יהודים בצבא האדום

shoni123

New member
יהודים בצבא האדום

שלום רב. לאימי יש תמונה של אימה מרטה ברלר ז"ל במדי הצבא האדום. איננו יודעים באיזה שנים היא שירתה שם ובאיזה תפקיד. היא היתה ילידת 1922 והתגוררה בצ'רנוביץ. האם מישהו יכול לשער ע"פ הנתונים הללו מתי פחות או יותר היא שירתה שם?.. (אני יודעת שבשנות ה40 היא כבר גרה ביאסי-רומניה, כמו כן היא היתה דוברת רומנית וגרמנית שוטף..) כמו כן, האם ישנו מקום בו אוכל למצוא מידע על יהודים מצ'רנוביץ ששרתו בצבא האדום בשנים אלו? בתודה מראש שרון
 

soring

New member
צ'רנוביץ

הייתה שייכת לאוסטרו-הונגריה עד 1918 (לכן יהודיה דיברו גרמנית) לרומניה מ- 1918 - 1940. בריה"ם סיפחה אותה מרומניה בסתיו 1940 הרומנים והגרמנים פלשו לשם ביוני 1941. ייתכן שסבתך ברחה מפני הגרמניה והרומנים והצטרפה לצבא האדום.
 
לשרון שלום, לצערי איני יכולה לעזור

לך במסירת מידע על מקום בו תוכלי למצוא חומר על יהודי צרנוביץ ששירתו בצבא הרוסי, אך אוכל לספר לך כי גם אבי יליד צרנוביץ גויס בזמנו לשרת בצבא הרוסי אם כניסת הרוסים לגבול רומניה דאז יחד עם עוד הרבים מחבריו שהיו אז בגיל גיוס. לצערי אבי כבר לא חי אבל חבר ילדות שלו בשם נח ווהל שגר בחיפה ולצערי איני יודעת כתובת מדוייקת אולי יוכל להאיר את עיניך לגבי גיוס חברה צעירים לצבא הרוסי. אבי דרך אגב היה יליד רדאוץ. אני יודעת רק שבאיזשהו שלב הם ברחו מהצבא חזרה לרומניה.
 

רחלילי

New member
מכירה מישהו מאותה עיר שגוייס גם

יליד 1924-כאמור גם מצ'רנוביץ' וגם גוייס לצבא האדום. העניין הוא שהוא לא לידנו ונצטרך לשאול אותו רק כשנראה אותו. מה בדיוק היית רוצה לדעת?
 

shoni123

New member
ראשית, הייתי שמחה לדעת..

אם הוא הכיר במקרה את סבתי, מרטה ברלר BERLER ז"ל ואם כן אשמח לשמוע ממנו פרטים. ידוע לי כבזמן שפחות או יותר בזמן שירותה סבתי נישאה (ככל הנראה לחיל), והוא ככל הנראה נהרג (אינני יודעת באילו נסיבות). אשמח לשמוע אם הוא מכיר את הסיפור ואם יש לו פרטים נוספים. ולעניין הצבא, אני מעונינת לדעת אם הוא יודע באיזה גילאים גויסו לשם תושבי צ'רנוביץ , ובאיזה שנים,(מכיוון שכאמור אינני יודעת באיזה שנה סבתי שירתה שם ובת כמה היתה). מחכה לתשובתך, שרון
 
למעלה