טריאתלט מתחיל בהחלט

drorgafni

New member
טריאתלט מתחיל בהחלט

שלום, מזה כ חודש אני מתאמן בריצה בחדר כושר ומעוניין להפוך את התחביב לריצה בחוץ ובכלל להתחיל להתאמן לטריאתלון. האם יש איזשהו אימון התחלתי לשם כך? איך אני משלב בין אימוני השחייה, האופניים והריצה מבחינת שעות וימים? האם כדאי לי לרכוש שעון דופק? מה דעתכם על rs300x של פולאר? האם הוא יכסה את כל הצרכים של טריאתלט מתחיל? אשמח לטיפים תודה מראש. דרור
 
אהלן דרור

ראשית אפצח ואומר שאינני מאמן, הסתמכות על התגובה שלי (או כל אחד אחר בפורום) היא על אחריותך בלבד. אחרי האזהרה- ניגש לעניין: המקצה הקצר ביותר של טריאתלון לבוגרים בארץ הוא ספרינט. המרחקים הם 750 מטר שחייה במים פתוחים, 20 ק"מ רכיבה ו5 ק"מ שחייה. המרחק הנפוץ הנוסף הוא "אולימפי" - 1.5 ק"מ שחייה, 40 אופניים ו10 ריצה. הייתי ממליץ לך להתחיל בספרינט אחד לפחות ומשם לעלות. אני אישית התאמנתי כחודשיים לספרינט הראשון שלי (והייתי בלי שום רקע בשחייה לפני כן, אפילו לא ידעתי לשחות חתירה). אימון התחלתי, אין משהו מיוחד אך טריאתלטים עושים אימוני "החלפות". למשל אימון שמשלב רכיבה ומיד לאחריה ריצה (לא יותר מ5 דקות הפסקה בין הרכיבה לריצה). שחייה-ריצה וכו'... מבחינת השילוב הייתי מציע לך לעבוד לפי תכנית אימונים, בין אם אתה מתאמן עם קבוצת טריאתלון או לבד. הנה תכנית אימונים שמצאתי: http://www.endure.co.il/?categoryId=38442 . תוכל למצוא עוד תכניות באתרים שונים בארץ ובחו"ל- לשם כך תיעזר בגוגל. לדעתי, בהתחלה לפחות תחכה עם שעון הדופק. קודם כל תתאמן קצת, תכיר את הצרכים שלך ואז תדע איזה שעון לקנות. חבל שתקנה עכשיו שעון ועוד חודשיים תגלה שהוא לא עונה על כל הצרכים שלך\לא שימושי בשבילך. שיהיה המון בהצלחה. אתה נכנס לתחביב מעולה! דניאלו.
 
למעלה