טראם מונע במימן

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
טראם מונע במימן

טראם מונע במימן
הסינים מנסים להילחם בזיהום האוויר הוראי בערים הגדולות שלהם ופיתחו טראם המונע ע"י תאי מימן. הטראם מסוגל לנסוע 100 ק"מ על תידלוק אחד האורך כ- 3 דקות במיהורת של עד 70 קמ"ש.

 
נראה כמו גימיק. במה זה עדיף על טראם חשמל רגיל?

טראם מונע במימן
הסינים מנסים להילחם בזיהום האוויר הוראי בערים הגדולות שלהם ופיתחו טראם המונע ע"י תאי מימן. הטראם מסוגל לנסוע 100 ק"מ על תידלוק אחד האורך כ- 3 דקות במיהורת של עד 70 קמ"ש.
נראה כמו גימיק. במה זה עדיף על טראם חשמל רגיל?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שהוא לא מזהם אולי?

נראה כמו גימיק. במה זה עדיף על טראם חשמל רגיל?
שהוא לא מזהם אולי?
טראם רגיל עדיין מזהם. אולי לא ישירות אבל החשמל מופק בתהליך מזהם, לרוב.
והוא לא דורש חישמול בכלל, מה שחוסך בעלויות ונראה יותר טוב.
 

Ccyclist

Well-known member
ובנוסף - המימן יכול להיות דלק העתיד שאינו תלוי ביצרני הנפט.

שהוא לא מזהם אולי?
טראם רגיל עדיין מזהם. אולי לא ישירות אבל החשמל מופק בתהליך מזהם, לרוב.
והוא לא דורש חישמול בכלל, מה שחוסך בעלויות ונראה יותר טוב.
ובנוסף - המימן יכול להיות דלק העתיד שאינו תלוי ביצרני הנפט.
&nbsp
בניגוד לסוללות המחייבות טעינה ארוכה מימן מאפשר לאגור ארנגיה בחומר שניתן לתדלק איתו במהירות, לשנע אותו לאן שצריך ואפשר לייצר אותו ממים וחשמל באמצעות אלקטורליזה בכל מקום בעולם שבו יש חשמל ומים. לא ברור לי מדוע יצרני טורבינות הרוח לא מחברים למתקניהם מפעל לייצור מימן כי זו דרך טובה לאגור אנרגיית רוח נקיה גם אם יש אובדן אנרגיה מסויים כי בימינו הטורבינות האלו מושבתות כשהן במצב של אספקת יתר.
 

Rubim88

New member
מי אמר שלא עושים את זה?

ובנוסף - המימן יכול להיות דלק העתיד שאינו תלוי ביצרני הנפט.
&nbsp
בניגוד לסוללות המחייבות טעינה ארוכה מימן מאפשר לאגור ארנגיה בחומר שניתן לתדלק איתו במהירות, לשנע אותו לאן שצריך ואפשר לייצר אותו ממים וחשמל באמצעות אלקטורליזה בכל מקום בעולם שבו יש חשמל ומים. לא ברור לי מדוע יצרני טורבינות הרוח לא מחברים למתקניהם מפעל לייצור מימן כי זו דרך טובה לאגור אנרגיית רוח נקיה גם אם יש אובדן אנרגיה מסויים כי בימינו הטורבינות האלו מושבתות כשהן במצב של אספקת יתר.
מי אמר שלא עושים את זה?
בתור תחום מתפתח כיום יש רק ניצנים, אבל יתכן שבעתיד היתרונות של הטכנולוגיה יעלו על האלטרנטיבות והיא תהיה ברירת המחדל.
 
ממתי מימן לא מזהם? בדיוק כמו חשמל, מימן לא גדל על העצים

שהוא לא מזהם אולי?
טראם רגיל עדיין מזהם. אולי לא ישירות אבל החשמל מופק בתהליך מזהם, לרוב.
והוא לא דורש חישמול בכלל, מה שחוסך בעלויות ונראה יותר טוב.
ממתי מימן לא מזהם? בדיוק כמו חשמל, מימן לא גדל על העצים
אין מימן חופשי בטבע. צריך להפיק אותו. התהליך הנפוץ בתעשיה להפקת מימן משתמש בדלקים מאובנים, בדר"כ גז טבעי. ישנם תהליכים אחרים, גם הם מזהמים. זה בכלל לא ברור שעבור כל קילומטר, טראם מימני יזהם פחות מטראם שקול שמונע בחשמל.
&nbsp
נכון שלא צריך חישמול לטראם מימני, אבל גם תאי דלק בשביל להניע את הטארם במימן זה לא בחינם. לא רק שזה לא בחינם, למעשה זה די יקר. אז חוסך בעלויות זה לא, או לפחות לא ברור שכן. אתה באמת מרוויח את היופי. אבל באמת, נגמרו הבעיות בסין, רק הטראם החשמלי מפריע להם בעין?
&nbsp
 

amit1270

New member


ממתי מימן לא מזהם? בדיוק כמו חשמל, מימן לא גדל על העצים
אין מימן חופשי בטבע. צריך להפיק אותו. התהליך הנפוץ בתעשיה להפקת מימן משתמש בדלקים מאובנים, בדר"כ גז טבעי. ישנם תהליכים אחרים, גם הם מזהמים. זה בכלל לא ברור שעבור כל קילומטר, טראם מימני יזהם פחות מטראם שקול שמונע בחשמל.
&nbsp
נכון שלא צריך חישמול לטראם מימני, אבל גם תאי דלק בשביל להניע את הטארם במימן זה לא בחינם. לא רק שזה לא בחינם, למעשה זה די יקר. אז חוסך בעלויות זה לא, או לפחות לא ברור שכן. אתה באמת מרוויח את היופי. אבל באמת, נגמרו הבעיות בסין, רק הטראם החשמלי מפריע להם בעין?
&nbsp
 

yblumann

New member
I don't understand why

טראם מונע במימן
הסינים מנסים להילחם בזיהום האוויר הוראי בערים הגדולות שלהם ופיתחו טראם המונע ע"י תאי מימן. הטראם מסוגל לנסוע 100 ק"מ על תידלוק אחד האורך כ- 3 דקות במיהורת של עד 70 קמ"ש.
I don't understand why
trams are powered by electricity.
it is more efficient and does not pollute. yes, when you generate electicity in China, in most cases it is from coal, and this causes pollution, but you can control it at the source- at the plant.

hydrogen operated buses operate in London- we have over 1500 of them, financed by the tax payer.

the long term issue is how do you dispose the battery safely. after a few years it contains many dangerous chemicals.
there is no credible solution yet.

so what the short video does not explain is : what is the use for this tram, and why is it preferable to the existing electric system.

regards

Yoram
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שאלות מצויינות. לסינים הפתרונים.

I don't understand why
trams are powered by electricity.
it is more efficient and does not pollute. yes, when you generate electicity in China, in most cases it is from coal, and this causes pollution, but you can control it at the source- at the plant.

hydrogen operated buses operate in London- we have over 1500 of them, financed by the tax payer.

the long term issue is how do you dispose the battery safely. after a few years it contains many dangerous chemicals.
there is no credible solution yet.

so what the short video does not explain is : what is the use for this tram, and why is it preferable to the existing electric system.

regards

Yoram
שאלות מצויינות. לסינים הפתרונים.
 

yblumann

New member
There is a good reason


שאלות מצויינות. לסינים הפתרונים.
There is a good reason

I queried this piece of news with the tram forum on yahoo.co.uk, and I got an answer:
quote

There is a trend nowadays on many new tramway systems to have sections that are not powered through overhead wire. I don't agree with the spurious "aesthetic" argument for it, but we can't argue with the idiosyncrasies of local politics.
So the tram industry has been developing alternative power sources, including third rail, batteries, supercapacitors and fuel cells. I think economics will ultimately determine which method comes out on top, but it looks rather as though batteries are well up on the race at the moment, having benefited from many years' use in trolleybuses and pushed along by simultaneous development in the automotive and other industries. Whether the fuel cell will be economic or not remains to be seen.
unquote

ah well..


regards

Yoram
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רק אל תספר את זה ליונה יהב


There is a good reason

I queried this piece of news with the tram forum on yahoo.co.uk, and I got an answer:
quote

There is a trend nowadays on many new tramway systems to have sections that are not powered through overhead wire. I don't agree with the spurious "aesthetic" argument for it, but we can't argue with the idiosyncrasies of local politics.
So the tram industry has been developing alternative power sources, including third rail, batteries, supercapacitors and fuel cells. I think economics will ultimately determine which method comes out on top, but it looks rather as though batteries are well up on the race at the moment, having benefited from many years' use in trolleybuses and pushed along by simultaneous development in the automotive and other industries. Whether the fuel cell will be economic or not remains to be seen.
unquote

ah well..


regards

Yoram
רק אל תספר את זה ליונה יהב

הוא עוד ידרוש שמכרז החישמול יכלול דרישה לביטול הקטנרי באזור חיפה ושכל רכבת תגרור קרון מצברים.
 

alantan

New member
הסינים יוכלו להנדס משהו עבור רכבת ישראל...

רק אל תספר את זה ליונה יהב

הוא עוד ידרוש שמכרז החישמול יכלול דרישה לביטול הקטנרי באזור חיפה ושכל רכבת תגרור קרון מצברים.
הסינים יוכלו להנדס משהו עבור רכבת ישראל...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה