טסים ונופשים

noosh 19

New member
איך מסתדרים בתורכיה?

אז ככה. לחמניות של בר-אל אני אביא איתי. אני נוסעת לקושדסי שזה ביזמיר, האם יש כרטיס שאני פשוט מראה? האם יש המלצות.? נועה
 

שביקה

New member
בתי מלון בטורקיה

בוקר טוב. אני מתכננת חופשה בטורקיה בקרוב עם הצליאקי שלי והילדים. האם תוכלו להמליץ לי עם קלאבים שיש בהם אוכל ללא גלוטן?
 

motias2

New member
קלאב נ"ג בטורקיה

אבקש המלצות על קלאב טוב בטורקיה, כמובן עם תפריט ללא גלוטן. כמו כן, חשוב שיהיו גם פעילויות שיתאימו לילדה בת שנתיים וחצי (ג'ימבורי, הפעלות וכו'). אגב, זו הפעם הראשונה שאנחנו נוסעים איתה לחו"ל. ויש גם תינוקת קטנה בת 3 חודשים. תודה, מוטי.
 

element X

New member
לכל הצליקים../images/Emo24.gif

אני נוסעת לשבוע לאירופה עם אלעל. מה מותר מבחינת אוכל לקחת? עושים בעיות? תיעצו לי מה לקחת? אני נוסעת לצכיה הונגריה ואוסטריה-ברור ששרודל וינאי לא אוכל.
 

פומיקיז

New member
תדפיסי לך כרטיס מסעדות - ועצות נוספות ממבקרים

שכבר היו בטח עוד יגיעו... תבלו.
 

מית צאן

New member
צכיה - פראג

חזרתי היום מפראג, עיר יפיפיה . בעיר העתיקה יש חנות טבע אחת עם מבחר דל מאד של דברים - קנינו רק דבר אחד כדי להביא לבנות. במסעדות המלצרים לא יודעים בכלל אנגלית וחשבתי שהיה קשה מאד אם היינו מביאים את הבנות איתנו. יש סופר אחד גדול (טסקו) חשבתי שזה כמו באנגליה ואמצא שם דברים נחמדים אבל אף אחד לא יודע אנגלית ולא היה שום אגף או מוצר שהוא נ"ג (וחיפשתי הרבה).הם לא מסבירים מה יש באוכל וקיבלנו לפעמים סלט עם קרוטונים למרות שלא היה כתוב, יש המון תיירים והמסעדות עובדות מהר אז לא נראה לי שהיו מקשיבים לבקשות מיוחדות (לא ניסינו). לסיכום - ממה שראיתי,פראג לא ידידותית לצליאק, אני שמחה שלא הבאתי את בנותי למלון .אפשר אולי לעשות שם חופשה בדירה ולבשל את האוכל לבד.
 
להודיע לחברה דרך סוכנות נסיעות שאת צליאקית

ליידע את סוכנת הנסיעות שאת חולת צליאק וזקוקה למזון ללא גלוטן - גם כדי שיהיו מודעים . הם אמורים לדאוג לאוכל מיוחד בשבילך. אין בעייה לעלות עם אוכל למטוס כל עוד זה לא שתייה (שעכשיו אסור מטעמי ביטחון).
 

noosh 19

New member
רני מקפיצה

למרות שאני שונאת לעשות את זה אבל הטיול קרב תודה
 
אוכל בטורקיה

כשאני הייתי לפני כמה שנים - ממש לא היתה בעייה. לקחתי איתי לחם פרוס שאני מכינה, או לחמניות ושמרתי במקרר בחדר. לארוחות בוקר הייתי לוקחת ומחממת לי בטוסטר שיש במקום או מבקשת שיחממו לי במיקרוגל במטבח (לאחר שהסברתי את עניין המחלה והמגבלה). יש כל כך הרבה מה לאכול שם - ירקות , בשר ופחממות שממש לא בעייה להסתדר. ירקות,פירות,יוגורטים שלהם ובשר יש בשפע - הם אלופים בממולאים , ממש ארץ ידידותית לצליאקים במגוון אוכל שאפשר לאכול בלי חשש.
 

כמי2

New member
אנחנו היינו לפני שלוש שנים

בקלאב בתורכיה. לפני שהגענו כתבנו למלון ואמרו לנו לפנות לשף במקום, על כל מקרה לקחנו כל בוקר אתנו את כרטיס המסעדות בתורכית, אבל השף היה כל יום והראה לנו מה מותר ומה אסור. לחם(לא היה טעים טוב שלקחנו מהארץ) הם הזמינו מאיסטנבול בשבילנו אבל הם לא יוצאים מגדרם להכין כמו במלון דן למשל באילת. בכל זאת היה המון לאכול והמון אוכל צלוי כך שלא היתה בעיה העובדה היא שלא היו לילד שום בעיות לאחר מכן. לחם לקחנו אתנו מהארץ ולא התחרטנו פשוט חיממנו כל יום בתוך נייר כסף על טוסטר שיש להם בחדר האוכל. מה שכן היה חסר אלו הקינוחים אז כל יום הם הביאו לו במיוחד גלידות מדהימות והיה שפע של פירות טעימים. אז לא לדאוג לא תרעבו קחו המון נישנושים עוגות מוכנות ולחם מהארץ אנחנו לקחנו של נטורל קייקס והוא החזיק מעמד בחוץ במשך שבוע (ביקשנו לא לפרוס). חופשה נעימה.
 

noosh 19

New member
תודה לכם + שאלות

ידיד הכי טוב שלי הוא הסוכן נסיעות שהזמנתי ממנו את הכרטיסים והוא אמר לי , שהוא דיבר עם הספק שלו ואין מה לכתוב למלון פשוט שניגעה נגיד במקום. איך להגיד שהם יבינו ? הם מבינים טוב אנגלית? הם בכלל ידעו על מה אני מדברת? ואיפה אני גוזרת את כרטיס המסעדו? איך זה הולך אני פשוט גוזרת והולכת איתי עם זה כל תורכיה? אני יהיה ביזמיר ובקושדסי ששם המלון. בכל אופן מישהו יודע האם לטיסה לשם ובחזרה אפשר להכניס אוכל לטיסה? כי זה טיסה קצרה ואני גם לא הולכת לנסות שם את האוכל המכובס.
 

כמי2

New member
כנסי לאתר העמותה לצליאק

ותחת "קישורים" תמצאי כרטיסי מסעדות גם בטורקית. הדפיסי לך מספר עותקים שיהיה לך. אני לא מסכימה עם הסוכן אני הייתי מתכתבת עם המלון באינטרנט העיקר שידעו ואם לא יוכלו לעזור העיקר שניסית. בקלאבים לרוב לא מדברים אנגלית טובה אבל הכרטיס יעזור לך. בענין הטיסה אני הייתי מוותרת על האוכל שלהם זאת טיסה קצרה יחסית אבל בהחלט קחי איתך סנדוויצים בתיק, בידקי קודם שאפשר להכניס למטוס אוכל, לפני שלוש שנים היה אפשרי. נדמה לי שההגבלה חלה רק על משקאות. אני לקחתי לחם וחטיפים מהארץ והסתדרנו יפה, בחדר האוכל יש המון אפשרויות ועם הכרטיס יעזרו לך. לאן אתם נוסעים? חופשה נעימה, אני פה אם יהיו עוד שאלות.
 

noosh 19

New member
תודה כמי

לא מספיק כרטיס אחד? לכל הפעמים? הרי לא לוקחים לי אותו נכון? מחר אני אדבר עם סוכן הנסיעות. בכל מקרה את האוכל הם לא מכינים שבוע קודם . אני בסוף אסתדר זה גם כולה תורכיה לא? אני לוקחת איתי 2 חבילות חטיפרי פריי בוטנים זה מה שאני אוהבת חבילת לחם בראל ושתי חבילות בגייל בראל. אני יודעת שזה הרבה לתורכיה כי זה רק 4 ימים ו 3 לילות אבל תמיד עדיף. ממש תיק שלם בציידנית. מה לעשות :]
 

noosh 19

New member
אני פשוט מדפיסה את זה?

Turkish: Tibbi sorunlardan dolayi bugday, cavdar, arpa veya yulafdan yapilmis herhangi bir yiyecegi veya bunlarin unundan imal edilmis ekmegi yemege iznim yok. Ancak misir, pirinc, patates, sebze, et vs. iceren corba ve nisastali veya patates unundan olan yiyecekleri yiyebilmeme izin var.
 

כמי2

New member
אני לא מבינה טורקית

אבל אם זה כרטיס המסעדה אז תדפיסי כמה עותקים זה רק נייר שיהיה על כל מקרה.
 

Nirkelev

New member
שלום לכולם מצ"ב קובץ הערכות

התחלתי להכין קובץ כזה אתם מוזמנים להעיר , המטרה של הקובץ היא "סופר הערכות" למקום הכי פחות ידידותי לצליאק כך שמהרשימה הזו יהיה אפשר לגזור הערכות פחות ופחות משמעותית למקומות שמבטיחים לנו , בטוח , בטוח שנקבל ארוחות נ"ג ( ובמציאות מתבלבלים ושמים רק כף קמח בעוגה שלמה..) אשמח אם תגיבו וניצור את הקובץ הזה שישרת את כולם לקראת חופשות הקיץ נ"ב - אני לא זוכרת אם רשמתי ברשימה אך יש לי המלצה כללית והיא תיק פיקניק שבתוכו באופן מובנה יש כלים רב פעמיים ומלחייה ותא תרמי , הייתי איתו ברומניה במקומות נידחים שלא שמעו בחיים על צליאק והוא פשוט הציל אותי , הוא הופך את הכל להרבה יותר קל... זהו , רק הערכות נכונה והמגבלות מאחורינו...
 

ארגמנית

New member
קרואטיה וסלובניה

אנחנו נוסעים בקיץ עם כל המשפחה לקרואטיה וסלובניה. כעיקרון נשהה בשני מקומות עם מטבח מצויד, ולכן חלק מהארוחות יוכנו על ידינו וכך תיפתר חלק מבעיית הגלוטן (וגם הבעיה של ילדתנו האחרת, צמחונית שלא אוכלת בחוץ כלום חוץ מצ'יפס ופיצה דקה, וכן בעיה של תינוקנו בן השנה וחצי שלא תמיד מוצא את עצמו במסעדות). בכל זאת הייתי שמחה לדעת אם מישהו ביקר ויכול לעדכן לגבי חנויות שיש בהן מוצרים ללא גלוטן ו/או מסעדה מגניבה שתבין אותנו ואת כרטיסי הצליאק שנביא עימנו. אנו יוצאים לטיולי כוכב מגוונים, כך שכל המלצה הקשורה למדינות אלה תתקבל בברכה. אוכל כמובן לחפש באינטרנט, אבל הרבה יותר נחמד אם מישהו התנסה ויכול לחסוך לי קריאה בקרואטית... תודה
 
למעלה