טעות לתת לילד הרגשת "מחוננות"

מצב
הנושא נעול.

Kalla

New member
בני לומד בכיתת מחוננים

טעות לתת לילד הרגשת "מחוננות"
לדעתי זו טעות לתת לילד את הידיעה שהוא מחונן ולכן הוא נעלה על אחרים. גם אם לא אומרים לו את זה במפורש, הוא לומד להרגיש את זה. לפעמים הוא מתנהג בהתאם וזה לא מעורר סימפטיה, בגיל שבו חברות חשובה יותר מהישגים. צריך להביע בו אמון כל הזמן, צריך להגיד לו שהוא מיוחד ובעל תכונות מיוחדות (אגב, לא כל התכונות האלה מועילות ליכולת הלמידה שלו) ולהדגיש לו שרק בעבודה קשה יצליח. כל דבר אחר הוא פתח לסכנה של התפרקות המסגרת הלימודית האישית שלו בעתיד מצד אחד, ויכול גם לגרור בעיות חברתיות בטווח המידי יותר. זו הבעיה במסגרות המחוננים למיניהן, ולדעתי חייבים למצוא דרך נכונה להגיד לילד/ה למה הוא לא עם שאר הכיתה בחלק מהזמן, בלי שיתחיל להרגיש על הגובה. לא חייבים להגיב על זה, אבל תאמינו לי שאני ממש לא מדבר באויר.
בני לומד בכיתת מחוננים
אבל בחיים לא הרגשתי שהוא מרגיש נעלה או מורם מילדים אחרים. יש לו גם חברים טובים בכיתות רגילות.
 

bhs

New member
הילדים יודעים

טעות לתת לילד הרגשת "מחוננות"
לדעתי זו טעות לתת לילד את הידיעה שהוא מחונן ולכן הוא נעלה על אחרים. גם אם לא אומרים לו את זה במפורש, הוא לומד להרגיש את זה. לפעמים הוא מתנהג בהתאם וזה לא מעורר סימפטיה, בגיל שבו חברות חשובה יותר מהישגים. צריך להביע בו אמון כל הזמן, צריך להגיד לו שהוא מיוחד ובעל תכונות מיוחדות (אגב, לא כל התכונות האלה מועילות ליכולת הלמידה שלו) ולהדגיש לו שרק בעבודה קשה יצליח. כל דבר אחר הוא פתח לסכנה של התפרקות המסגרת הלימודית האישית שלו בעתיד מצד אחד, ויכול גם לגרור בעיות חברתיות בטווח המידי יותר. זו הבעיה במסגרות המחוננים למיניהן, ולדעתי חייבים למצוא דרך נכונה להגיד לילד/ה למה הוא לא עם שאר הכיתה בחלק מהזמן, בלי שיתחיל להרגיש על הגובה. לא חייבים להגיב על זה, אבל תאמינו לי שאני ממש לא מדבר באויר.
הילדים יודעים
אצלי לפחות היה ברור לכל הכיתה שהבת שלי מהווה מקור מהימן להשגת מידע. בכל נושא כי היא יודעת הכל... וזאת עוד לפני שהמורה המליצה בפנינו על המבחן. ילדים יודעים ומרגישים את יכולתם ושל חבריהם לכיתה. היא גם יכלה לצפות מי מהילדים שהיא מכירה יעבור את המבחן.עד היום זה תמוהה בעיני. גם מילד מחונן נידרש להשקיע ולהשתתף בכיתה ולעמוד בכל שאר המשימות. גם מחוננות יכולה להתמוסס אם לא מנתבים אותה נכון. הבת שלי עד היום לא מצליחה להבין איך אחרים לא זוכרים כל מני דברים שהמורה הזכירה בעבר, או נכשלים בבחינה שהיא לא חזרה על החומר כלל, או למה בכיתה ד' צריך מורה פרטי. אני כן מזכירה לה שהיא לא דוגמא והיכולות שלה שונות לחלוטין מיכולות של הילד הממוצע. למרות זאת היא צנועה ועם המון ביטחון אישיץ וכן שמנסיונם של אחרים שמעתי שכל ילד מחונן מגיע לשלב שגם הוא צריך לשנן ורובם לא יודעים איך ללמוד... לפחות לפתח מודעות
 
נכון, ולכן כדאי לתת לה משימות

הילדים יודעים
אצלי לפחות היה ברור לכל הכיתה שהבת שלי מהווה מקור מהימן להשגת מידע. בכל נושא כי היא יודעת הכל... וזאת עוד לפני שהמורה המליצה בפנינו על המבחן. ילדים יודעים ומרגישים את יכולתם ושל חבריהם לכיתה. היא גם יכלה לצפות מי מהילדים שהיא מכירה יעבור את המבחן.עד היום זה תמוהה בעיני. גם מילד מחונן נידרש להשקיע ולהשתתף בכיתה ולעמוד בכל שאר המשימות. גם מחוננות יכולה להתמוסס אם לא מנתבים אותה נכון. הבת שלי עד היום לא מצליחה להבין איך אחרים לא זוכרים כל מני דברים שהמורה הזכירה בעבר, או נכשלים בבחינה שהיא לא חזרה על החומר כלל, או למה בכיתה ד' צריך מורה פרטי. אני כן מזכירה לה שהיא לא דוגמא והיכולות שלה שונות לחלוטין מיכולות של הילד הממוצע. למרות זאת היא צנועה ועם המון ביטחון אישיץ וכן שמנסיונם של אחרים שמעתי שכל ילד מחונן מגיע לשלב שגם הוא צריך לשנן ורובם לא יודעים איך ללמוד... לפחות לפתח מודעות
נכון, ולכן כדאי לתת לה משימות
לימודיות שיאתגרו אותה וידרשו ממנה כן ללמוד וכך גם לרכוש מיומנויות והרגלי למידה. האם הדבר נעשה?
 

bhs

New member
משימות ?

נכון, ולכן כדאי לתת לה משימות
לימודיות שיאתגרו אותה וידרשו ממנה כן ללמוד וכך גם לרכוש מיומנויות והרגלי למידה. האם הדבר נעשה?
משימות ?
היא נמצאת ביום לימודים בשבוע במסגרת מחוננים. אין לי מושג איך לאתגר אותה, אני לא בתחום החינוך למחוננים, נראה לי שכל הנושא עדיין בחיתוליו. אני נותנת לה להוביל, היא בעצמה נרשמה לחוגים בבית הספר כגון: כדורסל,דרמה,אורגנית, היא אפילו ללא ידיעתי נבחנה למגמת מחול, לתזמורת - כמובן שבדיעבד אישרתי לה להצטרף. בנוסף היא בחוג גאז וקרמיקה בשעות הערב. אני בתור אמא מרגישה שגוררים אותי לחוגים... היא בחרה ללכת יום בשבוע לתוכנית אני רק תומכת בה ומנסה לאזן תחומי עניין שלא תלך למשל לחוג אנגלית כי את זה תלמד בבית הספר...גם ככה קל לה והמורה חשבה שלימדנו אותה בבית. אין לי מושג מאיכן היא קולטת את הידע העצום שיש לה. אנחנו בקושי הקראנו לה ספרים או לימדנו אותה לקרוא וליכתוב היום היא בולסת ספרים. בדברים שעובדים אני לא נוגעת. כשתהיה בעיה אעזור.
 
אני מתכוונת בשעות שהיא מבלה בבי"ס.

משימות ?
היא נמצאת ביום לימודים בשבוע במסגרת מחוננים. אין לי מושג איך לאתגר אותה, אני לא בתחום החינוך למחוננים, נראה לי שכל הנושא עדיין בחיתוליו. אני נותנת לה להוביל, היא בעצמה נרשמה לחוגים בבית הספר כגון: כדורסל,דרמה,אורגנית, היא אפילו ללא ידיעתי נבחנה למגמת מחול, לתזמורת - כמובן שבדיעבד אישרתי לה להצטרף. בנוסף היא בחוג גאז וקרמיקה בשעות הערב. אני בתור אמא מרגישה שגוררים אותי לחוגים... היא בחרה ללכת יום בשבוע לתוכנית אני רק תומכת בה ומנסה לאזן תחומי עניין שלא תלך למשל לחוג אנגלית כי את זה תלמד בבית הספר...גם ככה קל לה והמורה חשבה שלימדנו אותה בבית. אין לי מושג מאיכן היא קולטת את הידע העצום שיש לה. אנחנו בקושי הקראנו לה ספרים או לימדנו אותה לקרוא וליכתוב היום היא בולסת ספרים. בדברים שעובדים אני לא נוגעת. כשתהיה בעיה אעזור.
אני מתכוונת בשעות שהיא מבלה בבי"ס.
 

bhs

New member
הילד נעלה בהשגיו ואי אפשר להסתיר

טעות לתת לילד הרגשת "מחוננות"
לדעתי זו טעות לתת לילד את הידיעה שהוא מחונן ולכן הוא נעלה על אחרים. גם אם לא אומרים לו את זה במפורש, הוא לומד להרגיש את זה. לפעמים הוא מתנהג בהתאם וזה לא מעורר סימפטיה, בגיל שבו חברות חשובה יותר מהישגים. צריך להביע בו אמון כל הזמן, צריך להגיד לו שהוא מיוחד ובעל תכונות מיוחדות (אגב, לא כל התכונות האלה מועילות ליכולת הלמידה שלו) ולהדגיש לו שרק בעבודה קשה יצליח. כל דבר אחר הוא פתח לסכנה של התפרקות המסגרת הלימודית האישית שלו בעתיד מצד אחד, ויכול גם לגרור בעיות חברתיות בטווח המידי יותר. זו הבעיה במסגרות המחוננים למיניהן, ולדעתי חייבים למצוא דרך נכונה להגיד לילד/ה למה הוא לא עם שאר הכיתה בחלק מהזמן, בלי שיתחיל להרגיש על הגובה. לא חייבים להגיב על זה, אבל תאמינו לי שאני ממש לא מדבר באויר.
הילד נעלה בהשגיו ואי אפשר להסתיר
לדעתי אי אפשר להסתיר מהילד שיכולתו השיכלית או שברוב הנושאים או במטלות בבית הספר השגיו יהיו הטובים ביותר גם עם ההשקעה המינימלית מצידו זה מהות היותו מחונן. האם הוא טוב יותר לחברה ? -יכולתו נעלה אבל האם גם הוא? זו שאלה שונה. גם המשפט " שרק בעבודה קשה יצליח." הוא בפרוש לא נכון כלם מצליחים מעולה בלי כל עבודה קשה, כמובן עד שלב מסוים שמגיע לכל אחד בזמנו שלו. וכאן חשוב להדגיש שיהיו מצבים בהם "ההוקוס פוקוס" לא עובד ואם רוצים להצליח כדאי למצוא דרך אחרת , לאו דוקא קשה, אך מצריכה מאמץ כלשהו מצידו. וכמובן החלטה שלו. הבחירה בידיו. ואנחנו בתור הורים לצידו ונעזור ככל שנוכל. שחצנות היא מקור לבעיה חברתית חשוב להיות נעלה וצנוע. חברות היא בהחלט ערך עליון בלי קשר למחוננות מחוננות לא פותרת ילד מלהיות חברותי ואם בוחר בזה זה מצביע שיש לו בעיות חברתיות ושיש לעזור לו לפתור אותן. איך? לא נראה לי שאפילו לנו הלא מחוננים יש את התשובה במידית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה