טלי חרותי סובר מכה שנית!

tibia2014

New member
טלי חרותי סובר מכה שנית!

יישר כח עצום ורב לטלי חרותי סובר על נעיצת שיניה בנושא 'דוקטורטים בהתכתבות'

הנה כתבה אחרונה שמסכמת את הנושא- בינתים-
http://www.themarker.com/career/1.2749397

שווה גם להציץ בבלוג שלה עם כל מיני הרחבות ומקרים אחרים- אם זה לא היה עצוב זה ללא ספק קורע מצחוק.
http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover

מסקנה- אנחנו גם פרייראים וגם בתחום הלא נכון.
תחי החנוניות!
 
היי, הייתי בהרצאה של אלדר שפיר!

זה היה בכנס של פסיכולוגים, שהתרשמו מאוד מהמרצה, שיש לו כאריזמה של טייס (<- אמור להיות תיאור חיובי). ההרצאה עצמה הייתה סבירה, אבל הכאריזמה, הו, הכאריזמה... הפסיכולוגים היו עפר לרגליו, ומחאו כפיים כמו משוגעים בסוף. זה היה משעשע למדי.

(ולא, זה לא קשור בשום צורה לסיבה שנתת את הקישורים האלה, שאני מסכימה שהם מצביעים על מצב עגום למדי.
).
 
אכן, עבודה חשובה

רק שלא תמיד היא עושה תחקיר מספיק מעמיק. למשל, היא פרסמה לפני כמה זמן כתבה בנושא הדוקטורט ההונגרי של בכירים במשרד החינוך.
היא כותבת בזלזול מסויים על האוניברסיטה- אטוש לורנד "אם לא שמעתם את השם, הרי שמאות דוקטורים שהתווספו למדינת ישראל, כמחציתם אנשי חינוך, שמעו גם שמעו." אז גם אני לא שמעתי ולכן הלכתי ובדקתי. בדירוג של QS האוניברסיטה הזו מדורגת שנייה בהונגריה ובין המקומות 601-650 בעולם. כמו אוניברסיטת בר-אילן וגבוה יותר מאוניברסיטת חיפה. אני די בטוח שאדם ממוצע (שאינו באקדמיה) ברוב מדינות מערב אירופה, ארה"ב, קנדה או אוסטרליה מעולם לא שמע על אוניברסיטת בר-אילן או על אוניברסיטת חיפה בדיוק באותה מידה שלא שמע על אטוש-לורנד.

באותו פוסט היא גם מציינת: "למהירים שבהם ארך התהליך 3-4 שנים, לאיטיים גם עשר שנים" די דומה בעצם לדוקטורט בארץ, לא? היא גם מציינת שהם כן היו פיזית באוניברסיטה מספר פעמים. אני בהחלט מסכים איתה שיש בעיה בכך שקבוצות שלמות של עובדי אותו משרד ממשלתי עושים דוקטורט באוניברסיטה הנ"ל ונעזרים לשם כך בשירותיו של מאכער. אבל במקרה הזה לא הייתי ממהר לקבוע שמדובר בדוקטורט קנוי (כמו שנרמז) או שלא נעשתה במסגרתו עבודה משמעותית. תחקיר יותר מעמיק לא היה מזיק כאן.
 

אור302

New member
אמת, לא פעם היא מחפפת בתחקיריה

או מציגה את הדברים חד צדדית או תוך דרמטיזציה מוגזמת. ועדיין, תרומה חשובה. אולי פשוט היא חייבת לשחרר את המאמרים שלה בקצב גבוה לכן היא לא מרחיבה כי האפקט יהיה אותו אפקט.
 
למעלה