו או חושבים שהם חוו במפגשם עם מורה, מתיימרים להיות מורים והדברים יורדים לרמת סיסמאות ממוחזרות. מכאן נולדו הטכניקות והפרשנויות הרבות ללא טעם. כמובן שלא כל מורה יתאים לכל אחד. כל עוד אנו מונעים ע"י האגו יש צורך במורה שידע להפעיל את האגו שלנו לכיוון הכחדה. סביר יתכן שמול אנשים מסויימים האגו שלנו לא יתן לנו לפעול כך. אני חושב שתנאי הכרחי שהתלמיד יהיה מוכן להכיל את דברי המורה ולא רק לשמוע אותם כמו הרצאה. ואז הקסם יתכן ויתממש.
 

שששלום

New member
השלמה

בסופו של דבר נראה לי שהשאלה אם התלמיד אכן מוכן למפגש עם מורה שיזעזע את כל חייו או שנוח לו להתחפר בסוג של בורות מתוך ידיעה לכאורה. במהלך שנות התרגול שלי הפכתי לשמרן משהו בדעותי. הסיבה להגיע למדיטציה לרוב היא סבל שברצוננו לבטל. מ" יכולה לתרום רבות לביטול הסבל ובכך לעזור לנו לענג את עצמנו ולשפר את איכות חיינו. הכל לכאורה מי שמשקיע מבין מהר מאוד כי ראייה מעין זו (למרות חוסר הסכמתו של דרול) מגבילה את החופש. אנו נשארים שקועים באגו ולא הולכים לשום מקום. השמרנות באה במעבר מ"קורס" מ´ לראיית הדבר כדרך חיים. יש צורך לשאוף הלאה ויש למה. כרגע מפאת השעה ומפאת חוסר הבנתי השלמה אמנע מלהרחיב ואולם אם תרצה תן סימן ואנסה להרחיב בצורה ברורה. תמיד צריך לזכור אם לא האמונה צסקא לא היתה אוכלת אותה.
 

zoozoo7

New member
טוב,

מ"ט הכוונה למדיטציה טרנסנדנטלית. זאת שאני מתרגל בהנאה מרובה ויש כאן כמה בפורום (מאז שצונזר אינקה, יש אחד פחות.למרות זאת, אני רוצה שהוא יחזור) שלא אוהבים אותה. עדיין לא אמרת איך אתה מבדיל בין מי שאומר אמת ומי לא. כתבת אמנם, שזאת איזו תחושה של התגבשות פנימית כששומעים משהו שעושה לנו את זה. אם הבנתי נכון. אז תחושות כאלו יש לאנשים גם בלי קשר למדיטציה או למשהו אחר,רוחני ספציפי. התחושות האלו יכולות לבוא מכל דבר ולעיתים הן נכונות ולעיתים הן לא נכונות ולכן אי אפשר לסמוך עליהן ולקבלן כאמת ולהטיף להן לאחרים. לעומת זאת, התחושות האלו יכולות להיות משהו אישי שלך, שיובילו אותך למקומות שתבחר ללכת אליהן וכאן הסכנה שלהן. בסופו של דבר, אם אין לך מורה, התחושות האלו הופכות להיות המורה שלך ויכול להיות שתעשה מלא שטויות כשתלך אחריהן. לכן, מי שסומך רק על התחושות שלו, לא יודע בדיוק לאן הוא הולך, אבל,בסופו של דבר, אין לנו ברירה ואנחנו כולנו הולכים אחרי תחושותינו, כולל בבחירת המורה. כולנו מחפשים בחשכה. אבל אם התמזל מזלך, ויצא לך לבחור מורה מואר, אז אתה על הדרך הנכונה.
 

שששלום

New member
../images/Emo52.gif אם פגעתי במתרגלים

מ"ט. שאלה שאנסה להסביר דרכה. איך אנו יודעים שאמא שלנו היא אכן שלנו והרי לא יכונו לראותה בלידה. חמור מכך איך אדע שאבא שלי הוא אכן זה והרי אין לי כל סיכוי לפגוש אותו כזרע. מדוע לקבל את הורנו ככאלה? אם נקבלם נגיע לסוג של אמונה שיכולה להתפתח להבנה של הדברים. ואז התחושות הפוכות לאמת. אם נסרב לקבלם כהורנו ואין לנו במה להאחז שאכן כך הדבר, למה נגיע? כדי ללמוד צריך להתחיל מאיזה שהיא קרקע מוצקה ולא רק ניפול, לא נוכל להאחז בדבר שיעזור לנו להתקדם גם אם הוא יופיע בדרכנו. זה ההבדל בין תחושות ערטילאיות להתפתחות. אכן צריל מזל כדי להגיע לקרקע מוצקה בדמות מורה אך צריך לפתח איזה שהיא ידיעה כדי שהמורה יוכל לחדור בעדה. אחרת למה שהמורה יבזבז זמנו עלינו? תודה אולי.
 

drall

New member
טעות

חסימתו של הנ"ל מעידה רק על הנאתו של הח"מ מזה שהנ"ל לא כאן דרול
 

שששלום

New member
../images/Emo39.gif כדי לזכות בהכרה כ...

מורה רוחני. מה בעצם צריך לדעתכם? האם ניתן ללמוד מכל אדם או רק מאדם שהגיע לאמת? ברור לי שיש כאן הטוענים שלא ניתן למדוד התקדמות. אם אלמד מאדם כל שהוא באופן שרירותי והוא מספיק מתוחכם, אני עשוי ללמוד כל חיי ולא להתקרב לדבר הקשור לאמת. זה מלכוד 21. אולי בכל זאת יש דרך לזהות את הדברים. אחרת למה העיסוק במדיטציה? אם יש אמת ולכן לדעתי מתרגלים מדיטציה כדי להגיע לאמת (או.קי. גם להנאה אישית) אז חייב להיות פתרון לשאלה איך מזהים התקדמות ואיך מזהים מורה. תודה.
 

zoozoo7

New member
אפשר ללמוד מכל אדם אבל

את האמת אפשר ללמוד רק ממי שיודע אותה וגם מוכן ללמד אותה. אדם שלא יודע את האמת, לא יודע מי יודע את האמת ומי לא. על המשפט האחרון, יש בדרך כלל הסכמה כללית. רק אדם היודע את האמת יכול לזהות אדם אחר כזה. לגבי איך מזהים התקדמות. אין ממש דרך וזה עניין של הרגשה אישית שלך. לדוגמא ניקח תכונה שכמעט אין עליה ויכוח שהיא מתפתחת עם ההתפתחות הרוחנית כמו היכולת לאהוב. אז ישנם כמה מכשולים. 1. איך מדרגים יכולת לאהוב? לפי מה שנדמה לך שקורה לך? יש אנשים שבטוחים שיש להם יכולת כזאת אדירה, ותשאל את הסובבים אותם, הם יפרצו בצחוק מר. זה הרי דבר מופשט ואישי. 2. לאורך זמן ממושך, נגיד כמה שנים, יהיו תקופות שנאהב יותר וכאלו בהן נאהב פחות. אז מה זה אומר? שהלכנו אחורה? הלכנו אולי אחורה אבל אנחנו במגמת עליה כללית? גם זה בילתי מדיד ונתון לתחושה אישית בלבד. 3. אנחנו חיים דרך המון שינויים והשפעות ואי אפשר לבודד תכונות מסוימות ולהתעלם משאר זרמי החיים והשפעותיהן הידועות והלא ידועות על חיינו ועל היכולות שלנו. יש כאלו שיגידו שבמצב הנוכחי של היקום, גם שמירה על שפיות מסוימת ואי הסחפות לאחור היא התפתחות. בסופו של דבר התפתחות היא ביחס למשהו. משהו שהיה פעם פחות ועכשיו הוא יותר. האם אנחנו מסוגלים להגדיר את כל התחומים והזרמים בתוכנו ובסביבתינו והריאקציות בינהם כדי שנוכל לשפוט האם בכל אחד ואחד מהם יש התקדמות תוך כדי לקיחה בחשבון של כל ההשפעות שלהם ההדדיות? יש אין ספור דברים כאלו שלכל אחד מהם השפעה על האחרים. 4. איך אני יכול לדעת שהתפתחות וגדילה של תכונה מסוימת לא באה על חשבון התפתחות וגדילה של משהו אחר. משהו אחר שאולי לא נלקח בחשבון, שחשוב מאוד להתפתחות רוחנית, שיכול להפגע כתוצאה מהתפתחות היכולת לאהוב. בקיצור, סמהטוכה שלמה. לכן צריך למצוא מורה מואר שיתן לך דרך ותוכל לסמוך עליו. הוא לא חייב להיות לידך אלא זה די מספיק לקבל קו מנחה לחיים ממנו ואחר כך יבוא תהליך הבישול בינך לבין הקו המנחה. כאן נכנס גורם מעצבן. האמונה. צריך להאמין שהמורה מואר.או לפחות לקוות כי אין דרך לדעת. לכן גם כאן זה עיניין אישי.
 
להערכתי

כמעט כולם נהנים לקרוא את אינקה (הוא כותב בצורה יפהפיה ובהירה, שלא לדבר על התכנים המרתקים ועל התובנות שהוא מנחיל לקוראיו), למעט אלה שהוא "תוקף" אותם. אבל אם הצלחתי לראות נכון, גם אתה וגם אינקה "תקפתם" במידה מסויימת אחד את השני. אז למה דווקא שהוא ייחסם? בגלל שהוא לא מנהל הפורום? לא הוגן...
 

deep ocean

New member
ואם אני אכתוב עכשיו ש....

זאת עריצות שאתה חוסם את אינקה רק בגלל שאתה מנהל הפורום, האם ההודעה שלי תימחק???? אני גלשתי בפורום וניסיתי למצוא הפרה של אינקה, שתצדיק חסימה, ולא מצאתי כזאת!!
 

zambooky

New member
לא נראה לי שאינקה כבר

ירצה לחזור לכאן. עכשיו הזמן יוכיח, אם חסרונו של אינקה אמיתי הטאו כבר יעלה את דרול על טיל
 
למעלה