יד שניה

itamsh

New member
יד שניה

שלום אני נמצא לפני קניית אופני כביש ראשונות וחשבתי ללכת על יד-שניה, הבעיה היא שאני לא סגור על המידה המדויקת שאני אצטרך כי הבנתי שיש הבדל במידות בחברות וגם קרה לי שהייתי בחנות ואמרו לי שדגם מסויים יתאים לי והוא היה: 50, אח"כ הייתי בחנות אחרת ונתנו לי דגם במידה 52 ,אזי שאלתי היא איך אדע איזה מידה לחפש ביד-שניה? האם באמת יש בכלל הבדל במידות בין החברות? והרי כל החברות מודדות את אותו צינור? בחנות שנתנו לי את ה-50 בדקו אותי במכשיר ויצאתי בין 50 ל-52, האם ההבדל בין החנויות הוא בשיקול האם לתת מידה קטנה קצת או גדולה קצת? ולשאלה שאני יודע שכבר דשו בה אין ספור פעמים, אבל בכל זאת אולי יוכלו להסביר לי איזה הסבר בסיסי: מה הרמות המקבילות במערכות של שימנו לעומת קומפי? האם מיראג' יותר טוב מטיאגרה? ומה בד"כ יותר נוח הsti של שימנו או השיטה של קומפי (שאינני יודע מה שמה)? בתודה,איתמר
 

itamsh

New member
כן אני מכיר

את האתר,לפי השיטה של מרווח בין המפשעה לרצפה כפול 0.66 יוצא שאני צריך מידה 51.2,נראה לי שבחנות אחת שהייתי הם בדקו לפי השיטה הזאת היות ושמעתי שהמוכר אומר שאני מידה 51.2 (בערך משהו כזה שמעתי) ולכן עלי לקחת מידה 50. השאלה שלי היא האם עלי לחפש רק מידות 50 או שגם 51 (זה ברור יתאים רק שחברות בודדות מיצרות אופניים במידה כזאת) ו-52 יתאימו? אם אני קונה חדשות אשמח אם תתנו את חוות דעתכם מה האופניים הכדאיות בטבלה שבקובץ המצורף, הבדלי המחירים הם כדלהלן:ה-specialized היו הכי זולים אחר כך המרידה אח"כ הטרק והכי יקרות היו הסקוט הבדלים בסביבות ה-100 ש"ח בין הדגמים שציינתי.
 

dorone

New member
לדעתי

אתה בין מידה 50 ל - 52 ואני אילו הייתי מחליט הייתי הולך דוקא על 52. בגלל בטולרנס שלך מול המידות יש חשיבות גם למרחק לכידון וזה פרמטר חשוב לבדיקה היות וצא מנקודת הנחה שסמ למעלה או למטה קל יחסית להתאים אבל זוית הכיפוף חשוב שתהיה נכונה. על האופניים גם אינטואיטיבית הייתי הולך על הטרק כי לדעתי מבחינת תכולה הם טובים יותר, אחכ על הסקוט (סתם כי אני אוהב)
 

shiri 80

New member
אבל רגע . לא אמרת שזה לא האופניים

אלא הטרול שרוכב עליהם ?
 

ORGANICfood

New member
כן

אם האופציות היחידות הן מה שציינת גם אני הייתי הולך על ספשלייזד...
 

oikeroi

New member
בסוף תבחר

באופניים הכי יפות והחנות ששם היחס היה הכי נחמד. קשה לי להאמין שיש ממש הבדלים בין אופני הכניסה השונים. כולם טובים. כולם בשלב זה של הקריירה שלך יכולים לתת יותר ממה שאתה מסוגל לקחת. במילא הכי חשוב זה המנוע... בהצלחה.
 

abeegilat

New member
דעה שונה ../images/Emo66.gif

שלום לך אני הייתי הולך דווקא על האופצייה היותר קטנה. כלומר אם המידה שלך היא 51.2 הייתי לוקח שלדה במידה 50 ( במידה ואין שלדה במידה המדוייקת שלך ) וזאת מ-2 טעמים: 1. שלדה קטנה יותר מקובלת כיום כדבר שנותן לך המון שליטה בנושא של טכניקה: ירידות, פניות חדות וכו'. 2. ניתן כיום לשלוט בפרמטרים החשובים ביותר לרוכב כמו : גובה הכסא יחסית לציר המרכזי והמרחק שלך מהכידון על ידי מוטות כסא ארוכים יותר וסטמים ארוכים יותר כך שמהבחינה הזו אין לך בעייה בכלל. תהנה בברכה אייבי גילת יועץ לרוכבי אופניים 4679299 - 052
 

itamsh

New member
הההההקקפפפצצהה

אז מה לעשות?? לא הבנתי איך אני יכול לדעת מה המידה המדויקת?
 

ItsikH

Member
מסכים עם אייבי כאמור, המידות קצת שונות בהתאם לגאומטריה ושיטת המדידה. בטווח הסבירות, עדיף לקחת מידה קטנה במקצת מאשר להיפך, מפני ש"להגדיל" קצת באמצעות מוט האוכף והסטם קל יחסית, בכיוון ההפוך לא.
 

dorone

New member
שלחתי למעלה את הנוסחה

שאתה יכול לעשות לבד באתר אופניים....
 

itamsh

New member
רגע רגע לא

הבנתי מה הכוונה שלא כל המידות אותו הדבר?!
 

gnh23

New member
הכוונה היא שאם תעלה על שילדות שונות

יתכן כי תזדקק למידות לא זהות אצל כל היצרנים. לכן נדרשת מדידה בחנות היבואן לשילדות אותן הוא מייבא ורק להן.
 
למעלה