Ccyclist
Well-known member
דן תרכוש מעתה רק אוטובוסים חשמליים
תעביר את מרבית צי האוטובוסים המונה 1,300 כלים לחשמל בתוך חמש שנים. תשיק השנה 42 מידיבוסים חשמליים לאזורים צפופים ופקוקים
m.ynet.co.il
לא מתוארת צורת ההטענה המתוכננת לצי החדש, אבל הדיבור הכללי הוא על הטענת לילה וטווח הנגזר ממנו. היו פרטים על צורת ההטענה של אוטובוסים מהעשור הקודם. מתוארת מסקנה לפיה האוטובוסים אינם מתאימים למרחקים בינעירוניים אך צי 2013 יכל לפעול 8-9 שעות (מהירות גבוהה מקצרת את הטווח בהשוואה למהירות עירונית, אך אפילו אם הטווח נחתך בחצי זה מספיק ל4 שעות בינעירוניות).
כבעלים של טסלה חסרים לדעתי מספר נתונים בכתבה, ומשתקפת ממנה חוסר הבנה מסויימת של צורת הפעולה של רכב חשמלי. הנסיון שלי כולל 4 נסיעות בנות 2,500 ק"מ בין אנגליה לספרד ולהיפך, בגלל המצב שתיים מהנסיעות היו בנות 3 ימים עם יומיים של 1,000 ק"מ, לפני המצב היינו עושים 4 ימים ומעט תיירות בדרך. אין בפורום כיום בעלי נסיון חשמלי דומה.
קודם כל - לא מטעינים סוללה של רכב חשמלי ל 100% אלא ל 90% להפעלה ארוכה או 60% להפעלה מקומית של רכב פרטי. טעינה עד 100% מזיקה לסוללה.
שנית - הטענות ביניים מאריכות את הטווח. אם דן מתכוונת לטעון בחניוני הלילה בלבד היא לא תקבל את הטווח הנוסף של טעינת ביניים במהלך היום. אם האוטובוסים יוטענו במסופים בין משמרות, בהפסקות צהריים וכו' אז הטווח שלהם יגדל משמעותית. לרכב שלי טווח מקסימלי רשמי של 500 ק"מ אבל כיסינו בו כאמור 1,000 ק"מ ביום 4 פעמים.
ושלישית - אין התייחסות למתחי ההטענה. יש מספר מתחים שונים וככלל עדיף להתבסס על מתחים נמוכים יותר כמו 30 kW ככל האפשר ולא להיות תלויים לחלוטין בטעינות במתח גבוה כמו 150kW-250kW. בנסיעות בין סופרצ'ארג'רים הטענו רק עד לנקודה שנגיע לסופרצ'ארג'ר הבא ב 20% סוללה ובמקרים רבים יצאנו ב 70% טעינה אחרי פחות מחצי שעה של טעינה. באוטובוסים עם סוללה שגודלה בערך כפול זה אומר טעינה של כ 25% בהפסקות לאורך היום.
זה שונה ממילוי בנוזלים.