יאללה, ממנהגי ראש השנה...

יאללה, ממנהגי ראש השנה...

יקיריי, שכל אחד יוסיף פה איזשהו מנהג לשולחן ראש השנה שלנו. למשל: ירים בידו את צלעות החזיר ויאמר: יהי רצון שיתקיים בנו מקרא שכתוב: "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו". עוד רעיונות?
 

MAYA20

New member
ראש של...

שנהיה לראש ולא לזנב. רימון אכול- שלא נזדקק יותר לרימונים.
 
גם לי יש...

יפיל איזה ראש או שניים ויאמר שיהיה ראש טוב ולא פארש ולדתיים יותר שנתפוס ראש ולא זנב ועוד משהו קטן... יעשה מה שיעשה (אההם...) ויאמר שנפרה ונשתרלל כשפנפנים...
 

בן הרב

New member
ידוע המנהג שלא לישון בראש השנה

כדי שלא תהיה שנה ישנונית כי ראש השנה משפיע לכל השנה באותה מידה תעשו מה בראש שלכם בראש השנה כדי שזה ישפיע לכל השנה ולא חסרות דוגמאות <בן הרב סיכם עם 2 ידידות לחגוג את ראש השנה והיבטחתי להם גם הם יראו תןצאות במשך השנה> ולך, כן לך! אל תדאגי אני אחשוב רק עלייך
 

מיכל25אב

New member
|חרלא נראה לי שלזה התכוונו ב"לישון"

<<אחריות גדולה לקחת על עצמך בן הרב..
שנה טובה.מיכ.
 
יאמר הפסוק

מחומש שמות פרק ל´ פסוק ל"ד בכוונה רבה. ויחזור עליו זין פעמים, ויכוין להמשיך אותו על כל השנה. >אתאיסט לא יעזור לעצלנים<
 
פתחתי תנ"ך

אתאיסט יש משהו שאתה רוצה לספר לי? >ספל חמאה בטח לא עוזרת<
 

חי אדר

New member
מעשה הקטורת כיצד?

ובעניין זה נאמר גדול התלמוד המביא למעשה. אבל אין צורך ז´ פעמים. כי בזה יש חילוקי מנהגים. יש מגלגלין הסיגריה ועוטפין בנייר וקוצצים הטבק וחוזרים ומגלגלים ומציתים ומעשנים, וזהו הנקרא בלשון העם צינגלא ובלשון נקיה סיגריא מאולתרת. ולמה נקרא שמו כן? על שם שמעשנין אותו לאלתר, ויוצא עשנו כמו שנאמר עלה עשון באפו. ויש הנוהגין ליטול בקבקוק ובצידו צינורית ועליו פיה כמין טבעת סובבת ומניחים התערובת בקצה ומציתים ושואפים. וזהו הנקרא באנג. ולמה נקרא שמו באנג, שהוא לשון נוטריקון בא נעשן גראס. והמחמירין חוששין לכל הדעות ועושים גם מזה ומזה, כמו שנאמר וגם מזה אל תנח ידך. ויפה לעשנו בראש השנה ואומרין נתפוס ראש לכל השנה.
 

grinberg

New member
אצלינו התירו ללבוש נעלי ספורט ../images/Emo13.gif

אבל בדרך כלל זה היה במידה גדולה או קטנה ממש סיוט
 
יש לי יש לי יש לי......

ייקח כזית מין הפולקע של ערוב התבשילים ויטביל ג´ פעמים בשוקולד רוזמרין משובח ויאמר " יהי רצון מלפנייך ....... שנהיה חטובים כפולקע ומתוקים כרוזמרין."
 

Le Fay

New member
רעיון ישן, ולא שלי, אבל עדיין עובד:

לרדת לסיני ולהישאר שם עד אחרי כיפור. בחברותא, כמובן. מה למה, כדי לומר משניות. אני אשאר בק"ק תל אביב ואקרא כרגיל פושקין. יש לו כמה משניות שופרא דשופרא. ואתרגל אותן אחת-אחת. בחברותא. אבל מותר לקום לאכול בין לבין.
 
רעיון מעולה. יש מישהו שרוצה

לרדת לסיני? לכבוד ראש השנה. או אולי למקום אחר.
 
למעלה