יאללה לקטול , שחר הזלקורן מסביר שרכבות לא יעז

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member


אילו היה מציין תוכנית מסודרת עם אוטובוסים
אז היה אפשר לדון ביתרונות וחסרונות התוכנית.
כאן זה נראה כמו תירוץ מדוע לא לסלול קווי רכבת חדשים.
 

easylivin

New member
גם לא. שום אוטובוס לא יחליף רכבת שיש לה לפחות

אילו היה מציין תוכנית מסודרת עם אוטובוסים
אז היה אפשר לדון ביתרונות וחסרונות התוכנית.
כאן זה נראה כמו תירוץ מדוע לא לסלול קווי רכבת חדשים.
גם לא. שום אוטובוס לא יחליף רכבת שיש לה לפחות
את הפוטנציאל לנסוע 160 ויותר על מסילה רגילה לחלוטין. זה הזוי שיש פה קווים בינעירוניים שלוקח להם 4 שעות ויותר לעשות את הדרך בין הגליל למרכז, במדינה כל-כך קטנה. המפה של CCyclist הדגישה שרק רשת רכבות פרבריות מסוגלת באמת לקרב את הפריפריה למרכז. וטרם דיברנו על יתרון הקיבולת... הפלא ופלא, הוא בא לידי ביטוי גם בפריפריה, כי כל הרשת מתנקזת בסופו של דבר למטרופולינים ובהינתן רמת שירות טובה, כל הקווים האלה יהיו מפוצצים בנוסעים (יותר מהאוטובוסים היום, כי הרבה יותר אנשים ייסעו וזה יעשה לכלכלה ולרווחה שלהם רק טוב).
 
זה מה שהיה צריך לאמר לו הייתה לו

גם לא. שום אוטובוס לא יחליף רכבת שיש לה לפחות
את הפוטנציאל לנסוע 160 ויותר על מסילה רגילה לחלוטין. זה הזוי שיש פה קווים בינעירוניים שלוקח להם 4 שעות ויותר לעשות את הדרך בין הגליל למרכז, במדינה כל-כך קטנה. המפה של CCyclist הדגישה שרק רשת רכבות פרבריות מסוגלת באמת לקרב את הפריפריה למרכז. וטרם דיברנו על יתרון הקיבולת... הפלא ופלא, הוא בא לידי ביטוי גם בפריפריה, כי כל הרשת מתנקזת בסופו של דבר למטרופולינים ובהינתן רמת שירות טובה, כל הקווים האלה יהיו מפוצצים בנוסעים (יותר מהאוטובוסים היום, כי הרבה יותר אנשים ייסעו וזה יעשה לכלכלה ולרווחה שלהם רק טוב).
זה מה שהיה צריך לאמר לו הייתה לו
הצעה לתוכנית מסודרת. כאשר סתם מפריחים אוטובוסים הכוונה בפוליטיקה היא להתנגד להרחבת רשת הרכבות, ולא להציע שום פתרון.
 

droriko

New member
למזלנו הציבור לא סופר יותר מדי את העיתונאים

הוא מציין באור חיובי "כבישים וקווי אוטובוסים"
גם אם זה דרך ציטוט של "גורם במשרד התחבורה". זה הכשל הלוגי הקבוע בכתבות מהסוג הזה: "יש פתרון זול יותר". הבעיה הגדולה היא שעכשיו זה בעמוד הראשי של ynet. אולי ככה מכינים את הקרקע לפתיחת הקו הישיר לאשדוד ולאשקלון, ובהמשך לשדרות, כדי שהציבור לא יעיז להתלהב יותר מדי? אני לא ממחפשי הקונספירציות, אבל עם ynet באמת שאני כבר לא יודע מה לחשוב...
למזלנו הציבור לא סופר יותר מדי את העיתונאים
אתה רואה שכל פעם שפותחים קו חדש הציבור עובר אליו בהמוניו. זה נכון גם לגבי אוטובוסים, כי אתה רואה שכשפותחים קו מרמת גן לאוניברסיטה אז הסטודנטים זונחים את הג'סטי ונוסעים בקו.
 

easylivin

New member
מי יודע, אולי היו עוברים יותר בלי יחצנים כאלה

למזלנו הציבור לא סופר יותר מדי את העיתונאים
אתה רואה שכל פעם שפותחים קו חדש הציבור עובר אליו בהמוניו. זה נכון גם לגבי אוטובוסים, כי אתה רואה שכשפותחים קו מרמת גן לאוניברסיטה אז הסטודנטים זונחים את הג'סטי ונוסעים בקו.
מי יודע, אולי היו עוברים יותר בלי יחצנים כאלה
שעובדים קשה כדי להרחיק את הציבור מהתחבורה הציבורית בכלל ומהרכבת בפרט. כמובן שלא רק הם אשמים ולא חסרות בעיות אמיתיות עם התח"צ, אבל העובדה היא שהם מנפחים כל תקלה לפרופורציות של "וועדת חקירה ביבי הביתה" ובקושי מדווחים אם בכלל על שינויים לטובה. וגם את זה מקיפדים לעשות בנימה אירונית בסגנון "כץ בא לגזור סרט", כי חדשות טובות לא מביאות מספיק קליקים ואלפי טוקבקים.
 

droriko

New member
חכה זה עוד כלום

מי יודע, אולי היו עוברים יותר בלי יחצנים כאלה
שעובדים קשה כדי להרחיק את הציבור מהתחבורה הציבורית בכלל ומהרכבת בפרט. כמובן שלא רק הם אשמים ולא חסרות בעיות אמיתיות עם התח"צ, אבל העובדה היא שהם מנפחים כל תקלה לפרופורציות של "וועדת חקירה ביבי הביתה" ובקושי מדווחים אם בכלל על שינויים לטובה. וגם את זה מקיפדים לעשות בנימה אירונית בסגנון "כץ בא לגזור סרט", כי חדשות טובות לא מביאות מספיק קליקים ואלפי טוקבקים.
חכה זה עוד כלום
עכשיו כשמצאו גז טבעי הם בטח יפתחו בקמפיין גדול לנצל אותו בשביל להוריד את מחירי הדלק במכוניות.
 
אבל אם אפשר יהיה לשכוח מהחשמול, אז מה יקרה

כי זה טרנדי. ש.ה. הוא אף פעם לא הראשון
לכתוב מאמר דמגוגי בנושא מסויים (לא אביא קישורים, אבל ממש לא מזמן היה אחד כזה). הוא תמיד נסחף עם הזרם.

הכיוון הוא הפסקת ההשקעה בתשתיות הרכבת, לצורך מימון הצעות פופוליסטיות בעקבות "מחאות חברתיות" שכבר היו ועוד יהיו. הציבור לא הפנים את הצורך הכלכלי והחברתי בתח"צ בינעירונית ופרברית מהירה, שתרחיב את מעגלי היוממות, ועיתונאים מסוגו של ש.ה. עוזרים לו להתמיד בחוסר ההבנה הזה. לעומת זאת, לכבישים תמיד יהיה לובי חזק יותר גם בלי התחנפות מצדו של ש.ה.; הנסועה ברכב הפרטי ממשיכה לעלות למרות המיסוי הדרקוני, ממשיכה בין היתר בגלל הפערים והעיכובים בפיתוח המסילות הן במרכז והן בפריפריה.

אז בקזינו של הפורום הייתי מהמר שמלבד התכניות שכבר נמצאות בביצוע (לא רק בתכנון), שום דבר לא יתבצע בשני העשורים הקרובים. ולא כי כך צריך להיות, אלא כי זה לא מספיק פופוליסטי. התקשורת והאופוזיציה הדביקה לפיתוח מס"ב את התווית "הבייבי של נתניהו" (ובזמן האחרון, גם "הבייבי של כץ חובב הרכבות") כדי שאף פוליטיקאי חדש, מהשמאל או מהמרכז או אפילו מהימין, לא ירצה לגעת בה.

אם ייתנו לה להמשך, אפשר יהיה לשכוח לא רק מהמסילה המזרחית, אלא גם מהחשמול ואפילו מהמסילה הרביעית באיילון.
אבל אם אפשר יהיה לשכוח מהחשמול, אז מה יקרה
עם שניים מהפרויקטים שכבר בביצוע (המסילה המהירה לירושלים והמסילה לכרמיאל)?
 

easylivin

New member
אז ימצאו פתרון "יצירתי" (גרוע ביותר)...

אבל אם אפשר יהיה לשכוח מהחשמול, אז מה יקרה
עם שניים מהפרויקטים שכבר בביצוע (המסילה המהירה לירושלים והמסילה לכרמיאל)?
אז ימצאו פתרון "יצירתי" (גרוע ביותר)...
יחשמלו רק את קו ת"א - ירושלים, ויתנו גושפנקא להפעלת רכבות דיזל לכרמיאל (עד שיקרה שם אסון). אל דאגה, פקידי האוצר טובים בדברים האלה.
 

raminec

New member
אסונות יכולים לקרות גם ברכבות חשמליות

אז ימצאו פתרון "יצירתי" (גרוע ביותר)...
יחשמלו רק את קו ת"א - ירושלים, ויתנו גושפנקא להפעלת רכבות דיזל לכרמיאל (עד שיקרה שם אסון). אל דאגה, פקידי האוצר טובים בדברים האלה.
אסונות יכולים לקרות גם ברכבות חשמליות
הבעיה העיקרית בדוגמה שלך וגם בדוגמה שאני מביא פה היא היעדר אמצעי בטיחות במנהרה ולא מקור ההנעה. הינה דוגמה לאסון רכבתי ברכבת חשמלית שגרם למותם של 155 אנשים, כתוצאה משריפה ברכבת חשמלית (פוניקולר):
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaprun_disaster
 

easylivin

New member
ברור. הסטטיסטיקה היא שרוב השריפות הקטלניות

אסונות יכולים לקרות גם ברכבות חשמליות
הבעיה העיקרית בדוגמה שלך וגם בדוגמה שאני מביא פה היא היעדר אמצעי בטיחות במנהרה ולא מקור ההנעה. הינה דוגמה לאסון רכבתי ברכבת חשמלית שגרם למותם של 155 אנשים, כתוצאה משריפה ברכבת חשמלית (פוניקולר):
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaprun_disaster
ברור. הסטטיסטיקה היא שרוב השריפות הקטלניות
במנהרות לא אירעו עם רכבות חשמליות, אלא במעורבות מנועי בעירה פנימית (בעיקר משאיות). זה חת'כת הבדל כשיש מקורות חום כלאה מרוכזים, הרבה יותר מכל מנוע חשמלי, והחום הזה מלווה בדלק רב שיודע לבעור ולהתפוצץ כמו שצריך. אז לא בכדי שבתחנת האומה כל אמצעי הבטיחות והאש מתוכננים לרכבות חשמליות, ולרכבות חשמליות בלבד.

הנקודה היא, שמי שלא באמת תומך בחשמול הרכבת ב-200% (חובתו של כל אדם שפוי), שלא יחפש תירוצים. כי לא. אי אפשר "להסתדר בלי". הסכנה הבטיחותית שבמנהרה בארך ק"מ רבים, היא רק אחת מהבעיות ולא המיידית מביניהן. אבל אם יקרה אסון חלילה, אז האשמה מצד אחד תהיה מוטלת באופן מלא על הממשלה, ומצד שני איש לא יישא באחריות הזאת באמת. בטח שלא פקידי האוצר. באופן מסורתי אצלנו, סמכויותיהם אדירות, ואחריותם - אפסית. וכמובן שעיתונאים "חוקרים"
למיניהם בכלל לא נושאים בשום אחריות לפשקווילים שהם מעלים.
 
מה שכן הוא צודק שצריך לא רק השקעות ברכבות

כי זה טרנדי. ש.ה. הוא אף פעם לא הראשון
לכתוב מאמר דמגוגי בנושא מסויים (לא אביא קישורים, אבל ממש לא מזמן היה אחד כזה). הוא תמיד נסחף עם הזרם.

הכיוון הוא הפסקת ההשקעה בתשתיות הרכבת, לצורך מימון הצעות פופוליסטיות בעקבות "מחאות חברתיות" שכבר היו ועוד יהיו. הציבור לא הפנים את הצורך הכלכלי והחברתי בתח"צ בינעירונית ופרברית מהירה, שתרחיב את מעגלי היוממות, ועיתונאים מסוגו של ש.ה. עוזרים לו להתמיד בחוסר ההבנה הזה. לעומת זאת, לכבישים תמיד יהיה לובי חזק יותר גם בלי התחנפות מצדו של ש.ה.; הנסועה ברכב הפרטי ממשיכה לעלות למרות המיסוי הדרקוני, ממשיכה בין היתר בגלל הפערים והעיכובים בפיתוח המסילות הן במרכז והן בפריפריה.

אז בקזינו של הפורום הייתי מהמר שמלבד התכניות שכבר נמצאות בביצוע (לא רק בתכנון), שום דבר לא יתבצע בשני העשורים הקרובים. ולא כי כך צריך להיות, אלא כי זה לא מספיק פופוליסטי. התקשורת והאופוזיציה הדביקה לפיתוח מס"ב את התווית "הבייבי של נתניהו" (ובזמן האחרון, גם "הבייבי של כץ חובב הרכבות") כדי שאף פוליטיקאי חדש, מהשמאל או מהמרכז או אפילו מהימין, לא ירצה לגעת בה.

אם ייתנו לה להמשך, אפשר יהיה לשכוח לא רק מהמסילה המזרחית, אלא גם מהחשמול ואפילו מהמסילה הרביעית באיילון.
מה שכן הוא צודק שצריך לא רק השקעות ברכבות
צריך גם השקעה בחינוך ובריאות ותשתיות בתור האזורים.
---------------
הוא גם צודק בזה שגם השקעה גדולה לא תביא הרבה תושבים מהמרכז ל"פריפריה" אך כמו שהגיבו לו לכתבה זה קודם כל ימנע עזיבה של צעירים למרכז. אולי אחרי כמה שנים יתחילו לעבור מהמרכז ל"פריפריה"
 

easylivin

New member
טוב שהוא לא כתב גם שהשמש צהובה

מה שכן הוא צודק שצריך לא רק השקעות ברכבות
צריך גם השקעה בחינוך ובריאות ותשתיות בתור האזורים.
---------------
הוא גם צודק בזה שגם השקעה גדולה לא תביא הרבה תושבים מהמרכז ל"פריפריה" אך כמו שהגיבו לו לכתבה זה קודם כל ימנע עזיבה של צעירים למרכז. אולי אחרי כמה שנים יתחילו לעבור מהמרכז ל"פריפריה"
טוב שהוא לא כתב גם שהשמש צהובה
והמים רטובים...
 

droriko

New member
לא ידעתי ששחר הוא גם כתב לעניני חינוך ובריאות

מה שכן הוא צודק שצריך לא רק השקעות ברכבות
צריך גם השקעה בחינוך ובריאות ותשתיות בתור האזורים.
---------------
הוא גם צודק בזה שגם השקעה גדולה לא תביא הרבה תושבים מהמרכז ל"פריפריה" אך כמו שהגיבו לו לכתבה זה קודם כל ימנע עזיבה של צעירים למרכז. אולי אחרי כמה שנים יתחילו לעבור מהמרכז ל"פריפריה"
לא ידעתי ששחר הוא גם כתב לעניני חינוך ובריאות
 

darkshadow1

New member
זאת הקונספציה שהחריבה את התחבורה במדינה.

יאללה לקטול , שחר הזלקורן מסביר שרכבות לא יעז
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4409777,00.html
הדבר היחיד שנכון הוא שצריך להשקיע גם בשיפור שירותי הבריאות שם.
אך השקעה בתעסוקה, שכחו להזכיר לא את המפעלים שנתמכו על ידי הממשלה קבלו כסף והלכו משם.
לגבי התחץ, שטויות במיץ קוקוס.
זאת הקונספציה שהחריבה את התחבורה במדינה.
מ-1948 עד תחילת שנות ה-90 המדיניות הייתה אוטובוסים וכבישים בלבד. ומה קיבלנו? פקקי ענק ופריפריה מקרטעת.
כל השקעה בפריפריה ללא תשתיות תחבורה תומכות לא תגרום לפיתוח הפריפריה אלא לסבסוד ארוך טווח, כמו שקורה היום במקרים רבים. המודל של תחבורה ציבורית לעניים ואוטוסטרדות ענק לעשירים פשט את הרגל כבר לפני עשורים, ובמקומות שלא הפנימו את זה מיליוני יוממים מסכנים נאלצים לבלות בכבישים מפוארים במשך ארבע שעות ביום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה