ט' באב, מה אנחנו יודעים על המועד הזה?

ButtercupA

New member
ט' באב, מה אנחנו יודעים על המועד הזה?

מה המתבגרים שלכם יודעים? כמובן שכולם יודעים שיש צום, ובשנים האחרונות גם יש מקומות סגורים, ויש אוירה של "רבע" יום כיפור שכזה. אבל בעצם לט' באב, יש משמעות נוספת. "תשעה באב - מחורבן לאהבה הפירוד, האיבה, השנאה וכל השאר הם החורבן האמיתי שמסמל תשעה באב. אך לא במקרה, שבוע לאחר תשעה באב, מגיע יום האהבה העברי – ט"ו באב. על חורבן, אהבה והמשמעות הפנימית של תשעה באב תשעה באב בפתח, ואיתו מגיעים גם הקיץ והחום. מרבית בתי הקפה סגורים, שידורים ממלכתיים בטלוויזיה, שירים עצובים ברדיו, צום, חם, אסור ללכת לים, רוצים לשתות. חורבן. עד כאן הגרסא המסורתית. אבל הקבלה מדברת על משמעות אחרת ליום המיוחד הזה. וכמו תמיד, היא מכוונת אותנו להסתכל פנימה. היא מדברת על חשבון נפש, על היחס בינינו כיחידים וכעם. היא מספרת על חורבן מסוג אחר שמסמל עבורנו תשעה באב - לא חורבן של אבנים, אלא חורבן שבלב. כן, בלב. ביחסים שבין בני האדם - בינינו. על פי חכמת הקבלה, המשמעות האמיתית של חורבן תשעה באב היא שאיבדנו את ההתחשבות אחד בשני, ומאז אנו מתקשים למצוא אותה." נושא חשוב בעיני שיש לו משמעות היום ותמיד.
 

Phoenix88

New member
דיברתי עם הבת על הנושא

ומענין שהיא לא ידעה על הקשר ל"חורבן הרוחני". מסוג הדברים שכן ציפיתי שיעלו במסגרת הלימוד/חינוך בבתי הספר.
 

גליה12

New member
9 באב יוצא בחופש... כך שאין סכוי ../images/Emo6.gif

שהילדים ידעו משהו על "החג" הזה. אני יודעת על האספקטים של היום הזה,בעיקר על זה ש"לא נחרבה ירושלים אלא בגלל שנאת חינם" לצערי לא נראה לי שהלקח נלמד- והשנאה הזו ממשיכה לפעפע בינינו.... וגם אלו שצמו היום- מחר ימשיכו לזרוק חיתולים צואים על שוטרים ולקלל חילונים
 

AYELET1

New member
מה שלי מפריע זו הכללה. גם יש בזה איזשהו

אספקט של שנאת חינם. כל הצמים נוהגים להשתולל ולפרוק כל עול? כנראה שהרוב- לא. (אני מקווה שאת יודעת שאני מאד מאד מעריכה את דבריך
)
 

פלגיה

New member
למשל אני

צמתי ואמשיך להשמיץ, לירוק לקלל, להרביץ, ולחנוק את הילדים שלי (אה, סליחה, זה חילוני עשה) נזכרתי למה אני ממעיטה להיכנס לפורום הזה.
 

עפרה ד

New member
אני יכולה להבין מה הכעיס אותך, ובכל זאת...

זו עדיין הבחירה שלך לאיזה חלק מהדברים להתייחס, ואיזה חלק להעצים... גם זה מתקשר בעיני לאהבת חינם (ושלא נדבר על שנאת חינם..) פליטת קולמוס והכללה שלא במקומה יכולה לקרה לכל אחד. חבל שתמעטי לבקר כאן...
שבת שלום
 

AYELET1

New member
כנראה שהרובב אינם יודעים יותר מדי על כך.

אאל"ט "מקומות שעשועים" נסגרים בערב תשעה באב. זה נראה לי מוזר בהתחשב בעובדה שלרוב העם זה לא אומר הרבסה (בניגוד ליום השואה ויום הזכרון).
 

noa_f

New member
לי נראה הרבה יותר מוזר שהקצביה נסגרת

או הסופר, כ"מקום שעשועים". זה בילוי זה?
 

AYELET1

New member
זה נראה מוזר מאד מאז וומתמיד.

לא הצלחתי להבין מי הטמבל שהחליט שהדבר המענג ביותר הוא להסחב בסופר בערב...
 

noa_f

New member
רק שתשעה באב הוא הרבה יותר מאוחר מט"ו באב

שהיה תאריך שנחגג בימים קדומים (ושלווים?) יותר. אגב, נאמר כי בית שני חרב בגלל שנאת חינם. או שמא בית ראשון? כבר לא זוכרת יותר... אני מזדקנת.
 

גליה12

New member
לא לא לא

בית ראשון נחרב על כך שבני ישראל ביצעו פשעים שהם בחינת יהרג ובל יעבור- גילוי עריות עבודה זרה ושפיכות דמים אני אולי מכלילה את כל הדתיים בחינת זורקי חיתולים צואים אבל לפחות אני יודעת קטע במשנה שלי....
 

פלגיה

New member
בית שני

בית ראשון נחרב בשל שלושה דברים: עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים.
 

AYELET1

New member
אהה... חשבתי שזה איזה מסר מחייזרים או משהו../images/Emo8.gif

 

עפרה ד

New member
בערב תשעה באב לפני 24 שנים, הייתי אני,

החילונית הגמורה, בפעם הראשונה בבית משפחתו הדתית, של האיש שאיתי.
הם גרו ברובע היהודי בירושלים, הוא כבר עשה את צעדים מתקדמים בהתרחקות מהדת, כל הבית צם, ואנחנו - זוג צעיר בשיא הרומנטיקה, לא מאוד התחברנו לתחושת האבל. יצאנו לטייל, הגענו לדשא של מגדל דוד, ושם קבלתי את הצעת הנישואין שלי. משם הלכנו לאכול אבטיח בשער שכם... אז, אצלי תשעה באב מתקשר לחוויות מסוג אחר.
ובכל זאת, משהו כנראה בכל זאת קיים ומחלחל הלאה, כי לנסיכה הייתה תאונה בתחילת השבוע, בדרך לטיול, והיא אמרה, אומנם בבדיחות הדעת - "תשעת הימים האלו..." לפחות המושג ידוע לה..
 
למעלה