יבוא אופנוע שטח

NoFear4e

New member
יבוא אופנוע שטח

שלום חברים ,

אני אורח לא קבוע כאן , וחובב מתחיל של התחום ומקווה להשתלב כאן יפה בעתיד :) .

הסיפור שלי הוא כזה : לפני כשנה ביקרתי בסיני וערכתי שם טיול אנדורו במדבריות חצי האי סיני ,מי שמארגן כאלה טיולים היא חברה שנקראת KTM CALLING DAKAR .

המדריך הוא איטלקי והחברה היא בבעלות אירופאית שנמצאת שם .

לפני כשבוע קיבלתי טלפון מהמדריך שהיה איתי בטיול , והוא הודיע בצער רב שבגלל המצב במצרים הם סוגרים את העסק שם ועוזבים את המקום , והם מעוניינים למכור את 5 האופנועים EXC 450 שנת 2010 במחיר בדיחה של 3-4 אלף יורו ליחידה ,ושאל אם אני מעוניין .

את האמת זה הצעה שאי אפשר לסרב לה וכך גם אמרתי לו , האופנועים בקושי נסעו , 190 שעות , מלוקקים ומטופלים .

קראתי הרבה לגבי ייבוא כלי רכב אבל לא הצלחתי להבין איזה מסמכים יש להציג ומה תהליך ההעבר בדיוק במסוף טאבה , וכו .. אני אשמח לדעת מה התהליכים שעליי לעשות אם יש אפשרות כזאת להביא את האופנוע הנ"ל לשטח ישראל , ובאותה הזדמנות אם מישהו מעוניין לקנו אופנוע מהחמישייה יכול לכתוב לי .
 

hananlv

New member
המחיר לא בדיוק אטרקטיבי

אחרי מיסוי של מעל 100 אחוז
 

NoFear4e

New member
מיסוי

האם זה הולך לפי המחיר שקניתי או המחיר של המחירון \\ שמאי ?
 

M O R M

New member
מותר ליבא משומשים עד 24 חודש מעליה לכביש

עלות המס היתה 112% כולל הכל (פחות מספר החודשים שהם מורשי נסיעה - עד 24% )

יתכנו שינויים ברמת המיסוי - יש לבדוק במשרד התחבורע.

חובה רשיון יבוא לפני הבאתם לארץ.

לא מאמין שהמיצרים יתירו העברתם לישראל .
יש לבדוק יתכנות דרישות מיסים במיצריים.

נראה לי עניין פרוצדוראלי לא פשוט.

בהצלחה.
 

a c t i v e X

New member
190 שעות זה לא בקושי נסעו....

המיוסי על המחיר+הובלה יגיעו למחיר שאתה יכול לקנות בארץ.
גש לסוכנות, קח לך מהטרייד שלהם בתשלומים+ 3 חודשים אחריות ותהנה
 

רקבנאדם

New member
2010 מחירון מוטו 59,600

190 ש"מ זה כלל לא נורא ובייחוד לאופנוע מטופל שיש לו לפחות 450 שעות,
15-20 אלף שקל לפני מיסוי,
עיקר העניין שהייתי דואג ממנו הוא העברת האופנועים לפה ותאריך הרישום שלהם (48 חודשים), אם אפשר בכלל לעשות להם רישוי חוקי.
 

רקבנאדם

New member
ועוד בסוכנויות..|כן בטח|

אחרי שסיפרו לך שהאופנוע במצב על הכיפאק בלי שיש להם בהכרח ממש מידע על אופן הטיפול בו, עברו 3 חודשי האחריות והלך מנוע או גיר ומה אז?
 

amitexc

New member
לא ואופנוע שעבר תחת ידם של אנשים

זרים כל רכיבה עדיף נכון? מה יהיה אחרי 3 חודשים? ידוע מה עבר על הכלים?
5 אלף יורו פלוס מסים זה10 אלף יורו(במצב המינימלי), ועם הכאב ראש זה שווה את זה?
אני לא חושב, חוץ מזה שהם דיי גבולי ליבוא, כי מותר עד שנתיים.
 

רקבנאדם

New member
בקשר לכל עניין העלויות

אתם ככל הנראה צודקים וזה ייצא ודאי אותו מחיר או כמה אלפים פחות מלקנות אותו פה בארץ, זה תמיד יוצא יותר יקר ממה שזה מראש נראה.

שאלה טובה שפותח השרשור העלה, היא על איזה מחיר משלמים מיסים? מחיר קניה (ואיך מוכיחים אותו אם כך) או מחיר שמאי (ואז אתה ככל הנראה אבוד).
לדעתי בכל מקרה שווה לבדוק כדי לראות אם המהלך בכלל אפשרי, אולי עוד הורדת מחיר תעשה את זה גם משתלם יותר.

אגב, הוא דיבר על 3-4 אלף יורו ולא על 5.
 

a c t i v e X

New member
בוא תחזור עם מספרים יותר מדוייקים

לא רוצה לבזבז זמן רק כדי להביך אותך אבל אתה לא בכיוון
שב וחשב עלות ייבוא סופית לבחור ומחיר ריאלי לכלי כזה משומש בארץ
 

amitexc

New member
עזוב בחשבון הכי גס ומקל זה יצא 50

בשביל 10 אלף אני לא חושב ששווה להתעסק עם כל הביוקרטיה.
וחוץ מזה מלוקק או לא, אופנוע כזה זה כמו רכב מליסינג מלוקק ככל שיהיה זה לא אותו הדבר כמו יד פרטית שלא החליפה רוכבים כל יום רכיבה.

בקיצור לא שווה להתקרב.
 

TheMadHatter

New member
מי מוכר היום במחירון או קרוב לזה?

באזור ה 50 הוא קונה היום אופנוע 2010 בלי בעיה.
עוד כמה שקלים גם 2011 עם חצי מהשעותו בלי כאב ראש.

ודעתי על אופנוע שעשה 190 שעות כמו זונה במדבר ובחול....
 

amitexc

New member
הלכתי על הערכה גסה ומקלה

גם ומידה והכל לפי הספר, ההגיון פה אומר שלא שווה להתעסק.
ובטח שההפרש יהיה קטן יותר כי המיסוי הוא לא 100 אחוז וישנן הוצאות נוספות המתלוות לעיסקה.
 

M O R M

New member
רקבנאדם מדובר על אופנועים שהושכרו לתיירים

אם תעשה הקבלה לרכב מהשכרה ברור לך שמדובר בירידת ערך של 20-25%.

אז אם המחירון נמצא בסביבות 55000 ואופנועים כאילו יד ראשונה שמורים להפליא במצב חדש עם פחות שעות מנוע נמכרים מתחת למחירון.
אזי אנו מדברים על מחירים של אופנועים כאילו שעברו כ- 200 שעות מנוע בארץ שנמכרים ב- 45000 לערך.

מזה תוריד כ- 20% במקרה הטוב - תקבל היכן שהוא 36000 שקל.

עכשיו על רמת המורכבות של כאב הראש , הבירוקרטיה , הנסיעה לטאבה , הרשיון יבוא והקארנה דה פסאז' - אם אפשרי בכלל ליבא ממצריים ומיד אנו נמצאים בעלות שנה בין 25000 ל- 30000 שקל.

מחיר של 3000-4000 יורו מדבר על 15000- 20000 שקל .

אם ניקח בחשבון 100% מכס אנו נמצאים בעלות של 30000-40000 לאופנוע.

כל זאת בתנאי שאכן לא עברו 24 חודש מתאריך קנייתם.
ברור שאתה צריך מידע מדוייק של מיקום ותאריך הקניה.

יוצא איפה שההפסד הממוצע והמוערך לכל אופנוע נע בין 0 לבין 10000 שקל.
אז מי נכנס לעמדת עיסקה כאשר התאוריה שלה לפני הסתבכות מראה על הפסד כלכלי של 0 עד 10000 שקל?

עכשיו תשכח מכל החישוב לעייל - דמיין לך שיש לך 5 אופנועי KTM450 מלוקקים יפיפיים , שמורים חמודים יד ראשונה פרטית עם 190 שעות מנוע למכור בארץ.
האם אתה סבור שזו משימה קלה?

למכור אופנוע שטח אחד 450 סמ"ק זו משימה קשה אז 5 אופנועים? אני כבר מזיע.....
 

M O R M

New member
carne de passage en douane + טריפטיק

נא הבן את נושא "אישור מעבר" המגולם במושג הצרפתי קארנה דה פסאג' או חד פעמי שהוא טריפטיק.

יתכן מאוד שהאופנועים יובאו למצריים למטרת תיירות עם אישור קארנה דה פסאג'.
על מנת לקבל את עלות ההפקדה של הקארנה על המיבאים מאירופה להוציא את האופנועים ממצרים אחרת ימומש התנאי של אי תשלום מכס עבור האופנועים בטופס הקארנה דה פסאג' שמשמעותו חילוט ההפקדה בקארנה.

carne de passage en douane

אופנוע למצריים עם קארנה דה פסאז'

טריפטיק או קארנה דה פסאז'
 

M O R M

New member
עבור חופי סיני אין צורך בקארנה דה פסאז'

מאחר והסכם השלום עם מצריים מחייבים אותם לכך.

אבל עבור טיולי עומק בתוך סיני יש צורך בקארנה דה פסאז'

בתמונה טיול שלי לשארם א שייך 1981 עם היאווה - התמונה מנואיבה בדרך לאופירה - שארם.
 
למעלה