טריוויה בנושא קווי אוטובוס בישראל בימינו

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אם היה נת"צ או מת"צ מתוכנן זה היה אחרת

לא רק ועדי השכונות אמרו את זה
יצא לי לדבר בזמנו עם נהגים בקו 9,והם אמרו לי שהפקקים בעזריאלי האריכו להם את הזמן באופן משמעותי.
אם היה נת"צ או מת"צ מתוכנן זה היה אחרת
יש תכנונים לנת"צ או מת"צ לאורך דרך אלוף שדה-דרך השלום-דרך קפלן. זה היה פותר את בעיית התנועה.
 

אשרי1987

New member
אבל עדיין,גם אם היה נת"צ

אם היה נת"צ או מת"צ מתוכנן זה היה אחרת
יש תכנונים לנת"צ או מת"צ לאורך דרך אלוף שדה-דרך השלום-דרך קפלן. זה היה פותר את בעיית התנועה.
אבל עדיין,גם אם היה נת"צ
מה יש לחפש בקפלן,יש שם בסך הכל בסיס שמשרתים בו חיילים,ובתים שעומדים לשימור ואין שם דיירים בכלל,עדיף להשאיר את קו 9 כמו שהוא ולהחזיר את קו 239
ליצחק שדה ולמצוא פיתרון חלופי לקטע של 239 מרכבת השלום לדרך הטייסים
 

droriko

New member
הפקקים גם לא היו דרך קפלן

"השירות לאיכילוב דרך עזריאלי איטי מידי" :
ככל הנראה מדובר באינטרס צר ועלוב של איזה בעל כוח בשכונה שם עם קשרים בעירייה.
הכניעה לכך היא ביזיון.
הפקקים גם לא היו דרך קפלן
אם אני לא טועה הוא נסע גם דרך לה גווארדיה,שגם שם יש פקקים ידועים לשמצה
 

mister K

New member
9 לא עבר בלה גווארדיה.

הפקקים גם לא היו דרך קפלן
אם אני לא טועה הוא נסע גם דרך לה גווארדיה,שגם שם יש פקקים ידועים לשמצה
9 לא עבר בלה גווארדיה.
הוא נסע על משה דיין עד דרך השלום ושם פנה שמאלה, היכן שהפנייה אפשרית בכל שעות היום בניגוד לצומת של יגאל אלון.
כיום הקו היחיד שנוסע ככה הוא מיניבוס 23 וזה לא מספיק.
 

droriko

New member
קודם כל בוא נוותר על כינויי הגנאי

קו 239 היה מצויין בשבילם יחד עם קו 9
קו 239 הגיע עד הסינמטק, כך שכל יעדי יד אליהו היו בהישג ידיהם, וכמובן ביטוח לאומי, שפרינצק.
קו 9 הגיע להפטמן (היכן ש239 עובר היום), וגם דרך איכילוב, ועיריית ת"א , כך שלא ברורה הטענה הזו של הוועד המחורבן וחסר האחריות של השכונות האלו. היה להם כיסוי טוב מאוד. עכשיו הם נדפקו, וגם מזלג X39 נדפק בגללם. נתנו להם כיסוי יותר טוב של יעדים, והם חרבנו את זה. עד היום לא ברור לי למה נכנעו לועד בראשות המטומטמת הזו.
קודם כל בוא נוותר על כינויי הגנאי
אני גם לא מסכים הרבה פעמים עם ועדי שכונות, אבל מרביתם לא פועלים מתוך אינטרסים צרים אלא מתוך דאגה לתושבי השכונה(הרבה פעמים בעקבות תלונות של התושבים עצמם). בכל אופן זהו תפקידו של משרד התחברוה לבחון את תלונותיו של ועד השכונה ולקבוע עם להענות להם או לא,ככה שהוא זה שנושא באחריות.

דבר שני,אני לא זוכר את המסלול של קו 9 בימים הראשונים של הרפורמה,גם לא יצא לי לעשות בו ספירות באותו זמן, אבל אם אני לא טועה בגלל הפקקים בדרך השלום ובקפלן לקח לו הרבה יותר זמן להגיע לאיכילוב ולעירייה.

בכל אופן לדעתי המצב היום הוא הטוב ביותר,כשיש מצד אחד את קו 9 שמגיע למקומות שיש להם ביקוש גדול בדרום,ומצד שני יש את 239 שמקשר את הצעירים למקומות כמו עזריאלי,שדרות רוטשילד,הסנטר,הנמל וכדומה.
 

droriko

New member
אה סליחה הוא לא עובר בשדרות רוטשילד

קודם כל בוא נוותר על כינויי הגנאי
אני גם לא מסכים הרבה פעמים עם ועדי שכונות, אבל מרביתם לא פועלים מתוך אינטרסים צרים אלא מתוך דאגה לתושבי השכונה(הרבה פעמים בעקבות תלונות של התושבים עצמם). בכל אופן זהו תפקידו של משרד התחברוה לבחון את תלונותיו של ועד השכונה ולקבוע עם להענות להם או לא,ככה שהוא זה שנושא באחריות.

דבר שני,אני לא זוכר את המסלול של קו 9 בימים הראשונים של הרפורמה,גם לא יצא לי לעשות בו ספירות באותו זמן, אבל אם אני לא טועה בגלל הפקקים בדרך השלום ובקפלן לקח לו הרבה יותר זמן להגיע לאיכילוב ולעירייה.

בכל אופן לדעתי המצב היום הוא הטוב ביותר,כשיש מצד אחד את קו 9 שמגיע למקומות שיש להם ביקוש גדול בדרום,ומצד שני יש את 239 שמקשר את הצעירים למקומות כמו עזריאלי,שדרות רוטשילד,הסנטר,הנמל וכדומה.
אה סליחה הוא לא עובר בשדרות רוטשילד
למרות שהוא עובר לא רחוק, אבל עדיין הוא עובר ברבה מקומות אטרקטיבים אחרים
 

mister K

New member
המצב שם כיום טוב יותר מלפני הרפורמה.

קודם כל בוא נוותר על כינויי הגנאי
אני גם לא מסכים הרבה פעמים עם ועדי שכונות, אבל מרביתם לא פועלים מתוך אינטרסים צרים אלא מתוך דאגה לתושבי השכונה(הרבה פעמים בעקבות תלונות של התושבים עצמם). בכל אופן זהו תפקידו של משרד התחברוה לבחון את תלונותיו של ועד השכונה ולקבוע עם להענות להם או לא,ככה שהוא זה שנושא באחריות.

דבר שני,אני לא זוכר את המסלול של קו 9 בימים הראשונים של הרפורמה,גם לא יצא לי לעשות בו ספירות באותו זמן, אבל אם אני לא טועה בגלל הפקקים בדרך השלום ובקפלן לקח לו הרבה יותר זמן להגיע לאיכילוב ולעירייה.

בכל אופן לדעתי המצב היום הוא הטוב ביותר,כשיש מצד אחד את קו 9 שמגיע למקומות שיש להם ביקוש גדול בדרום,ומצד שני יש את 239 שמקשר את הצעירים למקומות כמו עזריאלי,שדרות רוטשילד,הסנטר,הנמל וכדומה.
המצב שם כיום טוב יותר מלפני הרפורמה.
אבל המצב הטוב ביותר היה בתקופה הקצרה בה 9 נסע דרך עזריאלי ו-239 דרך יצחק שדה יחד עם 39.
אז בשעות מסוימות בבוקר אולי לקח קצת יותר זמן להגיע לאיכילוב ומקסימום היה אפשר להפעיל חלופה מהירה. אבל בשורה התחתונה היה כיסוי של הרבה יותר יעדים, יעילות מירבית של קווי X39 וקישור משכונות הדרום לעזריאלי גם בשעות הבוקר בנוסף לקו 59. את כל הדברים האלה אין כיום רק בגלל השיגעון של הועד הזה להחליף בין 9 ל-239.
 

droriko

New member
מה שקרה זה ששניהם נסעו ריקים

המצב שם כיום טוב יותר מלפני הרפורמה.
אבל המצב הטוב ביותר היה בתקופה הקצרה בה 9 נסע דרך עזריאלי ו-239 דרך יצחק שדה יחד עם 39.
אז בשעות מסוימות בבוקר אולי לקח קצת יותר זמן להגיע לאיכילוב ומקסימום היה אפשר להפעיל חלופה מהירה. אבל בשורה התחתונה היה כיסוי של הרבה יותר יעדים, יעילות מירבית של קווי X39 וקישור משכונות הדרום לעזריאלי גם בשעות הבוקר בנוסף לקו 59. את כל הדברים האלה אין כיום רק בגלל השיגעון של הועד הזה להחליף בין 9 ל-239.
מה שקרה זה ששניהם נסעו ריקים
לעומת זאת יש לך היום את קו 9 שהוא מבוקש, ואת 239 שהוא מבוקש פחות, אבל התדירות שלו מתאימה לכמות הנוסעים.

אני אישית מחזיק בגישה,שקו שיש לו ביקוש ושהוא לא ארוך ומסורבל מדי לא צריך לגעת בו. בגלל זה כעסתי כשביטלו את 20 ו-27.
 

mister K

New member
9 נסע מלא גם בתקופה הקצרה ההיא.

מה שקרה זה ששניהם נסעו ריקים
לעומת זאת יש לך היום את קו 9 שהוא מבוקש, ואת 239 שהוא מבוקש פחות, אבל התדירות שלו מתאימה לכמות הנוסעים.

אני אישית מחזיק בגישה,שקו שיש לו ביקוש ושהוא לא ארוך ומסורבל מדי לא צריך לגעת בו. בגלל זה כעסתי כשביטלו את 20 ו-27.
9 נסע מלא גם בתקופה הקצרה ההיא.
לפי המעט שיצא לי לראות, אולי אפילו יותר מקו 239 כיום (שעליו עולים הרבה נוסעים בתחנת עזריאלי אבל הם היו עולים גם על 9).
בנוסף, 239 היה הרבה יותר יעיל כשנסע ביצחק שדה יחד עם 39.
 

droriko

New member
לא כמו קו 9 של היום

9 נסע מלא גם בתקופה הקצרה ההיא.
לפי המעט שיצא לי לראות, אולי אפילו יותר מקו 239 כיום (שעליו עולים הרבה נוסעים בתחנת עזריאלי אבל הם היו עולים גם על 9).
בנוסף, 239 היה הרבה יותר יעיל כשנסע ביצחק שדה יחד עם 39.
לא כמו קו 9 של היום
קו 9 זה אחד הקוים הכי עמוסים בדן,לדעתי הוא צריך בכלל מפרקית
 

mister K

New member
יש קווים יותר עמוסים שבאמת צריכים מפרקיות.

לא כמו קו 9 של היום
קו 9 זה אחד הקוים הכי עמוסים בדן,לדעתי הוא צריך בכלל מפרקית
יש קווים יותר עמוסים שבאמת צריכים מפרקיות.
למשל קווים 172 ו-204.
בשעות אחר הצהריים הם נוסעים כמו קופסאות סרדינים וזאת בלי קשר לרמת המנקואיזם של הנהגים.
מדי פעם מופיעה איזו מפרקית לישועה (499 בקו 204, 553 בקו 172) אבל זה ממש לא מספיק.
 

droriko

New member
9 לא פחות עמוס מ-204

יש קווים יותר עמוסים שבאמת צריכים מפרקיות.
למשל קווים 172 ו-204.
בשעות אחר הצהריים הם נוסעים כמו קופסאות סרדינים וזאת בלי קשר לרמת המנקואיזם של הנהגים.
מדי פעם מופיעה איזו מפרקית לישועה (499 בקו 204, 553 בקו 172) אבל זה ממש לא מספיק.
9 לא פחות עמוס מ-204
זה די שכיח בקו שבמשה דיין הוא כבר מדלג על תחנות. מה שכן 204 יותר תדיר,ככה שהוא יותר רוחי ממנו. קו 9 צריך מפרקית כי הוא עובד חזק לא רק בשעות העומס אלא במהלך כל היום.
 

droriko

New member
רק שבמהלך היום זאת אוכלוסיה אחרת

9 לא פחות עמוס מ-204
זה די שכיח בקו שבמשה דיין הוא כבר מדלג על תחנות. מה שכן 204 יותר תדיר,ככה שהוא יותר רוחי ממנו. קו 9 צריך מפרקית כי הוא עובד חזק לא רק בשעות העומס אלא במהלך כל היום.
רק שבמהלך היום זאת אוכלוסיה אחרת
הוא משרת יותר את האוכלוסיה של מרכז תל אביב(ביחד עם 55 שעוזר לו) הוא עמוס פחות מבבוקר,אבל עדיין יש שם תנועה.
 

mister K

New member
את 9 אפשר לתגבר. ל-204 רק מפרקיות יעזרו.

9 לא פחות עמוס מ-204
זה די שכיח בקו שבמשה דיין הוא כבר מדלג על תחנות. מה שכן 204 יותר תדיר,ככה שהוא יותר רוחי ממנו. קו 9 צריך מפרקית כי הוא עובד חזק לא רק בשעות העומס אלא במהלך כל היום.
את 9 אפשר לתגבר. ל-204 רק מפרקיות יעזרו.
 

cwen

New member
אפשר היה להוסיף פשוט קו 109

מכל בחינה 9 הוא הקו שצריך לעבור בעזריאלי.
לא סתם זה היה התכנון המקורי.
במצב כיום יעילות קווי X39 נמוכה בגלל שהם לא נוסעים באותו מסלול ואין להם אף תחנה משותפת עד דיזנגוף סנטר. תוסיף לזה גם את התדירות האיומה שלהם בלילה...
בנוסף בגלל הרמזור ביגאל אלון ואיסור הפנייה שמאלה לגבעת התחמושת עד 9:00, נמנע הקישור לשם בבוקר בשעות אולי הכי מבוקשות. מה שלא היה קורה אם קו 9 היה נוסע לשם דרך משה דיין כמו במקור.
וכאמור תוסיף לזה את עניין החיילים מעזריאלי לבסיס במשה דיין.

חבל שמקשיבים לכל מיני ועדי שכונות קיקיוניים ונותנים להם הלכה למעשה לנהל את מערך הקווים, מתוך אינטרסים אישיים ובחוסר מקצועיות משווע.
אפשר היה להוסיף פשוט קו 109
שקו 9 יסע במסלול הנוכחי שלו, שהוא מסלול מצוין, וקו 109 שיסע כמו שרצו את 9 ברפורמה.

היה פותר את כל הבעיות.
 

מתן276

New member
רק מאיפה יהיה תשומות לקו כזה?

אפשר היה להוסיף פשוט קו 109
שקו 9 יסע במסלול הנוכחי שלו, שהוא מסלול מצוין, וקו 109 שיסע כמו שרצו את 9 ברפורמה.

היה פותר את כל הבעיות.
רק מאיפה יהיה תשומות לקו כזה?
 

droriko

New member
הקו הכי קצר בדן

טריוויה בנושא קווי אוטובוס בישראל בימינו
1. מהו קו האוטובוס (קו, כיוון, וחלופה) בעל מספר התחנות הרב ביותר? וכמה תחנות יש לו?
2. מהו קו האוטובוס (קו, כיוון, וחלופה), בעל משך הנסיעה המשוער (כפי שמופיע בפרסום של משרד התחבורה) הארוך ביותר ממסוף למסוף? (אני מתייחס לזמן הנסיעה מקסימאלי מבין הנסיעות של אותו קו לצורך העניין)
3. כנ"ל, משך נסיעה קצר ביותר.

התשובות שבידי חושבו מתוך קבצי ה GTFS, ויפורסמו מחר. אם תהיה היענות אוסיף שאלות נוספות.
הקו הכי קצר בדן
היה קו 3ד שנסגר ברפורמה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה