ידיעות תחבורה: רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

משמרות שלא מותאמות לאמהות, היעדר תאי שירותים ועמדות התרעננות ותנאי העסקה שלא לוקחים את הנשים בחשבון: בצל המחסור הכבד של נהגים ונהגות בתחבורה הציבורית, בדקנו למה שיעור הנשים בתחום נשאר נמוך. "לפעמים אין שירותים בכלל, אז הנהגים עוצרים בצד אבל לנהגות זאת מגבלה"

 

Ccyclist

Well-known member
רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

משמרות שלא מותאמות לאמהות, היעדר תאי שירותים ועמדות התרעננות ותנאי העסקה שלא לוקחים את הנשים בחשבון: בצל המחסור הכבד של נהגים ונהגות בתחבורה הציבורית, בדקנו למה שיעור הנשים בתחום נשאר נמוך. "לפעמים אין שירותים בכלל, אז הנהגים עוצרים בצד אבל לנהגות זאת מגבלה"

יכול להיות שמערכת ראשית עם קווים ארוכים כמו בארץ מתאימה פחות לנהגות. הנתון של כ 1.25% נמוך בהרבה מהנתון הבריטי של 7% נהגות אוטובוס.

מצאתי כתבה על חברת אוטובוסים בצפון אנגליה שהצליחה להגיע ל 20% נהגות.

https://www.scotsman.com/news/trans...-with-women-now-22-of-its-bus-drivers-3156982

יתכן שהחטא הקדמון של מערכת האוטובוסים בארץ הוא שייוך מכונות לנהגים. דפוס כזה מונע החלפת נהגים בתחנות ויסות ולכן הוא מצריך את המשמרות הארוכות שהנהגות בכתבה בטמקא מציינות שלא מתאימות להן. אותה התופעה מקשה על משמרות והפסקות התרעננות מספיקות כי ברגע שיש קשר גורדי בין נהג למכונה כל גמישות מחייבת מכונות נוספות. יתכן שהאוטובוס הבובות מונע את נהגות האוטובוס.

בבריטנה אפילו הרכבות מחליפות צוות (נהג, שומר, עגלת מזון) בתחנות ביניים עיקריות.

נסעתי באוטובוסים עם נהגות גם באזורי מחוץ ללונדון למרות שאני ממעט להשתמש במערכת פה כי היא נצמדת לציר הראשי והאוטובוס ממש אלי שעתי בלבד. בספרד נסעתי באוטובוס פעם בשבוע במשך כמה חודשים (בדרך כלל רכבתי באופניים) והיתה נסיעת הלוך-חזור אחת שאותה הנהגת שאספה אותי 4 שעות קודם והורידה אותי בתחנה הבינעירונית הלא כל-כך פופולרית שביעדי אספה אותי גם בחזור. אני לא יודע מה זה אומר סטטיסטית אבל זה היה קו חצי שעתי עם מסלול של שעה וחצי אז אני בטוח שיש מי שידעו לעשות חישובים. בכל מקרה זו לא נדירות של 1.25% .

אחזור ואזכיר שלימדה אותי לנהוג אישה שגרמה לי לעבור בטסט הראשון. יתכן שעבודה כזו - כעצמאית עם שליטה בשעות העבודה - מתאימה יותר לנשים שצריכות לנהל משק בית ולטפל גם בילדים.
 

נווהשאנן

Active member
יכול להיות שמערכת ראשית עם קווים ארוכים כמו בארץ מתאימה פחות לנהגות. הנתון של כ 1.25% נמוך בהרבה מהנתון הבריטי של 7% נהגות אוטובוס.

מצאתי כתבה על חברת אוטובוסים בצפון אנגליה שהצליחה להגיע ל 20% נהגות.

https://www.scotsman.com/news/trans...-with-women-now-22-of-its-bus-drivers-3156982

יתכן שהחטא הקדמון של מערכת האוטובוסים בארץ הוא שייוך מכונות לנהגים. דפוס כזה מונע החלפת נהגים בתחנות ויסות ולכן הוא מצריך את המשמרות הארוכות שהנהגות בכתבה בטמקא מציינות שלא מתאימות להן. אותה התופעה מקשה על משמרות והפסקות התרעננות מספיקות כי ברגע שיש קשר גורדי בין נהג למכונה כל גמישות מחייבת מכונות נוספות. יתכן שהאוטובוס הבובות מונע את נהגות האוטובוס.

בבריטנה אפילו הרכבות מחליפות צוות (נהג, שומר, עגלת מזון) בתחנות ביניים עיקריות.

נסעתי באוטובוסים עם נהגות גם באזורי מחוץ ללונדון למרות שאני ממעט להשתמש במערכת פה כי היא נצמדת לציר הראשי והאוטובוס ממש אלי שעתי בלבד. בספרד נסעתי באוטובוס פעם בשבוע במשך כמה חודשים (בדרך כלל רכבתי באופניים) והיתה נסיעת הלוך-חזור אחת שאותה הנהגת שאספה אותי 4 שעות קודם והורידה אותי בתחנה הבינעירונית הלא כל-כך פופולרית שביעדי אספה אותי גם בחזור. אני לא יודע מה זה אומר סטטיסטית אבל זה היה קו חצי שעתי עם מסלול של שעה וחצי אז אני בטוח שיש מי שידעו לעשות חישובים. בכל מקרה זו לא נדירות של 1.25% .

אחזור ואזכיר שלימדה אותי לנהוג אישה שגרמה לי לעבור בטסט הראשון. יתכן שעבודה כזו - כעצמאית עם שליטה בשעות העבודה - מתאימה יותר לנשים שצריכות לנהל משק בית ולטפל גם בילדים
העבודה כאןלא פשוטה. הנהיגה בכביש לא נעימה צריך עטר
יכול להיות שמערכת ראשית עם קווים ארוכים כמו בארץ מתאימה פחות לנהגות. הנתון של כ 1.25% נמוך בהרבה מהנתון הבריטי של 7% נהגות אוטובוס.

מצאתי כתבה על חברת אוטובוסים בצפון אנגליה שהצליחה להגיע ל 20% נהגות.

https://www.scotsman.com/news/trans...-with-women-now-22-of-its-bus-drivers-3156982

יתכן שהחטא הקדמון של מערכת האוטובוסים בארץ הוא שייוך מכונות לנהגים. דפוס כזה מונע החלפת נהגים בתחנות ויסות ולכן הוא מצריך את המשמרות הארוכות שהנהגות בכתבה בטמקא מציינות שלא מתאימות להן. אותה התופעה מקשה על משמרות והפסקות התרעננות מספיקות כי ברגע שיש קשר גורדי בין נהג למכונה כל גמישות מחייבת מכונות נוספות. יתכן שהאוטובוס הבובות מונע את נהגות האוטובוס.

בבריטנה אפילו הרכבות מחליפות צוות (נהג, שומר, עגלת מזון) בתחנות ביניים עיקריות.

נסעתי באוטובוסים עם נהגות גם באזורי מחוץ ללונדון למרות שאני ממעט להשתמש במערכת פה כי היא נצמדת לציר הראשי והאוטובוס ממש אלי שעתי בלבד. בספרד נסעתי באוטובוס פעם בשבוע במשך כמה חודשים (בדרך כלל רכבתי באופניים) והיתה נסיעת הלוך-חזור אחת שאותה הנהגת שאספה אותי 4 שעות קודם והורידה אותי בתחנה הבינעירונית הלא כל-כך פופולרית שביעדי אספה אותי גם בחזור. אני לא יודע מה זה אומר סטטיסטית אבל זה היה קו חצי שעתי עם מסלול של שעה וחצי אז אני בטוח שיש מי שידעו לעשות חישובים. בכל מקרה זו לא נדירות של 1.25% .

אחזור ואזכיר שלימדה אותי לנהוג אישה שגרמה לי לעבור בטסט הראשון. יתכן שעבודה כזו - כעצמאית עם שליטה בשעות העבודה - מתאימה יותר לנשים שצריכות לנהל משק בית ולטפל גם בילדים.
בבינעירוני הנהיגה כאן קשוחה נהגים עצבניים פקקים לפעמים לנהג אין הפסקה בגלל הפקק.
יכול להיות שיש אזורים שמתאימים יותר לנשים לנהוג.
ויכול להיות שאתה צודק בקטע של שיוך נהג לאוטובוס.מצד שני רכב שאתה מתרגל ליסוע עליו, אתה נוהג בו יותר טוב. לא?
 

Ccyclist

Well-known member
העבודה כאןלא פשוטה. הנהיגה בכביש לא נעימה צריך עטר

בבינעירוני הנהיגה כאן קשוחה נהגים עצבניים פקקים לפעמים לנהג אין הפסקה בגלל הפקק.
יכול להיות שיש אזורים שמתאימים יותר לנשים לנהוג.
ויכול להיות שאתה צודק בקטע של שיוך נהג לאוטובוס.מצד שני רכב שאתה מתרגל ליסוע עליו, אתה נוהג בו יותר טוב. לא?

בחישוב מתמטי קל יש אצלנו פי 5.6 נהגות מאשר בארץ. ( 7/1.25=5.6 ). זה אומר שיש אצלנו מאפיינים שיותר מוצלחים להעסקת נהגות בתחום, גם אם הן עדיין מיעוט.

מהרגע שהיה לי מספיק וותק להצטרף כנהג שני לרכב השכור בספרד ועד שהתחלנו לנסוע לשם עם הטסלה הספקתי לעבור כ 20 מכוניות שכורות. למעט מכונית יוצאת דופן אחת (ארוכה מדי עם סיבוב ענקי, הכנה טובה לטסלה שגם לה סיבוב ענק) רכב זה רכב. היה גם מקרה שאותו הרכב מותג פעם כסקודה ופעם כסיאט. בחברות האוטובוסים יש ציים יותר אחידים מאשר היצע הרכבים של חברות ההשכרה.

בלונדון הכרתי נקודת ויסות של קו מסויים שהיתה בה אופציה להחלפת נהגים. לא תמיד החליפו שם נהגים אבל האופציה תמיד היתה קיימת. הנקודה היתה באמצע הקו, ליד חניון אוטובוסים (לא מסוף פתוח לציבור) ברחוב ראשי עם חנויות ומסעדות ותחנת רכבת תחתית. זה היה קו עירוני של כ 15 ק"מ. היכולת להחליף נהגים באמצע הקו איפשרה וודאי סידורי עבודה שבלתי אפשריים בתחכנון מבוסס מסופים שהנהג חייב להשלים את המסלול כולו או לבצע נסיעת הלוך חזור. אינני יודע איך בדיוק הגדירו את היחס לפקקים, אבל בשעות השיא הקו היה יכול להיות מאד איטי בהשוואה לשעות השפל. אני מניח שהבקרה בחברת האוטובוסים השתמשה בנקודת הויסות להחליף נהגים במקרה של חריגה משעות עבודה ומנוחה כי אצלנו מאד מקפידים על תקופות מנוחה במהלך היום.

אציין שבאוטובוסים לונדוניים תא הנהג מופרד מהנוסעים במחיצת פרספקס מעל למחיצה בחצי התחתון של התא. באזורי מחוץ ללונדון התא פתוח בחלקו העליון אבל המחיצה התחתונה קיימת. כיאה לארצו של ג'ורג' אורוול יש מלא מצלמות במעגל סגור באוטובוסים ויתכן שזה נותן תחושת ביטחון גדולה יותר לנהגות אצלנו.

בבינעירוני אצלנו יש העדפה מסילתית ברורה אצל מעמדות הביניים. ישנם אוטובוסים בינעירוניים אבל למעט מקרים יוצאי דופן (באזורי - אוטובוס להית'רו שחוסך נסיעה של כשעה ברכבות בתוך לונדון) לא השתמשתי באוטובוסים בינעירוניים אז אני לא מכיר. בארץ קווי אוטובוס רבים ממלאים תפקידים של רכבות פרבריות בגלל שמערכת הרכבת לא מסועפת כמו מערכות בחו"ל.
 
נערך לאחרונה ב:
רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

משמרות שלא מותאמות לאמהות, היעדר תאי שירותים ועמדות התרעננות ותנאי העסקה שלא לוקחים את הנשים בחשבון: בצל המחסור הכבד של נהגים ונהגות בתחבורה הציבורית, בדקנו למה שיעור הנשים בתחום נשאר נמוך. "לפעמים אין שירותים בכלל, אז הנהגים עוצרים בצד אבל לנהגות זאת מגבלה"

כמו שכתבו בעיית השירותים, בנוסף "הפמינסיטיות" באות מהמעמד הבינוני גבוה כך שמעניין אותן בעיקר נשים בעמדות ניהול ופוליטיקה. לו היו רוצות היו תומכות בנשים ממעמד יותר נמוך שיהיו נהגות, למשל על ידי מימון קורס לרשיון לאוטובוס.
מה שכן יש שיפור עד לפני עשור ומשהו נהגת זה היה ממש נדיר היום רואים יותר נהגות.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו שכתבו בעיית השירותים, בנוסף "הפמינסיטיות" באות מהמעמד הבינוני גבוה כך שמעניין אותן בעיקר נשים בעמדות ניהול ופוליטיקה. לו היו רוצות היו תומכות בנשים ממעמד יותר נמוך שיהיו נהגות, למשל על ידי מימון קורס לרשיון לאוטובוס.
מה שכן יש שיפור עד לפני עשור ומשהו נהגת זה היה ממש נדיר היום רואים יותר נהגות.

נסעתי פעם במיניבוס שמתנדבת ממעמד בינוני גבוה ומעמד פוליטי ואקדמי הולם שימשה ככרטיסנית / מפקחת.
 

נווהשאנן

Active member
רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

משמרות שלא מותאמות לאמהות, היעדר תאי שירותים ועמדות התרעננות ותנאי העסקה שלא לוקחים את הנשים בחשבון: בצל המחסור הכבד של נהגים ונהגות בתחבורה הציבורית, בדקנו למה שיעור הנשים בתחום נשאר נמוך. "לפעמים אין שירותים בכלל, אז הנהגים עוצרים בצד אבל לנהגות זאת מגבלה"

שיוויון לא באמת מעניין אותן. רק עמדות כח. או לחילופין עמדות בהן ניתן לגרום נזק קולוסלי
 

ORIZACKEN

Well-known member
רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

משמרות שלא מותאמות לאמהות, היעדר תאי שירותים ועמדות התרעננות ותנאי העסקה שלא לוקחים את הנשים בחשבון: בצל המחסור הכבד של נהגים ונהגות בתחבורה הציבורית, בדקנו למה שיעור הנשים בתחום נשאר נמוך. "לפעמים אין שירותים בכלל, אז הנהגים עוצרים בצד אבל לנהגות זאת מגבלה"

כמו שיש יותר מניקוריסטיות מאשר מניקוריסטים, נהג מקצועי/רכב כבד זה מקצוע גברי .
 

נווהשאנן

Active member
רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

משמרות שלא מותאמות לאמהות, היעדר תאי שירותים ועמדות התרעננות ותנאי העסקה שלא לוקחים את הנשים בחשבון: בצל המחסור הכבד של נהגים ונהגות בתחבורה הציבורית, בדקנו למה שיעור הנשים בתחום נשאר נמוך. "לפעמים אין שירותים בכלל, אז הנהגים עוצרים בצד אבל לנהגות זאת מגבלה"

נסעתי עם נהגות מצויינות. בקו 480 ועוד קוים. הנקודה היא שזעקת המכשפות הפמיניסטיות היא רק בתחום שיכול לגרום הרס לחברה.
נשים הן נהגות אוטובוס מצויינות. לכן לא תשמעו דרישה לעוד נשים מאחורי ההגה.
 
רק 200 נשים מתוך 16,000: למה יש כל כך מעט נהגות אוטובוס בישראל?

משמרות שלא מותאמות לאמהות, היעדר תאי שירותים ועמדות התרעננות ותנאי העסקה שלא לוקחים את הנשים בחשבון: בצל המחסור הכבד של נהגים ונהגות בתחבורה הציבורית, בדקנו למה שיעור הנשים בתחום נשאר נמוך. "לפעמים אין שירותים בכלל, אז הנהגים עוצרים בצד אבל לנהגות זאת מגבלה"

במחילה, אולי זה קשור למצבן של תחנות הקצה, ולעובדה שלגברים יותר קל להתרוקן על הגלגל של הרכב.
 
למעלה