טלכו זה לא אריק

dnoam

New member
טלכו זה לא אריק

רבים משווים בין השנים והזכייה של אריק נותנת להם קייס למה מגיע לטלכו לזכות. אני רוצה לציין הבדל גדול אחד. אריק התמודד בסוף מול מירית. הוא פעל, הדיח, שיחק את המשחק. היא היתה מאמי. טלכו, לעומתו, ימצא את עצמו מול שי/ליאורה/טומי, לכל אחד מהם יש זכויות. כולם שיחקו (עם סימן שאלה קל על טומי). מה דעתכם?
 

MIIKLE

New member
טלכו הוא באמת לא אריק

הוא עולה עליו מכל הבחינות. גם היה יותר טוב ממנו במשימות (הוא זכה בחסינות ואריק לא ) גם גילה את הבנטטות ובכך תרם להישרדות וסיפק לשורדים עוד סוג של מזון בעוד אריק שהיה נטול כישורי הישרדות לא היה שורד יום אחד על אי בודד בהישרדות של ממש.וגם שלט במשחק בצורה מצוינת פירק בריתות יריבות כשהיה בחיסרון מספרי ומשך בחוטים באופן הרבה יותר משכנע מאריק.הוא תיחמן את ליאורה וגרם לה לפרק את הברית שלה וגם הציל את שי מהדחה אחרי שזה היה מודח כמעט בוודאות באותו פרק.ואילו טומי לעומת זאת ניצל הודות לכוח וגם להפקה שהייתה לטובתו ולא שלט בצורה משמעותית בכל המשחק.לכן טלכו צריך לזכות כי הוא השחקן האסטרטגי הטוב ביותר שהיה ב-3 עונות הישרדות.
 
משך בחוטים באופן יותר משכנע

אבל יש הבדל בין למשוך בחוטים לבין לשלוט במשחק, ואריק שלט במשחק מההתחלה ועד הסוף- תמיד עם ידו על העליונה, כשבסוף הוא מוצא את עצמו בגמר עם מירית (הגרועה) ונטעלי (השנואה), לעומת טלכו. אם טלכו לא זוכה, אני לא מחשיב אותו כשחקן טוב יותר מאריק. אם כן, אז אולי.
 

MIIKLE

New member
שכחת כנראה מה קרה בסוף

הוא אכל אותה ברגע הכי מכריע כשיואב שחקן חלש ולא מרשים עקף אותו בדרך אל הגמר אם לא היה את פרס האוטו יואב היה בגמר ונטע לי ומירית היו חוברות להעיף את אריק כמו שתכננו אז.אריק הזכיר לי את קרנג המוח מצבי הנינג'ה שזרק את הגוף הביוני שלו איתי ואז כמה שהוא ערמומי כל אחד יכול היה להעיף אותו בדרך לגמר.
 

cover121

New member
../images/Emo6.gif!!

הרגת אותי עם האנלוגיה הזו
אבל, אני לא חושב שיואב היה מצביע לאריק(למרות שזה היה מבטיח את זכייתו. פשוט כי הוא היה מעדיף להדיח קודם את נטע-לי ולתת את המשחק לאריק שעל פי ראייתו ראוי יותר, כמו שעידן היה ראוי יותר ממנו לזכות לדבריו..) ולא בטוח שנטע-לי לא אמרה זאת רק בשביל למרוח את מירית.. וגם אם כן, המשחק עד לנק' הזו היה בשליטתו הכמעט מלאה(גדולים ממנו באמריקאית נפלו בשלב הפכפכך והלא יציב בו כולם מוכנים להדיח את כולם ולשקר לכולם ובפרט את אלו שבלטו במשחק בשביל לשפר את סיכוייהם לזכות), מה שלא ניתן להגיד על אף אחד מהרבייעיה הנוכחית- הוא הדיח את אופיר ואיתי בן בריתו שהיו איומים עליו(בין אם ברצון של האחד להדיח אותו והסיכוי של השני לנצח אתו בגמר). שי לעומת זאת הדיח את הדס, בת בריתו מבלי שהיוותה עליו שום איום ממשי ושיקר לה לה בפנים שיעזור לה וזה לדעתי פחות מוסרי מבחינת המשחק(מה שכן הוא ידע לתרץ זאת יותר טוב מאריק), שלא לדבר מבחינה אסטרטגית שכעת הוא נשאר עם איום כמו טום וכנראה לא יקבל את הקול של הדס.
 
טלכו לא אריק. טלכו זה טל כהן. השורד האחרון .

אי אפשר להשוות אותו לאף אחד. הגדיר סטנדרטים וכללים אחרים למשחק. גם הגדיר מטרה אחרת למשחק (שיתרום את הכסף). הוא משכיל. חכם. ורגיש. ומכל הסיבות הוא המועמד שלי להיות השורד האחרון העונה. בטוח שיהיה קרב יפה בין כולם.
 
שלט במשחק?

עד עכשיו ליאורה שלטה בכל ההדחות. טלכו יכול להגיד עד מחר שהוא מושך בחוטים בצילומי ההשלמה, אנחנו רואים מה קורה בשבט...
 

MIIKLE

New member
../images/Emo2.gifאתה רציני?

עד ההדחה של זיו ליאורה הייתה נגררת של כולם ושיחקו בה כמו במריונטה וגם אח"כ טלכו סובב אותה על האצבע וגרם לה להדיח שני בני ברית שלה בהינף יד.הסיבה היחידה ששי וטלכו לקחו אותה לגמר זה כי היא שנואה היא הנטע לי של הישרדות הפיליפינים כולם רוצים להגיע עם אחת כמוה לגמר.
 
../images/Emo45.gif לא הייתי אומר שהיא הייתה נגררת

אבל היא בהחלט בהחלט בהחלט לא שלטה בכל ההדחות וגם לא שלטה ביותר הדחות מטלכו ושי, וגם ההדחות שהיא כן שלטה בהם לא הרשימו אותי יותר מדי.
 

yellow38

New member
../images/Emo45.gif ויש עוד סיבה וזה שהעדיפו להדיח את אוהד

אחרי שהדיחו את אביגיל כי אוהד יותר מסוכן מליאורה באפשרות לזכות בצמיד של הווטו.
 

מצדה74

New member
מדוייק :)

כמות הברבורים שטלכו שופך מול המצלמות, שווה בערך לכמות הליקוקים ששפך על ליאורה לפני מועצת השבט האחרונה, כדי שלא תדיח אותו. הבן אדם פשוט פאתטי. דבר כזה עוד לא ראיתי.
 

MIIKLE

New member
את טועה ומטעה

הסיבה היחידה שלא הדיחו את ליאורה זה כי היא שנואה ושי וטלכו רצו אותה בגמר.
 
היא החליטה מי יעוף במועצות וליכלכה את ידיה.

גם בהדחות הראשונות היא די שלטה. בהדחה הראשונה של ריקי כשהיא רצתה לשמור לידה את קריספל ודאגה להרעיל את אנגלנדר נגדה. גם בהדחות של אינה ואבי היא נטעה זרעים. ושלא נדבר על ההדחה של זיו שדי עשתה את העבודה המלוכלכת וגם בהדחות שבאו לאחר מכן. טלכו אולי דיבר בוידויים על כמה הוא "גדול", אבל בפועל מי שמלכלכת את הידיים זו ליאורה ואין לה בעיה לעשות את זה. בהדחות האחרונות גם טלכו וגם שי השתינו לידה ועשו מה שהיא אומרת להם, עם כמה שמאוחרי המצלמות הם יכולים להסתתר ולהגיד בוידויים שמצולמים אחרי החזרה לארץ על כמה "גדולים" הם. ליאורה לכלכה את הידיים שם הכי הרבה ואני מאוד מקווה שהמושבעים יעריכו את זה ויתנו לה את הניצחון שמגיע לה. אני די בעד נצחונות של אלה שלכלכו את הידיים שלהם. גם בעונות האמריקאיות אני לרוב בעדם. הרבה יותר כיפי לראות שחקן כזה מנצח מאשר שחקן ש"טוען" שהוא מזיז את המתמודדים כמו בובות על חוט.
 

MIIKLE

New member
ליאורה הגיעה לגמר כי היא שנואה

שי וטלכו לא היו מדיחים אותה כי הם רצו להגיע איתה לגמר היא מועמד שנוא שרוב המושבעים לא סובלים לכן היא לא הייתה בסכנת הדחה.
 
באותו פרק שליאורה זכתה בחסינות

או פרק אחד לפני, שי וטלכו דיברו ביניהם על כך שהיא הבאה לעוף. בגלל זה מאוד שמחתי כאשר היא זכתה בחסינות. שי-טלכו-הדס היו די חזקים באותו שלב, החסינות של ליאורה ערערה אותם. (יכול להיות אגב שהיא יכלה להציל ת'צמה במידה והייתה מגיעה לכזה מצב). ואגב, זה שהיא שנואה מחזק את הטענה שלי בכך שהיא לכלכה את הידיים שלה, היא לא התביישה בכך. ודרך אגב, לטלכו לא מגיע ניצחון ולו רק בגלל דבר אחד - על כך שהוא עף מהמשחק וחזר אליו. אני תמיד נגד נצחונות של מתמודדים כאלה כמו ליעד, ריקי, מירית ונעם. ולא, טענה כמו "טלכו לא באמת עף" לא מקובלת בעיני - היה לו יומיים לשכנע את חברי השבט להשאיר אותו והעובדה שהם העדיפו את זיו (!!!) וקריספל מראה בבירור כי הוא היה יותר חלש מ-20 מתמודדים האחרים שכן מבחינת האסטרטגיה. ככה שההעפה שלו היא לגימטית לכל דבר. הייתה לך הזדמנות לנצח והפסדת אותה? יופי, תן ניצחון לאלה שבמשחק מלכתחילה. מבחינת מי יצא הזוכה: כמובן שאני הכי רוצה לראות את מלכת השבט ליאורה זוכה. שי גם די הרוויח את השהות שלו שם, אבל הנצחון שלו יהיה די מחליא
. כמו גם הנצחון של טומי שאחרי זה נקיא בגלל נאום נצחון צדקני ויפה נפש. לגבי טלכו כבר אמרתי...
 

MIIKLE

New member
נו באמת למה אתה מעוות את הדברים?

כל המהלך ההתחלתי היה הזוי לגמרי משימה שבה השניים שמגיעים כמעט אחרונים בוחרים את השבטים ואתה נתון לחסדיהם זה נראה לך חלק מהפורמט של הישרדות? זה היה טוויסט התחלתי שנועד ליצור שבט דחויים ושים לב הם דחויים לא מודחים.ואל תעוות את המושגים.מודח זה מי שהודח במועצת שבט וטלכו מעולם לא הודח במועצה להיפך הוא הוכיח את הכושר ההישרדותי הטוב ביותר שלא התייאש והצליח לטפס מהדחויים הודות לכישוריו האסטרטגיים והחברתיים ועשה את כל הדרך עד לגמר.הישרדות זה לא מי יותר רשע אלא מי יותר אסטרטג ונראה שלא הבנת את המושגים האלה.וה"מלכה " שלך תומרנה על ידי טלכו שמוטט את הברית שלה בכוח שכלו והגיעה לגמר בזכות היותה על תקן הנטע לי שלא ירצו להצביע לה בגמר.
 

Matsman

New member
כל מילה אמת.

צריך לזכור שתי עובדות: טלכו עלה משבט המודחים, שבט קשה שאחד מחבריו העדיף לפרוש מאשר להשאר בו ולהשתגע. לא רק זאת, טלכו היה החבר הכי אהוב בשבט המודחים לכל אורך הדרך. טלכו שמר על האהבה אליו מחזרתו לשבטים המקוריים ועד סוף המשחק, ונשאר השורד האהוב ביותר. הוא הוכיח שאפשר להיות גם אסטרטג תותח וגם אדם נחמד. כל סולדי ומלעיזי טלכו, תענו בכנות- אתם רואים מצב שבו אריק עושה לחברי השבט הפעלות כיפיות ומצחיקות כמו שטלכו עשה על האי לכולם וקרע את כולם מצחוק, בזמן שכולם רעבים,מלוכלכים ועייפים ? האיש חכם ולבבי, מנהיג אמיתי ואהוב. לאריק יש מזל שלא הגיע מול טלכו לגמר. אצל טלכו אין מצב לפגוש אחד כמו איתי שלא יכול היה לסבול את הפרצוף של אריק מרוב שכעס עליו. מעבר לאסטרטגיה, לטלכו יש ערך מוסף של אנושיות. הוא בניגוד לאסטרטגים אחרים, השתדל(ובד"כ הצליח) לא לשקר ולתקוע סכינים, ובעיקר נשאר בן אדם על גבי האי. זאת עבודה כפולה ומכופלת, וטלכו עמד בה בהצלחה יתרה. זה גם מה שעושה אותו יותר ראוי לניצחון משי, שנתפס לא פעם בקלקלתו כשירד לפסים מכוערים(מיטל בתחילת המשחק, עם טומי, הצעקות על אבי ועל כולם שחשב שעל ידן הוא קובע שהוא שולט. אפילו עם זיו הוא הצליח לריב).
 

MIIKLE

New member
אחינו מוחות גדולים חושבים זהה

מסכים עם כל מה שאמרת.
 
למעלה