יגאל עמיר יוכל להביא ילדים לעולם

יגאל עמיר יוכל להביא ילדים לעולם

יגאל עמיר יוכל להביא ילדים לעולם
נכתב ע"י: אורון חדי

בג"צ דחה את העתירה של ח"כ נטע דוברין ורונן צור שדרשו למנוע מעמיר וטרימבבולר להביא ילדים לעולם * "זכותו של אסיר להורות ולמשפחה הינה זכות אדם חוקתית"

שופטי בית המשפט העליון דחו את עתירתם של חברי הכנסת לשעבר רונן צור ונטע דוברין ממפלגת העבודה, שדרשו למנוע מרוצח ראש הממשלה יגאל עמיר ורעייתו לריסה מלהביא ילדים לעולם.

בעקבות אישורו של נציב שירות בתי הסוהר לאפשר ליגאל עמיר לבצע הפריה מלאכותית באשתו לריסה, פנו השניים לבג"צ באמצעות עו"ד שחר בן-עמי, בדרישה שימנע את מה שכינו הנחלת מורשת עמיר לבנו שיוולד. עוד ציינו השניים כי "טובת הילד" מחייבת את מניעת ההפריה.

פרוקצ´יה קיבלה בעבר את דרישת השניים להוציא צו ביניים שימנע זמנית העברת זרעו של עמיר, אך הבוקר החליטה לדחות את העתירה מנימוקים חוקתיים. "זכותו של אסיר להורות ולמשפחה הינה זכות אדם חוקתית, שאיננה מופקעת באורח מתחייב מאליו מעצם עונש המאסר, אף כי היא עשויה לשאת על גבה מגבלות שונות עקב תנאי המאסר", כתבה השופטת איילה פרוקצ´יה בפסק דינה ואפשרה למעשה ליגאל עמיר להיות אבא.

פרוקצ´יה קיבלה את עמדת פרקליטיו של עמיר, עו"ד ארי שמאי ואורון שוורץ, וקבעה כי לרוצחו של רה"מ עומדת, כמו לכל אסיר, זכות אדם למשפחה ולהורות. היא הזכירה כי הזכות להקים משפחה ולהביא ילדים לעולם לא הופקעה ממנו מעצם הענישה שנגזרה עליו גם אם שלילת החירות הנלווית למאסר שוללת את יכולת האסיר לממש באופן מלא את חיי המשפחה.

"יגאל עמיר היה ונותר אחד הפושעים המוקעים ביותר בתודעה הלאומית הישראלית בדורות האחרונים, אם לא המוקע מכולם", מסכימה פרוקצ´יה, "... הוא הורשע ברצח ראש ממשלה, והעלה לראשונה להכרת הציבור את האפשרות כי אירוע נורא כזה שבו אזרח ישראלי מן השורה ירצח את מנהיגו, יכול שיתרחש גם בארץ זו".

"עם זאת, מרגע שנגזר דינו של עמיר, והוא הפך אסיר עולם, תמה ונשלמה הענישה. משלב זה, ככל האסירים, מוטלות גם על עמיר מגבלות חירות קשות, ומגבלות נוספות על זכויות האדם הנתונות לו. יש לזכור, אומרת פרוק´ציה, כי מעבר למגבלות אלה, שמורות לו, כמו לכל אסיר, זכויות אדם בסיסיות שלא הופקעו ממנו עם היכנסו לכלא.

פרוקצ´יה אף ציינה כי לדעתה, מה שמבקשים שני חברי הכנסת לשעבר הוא למעשה החמרת את תנאי החזקתו של אסיר עולם בכלא בשל חומרת פשעו, ולמעשה ביקשו להגביל את זכויות האדם הנתונות לו, כ"נקמה על מעלליו". בקשה זו אינה ממין הענין, ולכן אינה קבילה.

גם השופטים סלים ג´ובראן ואסתר חיות הסכימו עם דעתה של פרוקצ´יה. חיות ציינה כי בפסק הדין "נשמר כבודה של החברה כחברה תרבותית המגינה לא רק על זכויות אזרחיה מן השורה, אלא גם על מי שפשע נגדה". למרות שעמיר חטא בפשע החמור מכל – רצח אדם. "גם מקום שקרבן הרצח סימל בחייו ובמותו את דמותה של החברה הישראלית כחברה דמוקרטית הבנוייה על ערכים חוקתיים המקנים בכורה לזכויות האדם", כתבה חיות.

עודכן ב- 13/06/2006 12:07:00
 

shy-1

New member
להביא אותם לעולם זו לא הבעיה(בערך),

להבטיח שיהיו להם חיים טובים זו הבעיה. ופה השופטים המכובדים רימו ובגדול! 'טובתו' של עמיר אינה שווה יותר מטובתו של הילד/ה שיוולדו לו. עובדה.
 
יהיו להם חיים טובים. אחרי המלחמה

הבאה כולם יודו שהסכם אוסלו היה פשע שהביא לנו אסון. יגאל עמיר ישוחרר ויקבל אות גבורה. את מקומו בכלא ימלאו האשמים בהקמת רשות הטרור הפלסטינית.
 

shy-1

New member
גם לתינוקו של החסיד הטהור ישראל ולס

היו חיים טובים, עד שאבא שלו סיים אותם.
 

shy-1

New member
אותו הקשר שבו קבעת שלתנוקו של הרוצח

יהיו חיים טובים.
 

eran2020

New member
איך אומרים? חוקי אבל מסריח

מישהו חושב על טובת הילד בכלל? הילד יגדל ויצטרך לחיות בלי אבא, אסיפות הורים רק עם אמא, לבר מצווה שלו האבא יגיע עם אזיקים ברגליים, לחתונה הוא יגיע עם השב"כ, החברים שלו יצחקו עליו, הוא יהיה מושמץ והוא יראה את אבא רק דרך הסורגים. מסכן הילד, איזה חיים אומללים יהיו לו.
 

refresh me

New member
לא מסריח.

זכותו להיות אבא, זכותה להיות אימא. טובת הילד? הוא ייגדל עם אימא ואבא ברבע משרה, ממתי הפכנו להיות דואגים כ"כ לשלום הילד? אני חושב שכשהוא יגיע לבר מצווה שלו ויספרו לו על הפולמוס שהיה סביב הבאתו (האישית) לעולם הוא יהיה בהלם, או שהוא ייצחק. מדינה שלמה הופכת להיות אבא ואמא, רק כשנוח.
 

אלי.

New member
אמא שלו צודקת

"מיגאל אפשר למנוע להביא ילד לעולם, ואילו לאסירות בטחוניות שמייעדות את בניהן לשאהידים ומייחלות לכך אין זועק בתקשורת" - כך אמרה גאולה עמיר בתגובה לפסק הדין. והיא צודקת - מה שלה מותר, גם לבנה מותר.
 

אילבן

New member
רק לידיעתכם,

הוא יחייה חיי מלך,בחוגים מסויימים כבר אומרים עליו שהוא המשיח.
 

meggie

New member
דפקא המשוואה שלה בסדר ../images/Emo3.gif

רק מה אנחנו אומרים ? שמה שמותר לערבים אסור לנו ... ובצדק ! אנחנו עדיין בחיפוש אחר הטהור, הצודק, השיוויוני, הטוב, מותר האדם, יגאל רוצה ילד ? לריסה תעשי לו ילד ! ילד ? נכד לסבתא גאולה ? בן ללריסה ? מה יגידו לו ? רצח זה גוטה ? משניות בכלא זה תורה מסיני ? יש שופטים בישראל בלי טיפת רחמים
 

אלי.

New member
דפקא במשוואה הזו../images/Emo3.gif הייתי שמח

אם היו שני נעלמים. לגמרי. ביחד עם כל המשפחה המחורבנת שלו. ולענייננו: ילדי המחבלים הערבים הם 'שלהם'. הילדים של עמיר יגדלו כאן. זה צריך להיות הקריטריון, ולכן אם המחבל הערבי הוא ערבי-ישראלי, דינו בדיוק כדין עמיר (לפני הטמטום האחרון של בג"צ, כמובן).
 

אלי.

New member
הייתי שולח אליהם את המנחם בגין ../images/Emo8.gif

אבל את זה עצרנו
, אז נעזוב רמזים עבים כאלה ... יאללה, גם אני יצאתי לבלוס.
 
אלי, אתה באמת לא צודק הפעם

חולני לגמרי למנוע מאדם להביא ילדים לעולם, בגלל שהוא רוצח מורשע. זו זכות בסיסית, כמו הזכות לקבל אוכל. אין אף רוצח, טרוריסט, אנס או עבריין אחר שהזכות הזו נמנעה ממנו. צריך להפריד בין עונש על עבירה לבין נקמנות קנאית ופרימיטיבית (שמתברר שגם השמאל נגוע בה). די מביך שבמדינה המתיימרת להיות נאורה, כל הענין הזה בכלל עלה לדיון.
 

shy-1

New member
זו היתה גם זכותו של הצדיק ולס ישראל

ותראה איך זה נגמר. הגנה על ילד, זו מצווה חשובה עוד לפני הדאגה למפלצות המולידות אותו!
 

אלי.

New member
נוסע, הבה נבדוק את זה ברמה עקרונית:

כשאתה כולא מישהו, אתה בעצם שולל את זכותו לחופש. בוא ניקח הנחה שהוא לא עבריין מועד, ולא יחזור על העבירה. אז למה בעצם אתה שולל את זכותו לחופש ?
 

nightbird

New member
השופטת הגדירה את זה הכי פשוט -

העונש שהוא קיבל על מעשהו הוא מאסר עולם. אי אפשר להעניש אותו שוב על-ידי מניעת זכותו הטבעית להביא ילדים.
 

shy-1

New member
השופטת הגדירה את זה לא נכון !

כי לא מדובר בעונש נוסף לרוצח, אלא בעונש וודאי לוולד !
 

אלי.

New member
יפה.

ומה עם השופטת שהיתה צריכה להגדיר את זכותו הטבעית של הילוד העתידי להורה נורמטיבי, שמגדל את ילדיו בבית ולא מתוך הכלא ? היא נשארה בבית ?
 
למעלה