ידיעה עצובה וגם קצת מרגיזה:

מצב
הנושא נעול.

אוהדא11

New member


 

ירון כץ

New member
האם זה מבשר על כך שבקרוב גם מרכבים של "מרכבים" ושל "הארגז"

האם זה מבשר על כך שבקרוב גם מרכבים של "מרכבים" ושל "הארגז"
יהפכו לנחלת העבר?
לא יודע, אבל נזכרתי שבאמצע שנות התשעים של המאה הקודמת, כשהתחילו לייצר בארץ מרכבי אוטובוסים מתקמים יותר ומפוארים יותר, האוטובוסים הנ"ל הגיעו בתחילה עם מושבים שיוצרו בחו"ל, משום שהמושבים שיוצרו כאן בארץ בזמנו לא היו מספיק מפוארים ורק לאחר מכן, החלו ב"פלטכניקה" לייצר מושבים בסטנדרט של המושבים מתוצרת חוץ, בערך במקביל לייצור מושבים מפוארים לקרונות רכבת עבור רכבת ישראל.
אני מקווה שבסופו של דבר המפעל יחזור לפעול.
אגב, ל"יד ושם" מגיעים מדי יום אוטובוסים רבים המביאים מבקרים למקום, שבאים מרחבי הארץ והעולם ושמתי לב שמרבית אוטובוסי התיירים הם בעלי מרכבים מתוצרת חוץ, בעיקר מתוצרת חברת "איריזר" הספרדית וזאת למרות שהמרכבים התיירותיים של "הארגז" (סער 31) ו"מרכבים" (אפולו פרימיום) לא נראים נחותים משום היבט שהוא וכמובן, ישנם גם האוטובסים של "יוטונג" הסינית.
לסיום, נזכרתי בתשדיר שירות ששודר בארץ בסביבות שנת 1984 ובו רואים אישה צעירה ומטופחת בחנות כל-בו (כנראה ב"משביר לצרכן") קונה כל מיני דברים לבית, כשלנגד עיניה עומדים מוצרים כחול לבן ומוצרים מחו"ל והיא תמיד מעדיפה את המוצר המיובא והיא אומרת: "אני קונה רק מתוצרת חוץ".
מדי פעם התמונה עוברת למפעל שנסגר ובו העובדים מוחים כנגד הסגירה, כשבין העובדים, נמצא גם מישהו שיתגלה אחר כך כבעלה של האישה המטופחת.
בסופו של דבר, האישה מגיעה הביתה, עם כל המוצרים, שהם רק מתוצרת חוץ ורואה את בעלה בפנים חתומות ואז היא שואלת אותו "מה קרה?" והוא עונה לה "סגרו את המפעל. כולם קונים רק מתוצרת חוץ!"
ואז האישה פולטת אנחה וכל המוצרים שקנתה נשמטים מידיה ושומעים גם רעש של זכוכית שנשברת ואז הקריין אומר: "קנו מתוצרת הארץ, מינעו אבטלה". סוף התשדיר.
נכון שעיקר התעשייה הישראלית הוא כיום טכנולוגיה עילית (היי טק) והמעבר של תעשייה מסורתית למקומות שבהם זול יותר לייצר, למשל בסין, היא תופעה עולמית, הרי שבכל זאת גם במדינות מפותחות אחרות לא ויתרו כליל על תעשייה מסורתית, גם אם היא מהווה רק חלק קטן יחסית מהייצור של אותה מדינה.
ייתכן שההחלטה לאפשר ייבוא חופשי של אוטבוסים זולים מסין, באה מוקדם מדי.
 

אבישי ק

New member
ההייטק מהווה בים 3 ל10 אחוז מהכלכלה

האם זה מבשר על כך שבקרוב גם מרכבים של "מרכבים" ושל "הארגז"
יהפכו לנחלת העבר?
לא יודע, אבל נזכרתי שבאמצע שנות התשעים של המאה הקודמת, כשהתחילו לייצר בארץ מרכבי אוטובוסים מתקמים יותר ומפוארים יותר, האוטובוסים הנ"ל הגיעו בתחילה עם מושבים שיוצרו בחו"ל, משום שהמושבים שיוצרו כאן בארץ בזמנו לא היו מספיק מפוארים ורק לאחר מכן, החלו ב"פלטכניקה" לייצר מושבים בסטנדרט של המושבים מתוצרת חוץ, בערך במקביל לייצור מושבים מפוארים לקרונות רכבת עבור רכבת ישראל.
אני מקווה שבסופו של דבר המפעל יחזור לפעול.
אגב, ל"יד ושם" מגיעים מדי יום אוטובוסים רבים המביאים מבקרים למקום, שבאים מרחבי הארץ והעולם ושמתי לב שמרבית אוטובוסי התיירים הם בעלי מרכבים מתוצרת חוץ, בעיקר מתוצרת חברת "איריזר" הספרדית וזאת למרות שהמרכבים התיירותיים של "הארגז" (סער 31) ו"מרכבים" (אפולו פרימיום) לא נראים נחותים משום היבט שהוא וכמובן, ישנם גם האוטובסים של "יוטונג" הסינית.
לסיום, נזכרתי בתשדיר שירות ששודר בארץ בסביבות שנת 1984 ובו רואים אישה צעירה ומטופחת בחנות כל-בו (כנראה ב"משביר לצרכן") קונה כל מיני דברים לבית, כשלנגד עיניה עומדים מוצרים כחול לבן ומוצרים מחו"ל והיא תמיד מעדיפה את המוצר המיובא והיא אומרת: "אני קונה רק מתוצרת חוץ".
מדי פעם התמונה עוברת למפעל שנסגר ובו העובדים מוחים כנגד הסגירה, כשבין העובדים, נמצא גם מישהו שיתגלה אחר כך כבעלה של האישה המטופחת.
בסופו של דבר, האישה מגיעה הביתה, עם כל המוצרים, שהם רק מתוצרת חוץ ורואה את בעלה בפנים חתומות ואז היא שואלת אותו "מה קרה?" והוא עונה לה "סגרו את המפעל. כולם קונים רק מתוצרת חוץ!"
ואז האישה פולטת אנחה וכל המוצרים שקנתה נשמטים מידיה ושומעים גם רעש של זכוכית שנשברת ואז הקריין אומר: "קנו מתוצרת הארץ, מינעו אבטלה". סוף התשדיר.
נכון שעיקר התעשייה הישראלית הוא כיום טכנולוגיה עילית (היי טק) והמעבר של תעשייה מסורתית למקומות שבהם זול יותר לייצר, למשל בסין, היא תופעה עולמית, הרי שבכל זאת גם במדינות מפותחות אחרות לא ויתרו כליל על תעשייה מסורתית, גם אם היא מהווה רק חלק קטן יחסית מהייצור של אותה מדינה.
ייתכן שההחלטה לאפשר ייבוא חופשי של אוטבוסים זולים מסין, באה מוקדם מדי.
ההייטק מהווה בים 3 ל10 אחוז מהכלכלה
אם לא שמת לב אז מוכרים את המדינה
וכן, יבוא יום וגם מרכבים וארגז יסגרו האבטלה תנסוק ואז כולם יאשימו למה אנשים לא רוצים לעבוד.
הרי כל אחד בגיל 40 עם 2 ילדים צריך לעבוד בשכר פחות ממינימום כנהג מטרונית.
עצוב אבל האליטה לא כלכך מבינה מה לא בסדר ולנו אין מה לעשות בנדון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה